I-CHURCH, redding voor de Kerk?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Na e-government en e-commerce is het nu de beurt aan een virtuele kerkgemeenschap: I-church.

Een Engelse predikant van de Church of England, Richard Thomas, zag zijn bestand aan kerkgangers weekelijks achteruitgaan. Dat bracht hem op het idee om een virtuele kerkgemeenschap op te starten: I-Church. "Omdat internet een belangrijke invloed heeft op de gemeenschap, zouden we falen in onze opdracht als we geen spirituele gemeenschap op internet aanbieden voor mensen die elkaar voornamelijk op internet ontmoeten", aldus de predikant.

I-Church wil meer aijn dan het online uitzenden van kerkdiensten. Daarom zoekt Thomas versterking. Vrijdag adverteerde hij in een aantal Engelse kranten:
"We zoeken een dynamische en overtuigd Christen, bij voorkeur gewijd tot priester, die leiding kan geven aan deze nieuwe gemeenschap, de kerkgangers voor kan gaan en beschikbaar is voor bezoekers van de site".

Wie zich geroepen voelt om online zieltjes te redden kan zich aanmelden op de webstek van I-Church: http://www.i-church.org. Maar of daar nu de Kerk gered is, valt nog af te wachten.

Amen.

Bron: I-Church, Man bijt hond (VRT) en VUM.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ik zeg maar 1 ding "weg met iedere godsdienst!"
maja tis wel een goed idee, maar kdenkd dat het niet echt veel succes zou hebben hier in belgenland mss wel in amerika "the home van de kwezeltjes":)
de pispaal <<
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

.... en Nederland ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mr. Cide,

have respect for everything.

Ik ben zelf ook niet zo'n kerkganger of gelovige.. maar anderen zien hun heil daar wel in.. en zolang ze niks kwaad doen.. why not. So have respect ;-).

Ik dacht dat die e-church achtige toestanden al lang bestonden. Dat er al een pak sites over kerk-toestanden en jezus etc bestonden. Maybe niet zo advanced en interactive als deze hoger vermeld... ma kom.

Enfin ja, weer wat extra voor de internaut.
I love it when a plan comes together!
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Op een ander forum, waar ik ook actief aanwezig ben, zei iemand deze wijze woorden:

"Soms zegt zwijgen meer dan woorden!" :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”