Opstartproblemen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Stephaan
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 14:04

Beste,

Sinds enkele dagen heb ik opstartproblemen met de computer.
Telkens ik de PC opstart begint deze te tuten. (tuuuuut - tuuuuut - tuuuut) tot dat ik enkele malen op de entertoets gedrukt heb.
(Beeptones ong. 1 sec lang, allemaal even lang en zonder ophouden, geen bepaald aantal dus)
Daarna start de PC op.
Ik heb ook al de melding gekregen "selecteer het besturingssysteem" maar er staat er maar 1 op namelijk Windows 7 home premium.
Ik heb ook al de melding gekregen om een opstartherstel te doen maar dat brengt geen oplossing.
Er zijn ook keren (2 op 10) dat de PC wel normaal opstart.
Ik heb al een systeemherstel gedaan enz. zonder resultaat.
Weet er soms iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn???
Gegevens: Intel core 2 quad - CPU Q8300 - 2.50 GHZ - 4.0 GB Ram - Nvidia Geforce 9500 GT
Alvast bedankt voor de tips.
wirelessinfo
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:35
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Beste, komt er geen boodschap tevoorschijn?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het tuuten wil meestal zeggen dat er een probleem is met de hardware.
Doe alle overbodige troep eens los en probeer dan eens.

Lijkt verdacht veel op een voeding die z'n geest aan het geven is (heb zo ook iets gelijkaardigs voor gehad).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Bij het moederbord zit normaal een handleiding waar de uitleg voor die tuuttoontjes staat (is een soort code om je aan te geven wat er defect is). Zoek dat even op en je weet direct waaraan het probleem ligt. (Allé, bij mijn moederborden is dit toch zo). Volgens mij willen 3 evenlange bieps zeggen dat je een keyboard error hebt. Misschien je connector bekijken waar je keyboard op zit.
Afbeelding
Stephaan
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 14:04

D3bian,

Het geen 3 maar oneindig veel evenlange beeps.(juist bij de opstart van Windows)
Wat "Googlen" gaf als uitleg dat dit het Ram-geheugen zou kunnen zijn.
Maar kan het dat de ene keer het geheugenlatje het wel doet en de andere keer niet?
Er zijn momenten(2 op de 10) dat de pc wel normaal opstart en vanuit slaapstand is er ook nooit een probleem.

Stephaan
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Een flippende keyboardcontroller of defect keyboard doet net hetzelfde (keyboard stuck error).

Gebeurt die _ooit_ wanneer je GEEN keyboard aansluit op je pc ?

Een defect geheugen _kan_ de oorzaak zijn, maar het zou me verbazen gezien de soort storing en de manier waarop ze zich manifesteert. Kan ze zelf perfect testen in W7 : je W7 dvd erin, booten met die DVD en bij de eerste selectieschermen staat daar al een memory-test mogelijkheid. Dat ding een uur of zo laten lopen : geeft dat geen fouten, ligt je probleem elders.
Stephaan
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 14:04

Kaween

Ik heb mijn keyboard uitgetrokken, de pc 2 maal opgestart en bij beide opstarten geen problemen.
Daarna heb ik het keyboard terug ingestoken en alles werkt normaal.
Ik zit nu wel met een paar vragen:
Hoe kan ik testen wat er aan mijn keyboard (Logitech) fout is.
Hoe kan ik de keyboardcontroller nakijken.
Kan ik dit oplossen met b.v. een update van de software van het keyboard.
Alvast bedankt voor de tips.
Stephaan
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je update's van je keyboard kunnen niet werken van voor je besturingssysteem geladen is, dus dat zal je zeker niet verder helpen.
Ken toch geen keyboards van waar je de firmware kan upgraden :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Stephaan
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 14:04

OPGELOST

Ik heb op het internet de laatste drivers en software van mijn toetsenbord opgezocht en geinstalleerd en alles loopt weer perfect.
Maar...ik vraag mij nog steeds af wat er misgelopen is. Komt het door een update van Windows ofwat, ik zal het waarschijnlijk nooit teweten komen.
Iedereen alvast bedankt voor de tips.

Stephaan
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Stephaan schreef:OPGELOST

Ik heb op het internet de laatste drivers en software van mijn toetsenbord opgezocht en geinstalleerd en alles loopt weer perfect.
Maar...ik vraag mij nog steeds af wat er misgelopen is. Komt het door een update van Windows ofwat, ik zal het waarschijnlijk nooit teweten komen.
Iedereen alvast bedankt voor de tips.

Stephaan
Zoals honda4life aangeeft kunnen die drivers niets doen zolang je OS niet geladen is. Volgens mij heeft er een stekker (van je toetsenbord) niet goed vastgezeten want je zegt het zelf al.
Stephaan schreef: Ik heb mijn keyboard uitgetrokken, de pc 2 maal opgestart en bij beide opstarten geen problemen.
Daarna heb ik het keyboard terug ingestoken en alles werkt normaal.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”