Hej, ik ben hier nieuw.
Ik ben geregistreerd omdat ik zag dat er wat andere mensen problemen hebben met scarlet. Ik heb dit forum doorgezocht, maar mijn probleem zit er niet tussen, en het is dus de ergste probleem die mij laat ontploffen. We hebben 2 maanden geleden een normale Scarlet abbonoment gekocht, en we hadden al problemen met Belgacom omdat ze maanden maar lui waren om onze telefoon lijn te hier erin zetten of wat niet. We moesten 1 maand wachten om internet te kunnen gebruiken na onze betaling. Mja, we waren blij erna, maar het duurde niet lang. Na 1 week gelukkig surfen hebben we al ontdekt dat internet limiet is verminderd dan wat we hebben betaalt, we krijgen alleen maar 6mbps limiet en we hebben 12mbps betaalt. Oh, maar het is nog niet gedaan, het ging zo voor 1 maand en daarna is het nog eens vermindert naar 1.5 mbps. En nu valt de internet steeds uit per 10 - 15/min. Ik heb dit aan mijn ouders ook al verteld en ze waren heel verbaasd, want ze hadden nog nooit zo een probleem. En nu mijn vraag is, is het door mij of is het door scarlet?
Wat details over mijn gebruik:
- Ik gebruik een D-Link DSL-2740B Router verschijnelijk is er een ingebouwde modem.
- Ik weet niks over het internet of routers.
- Ik gebruik PPPoE/PPPoA.
Dit is alles wat ik weet zover, kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt, Peter.-
Scarlet of Mijn Router?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je snelheid is in elk geval niet vertraagd. 12mbit haal je in praktijk als je naast de centrale woont bij wijze van spreken, en werkt via ADSL2. De 6mbit waar jij over spreekt is ADSL1, dus waarschijnlijk zijn alle ADSL2 slots in de centrale reeds bezet ofwel woon je te ver van de centrale. Dat kan ook de reden zijn waarom je maar 1.5mbit krijgt.
Al eens gebeld naar Scarlet wat het probleem juist is en om een lijnmeting uit te voeren?
Zo ja : wat zijn de resultaten?
Zo neen : misschien de koe bij de horens vatten en dit eerst doen? Grote kans dat je daar meer succes gaat mee hebben dan dit op een forum te zetten.
Al eens gebeld naar Scarlet wat het probleem juist is en om een lijnmeting uit te voeren?
Zo ja : wat zijn de resultaten?
Zo neen : misschien de koe bij de horens vatten en dit eerst doen? Grote kans dat je daar meer succes gaat mee hebben dan dit op een forum te zetten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Kan vanalles zijn:
- binneninstallatie (splitter, modem, kabels, telefoonkontaktdoos,..
- verspreiding, voeding, adsl-poort die aan het begeven is en zware counters geeft...
- te ver van centrale
- enz.
pm uw nr(of CIDnr) maar dan doe ik een lijnmeting.
- binneninstallatie (splitter, modem, kabels, telefoonkontaktdoos,..
- verspreiding, voeding, adsl-poort die aan het begeven is en zware counters geeft...
- te ver van centrale
- enz.
pm uw nr(of CIDnr) maar dan doe ik een lijnmeting.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Pure nieuwsgierigheid, voor welke firma werk je misschien (stuur desnoods maar per PM)?technieker schreef:Kan vanalles zijn:
- binneninstallatie (splitter, modem, kabels, telefoonkontaktdoos,..
- verspreiding, voeding, adsl-poort die aan het begeven is en zware counters geeft...
- te ver van centrale
- enz.
pm uw nr(of CIDnr) maar dan doe ik een lijnmeting.
Voor de TS : wat voor NTP heb je, of stuur eens een foto?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zoek AUB je lijnwaarden op voor we je kunnen helpen/conclusie's trekken
http://www.kitz.co.uk/adsl/frogstats.php (kies desnoods een andere D-Link, open alle pagina's die je kunt eenmaal ingelogd op iets dat er op lijkt,...
http://www.kitz.co.uk/adsl/frogstats.php (kies desnoods een andere D-Link, open alle pagina's die je kunt eenmaal ingelogd op iets dat er op lijkt,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Hier heb je je probleem. Die modem/router is echt waardeloos. Toen ik naar Dommel overstapte was ik die ook gaan halen, maar niets dan problemen. Draadloos ging vanzelf uit als ik grote bestanden over het netwerk kopierde, internetverbinding viel constant weg, IP-adres conflicten en ga zo maar door.CrazyApple schreef: - Ik gebruik een D-Link DSL-2740B Router verschijnelijk is er een ingebouwde modem.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Eigen mening zeker? D-Link is zo slecht nog niet hoor.Petervanakelyen schreef:Hier heb je je probleem. Die modem/router is echt waardeloos. Toen ik naar Dommel overstapte was ik die ook gaan halen, maar niets dan problemen. Draadloos ging vanzelf uit als ik grote bestanden over het netwerk kopierde, internetverbinding viel constant weg, IP-adres conflicten en ga zo maar door.CrazyApple schreef: - Ik gebruik een D-Link DSL-2740B Router verschijnelijk is er een ingebouwde modem.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Eigen ervaring, zoals je kan lezen. Ik heb meerdere apparaten van D-Link die vaak zonder problemen werken, maar dit ding is gewoon brak. Laatste firmware lost wel wat op, maar zorgt dan weer voor andere vage problemen.honda4life schreef:Eigen mening zeker? D-Link is zo slecht nog niet hoor.Petervanakelyen schreef:Hier heb je je probleem. Die modem/router is echt waardeloos. Toen ik naar Dommel overstapte was ik die ook gaan halen, maar niets dan problemen. Draadloos ging vanzelf uit als ik grote bestanden over het netwerk kopierde, internetverbinding viel constant weg, IP-adres conflicten en ga zo maar door.CrazyApple schreef: - Ik gebruik een D-Link DSL-2740B Router verschijnelijk is er een ingebouwde modem.
Mijn snelheid wordt ook systematisch teruggeschroefd. Ik haal nu nog maar net 1,7 Mbit terwijl ik vroeger 8 Mbit haalde. De lijn synced echter nog steeds op 8Mbit. Ik ga overstappen. Ik heb een Eminent EM4218 ADSL2+ modem/AP, die ik ook wel niet helemaal vertrouw. Heeft iemand daar ervaring mee?