Oke, ik heb vandaag mij MacBook Pro ontvangen en ik kreeg er een AirPort Express bij.
De Airport Express ondersteund 802.11n en mijn laptop ook, daarom wilde ik hem naast mijn gewone router gebruiken.
Nu is mijn opstelling als volgt:
ADSL van Scarlet
Linksys WAG200G ADSL Home Gateway (hier komt mijn telefoon kabeltje toe)
Een PC die met een UTP kabel verbonden is met de Linksys
En de Linksys maakt ook een 802.11b/g (2,4Ghz) draadloos netwerk aan (deze dient voor mijn iPod touch 2nd Generation, mijn oude Dell Vostro laptop (windows 7) en de netbook van mijn broer die win xp draait)
De AirPort Express is met een UTP kabel verbonden met de linksys
Een Epson Stylus DX4450 printer is verbonden via USB met de AirPort Express
De AirPort Express maakt ook een draadloos netwerk (802.11n 5Ghz) waar enkel mijn MacBook Pro op zit (Nu Mac OS X 10.6 Snow Leopard).
Eerst had ik problemen met het draadloos netwerk van de AirPort maar toen ik Radiomodus op 5Ghz zette was dit opgelost.
Ik wil een netwerk maken waarin alle apparaten elkaar herkennen maar dit lukt niet direct...
Ook de printer word niet door alle apparaten herkend (enkel MacBook)
Alvast bedankt.
Bram
HELP ingewikkeld netwerk
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
...Omdat jij door een router gaat waarschijnlijk.
Het eenvoudigste is waarschijnlijk je mac-ding verbinden met een lan-poort en niet met de wan-poort en DHCP uitschakelen.
Ben niet helemaal zeker of je je wan-poort kan blijven gebruiken
NAT uitschakelen en DHCP, maar dat weet iemand anders vast wel beter.
Het eenvoudigste is waarschijnlijk je mac-ding verbinden met een lan-poort en niet met de wan-poort en DHCP uitschakelen.
Ben niet helemaal zeker of je je wan-poort kan blijven gebruiken
NAT uitschakelen en DHCP, maar dat weet iemand anders vast wel beter.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- kweezie wabbit
- Plus Member
- Contacteer:
De Airport Express met een utp kabel verbinden aan een LAN poort van de WAG200 is al juist.
Als je dan met de MacBook verbinding hebt met de Airport Express, moet je met de Airport Utility de NAT en DHCP uitschakelen.
Of je zoekt in de opties om hem in te stellen in "bridge mode".
Dan gaat de AE zelf geen IP's meer verdelen maar deze van de WAG krijgen waardoor alle aangesloten toestellen weer in hetzelfde netwerk komen te staan en mekaar gaan "zien".
Als je dan met de MacBook verbinding hebt met de Airport Express, moet je met de Airport Utility de NAT en DHCP uitschakelen.
Of je zoekt in de opties om hem in te stellen in "bridge mode".
Dan gaat de AE zelf geen IP's meer verdelen maar deze van de WAG krijgen waardoor alle aangesloten toestellen weer in hetzelfde netwerk komen te staan en mekaar gaan "zien".
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Kijk eens hier voor een howto om je Airport Express enkel en alleen als Access Point te gebruiken. Nu heb je 2 routers achter elkaar zitten die beiden NAT toepassen en dat komt niet gemakkelijk goed.
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Mijn Airport (Extreme denk ik) zendt uit op 2.4 GHz en 5 GHz (en mijn iPod Touch, Macbook en Alienware laptops verbinden zonder problemen), als die van u dat ook kan, moet ge de wifi van de Linksys niet meer gebruiken. Dat zou het wat overzichtelijker maken?