Tv-decoder en modem verslinden energie
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Voor Belgacom klopt dit ook, het verbruik is te veel. Je kan een timer overwegen om je modem maar vooral je decoder uit te schakelen en pas in te schakelen een 10 tal minuten voor je TV wenst te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Opstarten van je ontvanger duurt 10 minuten? :oquistnix schreef:Je kan een timer overwegen om je modem maar vooral je decoder uit te schakelen en pas in te schakelen een 10 tal minuten voor je TV wenst te bekijken.
Dus je wilt een programma zien, ff 10min wachten en kijken maar (dat kun je niet menen).Mijn dreambox start op in 2-3minuten, uit standby in ong. een seconde (0.6W verbruik standby).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Er is maar 1 goede oplossing voor dit probleem: vrije hardwarekeuze.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Zo doe ik het ook al lang (op 2 decoders). Maar dacht dat het toch 15-20 min duurde om dat onding te booten, of het zou al ingekort moeten zijn...quistnix schreef:Voor Belgacom klopt dit ook, het verbruik is te veel. Je kan een timer overwegen om je modem maar vooral je decoder uit te schakelen en pas in te schakelen een 10 tal minuten voor je TV wenst te bekijken.
Het verbruik ligt inderdaad ergens begin de 20 watt voor één decoder en ik kon amper verschil in verbruik vaststellen of decoder aan of uit stond (wellicht omdat de HDD te pas en te onpas gaat draaien als ie uit staat).
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Het enige wat die decoder niet zal doen is data ontvangen als hij uit staat.
Van Telenet wist ik al langer dat ze rommel gebruiken (en dat is ook de reden waarom dat hier niet in huis komt)
Geen nood aan een 1 antenneversterker, 2 modem, 3 switch, 4 router, 5 digibox voor televisie en internet, wat nog allemaal voor telefonie hé
Van Telenet wist ik al langer dat ze rommel gebruiken (en dat is ook de reden waarom dat hier niet in huis komt)
Geen nood aan een 1 antenneversterker, 2 modem, 3 switch, 4 router, 5 digibox voor televisie en internet, wat nog allemaal voor telefonie hé
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Tegenwoordig is het: versterker/splitter, modem, switch, router en digibox. Met wat handigheid herleid je switch en router tot 1.honda4life schreef: Geen nood aan een 1 antenneversterker, 2 modem, 3 switch, 4 router, 5 digibox voor televisie en internet, wat nog allemaal voor telefonie hé
Begrijp me niet verkeerd, die dingen soeperen nog teveel op.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tegenwoordig is het: versterker/splitter, modem/router/wlan en digibox (en ook geen aparte telefoniemodem meer).devilkin schreef: Tegenwoordig is het: versterker/splitter, modem, switch, router en digibox. Met wat handigheid herleid je switch en router tot 1.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Wat is je verbruik als je dreambox in gebruik is?silencer schreef:quistnix schreef:Mijn dreambox start op in 2-3minuten, uit standby in ong. een seconde (0.6W verbruik standby).
Mijn ipbox verbruikt tussen de 25 en 30W in gebruik (afhankelijk van hd zender of niet)
In standby heb ik een 1.5W verbruik
Opstarttijden zijn ongeveer gelijk als bij u.
de koe zegt boe
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Waarschijnlijk onderzocht ter aanleiding van onze noorderburen:
http://tweakers.net/nieuws/69384/upc-br ... deren.html
http://tweakers.net/nieuws/69384/upc-br ... deren.html
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –