Hoi allemaal
Ik ben nieuw voor het gebruik van digitale tv. Ik heb vandaag mij een HDdigibox aangeschaft met selfstarter pakket. Ondertussen perfect beeld en alles werkt perfect. Zo zat ik eens te kijken in het boekje met alle zenderpakkette. Ik ben op men digibox eens alle zenders een voor een afgelopen en nu zag ik dat ik alle zenders kon bekijken waarvoor ik moet betalen. Prime, ESPN, playboytv,...... alles gewoon.
Gaan ze mij deze nu aangerekent worden of niet? Of kan ik ze tijdelijk bekijken? Enkel kan ik hier niets van vinden op de telenet site of in een van de handleidingen.
Nieuwe HD digibox van telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
2 wekeniceke schreef:Dat is tijdelijk, hoelang juist weet ik niet, ik heb geen digibox, maar maak je geen zorgen ze gaan deze zenders niet aanrekenen.

- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Probeer de zoekfunctie van het forum eens. Dit is een klassieke vraag. Let wel bij Belgacom vervallen de opgenomen programma's na het aflopen van de promo-periode. Bij Telenet was dit niet in het verleden, maar je weet maar nooit.
Nu zit ik nog met een probleem. Ik zou mijn digibox interactief willen maken. Ik heb al wat opgezocht en er mag dan geen router tussen steken heb ik gelezen maar wel en switch. Nu zit ik met 2 switches. In de kelder staat de modem van telenet van daar loopt een utp kabel naar het gelijksvloer waar een switch staat. Van die switch loopt een crossed utp kabel naar het 1ste verdiep naar de 2de switch. Op die 2de switch is de digibox ook aangesloten en deze kan ik niet interactief maken. En een utp kabel van de 1ste switch rechstreeks naar de digiox trekken zal ook niet direct mogelijk zijn. Is er een manier voor of niet om hem toch interactief te maken?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Het IP adres is niet goed. Wat je nu krijgt is een internet adres en het muet er eentje zijn uit de 10.x.x.x. range maar dat werkt volgens mij alleen maar als je digibox geregistreerd is bij Telenet.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Waarschijnlijk is deze niet geactiveerd bij telenet. Wat het IP adres ook moet zijn, weet ik niet. Hangt ook van zone af en verschilt vaak.
Verleden maanden was er een promotie die prime voor een drietal maanden gratis aanbood. (promotiepakket). Dit zal nu denk ik direct verdwijnen als hij is geactiveerd is. Is hij niet interactief tegen deze middag, neem contact met de helpdesk. Dit is dacht ik wel iets dat je altijd moest doen als je de instalatie had uitgevoerd. Dat zouden ze je normaal gezien moeten verteld hebben in de winkel.
Verleden maanden was er een promotie die prime voor een drietal maanden gratis aanbood. (promotiepakket). Dit zal nu denk ik direct verdwijnen als hij is geactiveerd is. Is hij niet interactief tegen deze middag, neem contact met de helpdesk. Dit is dacht ik wel iets dat je altijd moest doen als je de instalatie had uitgevoerd. Dat zouden ze je normaal gezien moeten verteld hebben in de winkel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ermm... ik ben geen expert, maar ik ben vrij zeker dat je Digibox normaal GEEN adres uit een 10-range krijgt maar effectief een of andere Telenet-specifieke range. Dus volgens mij klopt dat 94.x.x.x adres wel degelijk. Dus is er iets anders mis.Astralon schreef:Het IP adres is niet goed. Wat je nu krijgt is een internet adres en het muet er eentje zijn uit de 10.x.x.x. range maar dat werkt volgens mij alleen maar als je digibox geregistreerd is bij Telenet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Het ip adres moet effectief tussen 10.15x.x.x en 10.19x.x.x liggen bij Telenet Digital TV.Tomby schreef:Ermm... ik ben geen expert, maar ik ben vrij zeker dat je Digibox normaal GEEN adres uit een 10-range krijgt maar effectief een of andere Telenet-specifieke range. Dus volgens mij klopt dat 94.x.x.x adres wel degelijk. Dus is er iets anders mis.Astralon schreef:Het IP adres is niet goed. Wat je nu krijgt is een internet adres en het muet er eentje zijn uit de 10.x.x.x. range maar dat werkt volgens mij alleen maar als je digibox geregistreerd is bij Telenet.
Heb je de Self Starter al uitgevoerd? (huisje -> instellingen -> self starter -> stappen volgen). Als je dit niet gedaan hebt dan is de link in het systeem van Telenet niet in orde en beschouwt de modem het zoals elk ander apparaat en wordt er een internet ip toegewezen.
Het is opgelost. Het probleem lag dat we voor onze tv kabel een ander klantennr hadden dan voor ons internet el telefoon. Deze moesten beide hetzelfde klantennr hebben. Ook heb ik het mac adres van men modem moeten doorgeven omdat hier digitale tv ook nog moets in geactiveert worden of toch zo iets in de aard. Nu is men ip op de digibox idd 10.x.x.x. Allemaal bedankt voor jullie hulp