Exclusief! Zeshonderdtal internetklanten Belgacom downlo...

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Exclusief! Zeshonderdtal internetklanten Belgacom downloadt meer dan halve terabyte

Begin augustus publiceerde Telenet op het forum van Userbase een lijst met de top 25 grootste downloaders. Nummer één downloadde maar liefst 2,6 terabyte in een maand tijd.

Veel gebruikers op ons forum waren benieuwd hoe actief op het internet de grootste downloaders konden zijn bij grote concurrent Belgacom. Userbase heeft daarvoor navraag gedaan bij de telecomgigant.

Het aantal gebruikers dat maandelijks meer dan 500 GB downloadde, steeg tussen januari en juli met meer dan het dubbele, van 293 naar 639 gebruikers. De grootste downloader heeft 1903 GB (1,9 TB!) door het Belgacom netwerk versluisd. Belgacom wenst echter geen top 25 van de grootste downloaders vrij te geven.

Hoewel 1,9 TB bij Belgacom wat minder is dan de 2,6 TB bij Telenet, blijft dit natuurlijk wel een zeer grote, zo niet obese hoeveelheid data. We houden in ons achterhoofd dat vóór februari 2010, de datalimieten op de duurste internetabonnementen amper 60 tot 100 GB bedroegen. In het buitenland kreeg Telenet alvast genoeg aandacht van de pers: bijvoorbeeld op ArsTechnica.

Sinds februari biedt Belgacom op haar duurste internetabonnement (Intense) ongelimiteerd aan. Al snel volgde Telenet met de aankondiging om hetzelfde te doen op haar topabonnementen. De implementatie van de Fair Use Policy (nu Vrij Downloaden) volgde pas in juni. In mei gaf Belgacom al haar klanten de mogelijkheid onbeperkt van het internet te genieten, als optie voor 10 euro per maand. Andere providers, zoals EDPnet en Dommel, waren al eerder met het afschaffen van de datalimiet.

UB Frontpage
door Gr4vity en Lord Utopia.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia op 02 sep 2010, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Zelf ben ik toch wel vrij actief geweest vorig maand :oops:.

Als ex-Turbonet klant kan ik alleen maar vaststellen dat mijn huidige Intense abonnement bij Belgacom een veel vrijer gevoel geeft dan het "Vrij Downloaden" van Telenet. Geen geel of rode uren meer.

Belgacom_volume_aug_2010.PNG
(4.39 KiB) 1401 keer gedownload
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Afbeelding

Ik zoek eigenlijk nog een legale torrent of usenet van een paar honderd gieg om eens te testen hoeveel ik kan binnenhalen als ik een week mijn lijn max. :angel:
Laatst gewijzigd door Trojan op 02 sep 2010, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Da's nie mis trojan :P
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

Weeral een reden voor Sabam om te klagen !
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

yoho schreef:Weeral een reden voor Sabam om te klagen !

Waarom? Trojan kan evengoed scriptjes van 100 mb constant hebben liggen downloaden of weet ik veel wat. Altijd conclusies trekken sheesh. En dat sabam maar mooi wegblijft. maffiapraktijken zijn dat.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Callum_ schreef:
yoho schreef:Weeral een reden voor Sabam om te klagen !

Waarom? Trojan kan evengoed scriptjes van 100 mb constant hebben liggen downloaden of weet ik veel wat.
Breng mij niet op ideeën. :angel:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Augustus was hier goed voor 48,5 GB. Nog niet eens de helft van wat ik zou mogen. Wel meer dan de 35 GB van vroeger (met enkel legaal verbruik!) dus die limiet van vroeger was echt wel te krap...

[Afbeelding Post made via iPad ]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

VDSL2ComfortUBIkke.jpg

vorige maand dus, met twee gebruikers.
(had ik nog bij mijn vorige provider gezeten, ik betaalde alweer tegen de 40 euro.)
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Als je userbase wat bekijkt zijn er enkele die extreem downloaden en dan velen anderen die zelf hun oude limiet maar net halen.
Daarom dat ik dus niet snap waarom belgacom en telenet er altijd zo moeilijk hebben over gedaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Het aantal gebruikers dat maandelijks meer dan 500 GB downloadde, steeg tussen januari en juli met meer dan het dubbele, van 293 naar 639 gebruikers.


En dat op een klantenbestand van ... 1 miljoen internet aansluitingen ?

Wow... dat ze daar ze altijd over moeilijk hebben gedaan... da's dus 0.0639 %

Eigenlijk zelfs een beetje zielig om daar al die tijd moeilijk over te doen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik wil wel eens weten hoeveel mensen binnen een jaar of twee al boven de 500GB zitten. Ik denk dat de providers min of meer wel gelijk hebben dat het overgrote deel van hun klanten ruimschoots toe komen die 500GB. Het zijn zoals gewoonlijk die extremen die zagen dat ze niet toe komen met hun limiet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik heb nu echt wel de drang om die 2,6TB van die telenetter te overtreffen. :( Just because i can.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Mooie cijfers spijtige dat jullie geen gemiddelde en mediaan hebben van het gebruik.
Laatst gewijzigd door dragonflo op 02 sep 2010, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Bende gekken :) 6 jaar terug bij easynet had ik eens 500 gb gedownload op een maand. Nu zit ik altijd rond de 200 gb met belgacom intense (pas sinds juli klant).
Toen ik bij edpnet zat downloade ik ook zoiets. Ik snap niet wat iedereen zit te downloaden? (ik kan ook alles downloaden wat ik maar wil).
Maar downloaden om te downloaden doe ik toch niet :p

Hoe zit het eigenlijk met de bandwidth en kosten voor je ISP.
Stel men zijt Belgacom klant en men leech 500Gb van:
Telenet
Belgacom
EDPNET
Nederland
USA
...

Kost dat voor je eigen ISP evenveel?
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

doeternietoe2 schreef:Hoe zit het eigenlijk met de bandwidth en kosten voor je ISP.
Stel men zijt Belgacom klant en men leech 500Gb van:
Telenet
Belgacom
EDPNET
Nederland
USA
...

Kost dat voor je eigen ISP evenveel?


Internet traffiek is traffiek. Maakt toch niet uit van welk land dit komt?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dat denk ik niet dat het helemaal waar is.
Weet niet of het te vergelijken is, maar zo heeft een nederlandse newsserver andere prijzen voor internationale klanten dan nationale klanten.
Nét omdat ze verlies maakten op de internationale klanten door peeringkosten als ik het goed voorhad.
Dusja, de weg van de bandbreede zal zeker invloed hebben.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat zie je dan toch verkeerd, veel hangt af van de peering en transit contracten die een ISP heeft. Bijvoorbeeld eweka (de nederlandse usenet provider) probeert met iedere ISP peeringcontracten af te sluiten om op die manier minder kosten te hebben aan dataverkeer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Nus is het wachten totdat Sabam nu ook klacht indient tegen Belgacom.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Muziekbos schreef:Nus is het wachten totdat Sabam nu ook klacht indient tegen Belgacom.


Ge bedoelt een forum krijgt in de media om hun propaganda de verspreiden.
Zolang muziek en films downloaden niet als illegaal beschouwd wordt kan er niet veel klacht ingediend worden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

iceke schreef:Ge bedoelt een forum krijgt in de media om hun propaganda de verspreiden.
Zolang muziek en films downloaden niet als illegaal beschouwd wordt kan er niet veel klacht ingediend worden.

In België is dat ook illegaal...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Lord Utopia schreef:
iceke schreef:Ge bedoelt een forum krijgt in de media om hun propaganda de verspreiden.
Zolang muziek en films downloaden niet als illegaal beschouwd wordt kan er niet veel klacht ingediend worden.

In België is dat ook illegaal...


Ja ? Sinds wanneer dan ? Muziek & Films aanbieden is illegaal, muziek en films downloaden "voor eigen gebruik" is dat niet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

iceke schreef:Ja ? Sinds wanneer dan ? Muziek & Films aanbieden is illegaal, muziek en films downloaden "voor eigen gebruik" is dat niet.

Daar wil ik wel eens bewijzen van zien. In Nederland is dat zo: uploaden verboden, downloaden van software ook, downloaden van films en muziek voor eigen verbruik is legaal. (de gegevens waarover ik praat zijn gegevens waar copyright op berust)

't Is niet omdat ze er niets aan doen, dat het legaal is.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Ja ? Sinds wanneer dan ? Muziek & Films aanbieden is illegaal, muziek en films downloaden "voor eigen gebruik" is dat niet.

Dat is nu nét het verschil met Nederland. Hier is ook het downloaden verboden. Verdiep je eerst even voor je zo iets post.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dus het downloaden is verboden en het hebben van een thuiscopy niet ? Maar je downloadgegevens mogen door TB of BGC niet vrijgegeven worden ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Dus het downloaden is verboden en het hebben van een thuiscopy niet ? Maar je downloadgegevens mogen door TB of BGC niet vrijgegeven worden ?

Klinkt misschien onlogisch maar toch is het zo. Downloaden van illegale content is zelfs voor eigen gebruik (thuiscopy) in België verboden, in tegenstelling met Nederland.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

iceke schreef:
Muziekbos schreef:Nus is het wachten totdat Sabam nu ook klacht indient tegen Belgacom.


Ge bedoelt een forum krijgt in de media om hun propaganda de verspreiden.
Zolang muziek en films downloaden niet als illegaal beschouwd wordt kan er niet veel klacht ingediend worden.


Als ze het doen tegenover Telenet dan moeten ze ook Belgaocm aanpakken in de media.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

In tegenstelling tot de top van de grootste downloaders zal mijn resultaat waarschijnlijk in de top van de minste downloaders zitten

Resultaat van uw opzoeking :


Vind hieronder de resultaten voor alle verbindingen in Juli .
Totaal 749h 40m 20s
Totaal Upload 0 GB 57 MB 446 KB 288 Bytes
Totaal Download 0 GB 626 MB 971 KB 525 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand 0 GB 684 MB 393 KB 813 Bytes
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat is wel extreem weinig, hele maand op vakantiebestemming gezeten, zeker? en welk abo heb je als ik vragen mag?

ikzelf 54 GB 216 MB 716 KB 788 Bytes gebruikt in augustus, wat vrij veel is voor mijn doen (van de 200GB beschikbaar)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

manmanmanman, met alle respect voor de grootverbruikers (EDIT: met grootverbruik bedoel ik 500Gb of meer per maand), maar ge moet toch ergens een vijs los hebben....

als ik mij goed herinner is 50 GB ongeveer 9 uur 'film' in HD
dit efkes als basis nemend, komt 2,6 TB overeen met 20 dagen lang 24 uur op 24 uur filmkes kijken ...
1,9 TB is dan pakweg 15 dagen (met wat plaspauzes ertussen)
500 GB is ook nog altijd 4 dagen continue...

bon, zot zijn doet geen zeer en god heeft zijn getal nodig ... maar ik snap echt niet waarom iemand dit zou doen (illegale handel effe buiten beschouwing gelaten)?

'omdat het kan'? tja, eens testen kan altijd natuurlijk, maar dat doet ge toch niet elke maand?

kan één van de grootverbruikers misschien eens toelichten waarom hij/zij dit nu eigenlijk doet ...
Laatst gewijzigd door TomK op 03 sep 2010, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

voor augustus had ik 165 GB verbruik bij Belgacom.
is dat nu veel of niet.
dat hangt van persoon tot persoon af. ik vind het nogal meevallen. :-)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

TomK schreef:kan één van de grootverbruikers misschien eens toelichten waarom hij/zij dit nu eigenlijk doet ...

Ik ben misschien niet echt een goed voorbeeld omdat je hier een gemengde omgevingen (privé/professioneel) hebt.

Behalve de 'normale' dingen (HD filmpjes, Linux distro's, enz...) heb ik sedert begin augustus mijn manier van werken aangepast.
Data die op onze servers in een datacenter staat werd vroeger in het datacenter bewerkt. Nu haal ik elke dag die data binnen en bewerk ik ze op kantoor.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

500 GB per persoon is veel, ja. Maar met twee personen wordt dat 250, met drie: 125, met vier: 62,5. En 62,5 voor een zware downloader is niet veel.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:500 GB per persoon is veel, ja. Maar met twee personen wordt dat 250, met drie: 125, met vier: 62,5. En 62,5 voor een zware downloader is niet veel.

Foutje in je berkening, Lord?
500 / 3 = 166GB
500 / 4 = 125 GB
enz...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Mijn verbruik bij EDPnet sinds maart 2009 (vermindering nachtsurfen niet meegerekend):

Gemiddeld per maand: 28.5 GB
Maximum per maand: 52.0 GB
Minimum per maand: 5.8 GB (2 weken vakantie in het buitenland)

Gemengd gebruik (privé/professioneel niet IT related) door 2 personen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:500 GB per persoon is veel, ja. Maar met twee personen wordt dat 250, met drie: 125, met vier: 62,5. En 62,5 voor een zware downloader is niet veel.

Foutje in je berkening, Lord?
500 / 3 = 166GB
500 / 4 = 125 GB
enz...

Aja, da's evident. (hoofdrekenen is dus duidelijk, opnieuw bewezen, NIET mijn sterkste kant :p)

Maar ik wou dus zeggen: dat is ook het probleem met FiberNet 100. Het doelpubliek: zware downloaders of huizen met veel inwoners of studentenkoten: tot 10 gebruikers dus. Of 500 GB, dat is amper 50 GB per persoon. (ik kan daarmee toekomen, maar ik ben dan ook geen zware downloader)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

iceke schreef:Dus het downloaden is verboden en het hebben van een thuiscopy niet ? Maar je downloadgegevens mogen door TB of BGC niet vrijgegeven worden ?

Thuiskopie op basis van een originele gegevensdrager die je legaal gekocht hebt is geregeld via reprobel op de blanco media.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Astralon schreef:
TomK schreef:kan één van de grootverbruikers misschien eens toelichten waarom hij/zij dit nu eigenlijk doet ...

Ik ben misschien niet echt een goed voorbeeld omdat je hier een gemengde omgevingen (privé/professioneel) hebt.

Behalve de 'normale' dingen (HD filmpjes, Linux distro's, enz...) heb ik sedert begin augustus mijn manier van werken aangepast.
Data die op onze servers in een datacenter staat werd vroeger in het datacenter bewerkt. Nu haal ik elke dag die data binnen en bewerk ik ze op kantoor.


Respect man, heftige data bestandjes
Effe kort door de bocht haal je (803 GB / 31 dagen = ) 25 GB per dag binnen (ga er even van uit dat je elke dag werkt zoals het een goede Belg betaamt :-D )

Gokje: je verdient je brood met video of architectuur of iets dergelijk
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

TomK schreef:Gokje: je verdient je brood met video of architectuur of iets dergelijk

Neen, kon je trouwens zien in mijn onderschrift :wink: .
Hou het maar op High Performance Computing
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

TomK schreef:
Astralon schreef:
TomK schreef:kan één van de grootverbruikers misschien eens toelichten waarom hij/zij dit nu eigenlijk doet ...

Ik ben misschien niet echt een goed voorbeeld omdat je hier een gemengde omgevingen (privé/professioneel) hebt.

Behalve de 'normale' dingen (HD filmpjes, Linux distro's, enz...) heb ik sedert begin augustus mijn manier van werken aangepast.
Data die op onze servers in een datacenter staat werd vroeger in het datacenter bewerkt. Nu haal ik elke dag die data binnen en bewerk ik ze op kantoor.


Respect man, heftige data bestandjes
Effe kort door de bocht haal je (803 GB / 31 dagen = ) 25 GB per dag binnen (ga er even van uit dat je elke dag werkt zoals het een goede Belg betaamt :-D )

Gokje: je verdient je brood met video of architectuur of iets dergelijk

  1. Klik op de url bij Astralon z'n profiel. Je komt dan op zijn blog.
  2. Bovenaan de blog staat zijn naam. Zoek die naam op Google.
  3. Het eerste resultaat op Google is zijn LinkedIn-profiel. Daar kan je aflezen waarmee hij zijn brood verdient.
    Hoewel, op basis van z'n blog zou je kunnen besluiten dat dit niet de enige manier is waarop de centjes binnenkomen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”