Downloadllimiet zetten op pc

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Beste mensen,
Ik heb een internet generation abo met 200GB aan downloadvolume.
Wij gebruiken 2 pc"s en een ps3 voor internet.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is een aparte downloadlimiet te zetten op 1 van de pc"s.
Zodat die pc dan bv maar 1GB per dag maximaal kan verbruiken.
Ik hoop dat jullie me goed kunnen begrijpen alvast bedankt
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik veronderstel dat dit een kolfje naar de hand van 'Netlimiter' is.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Netlimiter kan niet per dag, enkel monitoring
Denk dat je dit wel kan met BWMeter, of DUMeter (ben niet zeker van de naam)
Hierbij kan je bijvoorbeeld de eerste 90Gb aan volle snelheid, en erna op "smallband",...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MisterX334
Plus Member
Plus Member

@maglor, ik denk dat dat programma het zal doen .
Volgens de beschrijving ''You can use NetLimiter to set download/upload transfer rate limits for applications or even single connection and monitor their internet traffic.''
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

MisterX334 schreef:@maglor, ik denk dat dat programma het zal doen .
Volgens de beschrijving ''You can use NetLimiter to set download/upload transfer rate limits for applications or even single connection and monitor their internet traffic.''
Maar je kan GEEN rules aanmaken in versie 2 om zo iets in te stellen! (misschien 3 beta wel)
Je kan de snelheid limiteren, en de stats opvragen, maar geen limieten instellen / maand.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mja, ik heb maar geantwoord in de veronderstelling dat Netlimiter het wel zou kunnen. :oops: Maar ik vrees er ook voor dat het niet aan jouw wensen zal voldoen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Voor zowiets zou je een server moeten draaien, met pfSense + freeradius gaat dat perfect.
(Heb zoiets draaien in op een camping waar ze moeten betalen voor dataverkeer)
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

qless schreef:Voor zowiets zou je een server moeten draaien, met pfSense + freeradius gaat dat perfect.
(Heb zoiets draaien in op een camping waar ze moeten betalen voor dataverkeer)
Inderdaad, software kan je altijd afsluiten, en is eenvoudig te omzeilen wanneer een ander toestel gebruikt wordt.
Een oplossing zou bijvoorbeeld zijn zo'n alix board aan te schaffen met pfsense embedded
Dit kost wel wat geld, maar 2 licenties voor bwmeter ook :p
PFSense is zeer leuk speelgoed :twisted:

Voor welke situaties moet het eigenlijk dienen?
Je 2 zoons die elk hun deel willen downloaden of eerder je internet delen met "vreemden"?
MisterX334
Plus Member
Plus Member

Het is eigenlijk voor op de pc van mijn broers.
Ik zal eens zien voor een tutorial van pfSense
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

pfSense is nu niet zo heel moeilijk met wat te proberen lukt het vast wel.
Het wordt wel een pak lastiger dat steeds dezelfde computer moet aanstaan om te werken.

Indien je de hardware nog moet aanschaffen/elektriciteitsrekening, kan je misschien toch overwegen om een duurder abbo te kiezen, andere provider te zoeken.

Wat ben je nu gewoon?
'k snap je probleem heel goed hoor, er gaat altijd meer data door die lijn als verwacht en dan is het, de pot verwijt de ketel :D
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

MisterX334 schreef:Beste mensen,
Ik heb een internet generation abo met 200GB aan downloadvolume.
Wij gebruiken 2 pc"s en een ps3 voor internet.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is een aparte downloadlimiet te zetten op 1 van de pc"s.
Zodat die pc dan bv maar 1GB per dag maximaal kan verbruiken.
Ik hoop dat jullie me goed kunnen begrijpen alvast bedankt
Betaal gewoon 10euro extra voor de fup, zal eenvoudiger zijn en minder frustraties uitlokken.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Voor zover ik me kan herinneren, heb je deze mogelijkheid niet bij generation :wink:
MisterX334
Plus Member
Plus Member

@honde , heb er inderdaad wat over gegoogled en de elektriciteitsrekening en de moeite zijn het niet waard.
Heb wel gezien in e services dat ik inderdaad 10 euro extra kan betalen voor unlimited.
Misschien is dat een goede optie.

In ieder geval bedankt Honda en de rest.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier draait pfsense perfect (én energiezuinig!) op een atom moederbordje met 1GB ram en een kleine harde schijf. Als alle pc's aan het downloaden zijn (dus internet volop belast) verbruikt dat ding nog geen 0.1 ampere (nuja...niet-professionele meter uiteraard!) volgens mijn amperetang.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Hier draait pfsense perfect (én energiezuinig!) op een atom moederbordje met 1GB ram en een kleine harde schijf. Als alle pc's aan het downloaden zijn (dus internet volop belast) verbruikt dat ding nog geen 0.1 ampere (nuja...niet-professionele meter uiteraard!) volgens mijn amperetang.
Hier een 3.2 - 4.4 W (alix).
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

silencer schreef:
krisken schreef:Hier draait pfsense perfect (én energiezuinig!) op een atom moederbordje met 1GB ram en een kleine harde schijf. Als alle pc's aan het downloaden zijn (dus internet volop belast) verbruikt dat ding nog geen 0.1 ampere (nuja...niet-professionele meter uiteraard!) volgens mijn amperetang.
Geen idee hoeveel Watt erdoor vliegt eerlijk gezegd. Maar goed, dat valt nog goed mee bij jou dan?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:
silencer schreef:
Geen idee hoeveel Watt erdoor vliegt eerlijk gezegd. Maar goed, dat valt nog goed mee bij jou dan?
Vind van wel, als ik minder QoS en packages zou gebruiken dan zakt het verbruik, meestal is de router toch in [email protected].
Gemeten met een toestel dat in zowat alle betere testen wordt gebruikt (afwijking van 0.01W max dacht ik).
Op jaarbasis valt dat goed mee (5€?).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”