Drie streams met BGC TV?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik zit met een twijfel...

Ik heb reeds internet bij BGC sinds 2001 (ADSL->VDSL->VDSL2).
Sinds VDSL heb ik ook BGC TV, eerst met de Tilgin decoder nu met HD decoder.
Ik betaal ook nog steeds mijn analoog kabelabonnement (HAVI TV->WVEM->nu Telenet), 169€/jaar.

Het analoog kabelabonnement is er allereerst voor het opnemen van series (op HDD-DVD recorder), ten tweede om in geval van overlappende opnametijden toch apart te kunnen opnemen, ten derde in geval van problemen met de ontvangst van BGC TV (al een paar maal gebeurd).

Mijn vraag:
Kan ik actueel met een tweede BGC decoder tegelijk twee SD opnames maken en één SD/HD uitzending bekijken?
De huur van een tweede decoder kost me veel minder dan het jaarlijkse Telenet kabelabonnement (12x 6€ vs 169€).

Edit: Ik zit op een 20Mbit VDSL2 profiel.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

3 streams is voor "binnenkort". Tests met 30 Mbit zijn aan de gang hiervoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Bedankt Goztow.
Dat is dus o.a. de bedoeling van het 30 Mbit profiel.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Dom vraagje.
Ik kan momenteel een HD programma live bekijken en tegelijkertijd een ander HD programma opnemen.
Zit ik dan in dat testgebied of kan iedereen met vdsl2 dat???
Groetjes Twen
Edit: 'k Ken daar allemaal niets van. Als het maar werkt. Dan voel ik mij goed. :-D :-D :-D
Laatst gewijzigd door Twen op 23 aug 2010, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat kan iedereen met VDSL2: er kunnen 2 streams, 1 HD = +/- 8 Mbit, 2 * 8 = 16 van de 20 bbeschikbaar.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Bedankt. Mijn wijziging door toevoeging van Edit heeft je gekruist.
Groetjes Twen
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:Dat kan iedereen met VDSL2: er kunnen 2 streams, 1 HD = +/- 8 Mbit, 2 * 8 = 16 van de 20 bbeschikbaar.

als je 2 decoders hebt gaat dat niet, en ik spreek uit ervaring
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

logisch, daar men een stream per decoder voorziet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
andreh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2010, 19:59

Het is zelfs zo dat als de tweede decoder niet aanstaat je nog steeds maar over twee streams beschikt op de eerste decoder.
Het is dus niet mogelijk om bv. naar een HD-zender te kijken en ondertussen iets op te nemen.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

HD stream is 9Mbit, dus 18MBit voor 2. Je hebt dus 20Mbit nodig, op een 16.5Mbit profiel gaat het dus niet.
Tegenwoordig kan je via het menu HD uitzetten, dan krijg je voor 1HD stream 2 SD streamen.

EDIT
@quistnix: nPVR is nog in test. Men kan het beste wachten tot de details beschikbaar zijn. Met details bedoel ik ofdat er voor deze dienst en abonnement nodig is of niet e.d.

Dual tuner (opnemen en bekijken tegelijk op 1 decorder (STB)) hangt van een aantal factoren af, nl.

- Type lijn en profiel (en dus hoeveel streams er max. mogelijk zijn)
- Hoeveel decorders (1 of 2)
- HD actief of niet

nPVR moet je zien als een extra virtuele stream waarmee enkel opgenomen kan worden.


2 links met uitleg over werking IPTV voor de liefhebbers:
Presentatie IPTV- What is it and how does it work?
http://www.smpte-profdev.org/resources/ ... 8_IPTV.pdf

IPTV werking in het Nederlands
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/IPTV
Laatst gewijzigd door Abusimbal op 24 aug 2010, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Turbokeu schreef:Ik zit met een twijfel...

Ik heb reeds internet bij BGC sinds 2001 (ADSL->VDSL->VDSL2).
Sinds VDSL heb ik ook BGC TV, eerst met de Tilgin decoder nu met HD decoder.
Ik betaal ook nog steeds mijn analoog kabelabonnement (HAVI TV->WVEM->nu Telenet), 169€/jaar.

Het analoog kabelabonnement is er allereerst voor het opnemen van series (op HDD-DVD recorder), ten tweede om in geval van overlappende opnametijden toch apart te kunnen opnemen, ten derde in geval van problemen met de ontvangst van BGC TV (al een paar maal gebeurd).

Mijn vraag:
Kan ik actueel met een tweede BGC decoder tegelijk twee SD opnames maken en één SD/HD uitzending bekijken?
De huur van een tweede decoder kost me veel minder dan het jaarlijkse Telenet kabelabonnement (12x 6€ vs 169€).

Edit: Ik zit op een 20Mbit VDSL2 profiel.

Eerst en vooral zou ik graag een misverstand willen rechtzetten. Het feit dat men meerdere kanalen kan opnemen/bekijken is veel meer afhankelijk van het feit of de feature nPVR (network Personal Video Recording) in gebruik is bij de klant dan dat het zou afhangen van de verhoging naar 30 Mbps.

Ik geloof dat er hier op het forum iemand is die meer feiten kan geven over de beschikbaarheid van nPVR, ik beschik er iig niet over.

In het kort uitgelegd: als nPVR actief is zal de decoder (zullen de decoders) beslissen of de opname op de lokale harde schijf kan gebeuren of niet. Indien niet, zal de opname op een videoserver bij BGC opgenomen worden. Deze opname kan achteraf als een "soort van VoD" worden bekeken.
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

Waarom bestaat er geen functie zodat je via nPVR zo veel programma's tegelijk kan opnemen als je maar wilt? Op die manier zou je toch op legale wijze alles wat op tv komt achteraf kunnen herbekijken tegen een lage prijs?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

CeeSsss schreef:Waarom bestaat er geen functie zodat je via nPVR zo veel programma's tegelijk kan opnemen als je maar wilt? Op die manier zou je toch op legale wijze alles wat op tv komt achteraf kunnen herbekijken tegen een lage prijs?


Waarom altijd teug betalen? We betalen nu al een fortuin voor onze telecom diensten in dit land. Kan iedereen nu eens stoppen met het woord "extra betalen" voor diensten te gebruiken. Belgacom zit al jaren op een oorlogskassa, dus die hebben ondertussen wel al geld genoeg. Dat ze eerst eens hun prijzen laten zakken in plaats van telkens te laten stijgen (de hoeveelste keer is het al dit jaar dat ze hun prijzen optrekken dit jaar????)
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Muziekbos schreef:
CeeSsss schreef:Waarom bestaat er geen functie zodat je via nPVR zo veel programma's tegelijk kan opnemen als je maar wilt? Op die manier zou je toch op legale wijze alles wat op tv komt achteraf kunnen herbekijken tegen een lage prijs?


Waarom altijd teug betalen? We betalen nu al een fortuin voor onze telecom diensten in dit land. Kan iedereen nu eens stoppen met het woord "extra betalen" voor diensten te gebruiken. Belgacom zit al jaren op een oorlogskassa, dus die hebben ondertussen wel al geld genoeg. Dat ze eerst eens hun prijzen laten zakken in plaats van telkens te laten stijgen (de hoeveelste keer is het al dit jaar dat ze hun prijzen optrekken dit jaar????)


goh .. ik wist niet dat Belgacom een onderafdeling was van het Leger des Heils :twisted:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Wie zegt dat nPVR betalend gaat zijn ? Kan zijn, maar weet iemand het definitieve antwoord ?
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

quistnix schreef:Wie zegt dat nPVR betalend gaat zijn ? Kan zijn, maar weet iemand het definitieve antwoord ?


Jij mss wel hé quistnix :p
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Neen, dat is het hem juist.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Dat kan iedereen met VDSL2: er kunnen 2 streams, 1 HD = +/- 8 Mbit, 2 * 8 = 16 van de 20 bbeschikbaar.

Puur theoretisch heb je gelijk als je stelt dat een HD (video)stream 8 Mbit is, maar als je de klank, de teletekst/ondertitteling en de overhead er bij telt (ongeveer 1 Mbit) is een HD stream 9 Mbit.
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

Ik bedoelde de kostprijs van een paar servers. Dus neem nu 0.01 euro per maand per gebruiker. Ik stel me ook vragen bij de duizend miljoen euro (1.000.000.000,00 EUR) winst die een telecombedrijf kan maken. Dat is meer dan 100 euro per INWONER (=/= klant) per jaar dat we te veel betalen. Waarom? Dit is gewoon verknipte belasting...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

CeeSsss schreef:Ik bedoelde de kostprijs van een paar servers. Dus neem nu 0.01 euro per maand per gebruiker. Ik stel me ook vragen bij de duizend miljoen euro (1.000.000.000,00 EUR) winst die een telecombedrijf kan maken. Dat is meer dan 100 euro per INWONER (=/= klant) per jaar dat we te veel betalen. Waarom? Dit is gewoon verknipte belasting...


Belgacom is nog altijd een staatsbedrijf, wat dus een makkelijke manier is om extra verdoken belastingen te innen bij de bevolking. Waarom denk je anders dat Belgacom al zoveel keer dit jaar hun tarieven de hoogte in gegooid?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

CeeSsss schreef:Ik bedoelde de kostprijs van een paar servers. Dus neem nu 0.01 euro per maand per gebruiker. Ik stel me ook vragen bij de duizend miljoen euro (1.000.000.000,00 EUR) winst die een telecombedrijf kan maken. Dat is meer dan 100 euro per INWONER (=/= klant) per jaar dat we te veel betalen. Waarom? Dit is gewoon verknipte belasting...

Muziekbos schreef:
CeeSsss schreef:Ik bedoelde de kostprijs van een paar servers. Dus neem nu 0.01 euro per maand per gebruiker. Ik stel me ook vragen bij de duizend miljoen euro (1.000.000.000,00 EUR) winst die een telecombedrijf kan maken. Dat is meer dan 100 euro per INWONER (=/= klant) per jaar dat we te veel betalen. Waarom? Dit is gewoon verknipte belasting...


Belgacom is nog altijd een staatsbedrijf, wat dus een makkelijke manier is om extra verdoken belastingen te innen bij de bevolking. Waarom denk je anders dat Belgacom al zoveel keer dit jaar hun tarieven de hoogte in gegooid?
Wat zijn jullie allemaal aan het lullen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Inderdaad, dankzij Belgacom komt er héél wat terecht in de federale schatkist en dat is voor iedere Belg meegenomen (als je verder wil/kan kijken dan je neus lang is). Mensen toch, verdiep jullie eens wat meer in deze kwestie want anders zijn jullie idd. allemaal aan het lullen ...
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Muziekbos schreef:
CeeSsss schreef:Ik bedoelde de kostprijs van een paar servers. Dus neem nu 0.01 euro per maand per gebruiker. Ik stel me ook vragen bij de duizend miljoen euro (1.000.000.000,00 EUR) winst die een telecombedrijf kan maken. Dat is meer dan 100 euro per INWONER (=/= klant) per jaar dat we te veel betalen. Waarom? Dit is gewoon verknipte belasting...


OT!
Belgacom is nog altijd een staatsbedrijf, wat dus een makkelijke manier is om extra verdoken belastingen te innen bij de bevolking. Waarom denk je anders dat Belgacom al zoveel keer dit jaar hun tarieven de hoogte in gegooid?


Neen .. niet in de strikte zin .. lees de laatste paragraaf! ... tenzij ge misschien denkt dat de privé partner(s) van Bcom het leger des heils is ... (repeat)
uw bewering is dus puur flauwe kul ... :twisted: sorry

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”