755mb = 1.152.998.017 bytes?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
punkfreak
Member
Member

hoi

ff vraagje
dit zegt een irc script dat nagaat hoeveel je download en upload
(SystemInfo by C}{$ Version 1.3)

[22:31:19] <punkfreak> Connection: [Connection to 90055020195479-BAS-LEUVEN via Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter @ 10Mb/s for 1d 9h 8m 30s (402.61MB up, 753.31MB down)]

en dit zegt skynet meter

14/12/2002 13:22:47 33u 08m 58s 436.839.476 bytes 1.152.998.017 bytes => 64kbit

sinds wanneer is 755 mb gelijk aan 1.152.998.017 bytes?

groetjes punk
Sony Ericsson Xperia X10 cracked screen and washed in washing machine => Mobile Vikings 15
PC's, PCH's, Bluray, PS3, XBOX360, Wii, shitload android devices, 2 routers as accesspoint => HP1810G => Buffalo WHR-HP-G300N DD-WRT => Telenet Fluo 120
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

punkfreak,

gelieve eens grondig onze F.A.Q te lezen. Klik hier voor FAQ
De skynet meter houdt rekening met upload en download. Dit wil zeggen dat je max. maandelijksvolume de som is van up-en download.

De soms van je upload EN je download gedurende 1 maand dient kleiner te zijn dan 10Gb (adsl go) of 15Gb (adsl plus).

Op jouw bewijsvoering met het irc script:
ul: 402.61 Mb
dl: 753.31 Mb
ul + dl: 1155,92 Mb
Skynet telemeter: 1152 Mb

Kzou zeggen dat het niet slecht werkt dat meterke van Skynet.
I love it when a plan comes together!
Gast

eigelijk zou ik mijn forel moeten bovenhalen en je slaan...

Datum Verbindingsduur Upload Download
14/12/2002 13:22:47 33u 08m 58s 436.839.476 bytes 1.152.998.017 bytes

eerste is datum ok?
tweede uur dat ik verbinding gemaakt heb en tijd dat verbinding er was ok?
derde upload ok?
vierde download ok?

versta je men vraag nu misschien beter?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Rustig rustig, er is duidelijk iets misgelopen. Staat dit nog steeds zo in "my abo"? Blijkbaar heeft hij bij Download, down+upload geteld. Das wel strange. Heb ge dat correct overgenomen? Indien dat zo is, dan zou ik wel even Skynet mailen ivm dit zijnde en je logs van irc script mee sturen!

Sorry, wij zijn ni perfect eh, proberen hier zoveel en zo goed mogelijk posts te beanwoorden. ik had me gefixeerd op je vraag, en op het eerste zicht bleek dat een om een zoveel gestelde vraag te gaan. Sorry :oops: my mistake, heb over aantal dingen heen gezien. Ofwel is je irc script mis, ofwel is er egens een fout gebeurd in het overnemen van data, van op de website, ofwel is er iets mis met het tellerke van Skynet. Is in elk geval strange.
punkfreak
Member
Member

hoi, no hard feelings :D

bedankt voor al de moeite die je hier doet voor ons allen
vind het vreemd dat zo'n fouten kunnen, nu vind ik het niet erg omdat mijn snelheid toch gelimiteerd was.
als ik me niet vergis dan houd dat script het verkeer bij van mijn netwerkkaart (en ik veronderstel dat dit niet fout is, anders zou windows foute gegevens geven en tot nu kwamen gegevens van skynet teller en script overeen)
ga dus mailtje sturen naar skynet en ben benieuwd wat ze gaan zeggen
(btw als dit kan als je op 64kbit zit, kunnen deze fouten ook als je aan 3mbit zit, maw als dat gebeurd ben je dik gezien :cry: )

groetjes punk
Sony Ericsson Xperia X10 cracked screen and washed in washing machine => Mobile Vikings 15
PC's, PCH's, Bluray, PS3, XBOX360, Wii, shitload android devices, 2 routers as accesspoint => HP1810G => Buffalo WHR-HP-G300N DD-WRT => Telenet Fluo 120
filter
Starter
Starter
Contacteer:

Als je windows gebruikt kan zo'n scriptje alleen niet meten wat er vertrekt /binnenkomt bij je netwerkkaart. Windows zelf kan dat niet accuraat. Als je linux gebruikt wel. Voor windows bestaat er wel pnpcap en dat registreert alles vanaf je netwerkkaart, het is een library die je vanuit c kan gebruiken. ( vermoed open source zelfs ). Pnpcap heb 'k al zien gebruiken in een zeer goede packetlogger. Toffe reactie oddity.
Denk nu wel aan jullie metingen te zien dat qua hoeveelheid windows er niet of niet echt veel naast zit.
Laatst gewijzigd door filter 16 dec 2002, 23:42, in totaal 1 gewijzigd.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ikzelf ben een geregistreerd (jawel $$$) gebruiker van DUMeter ([url]********[/url]) en ben zeer tevreden van dit kleine hebbedingetje.

Alleen wissel ik soms tussen mijn thuispc en mijn laptopke van het werk (thuiswerken hé, zoveel leuker :)) en dus mis ik hier en daar wel enkele tientallen MBs per maand in de totaalgegevens. Gelukkig dat Outlook niet teveel traffiek oplevert want anders was ik continu op smalband :).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tja een mens kan al eens missen eh.

Laat ons in ieder geval eens weten hoe het afloopt of je reply van Skynet krijgt of niet. En wat ze als uitleg geven.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi,

Ik denk dat ik ook dat DU metertje ga moeten installeren.

16/12/2002 08:25:28 35u 23m 08s 1.192.137.536 bytes 1.134.833.385 byte

Mijn PC heeft nog nooit zolang aan één stuk opgestaan.

Groetjes Mahi
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mahimahi schreef:Hi,

Ik denk dat ik ook dat DU metertje ga moeten installeren.

Mijn PC heeft nog nooit zolang aan één stuk opgestaan.

Groetjes Mahi

Misschien heeft er iemand jouw login en paswoord gestolen en zit hij op jouw rekening te downloaden.
Je kan dit soms nogal makkelijk zien als 2 tijden elkaar overlappen.

Bvb:
16/12/2002 12:45:12 2u 10m 15s 10.000.000 bytes 100.000.000 byte

hier zit bv duidelijk één tijd in de andere => 2 personen tegelijkertijd ingelogged met jouw login en paswoord (jij en iemand anders dus).

Je kan altijd je paswoord veranderen bij skynet moest dit het geval zijn (en vragen of ze de misbruiker niet kunnen vatten)
NuKeM
VrS
Starter
Starter

Je IRC script geeft je bepaalde waardes, maar die waardes krijg je toch alleen maar als je mIRC hebt opstaan niet?
Dus als je 30 min download zonder mIRC aan te zetten dan telt het mIRC scriptje toch die 30 min download?
Pas vanaf dat je mIRC aanzet kan hij het berekenen.

Of ben ik mis? :?
Gast

Hi Nukem :)

Misschien heeft er iemand jouw login en paswoord gestolen en zit hij op jouw rekening te downloaden.
Je kan dit soms nogal makkelijk zien als 2 tijden elkaar overlappen
.

Kijk zo volgt het elkaar op, dus geen 2 gebruikers op mijn account.

16/12/2002 08:25:28 35u 23m 08s 1.192.137.536 bytes 1.134.833.385 bytes
18/12/2002 06:06:39 1u 39m 12s 900.696 bytes 7.086.844 bytes.

DU meter is al geinstalleerd en lopend :-)

Ik heb wel zonder dat ik iets doe een verbruik van 90KB/uur wat ik nogal veel vind.
(Openstaande progs: DUmeter, Firewall en Antivirus)

Thx voor de info
Groetjes,
Mahi
deej
Elite Poster
Elite Poster

Het kan wel zijn dat je Antivirus automatisch zijn updates gaat halen, of zelfs je firewall. Gebruik je ook dingen à la MSN of misschien KazaA? Die communiceren regelmatig met hun desbetreffende servers. En als je dat allemaal optelt, dan kan je op een uurtje wel aan 90 kB geraken.

Oh en een hint: als je dus DU meter 'all network interfaces' laat monitoren, dan telt ie je PPPoE client en je netwerkkaart op. Ik had dit eerst ook niet gezien en dacht dat ik na de upgrade van mijn lijn aan 6,6 mbit aan het downloaden was :). Stond helaas rap terug met mijn voetjes op de grond... Laat hem dus alleen je netwerkinterface zelf monitoren om waanvoorstellingen als de mijne te vermijden.
punkfreak
Member
Member

vrs dumeter en dit script halen hun waardes van de lopende internetconnectie, dit script laat huidige up en download zien, bewaart dus niets.

heb dus mailtje gestuurd naar skynet en dit is wat ze zeggen

Response (Helpdesk Operator) 2002/12/18 02:31 PM
Met een ADSL Go abonnement hebt u recht op 10gb traffiek per maand. Deze 10gb omvatten zowel de download als de upload.

Als u de 402.61MB upload optelt bij de 753.31MB download, komt u aan de 1.152.998.017 bytes die de skynet meter aangeeft.

Heeft u nog steeds problemen ? Aarzel niet de "Praktische Gids" CD-ROM te gebruiken, die u in de doos van uw ADSL kan vinden. enz....

opnieuw mailtje gestuurd en hopen dat ze het nu goed lezen....
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Hi Deej :)

Nee hoor Kazaa of andere shit stonden niet op hoor, ik ben daar allang van terug gekomen hehe...

Nee ik had DUmeter juist geinstalleerd en ik heb er wel op gewaakt niets anders open te zetten dat verkeer kan veroorzaken.
Het is ook geen continu verbruik dat ik zie, juist af en toe (op bijna regelmatige tijdstippen) een deel pieken na elkaar, Upload =gelijk aan download en met maar fracties van KB's tegelijk. Bij Telenet hadden wij ook zoiets, (controle). Maar dit gaf niet zoveel verkeer.

Bedankt voor de tip betreffende DUmeter, hij stond ook op "All interfaces" :(

Ik ga nog even de kat uit de boom kijken en zien wat er verder gebeurt.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dumeter is geen software die gratis is reclame voor commerciele software hoe handig ie ook mag zijn is hier nie toegelaten
Registered Linux user #286313
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Maar vent toch!! :roll:
Erik
Elite Poster
Elite Poster

ja wat ist ?
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Doe jij altijd zo kinderachtig vriendje ?

Niemand maakt hier reklame.

Je kan toch ook over Windows spreken, is dat soms geen commerciele Soft.

Groetjes Mahi
Erik
Elite Poster
Elite Poster

niemand maakt hier reclame tuurlijk nie ik heb de link verwijderd om te vermijden dat mensen dat spul gaan kopen na de 30 dagen (want na 30 dagen werkt het nie meer) dat is niet meer as correct wij as modorators verdienen ook niks dus verwacht ik van iedereen hetzelfde en daarmee basta windows is ook commerciele software maar dat ligt anders dat is een operating systeem
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Allé allé :)

Ik wil niet tegen Erik ingaan, maar persoonlijk vind ik het toch wat overdreven die linkt te verwijderen.
Ipv te verwijderen kan je beter andere gratis alternatieven vermelden :)
Tis hier geen dictatuur ;) maar een democratie.. laat de bezoekers kiezen.
NuKeM
Erik
Elite Poster
Elite Poster

bezoekers kiezen eeeuh ? dan staat da hier binnen de korste keren vol spam en andere shit

some free alternatives:

http://www.webattack.com/freeware/comm/fwtimer.shtml

http://tucows.skynet.be/time95_default.html
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Sorry Erik, maar hier ga ik NuKeM toch bijtreden. Iedereen mag toch zijn mening geven over wat hij of zij vindt van bepaalde software of hardware. Die software kan gratis zijn (met hardware wordt dat iets moeilijker). We moeten d'er hier inderdaad geen test-aankoop en nog minder een reclame-bureau van maken, maar als je iemand kan helpen door te wijzen op een bepaald software-pakket, dat kan toch geen kwaad. Als iemand vraagt of een bepaalde printer goed is, probeer ik toch ook van een antwoord te geven...

En daarbij : wat is nog gratis vandaag. Als je bijvoorbeeld de updates van Redhat 8 wil krijgen moet je eerst (gratis) registreren. Wil je ze een beetje snel dan hebben die mannen toch ook een "update" programma voor 60 $/jaar. Wil dat zeggen dat ik moet stoppen met linux uit te testen ?

met vriendelijke groeten,

Polleke

P.S. dit is mijn tweede postje onder Linux, en het werkt nog ook :D
Erik
Elite Poster
Elite Poster

nee een andere distributie kiezen :mrgreen: mandrake rekent niks aan voor het eerste systeem dat je wenst upto date te houden als je meer as een pc wil dan moet je ook betalen www.mandrakeonline.net dat er over software gediscusieerd wordt daar zit ik niks mee in maar betalende software das iet anders hier se om iedereen content te stellen maar ik keur het alles behalve goed

http://www.dumeter.com
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

punkfreak,

je ziet dat ze dus ook direct dezelfde reponse geven, het was nogal verwarrend en je moet idd goed kijken. Ik stel me toch vragen bij het irc script hoor. (maybe foutje in het script...) anyway laat ons weten hoe het af loopt.

Nukem,

ben het niet zeker, maar ik dacht niet dat je met dezelfde login twee x tegelijkertijd kan inloggen. Dus met 1 en dezelfde login 2 verbindingen naar 2 ip's kan volgens mij niet. Want er kan maar 1 ip toegewezen worden aan een account (adsl go en plus) kan mis zijn dat dat een gaatje in het systeem van Skynet is, maar normaal, logisch en technisch gezien mag en kan het volgens mij niet.

Erik,

wat die link naar DUmeter betreft, zou die niet zomaar verwijderd hebben. je had er maybe wel kunnen opwijzen door de post te editen dat het shareware was en dat je dus na 30d moet betalen. Soit laat ons dit afsluiten. Ik heb niet gezien op welke wijze Mahi 'reclame' maakte, ma soit, indien dit niet hinderend is moet dit kunnen.

Toch moet ik aan alle gebruikers van het forum eens oproepen om de rules te lezen, want blijkbaar zijn er velen die dit overslaan en dan lijdt dit tot dergelijke zaken!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

The Oddity schreef:ben het niet zeker, maar ik dacht niet dat je met dezelfde login twee x tegelijkertijd kan inloggen. Dus met 1 en dezelfde login 2 verbindingen naar 2 ip's kan volgens mij niet. Want er kan maar 1 ip toegewezen worden aan een account (adsl go en plus) kan mis zijn dat dat een gaatje in het systeem van Skynet is, maar normaal, logisch en technisch gezien mag en kan het volgens mij niet.

Het is perfect mogelijk :) Ik spreek uit ervaring ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Aha, dat wist ik dus niet, dat zou dus niet mogen kunnen eigenlijk.

Op dezelfde bas??? strange mja, ik zeg het ik weet het niet uit ondervinding maar eigenlijk zou dit niet mogen kunnen.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

The Oddity schreef:Aha, dat wist ik dus niet, dat zou dus niet mogen kunnen eigenlijk.

Op dezelfde bas??? strange mja, ik zeg het ik weet het niet uit ondervinding maar eigenlijk zou dit niet mogen kunnen.

Ik weet alleen dat een vriend van mij op nen andere vriend zijn account kon met dezelfde login en password. Ze konden daarmee beiden tegelijkertijd online komen (en in de skynet meter overlapte de tijden elkaar ook).
Je kan je login en password trouwens ook gebruiken in combinatie met een oude inbelmodem :)
NuKeM
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

The Oddity schreef:Aha, dat wist ik dus niet, dat zou dus niet mogen kunnen eigenlijk.

Op dezelfde bas??? strange mja, ik zeg het ik weet het niet uit ondervinding maar eigenlijk zou dt niet mogen kunnen.

ja dat gaat maar ik denk niet op dezelfde bas, iem anders wou dit ook doen en die 2 plaatsen zijn in dezelfde straat, de andere bij wie het wel werkt daar zijn de 2 plaatsen 20 km van elkaar verwijdert dus dat zal wel een andere bas zijn
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja akkoord dat je je login kan gebruiken voor inbelmodems, dat is normaal voor als je vbv. geen adsl verbinding kan maken.
Maar dat je 2x opdezelfde bas ingelogd kan zijn vind ik wel ni normaal. Dat vind ik eigenlijk een serieuze fout in het systeem van Skynet?

Technisch op dezelfde bas kan het volgens mij zelfs niet. Op een andere bas, maybe wel als dat verkeerd staat ingesteld (dus zoals nu :D )

Het mag niet dat je je login aan anderen geeft van Skynet (ik doe dat ook niet, vind dat maar normaal ook zenne :D), maar anderzijds zet wel Skynet de deuren wagen wijd open voor iemand die de login van iem. anders heeft. Zodat ze beke kunnen downen op nen anderen zijnen account.... is ni echt logisch, vind dat een fout int systeem.

my point of vue.
deej
Elite Poster
Elite Poster

*** Hier stond een ambetant postje van mezelf, en heb dan ook aan zelfcensuur gedaan, thanks Oddity ***

Glad to be a member!
Laatst gewijzigd door deej 19 dec 2002, 20:51, in totaal 2 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Deej,

nogmaals,

Erik heeft zijn fout reeds ingezien en dit reeds terug in orde gemaakt heeft zelfs een sticky gemaakt ivm de dumeter.
Dus kzou zeggen vergeet wat er gebeurd is, en wees steeds welkom. Vanaf dat we op het nieuwe forum draaien komt er zelfs een nieuwe rules-definition.

Dit forum is bedoeld om iedereen te helpen.
punkfreak
Member
Member

The Oddity

script haalt gegevens gewoon van connection status van windows, dus dit kan niet verkeerd zijn, tenzij windows ergens steken laat vallen...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmmja, persoonlijk gebruik ik het script niet, maar het is niet omdat het de gegevens van de internetconnectie haalt,dat dit op een correcte manier gebeurt eh. Normaal zal dat wel correctgebeuren. Kan idd zijn, dat de data die Windows geeft aan dat script niet klopt eh... microssoft kennende zou dat wel eens kunnen ;-)

tja is heel raar, laat ons weten wat Skynet zegt eh
Gast

om op die dubbele verbinding terug te komen : het is technisch mogelijk om tegelijkertijd op dezelfde BAS 2 ADSL verbindingen te hebben (vroeger waren het er zelfs 4, maar daar zijn ze rap van terug gekomen)
Het zou nodig zijn voor wanneer er een fout gebeurt, en de verbinding wegvalt, en de server u nie direct heeft uitgelogd. Dan kunt ge dus nog altij op het net, zonder dat ge naar den helpdesk moet bellen.
Komt trouwens maar weinig voor, maar het gebeurt. ;)

En ik denk verder dat het misschien nodig is om te testen door die mensen van den helpdesk wanneer ge geen goei verbinding zou hebben ofzo.

Ik vind het in ieder geval nie zo slecht. Kan ik vanop 2 plaatsen online gaan, en toch met 1 abo'ke. bijvoorbeeld als ik in het buitenland zit, en ze thuis toch ook op het net willen :lol:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anonymous schreef:om op die dubbele verbinding terug te komen : het is technisch mogelijk om tegelijkertijd op dezelfde BAS 2 ADSL verbindingen te hebben (vroeger waren het er zelfs 4, maar daar zijn ze rap van terug gekomen)
Het zou nodig zijn voor wanneer er een fout gebeurt, en de verbinding wegvalt, en de server u nie direct heeft uitgelogd. Dan kunt ge dus nog altij op het net, zonder dat ge naar den helpdesk moet bellen.
Komt trouwens maar weinig voor, maar het gebeurt. ;)

En ik denk verder dat het misschien nodig is om te testen door die mensen van den helpdesk wanneer ge geen goei verbinding zou hebben ofzo.

Ik vind het in ieder geval nie zo slecht. Kan ik vanop 2 plaatsen online gaan, en toch met 1 abo'ke. bijvoorbeeld als ik in het buitenland zit, en ze thuis toch ook op het net willen :lol:

Hmja, maar toch vind ik ergens dat het niet kan kwestie van veiligheid. Dat je met je login op zowel adsl als dial-up tegelijk kan dat kan ik ergens begrijpen... maar 2x adsl: dat vind ik ergens niet normaal. Dat de techo's dit zouden nodig hebben om de lijn te testen zou ik niet zeggen, want volgens mij hebben ze daar niet uw login ed voor nodig, als er een probleem is met je lijn is dit niet met je accountgegevens te maken maar wel met je tel. nummer.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

met de oudere log ins werkt het 100% zeker maar met de nieuwere (augustus en later) is het mij nog niet gelukt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hehe, ze leren maybe iets van hetgeen hier gezegd wordt, en zijn dit langzaam aan het aanpassen.... hehe zou leuk zijn ;-)
All Your Base
Plus Member
Plus Member

Je kan met dezelfde login welgeteld 2 verbindingen opzetten. Straffer nog, met een Plus lijn en een SpeedTouch Home modem op een hub zou je zelfs 2 keer verbinding kunnen maken met 2 PC's op dezelfde ADSL lijn. Dat kan wel niet met een Go.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

All Your Base schreef:Je kan met dezelfde login welgeteld 2 verbindingen opzetten. Straffer nog, met een Plus lijn en een SpeedTouch Home modem op een hub zou je zelfs 2 keer verbinding kunnen maken met 2 PC's op dezelfde ADSL lijn. Dat kan wel niet met een Go.

Mmm, dus toch. Een vriend van me zei dat hij dit gedaan had (2 pcs met modem verbonden via hub, ingebeld en kregen elk met een eigen toegewezen IP), maar ik wist niet wat ik ervan moest geloven aangezien ik het bij mij niet kon simuleren... ik heb een go, hij dus waarschijnlijk een plus :)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”