http://flits.bnet.be/ updates

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Laatst gewijzigd door silencer 08 nov 2010, 22:29, in totaal 4 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Door de instanties ? LOL, beetje paranoïde ?
Denk dat de owner gewoon mee gestopt is. Die site was overigens toch al jaren bijna zo dood als een pier...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blijkbaar lijkt http://www.flitsservice.be/ er een beetje op, al kan je blijkbaar nergens de POI files vinden ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster

They are back, hooray! :-) (is welkom met 73 nieuwe flitspalen). En vooral de flitsplaatsen zijn erg handig op autostrade( in 2 jaar tijd nog geen enkele boete)

Voor mij bestaat er geen alternatief dat zo goed werkt en zo duidelijk is.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

ik gebruik altijd flitspaal.nl voor de benelux flitspalen :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

silencer schreef:They are back, hooray! :-)
Was blijkbaar maar kort dan...
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/2.2.14 (Ubuntu) Server at flits.bnet.be Port 80
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

En Temporarily is ondertussen wel lang.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Beste bezoeker,

Flits.bnet.be is tweemaal op korte periode een tijdlang onbereikbaar geweest. Ook ziet uw vertrouwde website er op dit moment nogal 'beknopt' uit. De websites kampten helaas met flinke technische problemen, die mij dwongen tot maatregelen. Het heeft me aan het denken gezet.

Maakt u zich geen te grote zorgen, flits.bnet.be gaat gewoon door, maar met een licht gewijzigde aanpak.

Ik heb de kaart getrokken van haalbaarheid en stabiliteit. De verschillende onderdelen zullen terug worden geactiveerd, zij het dat we stoppen met het melden van actuele controles: de respons is te klein, de inspanningen te groot. In de komende weken komt deze website dus stapsgewijs, soms licht gewijzigd en/of verbeterd, terug online. Dit verzekert een perfecte bereikbaarheid in de toekomst, en laat ons toe ons te concentreren op andere dingen. U merkt alles wel vanzelf, door de website regelmatig te blijven bezoeken.

Mijn excuses voor de ongemakken die u mogelijk hebt ondervonden de laatste weken.

TomVSt
silencer
Elite Poster
Elite Poster

updates:
Laatste wijzigingen

Aangekondigde controles

Het raamwerk voor de aangekondigde controles is terug grotendeels actief. Vanaf nu kunnen de aangekondigde controles terug worden bijgehouden en vertoond op de website.

Opgelet! Sinds 31/07/2010 heeft de Federale Politie géén controles meer aangekondigd. Deze kunnen dan ook niet worden weergegeven op de website. Waarschijnlijk nemen we in de loop van deze week contact op met de bevoegde instanties om hierover meer uitleg te vragen.

De volgende prioriteit is het herstellen van de functionaliteit i.v.m. de flitspalen.

Toegevoegd door TomVSt op 24/10/2010

Wijziging IP-adres

In de avond/nacht van zaterdag op zondag werd het ip-adres van deze website gewijzigd. Dit had mogelijk tot gevolg dat de website niet bereikbaar was voor sommige bezoekers. Gelieve onze excuses te aanvaarden voor het eventuele ongemak. Deze aanpassing was eenmalig nodig.

Toegevoegd door TomVSt op 23/10/2010
Een nieuwere versie van de flitspalen zal ik goed kunnen gebruiken, kent er iemand een redelijk alternatief (voorlopig)? Gisteren bijna geflitst met de wildgroei aan flitspalen(reed gelukkig niet te rap).
Van welke site komt de info voor de aangekondigde controles eigenlijk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Zag daarnet reclame in een foldertje voor Wikango... en ze hebben ook een map.

Mits wat coding krijg je de database er wel uit (gebruiken spijtig genoeg geen XML als source, maar genereren een HTML met voor iedere locatie een stukje Javascript).

Ik herinner me trouwens ooit iets gelijkaardigs gezien te hebben wat echt community based was (en dus volledig gratis voor bv GSM), maar kan het niet meteen meer vinden.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Zag daarnet reclame in een foldertje voor Wikango... en ze hebben ook een map.

Mits wat coding krijg je de database er wel uit (gebruiken spijtig genoeg geen XML als source, maar genereren een HTML met voor iedere locatie een stukje Javascript).

Ik herinner me trouwens ooit iets gelijkaardigs gezien te hebben wat echt community based was (en dus volledig gratis voor bv GSM), maar kan het niet meteen meer vinden.
flits.bnet heeft weer een database met flitspalen, volledig gratis uiteraard :) (sinds een paar dagen)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

http://flits.bnet.be/downloads/index.php

flitspalen update: 03-11-2010 :) eindelijk weer relaxed rijden :banana:
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Homepage aangepast: dagelijkse controles, flitspalen, flitsplaatsen zijn weer up to date :)

Mailtje gestuurd en dezelfde dag nog een reactie gehad :)
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

leve de coyote?:)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je moet al veel kilometers vreten om 140€ per jaar te willen betalen voor dat ding...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Eénmaal een keertje 90 rijden op zo'n mooie twee maal twee rijbaan... waar je dan maar 50 mag en je hebt het er al uit !

Alléén spijtig dat er niet echt een open community alternatief is... veel mensen hebben reeds een GSM met data abonnement.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

r2504 schreef:Eénmaal een keertje 90 rijden op zo'n mooie twee maal twee rijbaan... waar je dan maar 50 mag en je hebt het er al uit !
Gewoon 50 rijden en je hebt uw 140 euro winst per jaar.
Persoonlijk interesseert het mij niet waar die flitspalen staan. Ik rijd gewoon altijd de aangegeven snelheid (+7km/h op de snelheidsmeter in de auto).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dan heb je ook nog het 'slim rijden'. Heb zo al een jaar geen boetes meer gehad :p
Zonder Coyote, wel met een 'vaste' flitspaalmelder in m'n Sygic Mobile Maps GPS op m'n HTC.

Als je de anonieme wagens die de politie gebruikt min of meer kent Volkswagen/Volvo en dan ook ietsje vertraagt bij het inhalen van die wagens en een kijkje neemt of ze wel of niet met z'n tweeën zijn geraak je al ver. Bij bruggen en inkepingen op de middenberm vooraf een beetje uitbollen om daarna weer gas te geven... Enzovoort. In de bebouwde kom op den buiten staan ze nooit te flitsen, in steden daarentegen wel.

Anyway, misschien heb ik gewoonweg geluk op dit ogenblik.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ken schreef:In de bebouwde kom op den buiten staan ze nooit te flitsen, in steden daarentegen wel.
LOL
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

driesve schreef:Gewoon 50 rijden en je hebt uw 140 euro winst per jaar.
Mr. Perfect veronderstel ik... nu ik ben dat niet en betrapt me er zelfs vaak op dat ik gewoon zelfs nog niet eens de toegelaten snelheid weet (ook niet moeilijk met de overvloed aan verkeersborden en de onlogische infrastrcutuur). Ik rij trouwens meestal op basis van de omstandigheden (en indien dat ongepast is moet men dat oplossen, niet staan flitsen), en voor 2x2 is dat nu minstens 90 km/u...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

fryelectro schreef:leve de coyote?:)
Een collega heeft er eentje en heeft 2 weken geleden zijn eerste boete binnen gekregen :)
Je zal maar eens de gelukzak zijn die er als eerste passeert... Het geeft een vals gevoel van veiligheid en zorgt er voor dat hij nu altijd en overal te snel rijdt. Handig zo een ding... NOT!
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ken schreef:Dan heb je ook nog het 'slim rijden'. Heb zo al een jaar geen boetes meer gehad :p
Zonder Coyote, wel met een 'vaste' flitspaalmelder in m'n Sygic Mobile Maps GPS op m'n HTC.

Als je de anonieme wagens die de politie gebruikt min of meer kent Volkswagen/Volvo en dan ook ietsje vertraagt bij het inhalen van die wagens en een kijkje neemt of ze wel of niet met z'n tweeën zijn geraak je al ver. Bij bruggen en inkepingen op de middenberm vooraf een beetje uitbollen om daarna weer gas te geven... Enzovoort. In de bebouwde kom op den buiten staan ze nooit te flitsen, in steden daarentegen wel.

Anyway, misschien heb ik gewoonweg geluk op dit ogenblik.
hoe integreer je die flitspalen in syrgic?
en ja zo een auto vlam je niet voorbij, alsook veel in de spiegels kijken wie er achter mij rijd staat er iets op het dashbord enzo

zo is er ook een baan die ik dagelijks doe aan de eene kant mag je 90 andere kant 50 volgens de verkeersborden.... :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:hoe integreer je die flitspalen in syrgic?
Zat er bij mij al in in versie 9, en redelijk precies ook nog. Heb met die GPS software al een heel stuk van België gedaan & op vakantie in Frankrijk ook, nog geen flitspaal tegengekomen die er nog niet opstond. Daarnaast heeft of zal er in versie 10 waarschijnlijk een link zijn met het netwerk van Coyote... Maar nog geen nieuws daarover.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Hier hebben we regelbare borden aan de zone 30: 23u s'avonds: zone 30 (mss avondactiviteiten in de school/of opletten voor mogelijk overstekende (jeugdige) inbrekers(school) ?)

Ik heb al jaren geen boete meer gehad, ik gebruik de flitsplaatsen en flitspalen van flits.bnet.be, geeft mij een goed gevoel van veiligheid, wat uiteraard de bedoeling is van de ontwerper van de site.
Tomtom zit er al eens naast (snelheid).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

silencer schreef:Hier hebben we regelbare borden aan de zone 30: 23u s'avonds: zone 30 (mss avondactiviteiten in de school/of opletten voor mogelijk overstekende (jeugdige) inbrekers(school) ?)
De vraag is hoe de borden worden aangestuurd.
Er zijn er die netjes met een klok worden aangestuurd, en er zijn er die men vanop de paal zelf (met een sleutel) of vanin de school kan bedienen. Bij die laatste 2is de kans op "foutieve" activatie natuurlijk groter dan bij de klok versies.

Als het elke dag zo is, misschien de moeite om het eens te melden bij de verkeersdienst van je lokale politie, daar kan je altijd terecht met vragen/opmerkingen over borden, signalisatie, name it.
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb ook geregeld een boete aan mijn been, dit jaar al 3.

123km/u (E40 van de kust naar Gent, heel veel geluk gehad want reed heel veel sneller en had ze juist gezien maar na een noodstop toch nog iets te snel)
124km/u (van Roermond naar Belgie)
52km/u (in Huizingen aan het werk)

Nu ben ik aan het denken om een Coyote of Wikango (met levenslang abo) te kopen, iemand ervaringen mee?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik neem aan dat bovengenoemde de snelheden zijn met de 6km foutmarge al afgetrokken ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TL@
Pro Member
Pro Member

Inderdaad (alleen die in Holland niet, daar is de foutmarge kleiner, weet ni meer hoeveel)
Ken
Elite Poster
Elite Poster

TL@ schreef:Inderdaad (alleen die in Holland niet, daar is de foutmarge kleiner, weet ni meer hoeveel)
http://www.youtube.com/watch?v=XVv2mje2tCg
:angel:

TV = FTA IPTV + Netflix
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

schitterend filmpje, politie belt politie. Sjonge daar in Nederland zijn ze echt dwaas.

In plaats gewoon wat uitleg te geven en ie was er van af. Hang misschien ook van plaats en persoon af maar in België zijn ze toch heel wat aardiger.
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Is het niet beter een tomtom live te kopen ipv een coyote ? Een live abbo kost 50€ per jaar en heeft de coyote locaties ook..
http://www.youtube.com/watch?v=R0-Q7sg_6IU
TL@
Pro Member
Pro Member

Ik wist niet dat de TomTom dat ook deed, jammer dat hun navigatie dan weer echt bagger is ivg met iGO8.

Toch zou ik die TT nog overwegen (wanneer mijn toestel stuk is)

Momenteel ben ik Wikango op de smartphone eens aan het proberen, voor $13.56 kan ik toch niet sukkelen.
Ken schreef:
TL@ schreef:Inderdaad (alleen die in Holland niet, daar is de foutmarge kleiner, weet ni meer hoeveel)

:angel:
Schitterend filmpke.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik rij veel te weinig met gps om een goed oordeel te vellen over tt/igo/sygic & andere software, maar toen ik een paar jaar geleden een trip maakte door Frankrijk heb ik die Igo gewoon afgezet, de meldingen aan de ronde punten was om gek van te worden. Elk rond punt gaf hij 4 keer aan, waardoor die madam constant lag te kwebbelen ;-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Flitspalen update 20/12, forum online geplaatst!
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik gebruik nu een week HTC Locations.
Heel tevreden. Duidelijke kaart. Duidelijke instructies. Erg accuraat.
West Europa premium navigatie lifetime licentie: € 39,99.
West Europa flitslocaties 1 jaar licentie: € 9,99.
Momenteel met instructies in het Zuid-Afrikaans. :lol:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Kan er iemand wat meer uitleg geven hoe je die download werkende krijgt op een mio c220. Vroeger kon je voor oa die reeks gratis dowloaden bij mio zelf maar dat werkt nu niet meer.

De downloads zijn blijkbaar .csv bestand. Moet je die dan zelf nog converteren ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

seagull schreef: Momenteel met instructies in het Zuid-Afrikaans. :lol:
Lol, ga ik ook eens doen :)

On topic: ik ben geen snelheidsduivel en hou me aan de opgelegde limieten maar mijn gps betrapt me toch regelmatig dat ik te snel rijd.
Ik gebruik de navigatie van Nokia (Ovi Maps), die heeft nu ook een drive-mode: geen navigatie-instructies ( als je de weg zelf weet), maar wel weergave van verkeersdrukte door kleuren en meldingen van vaste flitspalen en van te snel rijden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren de tomtom via 120 live toegestuurd gekregen, allemaal goed en wel die live flitslokaties, nu nog een weg vinden waar je sneller dan 30km/u kan rijden ;-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

fredo66 schreef:Kan er iemand wat meer uitleg geven hoe je die download werkende krijgt op een mio c220. Vroeger kon je voor oa die reeks gratis dowloaden bij mio zelf maar dat werkt nu niet meer.

De downloads zijn blijkbaar .csv bestand. Moet je die dan zelf nog converteren ?
Mail eens naar de beheerder van de site of op het forum.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Gisteren de tomtom via 120 live toegestuurd gekregen, allemaal goed en wel die live flitslokaties, nu nog een weg vinden waar je sneller dan 30km/u kan rijden ;-)
Zijn meestal niet up to date & niet (onbeperkt) gratis:
http://flits.bnet.be/downloads/pdl.php

Nieuwe update: 22/12/2010
& nu ook beschikbaar als 1 bestand (tomtom).

Sinds ik deze gebruik al jaren geen boete meer gehad (voor te snel rijden).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”