SpeedTouch , Frequente disconnects... lijnwaarden?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik heb hier weliswaar genoeg materiaal staan om de hele straat van ADSL-modems te voorzien, maar ik blijf me toch afvragen waarom sommige dingen echt totaal niet werken bij mij maar perfect op een ander (of omgekeerd).

Eén van de 'speciale gevallen' die bijvoorbeeld fantastisch werken bij familie en zelfs hier thuis toen we nog 1Mbit Tele2 hadden is de SpeedTouch 706. Constant, elke 4-5 minuten (maar er valt eigenlijk geen regelmaat in te ontdekken) wordt ik opeens geredirect naar een LAN-pagina van de SpeedTouch waarin vermeld wordt dat de DSL-verbinding weer weg is. Zo'n 30-tal seconden daarna is alles weer in orde en heb ik gewoon de juiste snelheden en een goede latency.

Het eerste waar ik aan dacht waren slechte lijnwaarden. Onmiddelijk in de config gedoken en een paar statistieken opgegraven:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps].........1.209 / 15.832
Output Power (Up/Down) [dBm]............12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]...........14,0 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]....................7,0 / 6,5
Loss of Signal (Local/Remote)...............3 / 0
Error Seconds (Local/Remote)..............110 / 0
CRC Errors (Up/Down).........................34.245 / 42
HEC Errors (Up/Down).........................187.064 / 39
Geen idee hoe het zit met de dB-waarden, maar hij synct wel aan een acceptabele snelheid. Het aantal errors lijken echter... ehm... iets minder positief. :-) In de eventlogs vind ik ook regelmatig foutmeldingen. Lijnwaarden?

Ik heb echter nooit problemen met uitval of iets dergelijks met al het ander spul dat ik heb staan. Philips modems, diverse Linksys modelletjes, BBox1/2, een LevelOne, Belkin en zelfs een SpeedTouch 516v6 (echt een erg simpel modem/routerke) doen het allemaal perfect. Dan zou ik eerder richting modem gaan denken, maar ik heb hem werkelijk juist getest bij familie/vrienden/kenissen en daar werkt het wel gewoon perfect en stabiel.

Kan iemand er nog aan uit?
Laatst gewijzigd door a3ke 30 aug 2010, 06:45, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Geen tags plz
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Het zou mij toch niet verwonderen als er met je modem iets mis is.Die 706 is al een oud beestje,en 17Mb down is voor zo'n ding "op z'n tenen lopen" en de warmte ontwikkeling zal navenant zijn.Als er dan een brakke soldering in zit gaat ie gek doen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”