Europese regeringen zouden meer moeten doen om de illegale handel in medicijnen op internet tegen te gaan, zo schrijft de BBC op haar site. Steeds vaker gebruiken dealers het internet om medicijnen als anti-depressiva of Ritalin te verkopen.
Medicijnen kopen via het internet is niet geheel zonder risico. Zo wordt het medicijn Ritalin, wat veel gebruikt wordt om hyperactieve kinderen te behandelen, op sommige websites beschreven als een 'milde en ongevaarlijke stimulant'.
De handel in medicijnen neemt alsmaar toe en is een serieus probleem aan het worden. Verschillende organisaties, waaronder het International Narcotics Control Board, hebben daarom op Europese regeringen aangedrongen om adequate straffen op te leggen aan mensen die gepakt worden voor deze internethandel.
Illegale handel in medicijnen op internet reduceren
Nee hè !!
Waar moet ik nu mijne valium gaan halen?

serieus: 't is idd wel een plaag aan't worden ... hoeveel pillen dat ik kan bestellen elke dag jong! Ik kan zelf een apotheek beginnen. En medicatie zoals Ritalin is idd niks om licht mee om te springen ... in't verleden werd dit sneller voorgeschreven maar daar zijn ze toch al wel een tijdje vanaf gestapt hoor ... met reden!
Waar moet ik nu mijne valium gaan halen?

serieus: 't is idd wel een plaag aan't worden ... hoeveel pillen dat ik kan bestellen elke dag jong! Ik kan zelf een apotheek beginnen. En medicatie zoals Ritalin is idd niks om licht mee om te springen ... in't verleden werd dit sneller voorgeschreven maar daar zijn ze toch al wel een tijdje vanaf gestapt hoor ... met reden!
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]