Buurman zyn Webruimte gebruiken mits zyn toestemming mogelyk

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ChD
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2004, 22:26
Locatie: Noord-Antwerpen
Contacteer:

:-D
Hallo aan iedereen op dit forum,
Ik heb me gisteren geregistreerd bij USerbase.

Sinds iets meer dan een jaar heb ik mijn eigen website bij Skynet.

http://users.skynet.be/geniet-van-de-tuin/


:???:
Nu mijn vraagje :

Als een buurman ook bij Skynet ADSL is aangesloten, maar zijn webruimte NIET gebruikt, kan ik dan mits zijn toestemming zijn niet-gebruikte webruimte zelf gebruiken voor een 2e website voor mezelf ?

IK moet wel zijn LOGIN (fa+6 cijfers) van hem krijgen.
HEt passwoord voor de webruimte mag verschillen van de oorspronkelijke ADSL-aanvraag met zelfde faxxxxxx login.
DIt heb ik bij mijn eigen webruimte ook al voor elkaar gekregen.

Of is de webruimte gebonden aan de locatie / telefoonnummer van de ADSL Skynet-aanvrager ?

Het zou toch op hetzelfde neerkomen als ik bij hem aan zijn eigen webruimte zou sleutelen ?

Kan ik in het laatste geval ook van bij mij thuis met zijn login en passwoord aan zijn website werken ?

Het is maar hoe je het bekijkt hé !

Of is het technisch toch niet mogelijk ?

EN het zou mij goed uitkomen om bepaalde thema's bij elkaar te zetten en zo de logica en overzichtelijkheid van mijn website (website'S indien mogelijk) te verhogen.
Het gaat me niet om die 50 MB Webruimte , enkel om de opslitsing onder 2 website-namen.

Alle suggesties en info zijn welkom.
Er zijn misschien nog wel personen die zich dat afgevraagd hebben hé!

Thanks

ChD
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ChD schreef:Of is de webruimte gebonden aan de locatie / telefoonnummer van de ADSL Skynet-aanvrager ?

Neen, webruimte is een plaats gereserveerd voor een een bepaalde klant op een server.
ChD schreef:Het zou toch op hetzelfde neerkomen als ik bij hem aan zijn eigen webruimte zou sleutelen ?

Ja.
ChD schreef:Kan ik in het laatste geval ook van bij mij thuis met zijn login en passwoord aan zijn website werken ?

Lijkt mij wel.

ChD schreef:Of is het technisch toch niet mogelijk ?

Voor zover ik weet kan je FTP-en naar je webruimte zolang je maar juist login en paswoord gebruikt... dus ik zie geen technisch probleem.


Dus : voor zover ik het begrijp, zie ik geen enkel probleem (buiten dan het verkrijgen van het login en paswoord van je gebuur :wink: )
If you can't beat them, confuse them.
ChD
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2004, 22:26
Locatie: Noord-Antwerpen
Contacteer:

Hallo CueBoy,

:thumbs:
Bedankt voor je antwoord.

:-D
Andere reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom.

:-)
Dan zal ik intussen aan mijn buurman nog eens vragen of ik zijn webruimte mag 'lenen' en zijn fa-nr. van Skynet ADSL.

UB-groeten
ChD
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Er is idd geen enkel probleem om die webspace te benutten, mits toestemming natuurlijk en login/paswoord.

Die heb je gewoon nodig om de files daarop te krijgen via FTP en that's it.

Ik ging zelfs verder met de adsl account van familie: Die downloaden maandelijks een 500MB en op't einde van de maand logde ik in met hun account en verbruikte een 8GB van hen bij op. Zaten ze niks mee in want zij deden er toch niks mee ... en ik was blij :)

PS: Dit lukt wel alleen als je allebei op dezelfde backbone (of hoe noem ik dat) zit, ttz Belgacom, Scarlet, ...
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

C-Phest schreef:PS: Dit lukt wel alleen als je allebei op dezelfde backbone (of hoe noem ik dat) zit, ttz Belgacom, Scarlet, ...


Je bedoelt hiermee waarschijnlijk het verbruik-verhaal, want voor de webspace maakt de provider waarmee je FTP'd toch niet uit hé ?

Allez ja, het is maar voor de duidelijkheid...
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Moest het crossed-netwerk werken met die accounts, dan kon ik mijn minder koosjere files ook van een Belgacom-account van familie binnenhalen, daar kon ADSL2Fit dan tenminste niet op zagen, maar ja :(.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

effe een ander ideetje...
ik heb geen idee hoeveel ruimte je daadwerkelijk nodig hebt,
maar ik heb op 1 skynet webspace, 3 sites staan...

dus die 50 MB heb je en die is van jou. Zet er nu de 3 sites gewoon op en zet je verschillende sites op die webspace. het zou stom zijn al die moeite te doen voor je buur zijn webspace als je het zelf simpel kan oplossen :wink:

verwijs bijvoorbeeld naar home_site1.htm , home_site2.htm , home_site3.htm ...

je adres wordt dan : http://users.skynet.b/fa******/home_site*.htm
en zo kan je je 3 sites online hebben op 1 webspace...

als je het adres te moeilijk vinden kan je steeds keizen voor een redirect...
dot TK of smart redirect bijvoorbeeld...

succes

ciao :-D
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
ChD
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2004, 22:26
Locatie: Noord-Antwerpen
Contacteer:

Hello iedereen,

Alvast bedankt voor jullie tips !

@ Stephan,

Ik heb indertijd al i.p.v. fa999999 een webnaam achter users.skynet.be staan die over 1 bepaald thema 'TUIN' gaat.
Ik kon toen ook mijn familenaam en naam (met punt ertussen) hebben gekozen, maar ik heb toen maar voor een bepaald onderwerp als webnaam gekozen.

ALs ik mijn andere thema's daar nog achter dien te plaatsen, wordt de naamgeving langer en misschien wat dubbelzinnig.

Thema's die elkaar tegenspreken. :? :?

users.skynet.be/tuin/autotuning.htm
users.skynet.be/tuin/skistations.htm
users.skynet.be/tuin/woonplaats.htm
enz...

:? :?

Met 'home_site 1,2,3 .htm' daarachter is het misschien iets beter voor de bezoekers.

Maar dan verwachten ze misschien in die deelsites nog onderwerpen over de TUIN.

users.skynet.be/tuin/home_site1.htm
users.skynet.be/tuin/home_site2.htm

Als ik terug naar mijn fa99999 nr overstap hebben ze natuurlijk in de URL geen idee waarover mijn site gaat !

users.skynet.be/fa999999/home_site1.htm
users.skynet.be/fa999999/home_site2.htm

EN moet ik al mijn correspondenten weer verwittigen dat ze hun link naar mijn webspace moeten aanpassen, ook de zoekmachines. En ik weet intussen al niet meer bij wie allemaal.

IS dit niet veel gemakkelijker voor de bezoekers en zoekmachines ?

users.skynet.be/tuin/
EN
users.skynet.be/autotuning/

Ik ga dit vandaag eens nader nog bekijken.

Webspace-Grüzi,
ChD
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

nee je kan het ook oplossen dat ze die niet moeten aanpassen...
voor je huidige tuinsite : je homepage is : index.htm (juist?)
dit wordt door skynet herkent dus je moet hem niet typen
--> users.skynet/be/tuin/ (ofzo) is al genoeg, die .htm moet er niet bij

en je ander sites werk je gewoon met homesite1.htm en homesite2.htm

en als je dan daarbij nog een gratis redirect neemt heb je bvb :

users.skynet.be/tuin/ (je huidige dus)
www.autotuning.tk
www.skivakantie.tk

het zijn maar voorbeelden he, maar zo hoef je enkel de adressen van je nieuwe sites aan je bezoekrs te geven...

ik heb wel nooit die tk gebruikt... ik werk met ***.b3.nu

je kan uit een hele reeks kiezen op www.smartredirect.com (denk dat het juist is)
en dan hoeven de mensen dus naar bvb autotuning.b3.nu te gaan en zien ze niet dat ze op users.skynet.be/tuin/homesit1.htm zitten, die smartredirect verstopt het echte adres...

ciao
stephan

kijk bvb op mijn site, die staat op users.skynet.be met mijn fa****** enzo daarachter, mijn redirect is gewoon http://stephan.b3.nu
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Stephan, slecht idee. Beter ipv verschillende pagina's is verschillende mappen te maken.

http://users.skynet.be/bk123456/tuning/ , http://users.skynet.be/bk123456/tuin/ ... etc.

Die gratis dotTK-domeinen is inderdaad een goed idee.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

sorry, onnauwkeurig geweest... :oops:
bij mij zijn er idd ook verschillende mappen, kwou het zo simpel mogelijk uitleggen denkik...

thanx meon

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
ChD
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2004, 22:26
Locatie: Noord-Antwerpen
Contacteer:

Vraagje aan Meon en Stephan,

Het verstoppen van die lange users.skynet.be/ ..... achter een re-direct is misschien wel DE oplossing !

Is de technische kant daarachter moeilijk voor een beginner of wordt dit alles door die bovenvermelde smartredirect voor jou gedaan ?

Die redirect-namen, zijn die echt gratis ? Ik dacht dat je voor domeinnamen een jaarlijks abonnementsgeld moest betalen.

.tk en .nu dus gratis ?

IK ben even gaan kijken op die SMartRedirect en je moet dan wel een pop-up venster als reclame toelaten ofwel een bannertje vanSMart-Redirect (met dit laatste heb ik natuurlijk geen problemen als je promotie maakt voor een dienst waardoor je een gemakkelijker adres krijgt).

Op jouw site Stephan zie ik toch niets van beide ?

Nogmaals bedankt voor de ideetjes en hulp

ChD
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

smartredirect is voledig gratis, tk ook, maar met tk heb ik problemen gehad...

en ik weet niet hoe het komt maar er is idd geen banner of popup...

het is een gok, maar kan het zijn dat die popups getimed zijn? bvb op 30 sec?
en vermits ik met een introscherm zit dat bijna iedereen toch wegklikt, kom je niet aan die 30 sec, en mij home-section wordt volgens mij als externe link bekeken...
tis maar een gok he...

ciao
stephan

//EDIT : heb net gecheckt en er komt dus GEEN popup of banner... dus ik zal een "sjansaar" zijn zeker?
Laatst gewijzigd door stephan op 06 mar 2004, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

There is no such thing as a free lunch .. maw; je zal wel altijd banners hebben, tenzij je betaalt. Nog eentje met een dergelijke dienst: www.ulimit.com
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

nee, raar maar waar, no banners :)
enkel een banner voor de guestbook (bravenet)...

:banana: aai roel!!! :banana:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Stephan, bij het openen van jouw website via die b3-url krijg je wel een popup ...
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

das raar, ik krijg er geen...
ik heb IE 6.0 en niets van popup blocker ofzo... (ze vliegen dus rond mijn oren die popups)

maar met mijn site nix...
of ik nu via de knop onder mijn post ga, via http://stephan.b3.nu of via http://www.stephan.b3.nu ik heb geen enkele popup...

waar kan dit aan liggen?

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Stefan, kan simpel weg liggen aan dat je een firewall zoals NIS installed hebt, die ook popup's blocked, of een ander tooltje dat die blocked. (google toolbar). Enfin ja, redenen genoeg.

Bij ulimit, kan je de reclame beperken tot een extra entry in de title tags.. zeer beperkte reclame dus. Denk dat het daar het minst van allemaal is. Niet 100% zeker.

Nu, back on-original-topic:
Wat betreft die login: ik zou wel aan je buur adviseren om zijn connectie en mailpwd te veranderen van datgene voor zijn webspace. Anders komen daar later maybe problems van.
Wat betreft dat inloggen op zijn account zoals c-phest suggereert.. als hij daar mee akkoord is, kan je dat idd doen, maar let dan op dat je hem niet op smallband zet, want dat zal hij niet leuk vinden. Wil er toch nadruk op leggen dat zoiets enkel en alleen kan met de toestemming van je buur!
Ivm backbones: C-Phest, backbone is het verkeerde woord.. backbone is

een gegevenstransmissiekabel waarlangs data verloopt die van kleinere lijnen komt die ermee verbonden zijn. In die zin kan men 2 soorten backbones onderscheiden: 1. op lokaal niveau noemt men een backbone een verbinding waarlangs één of meerdere LAN's met een groter netwerk verbonden zijn of een verbinding tussen meerdere LAN's die geografisch gescheiden zijn (bijv. tussen de gebouwen op een campus) 2. op het internet is een backbone een contactpunt voor regionale netwerken voor internationale connectiviteit.


Het heeft volgens mij met niet véél meer te maken. Vroeger waren er beperkingen indien je op dezelfde dslam of lex of bas zat.. maar nu blijkt dat allemaal niet meer beperkt te zijn en kan je wel inloggen. Sommige mensen ondervinden wel problemen. (zoals Sensei Ze0n).
I love it when a plan comes together!
Gast

ChD dat gaat prima, ik heb al mijn ex lieven hun webspace al afgeripped :)
En ook ik gebruik zo een forwarding site, namelijk www.da.ru (enige dat je hebt is een superklein zwart balkje onderaan dat de doorsnee vtm kijker nooit zal zien) :)

Gegroet :twisted:
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

@ The Oddity :
ik heb niets van firewall, ook geen toolbar ofzo...
ik moet trouwens AV installeren want heb vorige week nog eens format c gedaan...

dus ik snap echt nie hoe da komt :smash2:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

@ stephan:
Ge gebruikt toch gene Mozilla of zo? Daar zit standaard ne popupkiller ingebouwd.
Tis maar een gedacht eh :wink:
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

nop, IE6...
nix om popups tegen te gaan (nie da ik ze graag heb hoor :wink:)

maar enkele posts terug was er iemand die ook geen banner of popup had op mn site...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hm. Ik had er nu ook geen... Ad random af en toe een pop-undertje of zo?
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

dan heb ik tot nu toe al extreem veel chance gehad :)
want heb er nog nooit een popup op gehad <:o)

sommige mensen wel, anderen nooit...
misschien ad-random op IP-adres? :confused:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Nog even rap een antwoord op de vraag of ge de website van u buurman kunt gebruiken. Dat gaat zeker en vast, en ge kunt via ftp-uploaden,zelfs als ge bij een andere provider zit. Ik zit al 7 maand in brazilië en gebruik de webspace van users.skynet.be voor mijn site en heb nog geen problemen gehad (behalve op de dagen dat de server eruit ligt, maar dat is in belgie hetzelfde).

Maar als ge gratis webruimte wilt, moet ge maar eens gaan zien op http://www.web1000.com, daar krijgt ge gratis 50MB webspace en geen banners. Soms is de download een beetje traag, maar voor een amateursite (ik bedoel dus geen prof gebruik) is dat niet zo echt zichtbaar. En er zijn geen beperkingen, ftp kunt ge gebruiken, files zo groot als je wilt, ... Ge moet alleen even de faq lezen als ge problemen hebt met de upload, daar geven ze dan op hoe ge beter u ftp server instellingen kunt aanpassen. Op het moment staat mijn site www.northeast2004.tk daar op en ik heb nog geen problemen gehad.

Greetz
Thomas
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nog een kleine aanvulling op Braziboy zijn statement ivm vanaf verschillende isp's....

Belgacom.Net webspace.. (de kleine broer van Skynet (10meg ipv 50) is slechts bereikbaar van binnen het belgacom netwerk. Maw: enkel via BGC ip's.. anderen kunnen er normaal gezien niet aan. Dit was toch zo een tijdje terug. Vermoed dat dat nog steeds het geval is.
I love it when a plan comes together!
Gast

Je kan op .tk domein de banners uitzetten!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”