Voip-in nummer Belgie

Plaats reactie
logion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Momenteel zit ik bij Dommel Homeconnect : dit is Internet+Telefonie(via voip), 50euro per maand voor onbeperkt internet+onbeperkt bellen.
Wegens de beperkte snelheid wil ik echter overschakelen naar Belgacom Internet Intense.
Met de huidige promo is Internet Intense het eerste jaar 100euro goedkoper i.v.m. Homeconnect. Er is geen vaste lijn nodig voor Internet Intense, dus geen extra verborgen kosten; modem en activatie zijn ook gratis indien je online bestelt.

Voor telefonie zou ik via een voip provider willen bellen, mijn telefoon sluit ik aan op de telefonie poort van de bbox2 en die beheert de SIP sessie.
Ik heb een account aangemaakt op skype en op voipbuster(betamax dus) maar beiden bieden niet de optie om een inkomend telefoonnummer aan te maken als je woont in Belgie. Het is echter absoluut noodzakelijk dat ik bereikbaar voor personen met een belgacom/telenet/<andere telco> vaste lijn, opgebeld worden via PC is geen optie.
Er wordt trouwens gemiddeld 15uur per maand gebeld naar vaste lijnen, VOIPBuster laat toe om 300minuten/week te bellen naar een vaste lijn voor 10euro per 4maand, dit vind ik scherp geprijsd. Hierin zit de prijs van een vast nummer wel niet inbegrepen.

Mijn vraag is, hoe zorgen jullie hiervoor? Hoe zorg je ervoor dat bereikbaar bent op een vast nummer?
Is dit überhaupt zelfs mogelijk en hoeveel mag dit dan wel kosten?
Indien dit niet mogelijk is, welke opties heb ik dan?
Een vaste lijn abonnement nemen bij Belgacom ? Dit kost al direct 20euro per maand.

Grtz
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Beste,

Mag ik je aanraden om de zoekfunctie op dit forum eens uit te proberen ?

Om te antwoorden op je vraag:
- Een nummer bij Weepee kost éénmalig 18€. Vrij dure beltarieven dus interessant als je vooral oproepen wil ontvangen en weinig belt of uitgaand via Betamax werkt.
- 3starsnet. Jaarlijks 20€ voor een nummer maar goedkopere beltarieven.

PS: Ik weet dat er nog alternatieven zijn maar dit zijn veruit de meest courante/interessantste volgens mij.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan natuurlijk steeds een discovery line nemen.
Dit is goedkoper als raw copper :wink: (die je denk ik toch moet betalen bij Belgacom als je enkel internet neemt)
Denk wel dat je BBox2 dan wat tekort schiet als je het zo wil doen.
Er zijn andere providers waar je wel een inkomend nummer kan krijgen.
Maar ook hier weer denk ik dat de BBox2 tekort schiet met een tweede SIP :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kijk eens naar de telefoons van Siemens op de webshop van Weepee, is handiger dan een gewone telefoon aansluiten op je bbox.
honda4life schreef:Je kan natuurlijk steeds een discovery line nemen.
Je hebt geen telefoonlijn nodig bij het abbo dat de TS voorstelt.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

honda4life schreef:Je kan natuurlijk steeds een discovery line nemen.
Dit is goedkoper als raw copper :wink: (die je denk ik toch moet betalen bij Belgacom als je enkel internet neemt)
Neen, een vaste lijn is niet nodig en nét dat maakt de Belgacom abonnementen (en zeker de generation) zo interessant. Je kan bij BGC internet nemen zonder een vaste lijn (classic/discovery) of raw copper.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
logion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De internetabonnementen van Belgacom zijn inderdaad zonder vaste lijn.

Dus eenmalig 18euro betalen bij Weepee voor een vast telefoonnummer en daarnaast een abonnement bij voipbuster(o.i.d.) voor uitgaande oproepen omdat hun tarieven véél goedkoper zijn. Kunnen uitgaande oproepen dan 'origineren' van uit dat Weepee telefoonnummer?
Op het eerste zicht is dit mogelijk met de bbox-2 maar daar zijn al meer dan genoeg topics over.
Thx voor de hulp.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

logion schreef: Kunnen uitgaande oproepen dan 'origineren' van uit dat Weepee telefoonnummer?
forum lezen ;) link: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=26776

Ik heb het aan de praat gekregen met betamax via mijn gigaset dect. Alleen opletten (gezien ik mijn vaste nummers niet geverifieerd krijg bij mijn huidig poivy account waar reeds belwaarde op staat en op een willekeurig nieuw lukt het wel) - eerst account openen en uw nrs verifieren, dan pas belwaarde opladen!! Verifieren is de eerste stap vooraleer je uw nr kunt gebruiker als uitgaan CLI (caller line identification).
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”