Belgacom tv via pc met VLC

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
osolomio
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

beste ,

zijn alle zenders nu gecodeert ??

vb één , één - udp://@239.255.1.8:2016
zit nu op 239.255.1.140:2280 ,

maar vlc krijgt geen mooi beeld ...
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Heb dit overlaatst ook geprobeert omdat onze decoder niet meer werkte en inderdaad, het lijkt alsof ze allemaal gecodeerd zijn.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Correct, alles is encrypted.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Stom, was de enige reden voor mij om Belgacom TV te overwegen. Bedankt om die optie te schrappen, nu hoef ik er niet meer over na te denken ;)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Gelukkig werkt dat hier nog altijd perfect (met enkele duizenden kanalen), werkt zelfs ook met webinterface :-)
quistnix
Erelid
Erelid

meon schreef:Stom, was de enige reden voor mij om Belgacom TV te overwegen. Bedankt om die optie te schrappen, nu hoef ik er niet meer over na te denken ;)
Ja maar, PC TV zit er aan te komen. Dacht je nu écht dat Belgacom het zich kan veroorloven om onbeveiligde content uit te sturen ? Wat met copyright ? Jij denkt misschien van "aha, deze stream is onbeveiligd, ik zal deze film eens vlug op mijn harde schijf zetten en er een DVDken van maken, tof voor mijn videotheek" maar zo werkt het natuurlijk niet hé in een grote, beursgenoteerde firma ?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mja, ik zag vooral een manier om ook zonder tv ... tv te kunnen kijken.
Ok, er komt blijkbaar iets als pctv. Super, maar misschien had dat er gewoon al lang moeten zijn dan? :) (it's all software, after all...)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef: Ja maar, PC TV zit er aan te komen. Dacht je nu écht dat Belgacom het zich kan veroorloven om onbeveiligde content uit te sturen ? Wat met copyright ? Jij denkt misschien van "aha, deze stream is onbeveiligd, ik zal deze film eens vlug op mijn harde schijf zetten en er een DVDken van maken, tof voor mijn videotheek" maar zo werkt het natuurlijk niet hé in een grote, beursgenoteerde firma ?
Zo kan het nu ook al werken? Bij Telenet bijvoorbeeld? Of TV Vlaanderen? Telenet is even beursgenoteerd als Belgacom?
;)
quistnix
Erelid
Erelid

meon schreef:Mja, ik zag vooral een manier om ook zonder tv ... tv te kunnen kijken.
Ok, er komt blijkbaar iets als pctv. Super, maar misschien had dat er gewoon al lang moeten zijn dan? :) (it's all software, after all...)
Inderdaad, BGC is hier serieus laat mee. T.o.v. TN zelfs meer dan TWEE jaar ! Maar voor zo ver ik weet kan je bij TN met hun PCTV project ook niet zo maar onbeveiligde content opslaan. Dus, waarover heb je eigenlijk te klagen ? Omdat je het gewoon bent geweest om met VLC te kunnen streamen naar je PC én het niet encrypted was ? Sorry Meon, maar ik vergelijk het met het feit dat het ooit poepsimpel was om op Napster vrijelijk en zonder probleem MP3s te downloaden, om maar niet te spreken over Audio Galaxy waar je anno 2001/2002 gewoonweg ALLES vond van muziek in elke bitrate dat je je maar kon voorstellen, gevolgd door Kazaa met het Fasttrack netwerk, Limewire met het Gnutella netwerk, eDonkey met het edonkey netwerk etc. Ik zou maar niet klagen, jij wel ?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Waarom zenders als Een e.d. encrypten? Je kan ze zo met DVB-T uit te lucht halen, zonder encryptie en zo opnemen.

Dat er betaal zenders worden versleuteld vindt ik logisch, anders zou niemand er voor betalen, maar ook de normale zenders vindt ik eigenlijk een zeer slechte ontwikkeling. Vroeger kon je ook alles gewoon opnemen op video, vandaar ook de (nog steeds bestaande!) heffing op videobanden, cassetes, cds, dvds en zelfs harddisks.

Op zich wel handig en klantvriendelijke optie, zo'n PCTV optie, maar die zal waarschijnlijk eigenlijk Windows only weer zijn.....
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Bij DVB-T ontvang je toch enkel de nationale zenders?
Geet vt4 etc...

Ik vind het ook zeer jammer, dit was de reden dat ik ook voor BGC-tv zou kiezen maarja :?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

@Quistnix: ik heb niks over opslaan gezegd? Ik heb 't over TV (een stream) kijken.
Wat ik als proof-of-concept wel ooit gedaan heb is: stream laten binnen komen in VLC, transcoden en videolan's gewijs via Wifi streamen naar m'n iPaq in windows media formaat. Dat ging; kwaliteit was bagger en zat serieus vertraging op, maar plezant om eens uit te proberen.
Was mobistar trouwens nu niet bezig om iets dergelijks mogelijk te maken via een nieuwe livebox?
quistnix
Erelid
Erelid

meon schreef:@Quistnix: ik heb niks over opslaan gezegd? Ik heb 't over TV (een stream) kijken.
Wat ik als proof-of-concept wel ooit gedaan heb is: stream laten binnen komen in VLC, transcoden en videolan's gewijs via Wifi streamen naar m'n iPaq in windows media formaat. Dat ging; kwaliteit was bagger en zat serieus vertraging op, maar plezant om eens uit te proberen.
Was mobistar trouwens nu niet bezig om iets dergelijks mogelijk te maken via een nieuwe livebox?
Neen, je hebt het niet over opslaan. Maar als de kanalen niet encrypted zijn en je kan ze streamen (kan je nu nog steeds uiteraard) dan is de stap naar opslaan wel erg klein, niet ? Zo zijn er tools zoals Orbit Downloader of Replay Media Catcher die een stream van video en/of audio gewoon op harde schijf opslaan. Het heeft alles te maken met copyright deals met de zenders. Het initiatief komt écht niet van Belgacom.

PS: dat transcoderen en verder streamen heb ik ooit ook gedaan, was een coole bedoening ...
quistnix
Erelid
Erelid

qless schreef:Waarom zenders als Een e.d. encrypten? Je kan ze zo met DVB-T uit te lucht halen, zonder encryptie en zo opnemen.

Dat er betaal zenders worden versleuteld vindt ik logisch, anders zou niemand er voor betalen, maar ook de normale zenders vindt ik eigenlijk een zeer slechte ontwikkeling. Vroeger kon je ook alles gewoon opnemen op video, vandaar ook de (nog steeds bestaande!) heffing op videobanden, cassetes, cds, dvds en zelfs harddisks.

Op zich wel handig en klantvriendelijke optie, zo'n PCTV optie, maar die zal waarschijnlijk eigenlijk Windows only weer zijn.....
Maar die heffing is er voor analoge video, niet voor digitale. Zowel bij TN als bij BGC is er daarom geen sprake van het digitale beeld te kunnen opslaan. Je kan via de scart enkel de analoge versie opnemen.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

quistnix schreef:. Het heeft alles te maken met copyright deals met de zenders. Het initiatief komt écht niet van Belgacom.
Daar is al eens discussie over geweest m.b.t. Telenet en oa. Nederlandse en Duitse publieke omroep, die willen normaal gezien niet encrypted worden doorgegeven. Telenet wou dat wil, om hun box te kunnen afdwingen...Eenmaal raden wie "gewonnen" heeft.

quistnix schreef:Maar die heffing is er voor analoge video, niet voor digitale.
Die heffing is voor alle mogelijke thuiskopie acties, vandaar dat ze ook op digitale media zit (helaas)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:
qless schreef:Waarom zenders als Een e.d. encrypten? Je kan ze zo met DVB-T uit te lucht halen, zonder encryptie en zo opnemen.

Maar die heffing is er voor analoge video, niet voor digitale. Zowel bij TN als bij BGC is er daarom geen sprake van het digitale beeld te kunnen opslaan. Je kan via de scart enkel de analoge versie opnemen.
Alleen al daarom zou ik nooit een andere optie dan tvvlaanderen of DVB-T (dreambox PVR) overwegen.

Eén andere reden waarom dit bij BGC/telenet niet mogelijk is is vanwege de extra inkomsten via video on demand.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

TV Vlaanderen of CanaalDigitaal zenden ook encrypted content uit. Je kan de (satelliet) uitzendingen wel gewoon opnemen op harde schijf van de ontvanger, copieren naar de Mac of PC en van daaruit op DVD branden. Ik begrijp dus niet waarom Belgacom of Telenet dit niet mogelijk (kunnen/willen) maken?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Ik begrijp dus niet waarom Belgacom of Telenet dit niet mogelijk (kunnen/willen) maken?
Ze willen je natuurlijk graag doen geloven dat dit van Hollywood zo moet, maar er is reeds genoeg bewezen dat dit pure leugens zijn (satelliet en andere providers in het buitenland hebben hier namelijk geen enkel probleem mee). Trouwens moest Hollywood zo begaan zijn met het copieren dan zou het geen DVD's meer verkopen... deze zijn namelijk zeer eenvoudig te copieren, bevatten geen reclame, en zijn wat kwaliteit stukken beter dan BGC en TN samen.

De enige reden is dat dergelijke stap alternatieve hardware mogelijk maakt... en dan heeft BGC of TN geen controle over je !
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Ze willen je natuurlijk graag doen geloven dat dit van Hollywood zo moet, maar er is reeds genoeg bewezen dat dit pure leugens zijn (satelliet en andere providers in het buitenland hebben hier namelijk geen enkel probleem mee). Trouwens moest Hollywood zo begaan zijn met het copieren dan zou het geen DVD's meer verkopen... deze zijn namelijk zeer eenvoudig te copieren, bevatten geen reclame, en zijn wat kwaliteit stukken beter dan BGC en TN samen.
Dus de grote 2 moeten de broadcast van Eén, Canvas, VTM etc. encrypten omdat Hollywood dit oplegt ?
r2504 schreef:De enige reden is dat dergelijke stap alternatieve hardware mogelijk maakt... en dan heeft BGC of TN geen controle over je !
Dus het encrypten is de reden om alternatieve hardware onmogelijk te maken ? Nu moet je me toch eens het een en ander duidelijk maken (liefst met bron) want ik volg niet meer :?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

quistnix schreef:
r2504 schreef:Ze willen je natuurlijk graag doen geloven dat dit van Hollywood zo moet, maar er is reeds genoeg bewezen dat dit pure leugens zijn (satelliet en andere providers in het buitenland hebben hier namelijk geen enkel probleem mee). Trouwens moest Hollywood zo begaan zijn met het copieren dan zou het geen DVD's meer verkopen... deze zijn namelijk zeer eenvoudig te copieren, bevatten geen reclame, en zijn wat kwaliteit stukken beter dan BGC en TN samen.
Dus de grote 2 moeten de broadcast van Eén, Canvas, VTM etc. encrypten omdat Hollywood dit oplegt ?
r2504 schreef:De enige reden is dat dergelijke stap alternatieve hardware mogelijk maakt... en dan heeft BGC of TN geen controle over je !
Dus het encrypten is de reden om alternatieve hardware onmogelijk te maken ? Nu moet je me toch eens het een en ander duidelijk maken (liefst met bron) want ik volg niet meer :?
Wat er bedoeld wordt is dat alternatieve hardware hardware is waarmee je wel kan kijken, maar niet kan gebruik maken van VOD en interactieve diensten, mocht dat kunnen dan zouden veel mensen de (nu nog? ) trage decoders de deur uitdoen en betere kopen, maar waarmee dan geen geld verdiend kan worden aan filmverhuur, stemmen, etc.
quistnix
Erelid
Erelid

OK, bedankt voor de uitleg. Onder die invalshoek had ik het nog niet bekeken.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Maar steeds krijg je weer het verhaal van support. Moet belgacom ondersteuning geven voor 1001 modellen als ergens iets mis loopt? Belgacom kan nu de hardware en software op mekaar afstemmen omdat ze er 'volledige' controle over hebben, wat niet meer het geval is als jullie met een exotische decoder afkomen.

Tevens ook de hoofdreden waarom USB op de modem en decoder niet ondersteund worden. Ze weten maar al te goed dat ze dan overspoeld gaan worden met mensen die klagen omdat hun USB stick of schijf niet werkt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Maar steeds krijg je weer het verhaal van support. Moet belgacom ondersteuning geven voor 1001 modellen als ergens iets mis loopt? Belgacom kan nu de hardware en software op mekaar afstemmen omdat ze er 'volledige' controle over hebben, wat niet meer het geval is als jullie met een exotische decoder afkomen.

Tevens ook de hoofdreden waarom USB op de modem en decoder niet ondersteund worden. Ze weten maar al te goed dat ze dan overspoeld gaan worden met mensen die klagen omdat hun USB stick of schijf niet werkt.
Tvvlaanderen geeft ook geen support voor bvb. de Dreamboxen, zie het probleem niet. Ze verhuren/verkopen ook "standaard" receivers.

De enige reden dat BGC/telenet dit doen is vanwege de mogelijkheden van digitale tv (lees kassa kassa).
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Trojan schreef:Tevens ook de hoofdreden waarom USB op de modem en decoder niet ondersteund worden. Ze weten maar al te goed dat ze dan overspoeld gaan worden met mensen die klagen omdat hun USB stick of schijf niet werkt.
Dat is maar een flauw excuus voor die USB poort. Ze kunnen ook gewoonweg geen ondersteuning bieden, maar het wel toegankelijk maken. Iets is beter dan niets.
Trouwens, zij die de USB poort zouden gebruiken zijn ook diegene die doorgaans geen tech support nodig hebben.

Dat ze maar 1 decoder toelaten kan ik begrijpen, maar ze kunnen wel eens moeite doen om de grote merken zoals Dreambox etc te ondersteunen.
Opnieuw: iets is beter dan niets.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
....
Als je de moeite zou doen om eens te zoeken op dit forum en het internet zou je weten dat je nu ook perfect de USB poort kan gebruiken zonder leet hacking skills.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk dat Belgacom liever de kaart trekt voor beperkt maar goed ondersteunen, dan veel toelaten en niets ondersteunen. Keep it simple, denken ze bij Belgacom. En uiteindelijk is de groep die wel nood heeft aan iets anders, zeer zeer klein.

En wie weet is het iets wat zoals de downloadlimieten gaat zijn: ze gaan pas iets veranderen aan hun "businessmodel" als de ander ook iets wijzigt.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik begrijp het niet meer hoor :s

Dus de kanalen zijn enkel beveiligd wanneer je VOD gebruikt dan ???
(Heb ooit eens de VOD van het nieuws gezien bij telenet, ja man da was vervormd beeld van slechte kwaliteit :lol: )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:Maar steeds krijg je weer het verhaal van support. Moet belgacom ondersteuning geven voor 1001 modellen als ergens iets mis loopt? Belgacom kan nu de hardware en software op mekaar afstemmen omdat ze er 'volledige' controle over hebben, wat niet meer het geval is als jullie met een exotische decoder afkomen.
Dit is nog zo'n nep excuus... als BGC en TN de standaarden volgen dan is er geen enkel probleem wat betreft ondersteuning.

Bij de GSM providers kan jij toch ook gewoon je toestel kiezen van welk merk dan ook... zolang het maar voldoet aan de GSM standaard. Waarom blijft iedereen toch die nonsens van de providers geloven als het over digitale TV gaat... dat is echt niet anders dan wat dan ook.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

En waarom moeten telenet en belgacom de standaarden volgen? Het is niet alsof iemand die op vakantie is in belgie eventjes een (pre-paid) abo neemt van 2 weken om tv te kunnen kijken. Voor zo'n mensen bestaan schotel antenne's. Dat is toch wel even anders dan iemand die door belgie gaat en moet kunnen telefoneren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Trojan schreef:En waarom moeten telenet en belgacom de standaarden volgen?
Zoiets noemt men een open markt (en wat men nu doet is de markt exclusief afschermen voor hun eigen producten te kunnen verhuren, ja verhuren... zelfs niet verkopen !). Ik begrijp echt niet dat je dit zelfs in twijfel wil trekken... stel je voor dat Electrabel je morgen verplicht van enkel nog electrische apparaten bij hun te kopen... dan zou je dat ook normaal vinden of wat :bang:

Trouwens voor analoge TV (toestellen, videorecorders, harddiskrecorders, ...) kon dit allemaal wel... wat maakt digitale TV anders ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
....
Ugh, het is precies of ik tegen een muur spreek.
Probeer op zen minst eens vergelijkingen te verzinnen die opgaan met de situatie van belgacom.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het is inderdaad een rare situatie. Wie tv kijkt via Belgacom of Telenet kan met een opname helemaal niets doen, tenzij gewoon herbekijken op de recorder. Op DVD branden is er niet bij. Wie via satelliet kijkt heeft die mogelijkheid wel. Dus is het hier geen kwestie van auteursrechten. Als Belgacom of Telenet zich beroepen op auteursrechten en het daardoor onmogelijk maken om programma's ongecodeerd op een harde schijf van een PC op te slaan of op DVD te branden, dan zou TV Vlaanderen zich ook moeten beroepen op auteursrechten. TV Vlaanderen zou het dus ook onmogelijk moeten maken om uitzendingen op een harde schijf op te slaan of op DVD te branden. Auteursrechten zijn er om door elke aanbieder van TV gerespecteerd te worden, of het nu via de kabel, de telefoonlijn of via satelliet is. En Trojan, jouw vergelijking van die 1001 modellen decoders waar Belgacom support moet op geven, dat gaat hier ook niet op. Er zijn tientallen merken satelliet ontvangers waarvan er een aantal het label "TV Vlaanderen goedgekeurd" dragen. Nu weet zowat iedereen hier op dit forum dat een ontvanger zonder goedkeuring ook werkt, zelfs beter dan hun eigen rotzooi die ze aanbieden. Maar de goedgelovige koper houdt van zijn gemak en koopt dan maar meteen een overprijsd (en in mogelijkheden beperkt) setje van TV Vlaanderen. Ik heb gisteren trouwens nog een potentiële satelliet kijker ten stelligste afgeraden om TV Vlaanderen spul te kopen wegens voornoemde redenen. Als ik dan de site van TV Vlaanderen bekijk vragen ze voor een single LNB 20 euro terwijl diezelfde dingen bij een andere webwinkel 8 euro kosten. Voor mij is het simpel: zowel Belgacom, TV Vlaanderen als Telenet willen gewoon zoveel mogelijk centen verdienen aan de verkoop van hun eigen, minderwaardige apparatuur.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 16 jul 2010, 13:24, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Zie dat dit niet uit de hand loopt hier e :lol:

WAN = Belcacom, vind ik oké dus JA voor een modem, NEE voor een BBOX2
(Weet niet of er enkel modems bestaan, die ze van op afstand kunnen beheren)

LAN, met de nadruk op de L van LOCAL! zou je toch mogen doen wat je wil ^^

Als je er niks van kent, laat je toch je installatie plaatsen door een technieker, dat die dan de standaard BC apparaten gebruikt, BBOX2 is goed dan :D

Wil je het zelf installeren kan je toch rustig je eigen installatie kiezen, en zal je wel verstandig genoeg te zijn om hulp te zoeken indien het niet werkt.
Dat de support je dan niet kan helpen moet je maar accepteren, want dat is dan niet meer dan normaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Het is inderdaad een rare situatie.
Natuurlijk is het raar... BGC en TN liegen gewoon dat ze zwart zien (en zetten zelfs andere partijen onder druk om aan deze leugens mee te doen). Als je hier meer over wil weten moet je je maar eens verdiepen in de encryptie topics van Telenet en het verhaal van de Nederlandse omroepen.
dreuzel
Member
Member
Bedankt: 40 keer

als BGC tv via pc werkt.... en alle video kan decoderen.....
en home media center (gebruikte pakket) ms standaard software is + kleine belgacom toevoeging

dan kan de aanpassing door bgc toch ook op vlc toegepast worden .....

->certifikaten
-> kanalen
-->,,,, ?

dit zou toch de oplossing voor unix moeten zijn ....
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Wishful thinking.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”