Hoe kom ik op ADSL2+?????????

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Vrienden,

Ik heb de indruk dat hier mensen zitten die er iets van kennen, en die ook nog bereid zijn om anderen te helpen.

Ik betaal een Internet Favorite abo en gebruik een D-Link DSL-2740B (ondersteunt ADSL2+).

D-Link connect echter enkel op G.dmt (AKA ITU G.992.1 aftewel ADSL) dus max download 4,6 Mbps (en speedtest resultaten constant tussen 3,95 en 3,98)
Met andere woorden: pakken minder dan de geadverteerde 20 MBps
Of nog anders: ik betaal Favorite en krijg Start

Effe gebeld naar Belgacom Support (22 700):
- Belgacom => "Ahja, dat is normaal, gij hebt nen Go"
- Ikke => "Euh neen, er staat Favorite op mijn factuur"
- Belgacom => "Meneer, ge hebt ne Go, ik zie dat hier staan en dus kan dat niet sneller"
- Ikke => "Ik begrijp U niet, er staat Favorite op mijn factuur, ik betaal ook de prijs van Favorite, ik heb dus een Favorite"
- "Belgacom "Zegt ge dat ik lieg, ge hebt Go....."
- Ikke => "Laat maar, 't is zondag, ik wil me niet opwinden, ik zoek het wel zelf verder uit"

Ik begrijp de 'kleine' lettertjes dat 20 Mpbs de maximaal haalbare snelheid is en dat daadwerkelijk geleverde snelheid afhangt van kwaliteit van de lijn, afstand tot de centrale en gebruikte technologie. Of anders gesteld: 't is Best Effort.

Ik begrijp ook 100% dat Belgacom de beschikbare VDSL2 poorten in eerste instantie toekent aan HD TV klanten (ik heb geen HD TV en heb daar ook geen behoefte aan). Met andere woorden: aangezien ik enkel Internet heb, is de kans klein dat ik op VDSL2 geplaatst wordt

Maar ik zie wel geen enkele reden waarom ik niet op ADSL2+ zou kunnen gezet worden:
- kabelafstand tot centrale is ruwweg tussen 1,2 km & 1,5 km (mijn centrale gevonden dankzij fantastisch kaartje hier op de site)
- mijn modem kan het aan (D-Link DSL-2740B)
- de lijn kwaliteit is behoorlijk goed => attenuation rond de 30 Db (down) en signal-to-noise rond de 20db (down)

Wie kan me helpen om zo eenvoudig mogelijk van Belgacom gedaan te krijgen dat ze me op ADSL2+ zetten?
Met eenvoudig bedoel ik:
- zo weinig mogelijk naar 22800 of 22700 moeten bellen: ik heb de tijd niet om lang aan de telefoon te hangen wachten en spreek onvoldoende 'techneuts'
- zo weinig mogelijk naar een Belgacom Shop te moeten gaan: met alle respect voor de shop medewerkers, maar het valt echt op dat Belgacom weinig investeert in product opleiding voor hen (tenzij curssussen "Upselling"...)

En ahja, ik wil natuurlijk geen 'activatiekost' betalen.
Zoals eerder gezegd: ik betaal al een tijdje Favorite terwijl ik weinig meer dan Start geleverd krijg.

Allez, ik wacht vol spanning op jullie antwoorden.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

PM me uw gegevens en ik kan nakijken of je het weldegelijk kan krijgen. Maar voor de overschakeling zal je zelf moeten bellen of naar de winkel moeten gaan, en de kans is groot dat je een activatiekost aangerekend zal worden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je toch niet in aanmerking zou komen voor ADSL2+ van Belgacom, kan je gemakkelijk naar een ander product overstappen. Bijvoorbeeld EDPnet starter + fup + tel|10 euro = 34,95 euro aan dezelfde snelheid als nu maar dan met onbeperkt internet en een vaste lijn. Wanneer ADSL2+ wel beschikbaar zou zijn bij jou, ben je alsnog goedkoper af bij EDPnet aan 39,95 euro per maand (met limiet van 100 GB welliswaar).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TomK schreef:Wie kan me helpen om zo eenvoudig mogelijk van Belgacom gedaan te krijgen dat ze me op ADSL2+ zetten?
Met eenvoudig bedoel ik:
- zo weinig mogelijk naar 22800 of 22700 moeten bellen: ik heb de tijd niet om lang aan de telefoon te hangen wachten en spreek onvoldoende 'techneuts'
- zo weinig mogelijk naar een Belgacom Shop te moeten gaan: met alle respect voor de shop medewerkers, maar het valt echt op dat Belgacom weinig investeert in product opleiding voor hen (tenzij curssussen "Upselling"...).

- Bellen naar 22700 zal natuurlijk niet helpen, dat is de technische helpdesk, en jij hebt een administratief probleem.
- Het wordt dus wel degelijk 22800 of de Shop.
- Geen idee of het nog bestaat, maar toen ik (intussen lang geleden) omgezet werd van ADSL naar ADSL2+ was dit ten gevolge van het aanvragen van de "optie Speed". Volgens mijn bescheiden mening zou jouw lijn toch ADSL2+ moeten aankunnen, met een profiel van 9Mbps (of borderline 12 Mbps). Belgacom techniekers in dit Forum kunnen dit beter beoordelen.
- Jouw attenuation van 30 dB doet vermoeden dat de afstand tot de centrale toch ca 2.2 km is ... dus iets verder dan wat jij denkt (die kabels nemen natuurlijk geen vogelvlucht).
- Last but not least, ik heb heel positieve ervaringen met de Belgacom shops. Tot nu toe ben ik daar al iedere keer geholpen met de nodige inzet en de juiste antwoorden ... Ik zou mij maar eens riskeren, en het eens hebben over de "optie speed" ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

@Trojan => PM verstuurd

@Lord Utopia => thanks for the info

@Allen:
Wat zijn mogelijke GOEDE (en goedkopere) alternatieven voor Belgacom, wetende dat ik enkel het volgende wil
- ADSL2+ connectie
- 30 Gb data per maand is ruim voldoende (het mag meer zijn natuurlijk, maar hoeft niet)
- 3 mailboxen (mailboxen, niet enkel aliassen)

- geen telefonie of raw copper nodig (heb Classic bij Belgacom en blijf daar voorlopig bij)
- geen behoefte aan HD TV

Thanks dudes
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mijn mening ?
Veranderen van provider. 2 mails & 1 aangetekend schrijven zal de snelste oplossing zijn voor je probleem.

Epdnet & Dommel zijn goeie alternatieven.
Laatst gewijzigd door iceke op 28 jul 2010, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomK schreef:@Lord Utopia => thanks for the info
@Allen:
Wat zijn mogelijke GOEDE (en goedkopere) alternatieven voor Belgacom, wetende dat ik enkel het volgende wil
- ADSL2+ connectie
- 30 Gb data per maand is ruim voldoende (het mag meer zijn natuurlijk, maar hoeft niet)
- 3 mailboxen (mailboxen, niet enkel aliassen)

- geen telefonie of raw copper nodig (heb Classic bij Belgacom en blijf daar voorlopig bij)
- geen behoefte aan HD TV

Thanks dudes

Ik zou je aanraden toch je mailadressen/boxen bij iets anders te nemen (gratis dienst als Gmail/hotmail), desnoods betaal je er extra voor en heb je iets persoonlijkers (@achternaam.be/.net/.com).
Als je ook televisie wenst, kan je enkel Belgacom/Telenet nemen. Want BGCTV/TN Digi TV combineren met een alternatieve provider, daarmee kom je altijd (veel) duurder uit.
Goeie alternatieven voor je internetverbinding (als je Classic wenst te behouden, dat maakt de keuze veel gemakkelijker): dan kan ik enkel Belgacom Comfort (32,50 euro / maand - in pack wordt dat 42,95 euro) aanraden. (raar genoeg)
In combinatie met een Classic komt dat goedkoper uit.

Tenzij je verandert en een telefoonlijn neemt bij EDPnet, BASE (daar is de uploadsnelheid wel triestig), Mobistar (zelfde probleem als BASE), of gewoon Scarlet (40 euro per maand, en finito), Dommel (als je het aandurft).

En uiteindelijk natuurlijk Telenet Shakes.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Lord Utopia schreef:Ik zou je aanraden toch je mailadressen/boxen bij iets anders te nemen (gratis dienst als Gmail/hotmail)

If you pay peanuts, you get monkeys. Voor de minder goede verstaander: ja, 't bestaat natuurlijk, maar daar is ook alles mee gezegd.
en Gmail/hotmail accounts zijn voor een aantal doeleinden die ik heb niet geschikt.

Lord Utopia schreef:, desnoods betaal je er extra voor en heb je iets persoonlijkers (@achternaam.be/.net/.com).

Dit is een ander verhaal natuurlijk.
Ik vermoed dat ik daarvoor een domain moet laten registreren, wat me nog net moet lukken, maar kan ik terecht voor een mailserver?
(Ja, ik weet het, 'k zijn ne leek, 't is triestig)

Lord Utopia schreef:(40 euro per maand, en finito), Dommel (als je het aandurft).

Was 't probleem met Dommel?
Die CityConnect Lite lijkt net wat ik zoek:
- ADSL2+ (hoe krijg ik garnatie dat ik echt op ADSL2+ kom?)
- 30 Gb download per maand
- 176 € voor 't eerste jaar (6 maand promotie + activatiekost) en 168€ voor tweede jaar (allez hopende dat de prijzen niet naar omhoog gaan)
Als ik dat vergelijk met BCG => Favorite = 515 € per jaar, Comfort = 395 € per jaar tja........
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomK schreef:If you pay peanuts, you get monkeys. Voor de minder goede verstaander: ja, 't bestaat natuurlijk, maar daar is ook alles mee gezegd.
en Gmail/hotmail accounts zijn voor een aantal doeleinden die ik heb niet geschikt.

True. Maar bij mij heeft Hotmail een uptime van 99,99%. (die 0,01% zal ongetwijfeld eens voorgevallen zijn, maar ik kan het mij niet herinneren.

TomK schreef:Dit is een ander verhaal natuurlijk.
Ik vermoed dat ik daarvoor een domain moet laten registreren, wat me nog net moet lukken, maar kan ik terecht voor een mailserver?
(Ja, ik weet het, 'k zijn ne leek, 't is triestig)

Ah, maar daarvoor is Google uw vriend, hé. Er zijn er echt héél veel tegen alle soorten prijzen. Maar ook daar geldt natuurlijk: you pay peanuts, you get monkeys. :P
Ga wel voor een gepersonaliseerde mail niet naar je provider, want dat is vaak veel duurder dan ergens anders.

TomK schreef:Was 't probleem met Dommel?
Die CityConnect Lite lijkt net wat ik zoek:
- ADSL2+ (hoe krijg ik garnatie dat ik echt op ADSL2+ kom?)
- 30 Gb download per maand
- 176 € voor 't eerste jaar (6 maand promotie + activatiekost) en 168€ voor tweede jaar (allez hopende dat de prijzen niet naar omhoog gaan)
Als ik dat vergelijk met BCG => Favorite = 515 € per jaar, Comfort = 395 € per jaar tja........

Probleem met Dommel is dat alles goed gaat, zolang het goed gaat. Hun financiële afdeling doet vaak moeilijk. Alee, ik zou u daarvoor doorverwijzen naar de Dommel-sectie hier op het forum. Trek zelf uw conclusies, 't is beter dat ge het zelf eens leest. :P
Hun Cityconnect is effectief wel de goedkoopste van het land, nadeel is natuurlijk dat het amper beschikbaar is. Daarvoor moet je eerst de beschikbaarheidscheck doen op hun website. Hun vorig VOIP-product had nogal veel problemen (Homeconnect), maar met hun nieuwe VOIP zijn alle problemen precies van de baan (ttz: ik zie niet veel topics meer daarover).
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

@tomK: Ge zit nu op adsl 4.6Mbit, noise margin 6db, attenuation 35db. Vergeet adsl2+ maar, je kan zelfs ineens vdsl2 krijgen.

Ga gewoon naar een belgacom winkel en vraag daar een omschakeling aan naar vdsl2, maar waarschijnlijk zal je wel een activatie van €50 moeten betalen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Bedankt Trojan om mijn aansluting te checken.
Enig idee waarom op het officiële Belgacom forum, zeker in vgl met dit forum, zo traag gereageerd wordt (omdat gij altijd hier zit te pieren :roll: :lol: )

Trojan schreef:@tomK: Ge zit nu op adsl 4.6Mbit, noise margin 6db, attenuation 35db.

Hmmm, mijn modem geeft een hogere waarde voor de noise margin aan. Maar gij meet dan ook aan den andere kant dus zal wel kloppen

Trojan schreef:Vergeet adsl2+ maar

Bedoel je "ADSL2+ is niet mogelijk"?

Trojan schreef:, je kan zelfs ineens vdsl2 krijgen.

Heb ik dan ook zo een BBox ding nodig (of kan ik toch nog verder met enkel mijn DSL-2740B?)
Hoeveel kost dat BBox spul me dan?
En gaan jouw collega's niet wat moeilijk doen om me op VDSL2 te zetten zonder dat ik BCG TV neem?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomK schreef:
Trojan schreef:Vergeet adsl2+ maar

Bedoel je "ADSL2+ is niet mogelijk"?

Op die afstand gaan ze u niet op ADSL2+ steken (geen ADSL2+-profiel van 9 laat staan 12 Mbps), en zeker niet met die ruiswaarde, is nu al op het randje.

TomK schreef:Heb ik dan ook zo een BBox ding nodig (of kan ik toch nog verder met enkel mijn DSL-2740B?)
Hoeveel kost dat BBox spul me dan?
En gaan jouw collega's niet wat moeilijk doen om me op VDSL2 te zetten zonder dat ik BCG TV neem?

Je krijgt van hen een gratis Bbox2 (VDSL2 Sagem). (die 50 euro = modem+activering)

Ik ben benieuwd: sommigen krijgen toch het privilege, anderen niet. :D
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

TomK schreef:Bedankt Trojan om mijn aansluting te checken.
Enig idee waarom op het officiële Belgacom forum, zeker in vgl met dit forum, zo traag gereageerd wordt (omdat gij altijd hier zit te pieren :roll: :lol: )
Omdat dat forum een vieze kaklayout heeft, onduidelijk is en reeds officiele vertegenwoordigers heeft.

Trojan schreef:@tomK: Ge zit nu op adsl 4.6Mbit, noise margin 6db, attenuation 35db.

Hmmm, mijn modem geeft een hogere waarde voor de noise margin aan. Maar gij meet dan ook aan den andere kant dus zal wel kloppen
Ik krijg de waarden rechtstreeks van de dslam.

Trojan schreef:Vergeet adsl2+ maar

Bedoel je "ADSL2+ is niet mogelijk"?
Geen idee, volgens mij geven ze dat niet uit als ze u ineens op vdsl2 krijgen. Dat zal wel zijn voor klanten die niet in aanmerking komen voor VDSL2 en toch tv willen.

Trojan schreef:, je kan zelfs ineens vdsl2 krijgen.

Heb ik dan ook zo een BBox ding nodig (of kan ik toch nog verder met enkel mijn DSL-2740B?)
Hoeveel kost dat BBox spul me dan?
Bbox2, en normaal is die gratis, anders kost die ongeveer €100.

En gaan jouw collega's niet wat moeilijk doen om me op VDSL2 te zetten zonder dat ik BCG TV neem?
Ik ga er van uit dat ze dezelfde check doen als ik en dan zien ze direct dat ze u vdsl2 mogen geven.

@lord utopia: Dat heeft geen bal met privileges te maken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik zou zeggen: "zeg dat tegen hem". Maar 't is blijkbaar dat ge dát tegen mij moet zeggen. Ik zit hier anders wel met een 3,3 Mbps verbinding. ;) En ik ga hetzelfde verhaaltje niet herhalen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Liefst niet Lord, anders zou het wel eens zeurrixerig kunnen worden ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Trojan schreef:Omdat dat forum een vieze kaklayout heeft, onduidelijk is en reeds officiele vertegenwoordigers heeft.

De officiële vertegenwoordigers zijn ook die mening toegedaan me dunkt :wink:

Trojan schreef:@tomK: Ge zit nu op adsl 4.6Mbit, noise margin 6db, attenuation 35db.
...
Ik krijg de waarden rechtstreeks van de dslam.

Als ik je goed begrijp is er dus toch ergens een probleempje met de lijn (lage noise margin) en is dus de kans groot dat ik bij andere providers (behalve Telenet natuurlijk) ook op ADSL ipv ADSL2+ zal gezet worden. Klopt mijn begrip?

Bon, in elk geval nogmaals bedankt voor je actie en de info.
Ge zijt een toonbeeld van wat goede klanten support is
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Sorry, mogelijk even buiten topic, maar een nieuw topic openen leek me ook niet opportuun.

Regelmatig lees ik hier dat men adsl2+ wil, maar geen BGTV.
En nu blijkt die BGTV meestal de zekerheid om die adsl2+ te verkrijgen.
Oppervlakkig gezien is die BGTV GRATIS.
Dus nemen zou ik zeggen, je moet je modem toch niet verbinden met je tv. En die decoder kan rustig op zolder, nog netjes in zijn niet geopende doos.

Waarschijnlijk denk ik te simplistisch, maar ik vernam graag waar.

Groetjes Twen
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Twen schreef:Sorry, mogelijk even buiten topic, maar een nieuw topic openen leek me ook niet opportuun.

Regelmatig lees ik hier dat men adsl2+ wil, maar geen BGTV.
En nu blijkt die BGTV meestal de zekerheid om die adsl2+ te verkrijgen.
Oppervlakkig gezien is die BGTV GRATIS.
Dus nemen zou ik zeggen, je moet je modem toch niet verbinden met je tv. En die decoder kan rustig op zolder, nog netjes in zijn niet geopende doos.

Waarschijnlijk denk ik te simplistisch, maar ik vernam graag waar.

Groetjes Twen

Neen, je denkt goed. Maar alles hangt af of de TS een vaste lijn bij Belgacom heeft. Is dat het geval zou ik de TS aanraden van slag BGV TV aan te vragen, een serieuze garantie om VDSL2 te krijgen en doe de activatie ONLINE want dan vervalt de activatiekost van 50 €. En zoals je aangeeft hoeft de TS zijn modem toch niet te verbinden met zijn TV. En die decoder kan rustig op zolder, nog netjes in zijn niet geopende doos.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ja en neen, dit is gewoon misleidende reclame van Belgacom.
Als je een dslverbinding wil MOET je ook een telefoon verbinding nemen dus 20€ of 13€(raw copper) per maand extra.

In de praktijk komt het dus op neer dat hun gratis TV altijd 10€ meer kost.
120€ per jaar extra dus (om die decoder op zolder te zetten) om te genieten van adsl2+


Waarom Quistnix iedereen aanraad om zowel telefoon,internet & tv (en nu dus automatisch ook mobile internet)te nemen, weet ik ook niet. Koppelverkoop zou ik dat niet echt noemen ;-)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Waarom Quistnix iedereen aanraad om zowel telefoon,internet & tv (en nu dus automatisch ook mobile internet)te nemen, weet ik ook niet. Koppelverkoop zou ik dat niet echt noemen ;-)

Dat is toch logisch. Hoeveel internet klanten bij Belgacom hebben een vaste lijn bij Belgacom ? In percentage zeer veel. Als ik nu zulke klanten aanraad om TV aan te vragen worden ze overgezet op ADSL2+ of VDSL2 en alles is gratis (aanvraag doen online) ! T.t.z. er komt in ieder geval geen cent bij op hetgene hij nu betaald. En hun snurfsnelheden gaan drastig naar omhoog). En ze doen met die decoder wat ze willen, haal er de harde schijf uit bvb.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

@xenne => Ja die had ik ook al zien staan, meer nog zelfs geprobeerd....

Ik heb respect en begrip voor alle Belgacom medewerkers in de verkooppunten (de grote meerderheid doet gewoon zijn job zoals gevraagd door hun werkgever) maar....

Meestal kom je gewoon in een upselling verhaal terecht, en dat is nu net wat ik niet wil. Soms heb je ook weleens de pech dat je één van de minder begaafde medewerkers ontmoet en dat is helemaal een ramp (maar er zijn nu eenmaal overal goede en minder goede medewerkers, niet enkel bij Belgacom).
Algemene trend is wel dat Belgacom als bedrijf de indruk geeft niet echt wakker te liggen van zijn klanten en hun zorgen, gevoelens, etc...

Ik heb nu al het gevoel dat ik teveel betaal voor wat ik krijg, upselling is het laatste wat ik wil.
Jaja, ik weet het afstand etc..., maar het is wat mij betreft in eerste instantie ook niet een technisch probleem waar ik het moelijk mee heb.

Luister, het is Belgacom zelf die me van Go naar Favorite opschakelt qua facturering (ten gevolge van een aanpassing in hun product portfolio) maar me intussen doodleuk weinig meer dan Start levert.

Alle kleine lettertjes ten spijt, de basis boodschappen omtrent Favorite is duidelijk "Surf nu SNELLER dan voorheen" (jaja, ik weet het best effort, afstand etc...)
Los van alle technische mumbo-jumbo houdt Best Effort in dat Belgacom zijn uiterste best gaat doen om met zoveel mogelijk van de beloofde 20 Mbps te leveren. Dit wil zeggen dat Belgacom, als ze me op hun eigen initatief naar Favorite zetten, ze me dus ook spontaan op eigen initiatief naar ADSL2+ of VDSL2 zetten, me de nodige modems etc... bezorgen, enzoverder. En niet dat ze me stomweg op ADSL1 laten zitten.

Ik vind het echt niet normaal dat ik zelf moet vragen om misschien asjeblieft op ADSL2+ of VDSL2 te mogen gaan als het initiatief van opschakeling naar Favorite komt van Belgacom zelf. En ik wens hier absoluut geen activeringskost voor te betalen.

Nog beter ware geweest dat Belgacom eerst eens gevraagd zou hebben of ik echt wel Favorite wil. Op basis van mijn verbruiksprofiel kunnen ze perfect zien wat de verschillende alternatieve mogelijkheden zijn, en kunnen ze me dat ook op een duidelijke manier uitleggen en me dan laten kiezen.

Kijk, eerst goed luisteren naar de klant, het probleem van de klant echt trachten te begrijpen en indien nodig op een duidelijke en begrijpbare manier de klant in te lichten over oorzaken, mogleijke oplossingen, alternatieven (ipv direct de upselling scenario's te beginnen aflopen of enkel maar techneuts te praten) helpt. Echt waar, zelf bij die moeilijke lastige ontevreden klanten kom je daar ver mee.

Daarom ben ik blij met de reactie van Trojan: die luistert, denkt mee, neemt de moeite om het uit te leggen aan iemand die er pakken minder van weet op een manier dat die het ook nog begrijpt. Ik herhaal wat ik eerder al schreef: Trojan's aanpak is een toonbeeld van hoe het kan en eigenlijk moet.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

TomK schreef:Luister, het is Belgacom zelf die me van Go naar Favorite opschakelt qua facturering (ten gevolge van een aanpassing in hun product portfolio) maar me intussen doodleuk weinig meer dan Start levert.

En de datalimiet van 100 GB is géén verbetering t.o.v. Start (15 GB/maand) ?
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

quistnix schreef:
iceke schreef:Waarom Quistnix iedereen aanraad om zowel telefoon,internet & tv (en nu dus automatisch ook mobile internet)te nemen, weet ik ook niet. Koppelverkoop zou ik dat niet echt noemen ;-)

Dat is toch logisch. Hoeveel internet klanten bij Belgacom hebben een vaste lijn bij Belgacom ? In percentage zeer veel. Als ik nu zulke klanten aanraad om TV aan te vragen worden ze overgezet op ADSL2+ of VDSL2 en alles is gratis (aanvraag doen online) ! T.t.z. er komt in ieder geval geen cent bij op hetgene hij nu betaald. En hun snurfsnelheden gaan drastig naar omhoog). En ze doen met die decoder wat ze willen, haal er de harde schijf uit bvb.


Quistnix, dat is alles behalve logisch.

Ik wil gewoon kunnen bellen en internetten.
IK WIL GEEN DIGITALE TV, ik heb zelfs geen tv-toestel.

Met Internet Favorite belooft Belgacom een snelle Internet toegang met groot volume, niks meer en niks minder.
En ja, de maximale snelheid die geleverd wordt is afhankelijk van afstand, gebruikte technologie etc... dus de daadwerkelijke snelheid is best effort.

Dan verwacht ik ook van Belgacom dat ze hun uiterste best gaan doen om me een zo hoog mogelijke snelheid te leveren (zie ook mijn vorige post).
Niet dat ze me stomweg op ADSL1 laten zitten als het technisch perfect mogelijk is om me meer te leveren.
Ik vind het ook niet normaal dat ik BCG TV zou moeten aanvragen om zeker te zijn dat ik niet op ADSL1 blijf zitten. Zelfs niet als dat gratis is.

Gratis is namelijk zelden gratis.

Zowel Belgacom als Telenet willen op dit moment een zo groot mogelijk marktaandeel veroveren. Desnoods willen ze zelfs hier (op korte termijn) wat geld bij inschieten. Dus is er een hard sell van digitale tv. Op eender welke mogelijke manier moeten er zoveel mogelijk digitale tv klanten getekend worden.
Eenmaal de markt voldoende gestabiliseerd en verdeeld, zal er wel opeens wel een prijskaartje aan het digitale tv aboke hangen.

Maw stel dat ik nu inga op jouw advies, een BCG TV bijneem en de decoder op de zolder zwier, dan komt er een dag dat ik een factuurtje krijg voor iets wat ik eigenlijk niet gebruik. En dan zal hoogstwaarschijnlijk ook blijken dat ik niet zomaar van dat aboke zal afgeraken.

Waarom denk ik dit? Wel, ik ken toevallig iets van commerciële bedrijven, business plannen, marketing strategie, customer relationship management en dat soort zaken. Ik verdien daar mijn brood mee.

Wat betreft jouw opmerking qua data-limiet => lees eens mijn eerste posts en zie dan dat ik daar weinig aan heb.
Konkreet dekt een Start mijn data verbruik voldoende.
De snelheid die ik echt krijg ligt slechts marginaal boven die van een Start
Het enige wat ik nu echt meer geleverd wordt dan bij Start zijn mijn drie mailboxen (Start is maar 1).
=> 132 € per jaar per extra mailbox is DUUR.

En op het einde van de rit: Belgacom belooft Best Effort wat betreft de snelheid, maar in praktijk is hoegenaamd zelfs geen begin van poging tot best effort.
Laatst gewijzigd door TomK op 28 jul 2010, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:
iceke schreef:Waarom Quistnix iedereen aanraad om zowel telefoon,internet & tv (en nu dus automatisch ook mobile internet)te nemen, weet ik ook niet. Koppelverkoop zou ik dat niet echt noemen ;-)

Dat is toch logisch. Hoeveel internet klanten bij Belgacom hebben een vaste lijn bij Belgacom ? In percentage zeer veel. Als ik nu zulke klanten aanraad om TV aan te vragen worden ze overgezet op ADSL2+ of VDSL2 en alles is gratis (aanvraag doen online) ! T.t.z. er komt in ieder geval geen cent bij op hetgene hij nu betaald. En hun snurfsnelheden gaan drastig naar omhoog). En ze doen met die decoder wat ze willen, haal er de harde schijf uit bvb.


Awel ik vind daar dus niks logisch aan se,
1.Logisch = ik wil telefoon, ik betaal voor telefoon.
2.Logisch = ik wil internet, ik betaal voor internet.
3.Logisch = ik wil tv, ik betaal voor tv.

1.Niet logisch = ik wil internet, ik betaal voor telefoon + internet
2.Niet logisch = ik wil snel internet, betaal voor telefoon + internet + tv
3.Niet logisch = ik tv, ik betaal voor telefoon + tv
Bij Belgacom voel je je bijna verplicht om een combinatie van die 3 te nemen, want als je het niet doet gaan ze serieus met uw voeten beginnen te rammelen.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

@ quisnix,

bedankt voor je klaar en duidelijk antwoord.

TomK schreef: .......... Ik wil gewoon kunnen bellen en internetten.
IK WIL GEEN DIGITALE TV, ik heb zelfs geen tv-toestel. ..........

.......... Gratis is namelijk zelden gratis. ..........

Maw stel dat ik nu inga op jouw advies, een BCG TV bijneem en de decoder op de zolder zwier, dan komt er een dag dat ik een factuurtje krijg voor iets wat ik eigenlijk niet gebruik. En dan zal hoogstwaarschijnlijk ook blijken dat ik niet zomaar van dat aboke zal afgeraken. ..........


@ TomK
Eerst en vooral, sorry dat ik een verhakkelde quote van je plaats, maar ik denk dat de puntjes meer dan behoorlijk aanduiden dat er geknipt werd.

Ik wil vooral benadrukken dat ik respect heb voor je opstelling in dit gebeuren, maar je doet me een weinig denken aan don quichotte.
Persoonlijk zou ik die gratis BGTV rustig in huis halen.
Ik volg je ook 100% dat er "ooit" een dag zal komen dat er voor BGTV een factuurtje zal volgen.
Gewoonlijk wordt die dag wel aangekondigd, wegens de wettelijke verplichting, zodat je tijdig die BGTV kan laten schrappen uit je contract.
En al die tijd heb je toch lekker adsl2+ gehad of denk je nu werkelijk dat binnen enkele jaren je dan terug gezet zal worden op waar je nu staat.

Nogmaals respect voor je mening, maar je daarin volgen, spijtig neen.

Groetjes Twen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

iceke schreef:Als je een dslverbinding wil MOET je ook een telefoon verbinding nemen dus 20€ of 13€(raw copper) per maand extra.
In de praktijk komt het dus op neer dat hun gratis TV altijd 10€ meer kost.

Als jij, of iemand van het gezin een Proximus abo heeft, dan telt dit ook voor gratis BTV, dus je hoeft niet in alle gevallen een vaste telefoonlijn te nemen.
Mijn echtgenote heeft een Pay&Go kaart, met een automatische maandelijkse herlading van 10€, en zelfs dat telt mee volgens onze lokale BGC shop.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

@Twen

No problemo qua verhakkeling.
En ja, soms steekt de Don Quichotte in mij de kop op, ik weet het...

Nu, zo erg is het nu ook weer niet (ik ga voorlopig geen paard en lans kopen), maar ik wou wel even af van een puur technisch verhaal.
Wat er op dit moment aan de hand is bij Belgacom met hun Internet diensten, is puur marketing-driven voor zover ik het zie.

Maar de mist die er (bewust en onbewust) omheen wordt gespuid, tja, daar kun je bedenkingen bij hebben.

De toegepaste truuk is typisch en herkenbaar: overdonder je klanten met veel technisch jargon waar ze toch niks van begrijpen maar wel goed klinkt.
En als er klanten zijn die klagen, gooi er dan nog een extra lading jargon bovenop. Maar luister er niet naar en tracht vooral niet te begrijpen wat hun behoefte is. Dat kost enkel maar tijd, en tenslotte weten wij beter dan hen wat goed voor hen is (en vooral voor ons).

Ik heb bewondering voor je geloof in de goedheid van de mensheid, maar zelf heb ik daar iets minder vertrouwen in.
Wettelijke verplichting? Laat me niet lachen. Gewoon een beetje vaag en onduidelijk communiceren en we komen er wel mee weg.
En in de meeste gevallen lukt het inderdaad nog ook. Vaak denken mensen dat het de moeite niet loont om te ageren, dat het meer moeite kost dan dat het opbrengt en laten het dan maar zo (zelf ook al vaker gedacht trouwens).

Kijk naar de energie-providers, kijk naar de banken, kijk naar de mobiele operatoren, kijk naar verzekeringen, .... gelijkaardige aanpak.

De enige zekere manier om iets wat je niet nodig hebt en niet wil niet te hoeven betalen is door het nooit te kopen (zelfs niet als het gratis is).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TomK schreef:@Allen:
Wat zijn mogelijke GOEDE (en goedkopere) alternatieven voor Belgacom, wetende dat ik enkel het volgende wil
- ADSL2+ connectie
- 30 Gb data per maand is ruim voldoende (het mag meer zijn natuurlijk, maar hoeft niet)
- 3 mailboxen (mailboxen, niet enkel aliassen)

- geen telefonie of raw copper nodig (heb Classic bij Belgacom en blijf daar voorlopig bij)
- geen behoefte aan HD TV

Thanks dudes

Favorite aan 42.90 € ofzo + uw classicline € 18.40 /maand (het reken sommetje kan je wel zelf maken) of mss heb je die in een pack, wat iets goedkoper is.
Al eens gedacht aan de telenet shakes? Smartshake (internet+telefonie) aan 45€ (voor de twee producten samen) 20 Mbps down, 1 Mbps up, 50 GB volume, 4 mailboxen van 5 GB.
geen gezeur over afstand of technologie,....
http://telenet.be/1123/0/1/nl/thuis/sha ... hake+.html

http://telenet.be/1114/0/1/nl/thuis/sha ... fonie.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

TomK,

bedankt voor je uitgebreide, fijne reactie. Voor mij is het onderwerp gesloten.
Want technisch ben ik niet zo goed. :-D :wink: :wink:
Groetjes Twen
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Patje schreef:Al eens gedacht aan de telenet shakes? Smartshake (internet+telefonie) aan 45€ (voor de twee producten samen) 20 Mbps down, 1 Mbps up, 50 GB volume, 4 mailboxen van 5 GB.
geen gezeur over afstand of technologie,....

Ja, maar elk voordeel heb zijn nadeel 8) Want met kabel heb je dan geen probleem wat afstand betreft en als al je TN-buren niets doen, haal je de volle snelheden ongeacht de afstand. Maar als je TN-buren stevig beginnen te down- en uploaden dan zakt de snelheid heel dikwijls als een pudding in elkaar. Dat speelt een heel pak minder bij DSL technologie.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

TomK schreef:@Twen

No problemo qua verhakkeling.
En ja, soms steekt de Don Quichotte in mij de kop op, ik weet het...

Nu, zo erg is het nu ook weer niet (ik ga voorlopig geen paard en lans kopen), maar ik wou wel even af van een puur technisch verhaal.
Wat er op dit moment aan de hand is bij Belgacom met hun Internet diensten, is puur marketing-driven voor zover ik het zie.

Maar de mist die er (bewust en onbewust) omheen wordt gespuid, tja, daar kun je bedenkingen bij hebben.

De toegepaste truuk is typisch en herkenbaar: overdonder je klanten met veel technisch jargon waar ze toch niks van begrijpen maar wel goed klinkt.
En als er klanten zijn die klagen, gooi er dan nog een extra lading jargon bovenop. Maar luister er niet naar en tracht vooral niet te begrijpen wat hun behoefte is. Dat kost enkel maar tijd, en tenslotte weten wij beter dan hen wat goed voor hen is (en vooral voor ons).

Ik heb bewondering voor je geloof in de goedheid van de mensheid, maar zelf heb ik daar iets minder vertrouwen in.
Wettelijke verplichting? Laat me niet lachen. Gewoon een beetje vaag en onduidelijk communiceren en we komen er wel mee weg.
En in de meeste gevallen lukt het inderdaad nog ook. Vaak denken mensen dat het de moeite niet loont om te ageren, dat het meer moeite kost dan dat het opbrengt en laten het dan maar zo (zelf ook al vaker gedacht trouwens).

Kijk naar de energie-providers, kijk naar de banken, kijk naar de mobiele operatoren, kijk naar verzekeringen, .... gelijkaardige aanpak.

De enige zekere manier om iets wat je niet nodig hebt en niet wil niet te hoeven betalen is door het nooit te kopen (zelfs niet als het gratis is).


Hmm .. laat ik stellen dat ik uw standpunt(en) doorheen deze draad niet echt goed begrijp ... het lijkt mij of je steeds warm en koud tegelijk blaast :wink:
Ik beschouw Bcom net zo goed als enig ander bedrijf als een instelling die er is om winst te maken ... het leger des heils is de andere kant op .. maar goed .. als men mij verklaart dat ik het allemaal "gratis" ga krijgen dan wordt ik bijzonder schichtig, voor niets schijnt de zon ... nu ben ik niet van gisteren, zelfs niet van eergisteren en men kan mij moeilijk iets wijsmaken maar tot mijn niet geringe verbazing heb ik in maart LL gewoon gebruik gemaakt van het "verhoog uw snelheid" aanbod en ben ik van ADSL naar VDSL2 overgestapt zonder enig probleem en aan 0€ .. ok .. had ik met mijn ADSL-Go al vroeger moeten pruttelen om ADSL+ of ADSL2+ te krijgen .. wel dat weet ik niet .. misschien heb ik daar iets gemist?
Men heeft mij in maart ook voorgesteld om Bcom TV te nemen .. ik heb dat geweigerd .. ik zag er het nut niet van in en ik begreep toen de voor mij zogezegd "gratis" context niet duidelijk maar niemand heeft daarover geprutteld of mij wat dan ook geweigerd ... nu heb ik die context wel begrepen en heb ik gratis TV erbij ... maar je moet wel uit je kot komen en je informeren en de info die je hier op het forum kan sprokkelen maakt het enkel maar gemakkelijker.
Wat de verstrekte info betreft ... de algemene consumerslijn liet vroeger nogal eens steken vallen maar ik vind dat de algemene trend fel verbeterd is en samen met wat men zelf op de Bcom web site(s) kan sprokkelen, is die info vrij nauwkeurig. En wat het technisch jargon betreft? Op de algemene infolijn zou ik niet weten waar ik dat moet zoeken. Die operatoren snappen zelf niets van de puur technische kant, wat zouden ze dan "jargon" moeten spuien?
Voor wat de technische kant van de infolijn betreft: daar ben ik altijd snel en correct geholpen geweest.

Wat Telenet betreft kan ik kort zijn: Telenet? over mijn dood lijf en dan nog! Bij de afschaffing van analoge ether uitzendingen van de VRT wou ik klant bij hun worden middels een Gold Shake. Ze hebben mij toen zo een xxxxx afgetrokken dat het echt op gangsterpraktijken leek. Klacht bij de ombudsdienst leverde an 4-5 maanden een absoluut debiel antwoord op van de kant van Telenet. Die nemen hun klanten werkelijk voor absolute dommekloten (sorry!) lees maar eens het TIK forum, ondanks de brede waaier van topics over alle providers lijkt dat forum wel een exclusieve bron van klachten over Telenet ... :bang: :twisted:

.. en neen ik werk niet voor Bcom (ik ben gepensioneerde uit een compleet andere sector!) en ik heb ook geen Bcom aandelen ... ik ben enkel een behoorlijk tevreden klant, de complexiteit en de diversiteit van het providerbedrijf in aanmerking genomen 8)
FWIW
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Regulus schreef:lees maar eens het TIK forum, ondanks de brede waaier van topics over alle providers lijkt dat forum wel een exclusieve bron van klachten over Telenet ... :bang: :twisted:
Dat forum is dan ook een voortvloeiing van het vroegere PUB (pandora userbase), waar telenet klanten hun beklag deden.

en ik heb ook geen Bcom aandelen
Ze zijn de moeite niet, ze schommelen al 2 jaar tussen de €25 en €27, en ik zie ze niet direct stijgen in waarde.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En dan heb ik je aangeraden om gratis BGC TV te nemen. Ik hoop dat je het bevalt ?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Trojan schreef:
Regulus schreef:lees maar eens het TIK forum, ondanks de brede waaier van topics over alle providers lijkt dat forum wel een exclusieve bron van klachten over Telenet ... :bang: :twisted:
Dat forum is dan ook een voortvloeiing van het vroegere PUB (pandora userbase), waar telenet klanten hun beklag deden.

Inderdaad. Net zoals Userbase indertijd begonnen is als een Belgacom/Skynet only forum. Toch zotjes he, dat er 2 aparte forums zijn voor en door internetklanten?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Trojan schreef:
Regulus schreef:lees maar eens het TIK forum, ondanks de brede waaier van topics over alle providers lijkt dat forum wel een exclusieve bron van klachten over Telenet ... :bang: :twisted:
Dat forum is dan ook een voortvloeiing van het vroegere PUB (pandora userbase), waar telenet klanten hun beklag deden
.

Wel .. voor de occasionele bezoeker aka niet speciaal "gebias'd" zijnde, wekt het nochtans de indruk dat het een "universeel" forum is ttz het omspant schijnbaar alle communicatie kanalen .. vreemd genoeg is er onder de Bcom hoofding zo goed als geen activiteit ... vandaar dus :wink:
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

quistnix schreef:En dan heb ik je aangeraden om gratis BGC TV te nemen. Ik hoop dat je het bevalt ?


Absoluut geen klachten (meer :wink: ) ...ben eens benieuwd of ik ooit 30Mbps ga krijgen :lol: .. ik denk dat ik waarschijnlijk net iets te ver van de rop zit :-) (alhoewel die fysiek nog geen 200m van mijn deur staat)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

localhost schreef:
Trojan schreef:
Regulus schreef:lees maar eens het TIK forum, ondanks de brede waaier van topics over alle providers lijkt dat forum wel een exclusieve bron van klachten over Telenet ... :bang: :twisted:
Dat forum is dan ook een voortvloeiing van het vroegere PUB (pandora userbase), waar telenet klanten hun beklag deden.

Inderdaad. Net zoals Userbase indertijd begonnen is als een Belgacom/Skynet only forum. Toch zotjes he, dat er 2 aparte forums zijn voor en door internetklanten?

Dit forum is "by far" het beste forum in zijn genre. Ik denk er niet aan om iets te posten op het officiële forum van Belgacom/Skynet. Een ongelooflijke pluim voor EDPnet die de hoster is, een ongelooflijke proficiat voor de moderators en andere personen die belangeloos dit forum draaiende houden. Doe zo verder !
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

quistnix schreef:Dit forum is "by far" het beste forum in zijn genre. Ik denk er niet aan om iets te posten op het officiële forum van Belgacom/Skynet. Een ongelooflijke pluim voor EDPnet die de hoster is, een ongelooflijke proficiat voor de moderators en andere personen die belangeloos dit forum draaiende houden. Doe zo verder !


En vergeet de techniekers niet die ons veel kennis aanbrengen :P
(en die natuurlijk ons gezaag kunnen blijven verdagen :-D )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Vrienden,

Vooraleer we her met zijn allen off-topic gaan.....

Het onderwerp is wat mij betreft gesloten. Jullie bijdrages hebben (op een heel korte tijd) een voldoende antwoord gegeven op mijn oorspronkelijke vraag.

Zoals ik al in mijn eerste post zei: er zijn hier mensen die weten waarover ze spreken en bereid zijn hun kennis te delen. :angel:

Dank aan allen dus, ge krijgt alemaal een virtueel pintje :beerchug:

Tom
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”