Dommel is laks, belgacom staat op zijn strepen en klant kan de rekening betalen!!!
Ben onlangs overgeschakeld van belgacom vaste lijn classic naar netline dommel. Ik had die vaste lijn al jaren, dus een opzegtermijn van één maand is in dat geval nodig. Vermits ik mijn nummer wou behouden ging dommel de opzeg voor mij regelen. Je zou verwachten dat dommel dat op een correcte manier zou uitvoeren. In plaats van 1 maand op voorhand slaagde ze erin om daar 4 dagen van te maken. Met het gevolg dat belgacom mij een boete aanrekende van 13 euro. Ik ben van mening dat ik niet moet opdraaien voor de fouten van iemand anders. Belgacom had beter die boete doorgestuurd aan dommel. Bij dommel kwamen ze uit de lucht gevallen, nog nooit had iemand zo’n klacht neergelegd. Het is natuurlijk best mogelijk dat ze het bij de andere klanten te goed hebben gedaan, of dat de andere klanten de blunder van dommel niet gezien hebben. Dommel weigert de boete te betalen en ik vind dit een schande. Ze hebben zelf die regel van 1 maand opzeg als je bij hun weggaat maar ze passen hem zelf niet toe als ze klanten overschakelen naar hun.
Zijn hier mensen die dit ook meegemaakt hebben? Vinden jullie dit een normale zaak?
Dommel is laks, belgacom staat op zijn strepen en klant ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Noemt Belgacom dit effectief een boete, of rekenen ze gewoon die dagen aan (ipv de hele opzegmaand aan te rekenen, zoals de meeste ISPs doen)?
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Belgacom durft wel eens met dagen werken ipv maanden. Mijn abo is aangesloten 26 mei en voor die laatste paar dagen moest ik ook abonnementsgeld betalen, iets van een 3 euro en ne klets (excl btw).
Maar als dommel zegt dat zij die lijn gaan opzeggen moeten zij de gevolgen dragen als ze dat zelf te laat doen. Maar dommel kennende zullen ze hun fout niet toegeven.
Dus als je perse bij dommel wil blijven zet ge u er best over, anders ga je nog veel stress krijgen.
Maar als dommel zegt dat zij die lijn gaan opzeggen moeten zij de gevolgen dragen als ze dat zelf te laat doen. Maar dommel kennende zullen ze hun fout niet toegeven.
Dus als je perse bij dommel wil blijven zet ge u er best over, anders ga je nog veel stress krijgen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ga je echt miserie maken voor een rekening van 13 € bij een overgang? De meeste mensen wachten met opzeggen tot alles aangesloten is bij de andere provider. Dat is dus meestal één maand dubbel betalen.
Je kan principieel willen zijn, maar het sop moet de kolen ook waard zijn, lijkt me dan.
Je kan principieel willen zijn, maar het sop moet de kolen ook waard zijn, lijkt me dan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Belgacom moet mij ook nog 4 euro. Heb zelfs een proforma rekening gekregen, maar het geld staat nog steeds niet op mijn rekening.
Is je overgang goed verlopen? Dat is ook al wat waard.
Met je netline heb je volgende maand al 18 euro minder moeten uitgeven aan BC.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Ze zetten het onder eenmalige kosten en ze noemen het voortijdige opzegging. Ze rekenen geen maand aan, het verschil tussen een maand en het aantal dagen dat je op voorhand opzegt.cptKangaroo schreef:Noemt Belgacom dit effectief een boete, of rekenen ze gewoon die dagen aan (ipv de hele opzegmaand aan te rekenen, zoals de meeste ISPs doen)?
-
- Plus Member
Ben al meer dan 4 jaar klant bij dommel en naar mijn mening stonden ze vroeger veel dichter bij hun klanten. Stress ga ik hier niet van krijgen, gewoon minder loyaal. Dus als ik in de toekomst een betere deal zie ben ik gewoon weg.Trojan schreef:Belgacom durft wel eens met dagen werken ipv maanden. Mijn abo is aangesloten 26 mei en voor die laatste paar dagen moest ik ook abonnementsgeld betalen, iets van een 3 euro en ne klets (excl btw).
-
- Plus Member
Veel miserie ga ik er niet voor maken maar als iedereen zo zou denken als jij dan doen de providers wat ze willen. Het is alleen door te reageren dat je wantoestanden kan verbeteren. Het is toch te gek voor woorden dat dommel gewoon de moeite niet doet om op tijd op te zeggen. En dan heb je belgacom, ze weten zeer goed dat de klant niets fout doet en toch sturen ze de boete naar de klant.Goztow schreef:Ga je echt miserie maken voor een rekening van 13 € bij een overgang? De meeste mensen wachten met opzeggen tot alles aangesloten is bij de andere provider. Dat is dus meestal één maand dubbel betalen.
-
- Plus Member
De overgang is tamelijk goed verlopen. Heb eerst en vooral zelf info moeten vragen hoe alles ging gebeuren. Je zou verwachten dat ze het automatisch doen. Op een bepaald moment hebben ze me omgezet van netconnect naar netline terwijl het nog niet actief was. ( had zelfs nog geen fritzbox) Ook gingen ze een mail sturen wanneer de omschakeling ging gebeuren. Die mail heb ik nooit gehad, op een dag kwam ik thuis en was mijn kiestoon gewoon weg. Toen wist ik dat het zover was.rmag schreef:Belgacom moet mij ook nog 4 euro. Heb zelfs een proforma rekening gekregen, maar het geld staat nog steeds niet op mijn rekening.
Heb wel gemerkt dat ik mijn download moet stoppen als ik wil telefoneren. Anders is de kwaliteit niet te doen. Maar daar kan ik best mee leven.
Ben best wel tevreden van het product. Alleen hun communicatie en het niet op tijd doorgeven van omschakeling naar Belgacom zijn minpunten. En inderdaad, ik ben nu goedkoper af dan vroeger. Maar dat is nog altijd geen reden om onnodige kosten te creëren.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
.... maar daarvan zullen ze het teveel betaalde abonnementsgeld terug aftrekken (gezien je dit altijd 2 maanden op voorhand betaalt). Je krijgt misschien nog geld terugbf62 schreef: Ze zetten het onder eenmalige kosten en ze noemen het voortijdige opzegging. Ze rekenen geen maand aan, het verschil tussen een maand en het aantal dagen dat je op voorhand opzegt.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Ik zou maar niet te hard klagen over Belgacom!
Mss is het inderdaad in je nadeel, maar daar bij Belgacom staat men nog open voor hun
klanten en luistert men.
Bij Dommel steken ze de klant gewoon in de doofput en hun mening wordt wet. Kijk maar eens de algmene voorwaarden na, ivm het niet
kunnen leveren van een volwaardige dienst? Niks in opgenomen....
Wacht maar tot er problemen opduiken die voortkomen door technische problemen bij Dommel, die men
moeilijk of niet kan achterhalen. Pas dan zal je stress en een hoopje miserie meemaken.
Mss is het inderdaad in je nadeel, maar daar bij Belgacom staat men nog open voor hun
klanten en luistert men.
Bij Dommel steken ze de klant gewoon in de doofput en hun mening wordt wet. Kijk maar eens de algmene voorwaarden na, ivm het niet
kunnen leveren van een volwaardige dienst? Niks in opgenomen....
Wacht maar tot er problemen opduiken die voortkomen door technische problemen bij Dommel, die men
moeilijk of niet kan achterhalen. Pas dan zal je stress en een hoopje miserie meemaken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Je hoeft me niet te geloven maar ik vind het dikke bullshit dat dit probleem bij enkel bij dommel ligt. Enkel met een onafhankelijke 'netbeheerder' die voor elke isp dezelfde maten en gewichten en procedures gebruikt (nummerportering) kan zoiets vermeden worden.
Situatie bij mij een 2 tal jaar geleden: dommel vraagt activatie adsl signaal aan bij belgacom. Technicus van belgacom maakt met mij telefonisch een afspraak voor de installatie van het dommel adsl signaal. Bewuste dag om 16 U belt belgacomtechnicus af wegens teveel werk gehad die dag, maakt tevens met mij (via een of andere dispatch van belgacom) een nieuwe afsprak een week later. Dommel start echter wél met facturatie vanaf die zogenaamde activatiedatum! ... Een week later... geen belgacom technicus komen opdagen!!! Telefoneren naar belgacom voor meer info heeft ook al geen nut want als niet-klant wilden ze mij daar niet te woord staan.
Dan maar naar dommel gebeld ... die hebben dan naar belgacom gebeld voor een nieuwe activatiedatum (ik stond ondertussen in wacht op hun helpdesk) maar er was niemand bereikbaar bij belgacom, dommel ging mij terugbellen. Een dag later dan toch een nieuwe installatiedatum gekregen van dommel ... 3de keer goeie keer .
Moraal van het verhaal... mijn 'gratis' maand bij dommel was op met het wachten op een belgacom technieker... Ik heb toen gemerkt dat de liberalisering van de markt een grote klucht is.
Situatie bij mij een 2 tal jaar geleden: dommel vraagt activatie adsl signaal aan bij belgacom. Technicus van belgacom maakt met mij telefonisch een afspraak voor de installatie van het dommel adsl signaal. Bewuste dag om 16 U belt belgacomtechnicus af wegens teveel werk gehad die dag, maakt tevens met mij (via een of andere dispatch van belgacom) een nieuwe afsprak een week later. Dommel start echter wél met facturatie vanaf die zogenaamde activatiedatum! ... Een week later... geen belgacom technicus komen opdagen!!! Telefoneren naar belgacom voor meer info heeft ook al geen nut want als niet-klant wilden ze mij daar niet te woord staan.
Dan maar naar dommel gebeld ... die hebben dan naar belgacom gebeld voor een nieuwe activatiedatum (ik stond ondertussen in wacht op hun helpdesk) maar er was niemand bereikbaar bij belgacom, dommel ging mij terugbellen. Een dag later dan toch een nieuwe installatiedatum gekregen van dommel ... 3de keer goeie keer .
Moraal van het verhaal... mijn 'gratis' maand bij dommel was op met het wachten op een belgacom technieker... Ik heb toen gemerkt dat de liberalisering van de markt een grote klucht is.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Tweede week van juli m'n adsl bij dommel opgezegd, alsook m'n tel laten porteren naar Weepee & belgacom classic opgezegd..
credit nota van belgacom stak al in de bus toen ik gisteren thuis kwam van vakantie.
Al bij al een geslaagde overstap naar Telenet & Voip.
Den truc is genoeg op voorhand uw aangetekende brieven sturen naar de desbetreffende diensten & pas als alles in orde is die naar Belgacom.
credit nota van belgacom stak al in de bus toen ik gisteren thuis kwam van vakantie.
Al bij al een geslaagde overstap naar Telenet & Voip.
Den truc is genoeg op voorhand uw aangetekende brieven sturen naar de desbetreffende diensten & pas als alles in orde is die naar Belgacom.
-
- Plus Member
Eigenlijk is het zeer eenvoudig, er moet een regeling komen zoals bij het veranderen van elektriciteitsleverancier. In principe kan je dat perfect vergelijken. De meeste mensen kunnen geen dag meer zonder telefoon/internet/tv, laat staan voor langere tijd. Idem voor elektriciteit.
Je wil veranderen van provider:
- Op tijd doorgeven aan de nieuwe provider wanneer je wil overschakelen ( 1 of 2 maanden)
- Daarna regelt de nieuwe provider de rest ( opzeggen andere provider, aansluiten op juiste datum, ….)
Op deze manier zit je geen dag zonder telefoon/internet/tv en betaal je nooit een boete. Mensen zullen ook sneller veranderen van provider met lagere prijzen als gevolg.
Je wil veranderen van provider:
- Op tijd doorgeven aan de nieuwe provider wanneer je wil overschakelen ( 1 of 2 maanden)
- Daarna regelt de nieuwe provider de rest ( opzeggen andere provider, aansluiten op juiste datum, ….)
Op deze manier zit je geen dag zonder telefoon/internet/tv en betaal je nooit een boete. Mensen zullen ook sneller veranderen van provider met lagere prijzen als gevolg.