VDSL edpnet aansluiting (andere bedrading?)

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

binnen 2 weken schakel ik over naar edpnet vdsl.

Wordt er door belgacom binnen andere fiches gezet? De dag van activatatie kan ik gewoon de sagem VDSL modem (van edpnet) inpluggen in de huidige telefoonstekker (met andere splitter waarschijnlijk). Heb een doe het zelf pakket bij edpnet.

bedankt voor evt. antwoorden.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

1. Heb je ook nog telefoon van Belgacom?
Als je meerdere telefoonaansluitingspunten in het huis/appartement hebt dan moet je uitkijken, dan ga je een nieuwe contactdoos moeten plaatsen die je waarschijnlijk er niet bij hebt gekregen.
Als je maar één aansluitingspunt hebt dan kan je de converter van 5 polig naar 6 polig gebruiken en de modem gewoon aansluiten.
2 Heb je alleen internet van edpnet, sluit dan eventueel al andere contactdozen gewoon af en gebruik maar één contactdoos en sluit daar de modem op aan.

PS Er mogen dus aftakkingen zijn opweg naar de modem. Anders val je automatisch op een repair profiel van 9Mb!!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

redman schreef:1. Heb je ook nog telefoon van Belgacom?

thanks redman....

nee, enkel VDSL in combinatie met voip
telefoon lijntype: NoVoice (PSTN hardware)

redman schreef:Als je maar één aansluitingspunt hebt dan kan je de converter van 5 polig naar 6 polig gebruiken en de modem gewoon aansluiten.
2 Heb je alleen internet van edpnet, sluit dan eventueel al andere contactdozen gewoon af en gebruik maar één contactdoos en sluit daar de modem op aan.

PS Er mogen dus aftakkingen zijn opweg naar de modem. Anders val je automatisch op een repair profiel van 9Mb!!

er staat 'inclusief VDSL-splitter (bij PSTN/ISDN telefoonlijn)' op contract edpnet

nu:
aansluitingspunt belgacom garage.....telefoonkabel (dsl rood + blauw) loopt rechstreeks naar zolder (zie bijlage)....
boven contactdoos (met die pinnen)....ADSL splitter Afbeelding op ...en dan fritzbox DSL splitter op die stekker (onderkant)

1 vaste en 1 draadloze aan voip router aangekoppeld....

telefonanschluss ISDN/analog telefon niet ingeplugd, daar geen pstn meer

dus samengevat....als ik de adsl splitter door bijgeleverde VDSL FULL rate splitter vervang....dan moet ik niets veranderen?

hier nog interessante links

http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

viewtopic.php?f=57&t=23282
Bijlagen
adsl aansluiting.pdf
vdsl aansluiting
(588.37 KiB) 205 keer gedownload
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zet op dat stopcontact in uw pdf de nieuwe TF2007 die je normaal van edpnet krijgt of een technieker moet die installeren als hij langs komt. Daarop steek je dan de modem, als dan niet met full-rate splitter moest je vaste telefonie wensen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

thanks trojan & redman.....

dus gewoon in plaats van adsl splitter....vdsl splitter (beneden of boven)
Bijlagen
adsl aansluiting2.pdf
foto in zolder
(146.11 KiB) 157 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:thanks trojan & redman.....
dus gewoon in plaats van adsl splitter....vdsl splitter (beneden of boven)

Ik zie niet in waarom je een splitter nodig zou hebben. Zoals het woord het zegt: splitter = om telefoonsignaal en adsl/vdsl signaal van elkaar te scheiden. Als er op de lijn geen telefoonsignaal zit, is er niets te "splitten".
Bij mij komt belgacom binnen in de living. Vandaar ligt er een telefoonkabel (3 paar) naar de garage. Hiervan gebruik ik één paar om het VDSL door te sluizen naar de garage. Daar staat de BBox2 dan direct op dit paar - zonder onnodige splitters en stopcontacten.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

dus na 3 weken te vroege nummerportering van edpnet (dus geen vaste telefoon meer), vervroeging van VDSL activatie....28/7 ipv 27/07 :bang:
nu (15.20 u. nog geen VDSL)

zolang je adsl signaal hebt, kan je geen vdsl signaal hebben, dacht ik....

Volgens mij werken die techniekers van Belgacom niet meer na 16 u. om activaties in de centrale te doen.....

of ben ik te ongeduldig? (na 3 weken)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:zolang je adsl signaal hebt, kan je geen vdsl signaal hebben, dacht ik....

... tenzij ze het VDSL2 signaal op het tweede paar aangesloten hebben ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe.deleye schreef:
satsurfer schreef:zolang je adsl signaal hebt, kan je geen vdsl signaal hebben, dacht ik....

... tenzij ze het VDSL2 signaal op het tweede paar aangesloten hebben ?
Philippe.

en dat moet een leek allemaal weten? installatie door edpnet kost 135 €, maar installatie pc-modem kan ik zelf. momenteel geen splitter aangesloten, dus dacht gewoon vdsl-modem aanpluggen en wegwezen.....

Wordt dit ook verwacht bij doe het zelf installatie? kabelparen veranderen? :oops:

welke moet ik dan verleggen? er hangen er nog 3 (zie pdf) zie onderste foto

thanks Philippe....vandaag ook nog geen VDSL....van edpnet hoor ik niets meer sinds 20/7!!!! :nono: ....heb gezegd: gisteren geen activatie zoals beloofd.....Test-Aankoop bellen (lid) trop is trop....nog nooit gedaan, maar al + 3weken niet bereikbaar....doorschakelen telefoon naar gsm wordt niet voorgesteld....oplevering lukt niet
constant tegenstrijdige verklaringen.....

- 19/7 vervroegen activatie spreek je af aan telefoon
- 20/7 dag nadien krijg je mail met activatie 1 dag later :beerchug:
- je belt helpdesk (mevrouw moet gans die zever vluchtig lezen, jij moet heel die nest terug uitleggen), ze checkt provisioning.....
ja, fout gebeurd, je moet er geen rekening mee houden.....zullen nieuwe aanvraag doen van 22/7 (dat was op 20/7!! dus met feestdag tussen geen haalbare kaart volgens mij....maar soit, wie ben ik...)
ik terug opgelucht.... :-D

- dan 1,5 uur later:
20/07/2010 11:04:26

Beste meneer ****,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek en uw ticket in ons systeem, willen we u melden dat we een bericht van Belgacom hebben gekregen dat een vroegere activatiedatum van uw abonnement helaas niet mogelijk is. Vandaar hebben ze een datum van 28/07 aan ons gegeven. Momenteel is er dus geen andere mogelijkheid om een vroegere datum aan te vragen. Terwijl een vroegere datum in aavraag was, werd 27/07 ook volledig bezet. Daarom is 28/07 de vroegste mogelijke datum.

nu 29/7 (1 dag na activatie) en nog geen VDSL....

ik begin alles uit te pluizen.....(van miserie) maar vorige ISP had dit gemaild:
"Op 21 juni 2010 11:35 schreef Info Belgian Telecom Belgium <[email protected]> het volgende:
Beste klant,
We hebben uw opzegbrief goed ontvangen. Uw abonnement zal worden stopgezet op 07/31/2010 zoals uiteengezet in artikel 3.3 van onze BeBox voorwaarden."
=> maar als ik vroeg overstap, dan betaal ik toch gewoon dubbel abbo efkes....dat maakt hen toch niets uit?

edpnet is nochtans capabele ISP, maar hier blunderen ze toch.....spijtig....
btw, konden ze -ook al heb ik dynamisch IP- tijdelijk niet meerdere poorten openzetten, zodat ik wel via hen kon bellen tot oplevering VDSL?

als het goed gaat, ben je blij. maar als het verkeerd loopt, sta je te schreeuwen in de woestijn zonder gevolg.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

satsurfer schreef:Wordt dit ook verwacht bij doe het zelf installatie? kabelparen veranderen? :oops:
Neen, normaal zou belgacom dan een technieker moeten sturen, op voorwaarde dat eventuele verwisselingen van paren gedocumenteerd zijn door de vorige techniekers.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Trojan schreef:
satsurfer schreef:Wordt dit ook verwacht bij doe het zelf installatie? kabelparen veranderen? :oops:
Neen, normaal zou belgacom dan een technieker moeten sturen, op voorwaarde dat eventuele verwisselingen van paren gedocumenteerd zijn door de vorige techniekers.

thanks Trojan.....is een huis dat ik gekocht heb (dateert van 1997)....zou niet weten waar ik dit moet vinden.....
maar edpnet krijgt toch wel bericht van BGC dat technieker langsgeweest is... en geactiveerd is......?
heb al 5 overschakelingen gehad (ADSL), en altijd met hetzelfde paar.

kreeg standaard mailtje van edpnet (dag van activatie):

28/7 08.40 u.
"Beste Klant,

Uw bestelling is actief in ons systeem.
U kan de instellingen van uw bestelling zelfs aanpassen in my EDPnet."

hier staat
VDSL Home (***********straat) Opgeleverd ????????
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe.deleye schreef:
satsurfer schreef:zolang je adsl signaal hebt, kan je geen vdsl signaal hebben, dacht ik....

... tenzij ze het VDSL2 signaal op het tweede paar aangesloten hebben ?
Philippe.

nog niet stabiel, maar toch licht aan einde van de tunnel....
kabelpaar veranderd, zoals door jou aangegeven Philippe!

halleluja.....!!!

eerst 25 Mbit DL, 3 Mbit UL (23,9 dB downstream margin Training)....maar valt regelmatig weg...(nu 'maar' 20 Mbit DL, 2 Mbit UL)
regelmatig flikkeren alle lichtjes...(da's geen goed teken)
hij reset....en DSL pinkt dan.....
geen toegang tot router.

verbinding blijft maar 1 min. standhouden, dan flikkeren alle lichtjes en reset hij

schommelt constant....draden niet goed aangekoppeld? (een lusje aan uiteinde en dan op punt waar belgacom toekomt, zoals de andere paren)
VDSL full rate splitter toch niet nodig, daar geen PSTN.

thx Philippe.....

nu nog telefonie in orde krijgen.....neem telefoon op en geen beltoon.... (eerst VDSL stabiel krijgen)
Bijlagen
VDSL_Halleluja.jpg
aansluiting vdsl
(62.2 KiB) 28 keer gedownload
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Trojan schreef:
satsurfer schreef:Wordt dit ook verwacht bij doe het zelf installatie? kabelparen veranderen? :oops:
Neen, normaal zou belgacom dan een technieker moeten sturen, op voorwaarde dat eventuele verwisselingen van paren gedocumenteerd zijn door de vorige techniekers.


Mag je eigenlijk zelf de andere kabelparen testen (of je daar betere waarden op krijgt)?
(In principe had Belgacom hier ook een deftige intro moeten plaatsen, maar toch hebben ze deze met lusterklemmen in de zekeringenkast doorverbonden met de interne bedrading.
en NEEN, dit is niet zelf gedaan en het is hier zelf gebouwd)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

eindelijk alles in orde gekregen.....

modem reset niet meer (full rate VDSL splitter tussengezet)....wel wordt middelste pin niet gebruikt....(oude fiche waar belgacom binnenkomt)

VOIP werkt nu ook....

volgende stap is fritzbox achterzetten....(mis mijn functie van centrale om naar beneden te bellen + andere sip's)

mss. ook even belgacom laten langskomen om alles netjes af te werken (bij buren gezien...zat alles netjes weg)

maar nu eerst even bekomen :-D

bedankt aan alle bijdragers, die mij stapje per stapje dichter bij de voltooing gebracht hebben....
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

honda4life schreef:
Trojan schreef:
satsurfer schreef:Wordt dit ook verwacht bij doe het zelf installatie? kabelparen veranderen? :oops:
Neen, normaal zou belgacom dan een technieker moeten sturen, op voorwaarde dat eventuele verwisselingen van paren gedocumenteerd zijn door de vorige techniekers.


Mag je eigenlijk zelf de andere kabelparen testen (of je daar betere waarden op krijgt)?
(In principe had Belgacom hier ook een deftige intro moeten plaatsen, maar toch hebben ze deze met lusterklemmen in de zekeringenkast doorverbonden met de interne bedrading.
en NEEN, dit is niet zelf gedaan en het is hier zelf gebouwd)

En hoe ga je zelf die andere paren testen als er geen signaal op staat?

En belgacom techniekers gebruiken geen lusterklemmen, als ge er zo een tegenkomt moogt ge die hard op zijn muil slaan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Trojan schreef:En belgacom techniekers gebruiken geen lusterklemmen, als ge er zo een tegenkomt moogt ge die hard op zijn muil slaan.

@ Trojan

ben gisteren bij de buren geweest...zij hebben pstn en vdsl Belgacom.
da's zo'n opbouwdoos met 2 pstn telefoonaansluitingen + zo'n TF2007 van Belgacom.....dat Belgacom zelf netjes ombouwt (all-in prijs :-D ), bij edpnet wordt 'doe-het-zelf' letterlijk genomen....er wordt geen technieker gestuurd om binnen te testen (& zeker niets om te bouwen!)....kan aangevraagd worden à 50,- € bij edpnet (dan komt BGC af)

Waar zou ik zo'n opbouwdoos van belgacom (6-polig aansluitingspunt) vinden? Als ik dat BGC laat doen, betaal ik 80 €. en 2 draadjes verbinden en 2 vijsjes indraaien, kan ik net voor 80 € :-D

Nu staat die VDSL splitter gewoon rechtstreeks op de aansluiting van belgacom. (open aftakdoos -van 1997-)
dus middelste pin (er zijn er nu 6 ipv 5) wordt niet gebruikt.....is dit belangrijk?

Nu is enkel witte & grijze draad (linkerkant) aangesloten.....mocht ik terug pstn (discovery of gewone pstn) nemen, dan moet er nog 1 draadje (rood & blauw) bijgestopt worden?

en wat ik bizar vind.....omdat ik dat bij de buren zag, ook gedaan.....heb geen pstn, maar zonder splitter, resette de box constant......
bij adsl had ik ook geen splitter eropzitten.

thanks
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Als ik dit allemaal lees, is mijn zin om ooit over te schakelen naar vdsl over. Kan hier geen sticky van gemaakt worden?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:Als ik dit allemaal lees, is mijn zin om ooit over te schakelen naar vdsl over. Kan hier geen sticky van gemaakt worden?

ge moet U daar niet laten door afschrikken....het is vooral scheef gelopen bij mij, bij de nummerportering!

de activatiedatum was correct door BGC, helaas heeft edpnet mij over switch kabelpaar niet verwittigd of 'vergeten' door te geven (of werden zijn door BGC niet gebrieft) Wie zal het ooit weten?

Als ge safe wilt spelen....1 jaar Belgacom VDSL zonder telefoonlijn met weepee of nomada? allee, bij aansluiting pstn+adsl was dit toch zo...
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=promotions_redir
9+3 maanden gratis
(42,90 € X 9)/12= 32,18 €
dus komt op 32,18 €/maand 1ste jaar en je hebt een GRATIS modem (bij edpnet niet meer) en FREE internet* in het week-end
+ gratis connection kit @ 50 € (wat dit ook moge wezen)splitter?

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res_go&detailPage=inter_install_equip
* do-it-yourself (u installeert alles zelf): € 0 (+ Connection Kit: € 50)
* door een technicus: vanaf € 99 (+ Connection Kit: € 50)

Mobiel internet (Mobile Internet Free Weekend One)
Enkel voor gebruik in België. Tarieven die gelden in het buitenland
Gratis gebruik tijdens het weekend en op feestdagen. Tijdens de week: € 2,49/uur. Maximaal 500 MB, daarna
€ 0,03/MB. Gratis activering op aanvraag. Niet cumuleerbaar met andere Mobile Internet-opties.
Geen activeringskosten. Enkel compatibel met een Belgacom-simkaart.

Belgacom komt meestal altijd ook ter plaatse bij activatie (navragen), wat je bij de OLO's niet ziet. (kostenbesparing) of ben ik verkeerd?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dfrog schreef:Als ik dit allemaal lees, is mijn zin om ooit over te schakelen naar vdsl over. Kan hier geen sticky van gemaakt worden?

Laat je niet (mis)leiden door enkele negatieve ervaringen die hier gepost worden. Belgacom schakelt dagelijks honderden abonnees over van ADSL naar VDSL zonder probleem, maar daar hoor je hier meestal niets van ;)
Eens je op VDSL bent zal je er géén spijt van hebben (zelfs met enkele opstartprobleempjes).

En als Forum lezer heb je al één groot voordeel: je weet wat je te wachten staat (of hoe sommige problemen kunnen vermeden worden)

Trojan schreef: En belgacom techniekers gebruiken geen lusterklemmen, als ge er zo een tegenkomt moogt ge die hard op zijn muil slaan.

Op zijn muil slaan zou ik nie doen .... maar inderdaad, ik heb nog nooit een Belgacom technieker lusterklemmen zien gebruiken.
Wat ze wel gebruiken zijn zo van die klemmetjes, gevuld met een soort vet, die je met een tang moet toeknijpen.
Die klemmetjes vind ik zeer handig, en ik heb ze nog niet in de handel gezien (ik schooi er telkens een handvol als ik eens een Belgacom technieker in de straat zie staan. ;))

[EDIT] 2 posts samengevoegd

Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 03 aug 2010, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

wel interessant...

zo'n TF2007, kan je dit kopen bij BGC winkel?

Bron:http://www.9lives.be/forum/algemene-discussies/698401-speedtest-belgacom-3.html
Auteur: Ulixes

Afbeelding

- Heb je alles wel correct aangesloten? Dat is immers echt _essentieel_ voor VDSL2. De b-box 2 moet met de bijgeleverde splitter (NIET met adsl-splitters die je nog zou hebben van vroeger) worden aangesloten op de intro. De intro is het eerste punt in je woning waarop de telefoonkabel binnenkomt. Voor dit punt mogen er dus geen telefoons / faxen / ... zijn aangesloten.

Idealiter sluit je het binnenkomende koperpaar aan op de zwarte klemmen van de eveneens meegeleverde TF 2007: http://users.skynet.be/hesamedia/ext/tf2007.jpg
Telefoons sluit je aan op de groene klemmen (of op de RJ-11 contacten).
Op deze TF 2007 plaats je de meegeleverde splitter, waarop je de b-box 2 aansluit met de meegeleverde blauwe telefoonkabel.
Alle ADSL-splitters moet je verwijderen. Je hebt enkel de meegeleverde splitter nodig.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Toen de technieker is langsgekomen bij mij om mijn ADSL te activeren, heeft hij het oude deksel verwijderd en een TF2007 geïnstalleerd.
11 augustus wordt VDSL2 hier geactiveerd. (met bevestiging van Eva op Twitter, waarvoor dank, Belgacom!)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dan toch je slag thuis gehaald :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Dan toch je slag thuis gehaald :P.

Yup. Maar het heeft me moeite gekost. 3 keer heen en weer naar de BGC teleboetiek, paar keer moeten bellen (23 minuten per gesprek, waarvan 20 minuten in de wachtrij). Ik verwacht dat er nog iets gaat mislopen met de aanrekeningen, maar dat zullen we zien. Overmorgen post ik de resultaten van mijn lijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Toen de technieker is langsgekomen bij mij om mijn ADSL te activeren, heeft hij het oude deksel verwijderd en een TF2007 geïnstalleerd.

en bij een OLO mag je alles zelf doen & kopen.....
't was ook 'doe het zelf pakket' :-D zelf wisselen van kabelparen is door BGC ook niet aan edpnet doorgegeven.
nochtans, bij BGC is een activatie volgens edpnet enkel tot aan de straatkant (dus binnenbekabeling en testen e.d. is betalen bij BGC)

Als ik eens een BGC technieker ergens in een straat in Vlaanderen zie staan..zal ik hem om zo'n TF2007 opbouwdoos schooien....(betaal hem wel).....en hij zal waarschijnlijk van de camion gevallen zijn :beerchug:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

satsurfer schreef:
Lord Utopia schreef:Toen de technieker is langsgekomen bij mij om mijn ADSL te activeren, heeft hij het oude deksel verwijderd en een TF2007 geïnstalleerd.

en bij een OLO mag je alles zelf doen & kopen.....
't was ook 'doe het zelf pakket' :-D zelf wisselen van kabelparen is door BGC ook niet aan edpnet doorgegeven.
nochtans, bij BGC is een activatie volgens edpnet enkel tot aan de straatkant (dus binnenbekabeling en testen e.d. is betalen bij BGC)

Als ik eens een BGC technieker ergens in een straat in Vlaanderen zie staan..zal ik hem om zo'n TF2007 opbouwdoos schooien....(betaal hem wel).....en hij zal waarschijnlijk van de camion gevallen zijn :beerchug:


Als ge gewoon een NTP2007 + splitter gaat vragen in een belgacom boetiek krijgde da wel mee hoor :P
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Krijgen???
Van Belgacom??? :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

honda4life schreef:Krijgen???
Van Belgacom??? :lol:

dacht ik ook....

van een technieker in de straat mss., in ruil voor goede fles of 10 €? :wink:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Devilzown schreef:
satsurfer schreef:
Lord Utopia schreef:Toen de technieker is langsgekomen bij mij om mijn ADSL te activeren, heeft hij het oude deksel verwijderd en een TF2007 geïnstalleerd.

en bij een OLO mag je alles zelf doen & kopen.....
't was ook 'doe het zelf pakket' :-D zelf wisselen van kabelparen is door BGC ook niet aan edpnet doorgegeven.
nochtans, bij BGC is een activatie volgens edpnet enkel tot aan de straatkant (dus binnenbekabeling en testen e.d. is betalen bij BGC)

Als ik eens een BGC technieker ergens in een straat in Vlaanderen zie staan..zal ik hem om zo'n TF2007 opbouwdoos schooien....(betaal hem wel).....en hij zal waarschijnlijk van de camion gevallen zijn :beerchug:


Als ge gewoon een NTP2007 + splitter gaat vragen in een belgacom boetiek krijgde da wel mee hoor :P

Het stopcontact zelf kost €25 en een splitter €12 iirc.

Je krijgt deze enkel gratis van een technieker als deze bij u een aansluiting of storing komt doen en er staat al een stopcontact.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Trojan schreef:
satsurfer schreef:en bij een OLO mag je alles zelf doen & kopen.....
't was ook 'doe het zelf pakket' :-D zelf wisselen van kabelparen is door BGC ook niet aan edpnet doorgegeven.
nochtans, bij BGC is een activatie volgens edpnet enkel tot aan de straatkant (dus binnenbekabeling en testen e.d. is betalen bij BGC)

Als ik eens een BGC technieker ergens in een straat in Vlaanderen zie staan..zal ik hem om zo'n TF2007 opbouwdoos schooien....(betaal hem wel).....en hij zal waarschijnlijk van de camion gevallen zijn :beerchug:


Het stopcontact zelf kost €25 en een splitter €12 iirc.

Je krijgt deze enkel gratis van een technieker als deze bij u een aansluiting of storing komt doen en er staat al een stopcontact.

Ik heb 18€ betaald voor beide (als ik het mij nog goed herrinner, zeker niet meer dan 20€), thuis de installatie gedaan.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

satsurfer schreef:
honda4life schreef:Krijgen???
Van Belgacom??? :lol:

dacht ik ook....

van een technieker in de straat mss., in ruil voor goede fles of 10 €? :wink:


Ge kunt altijd is vragen eh, als er nen vriendelijke staat krijgde da zo mee. :p
Anders moogde mij altijd een goei fles komen brengen dan krijgde er wel eentje. :lol:

(Gezien hoe Belgacom der iedere MIP op hamert dat overal een NTP moet staan vinnek het wel raar dat da ni in die pakketen zit. :eek: )
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Devilzown schreef:Anders moogde mij altijd een goei fles komen brengen dan krijgde er wel eentje. :lol:

Van waar ben je? :beerchug:

snap het niet....ge zit bij Scarlet, hoe kan jij dan zo'n doosje geven....?

deze avond zei een proximusmedewerker (nu BGC), dat ze bij BGC niets meer gratis geven....elke onderdeel dat buitengaat, moet geweten zijn naar wie & waar dit gaat, en ze zouden nog alles s'avonds eens natellen dat het klopt.....

kwestie van de concurrentie niet te veel te helpen....
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Trojan schreef:[Het stopcontact zelf kost €25 en een splitter €12 iirc.

Je krijgt deze enkel gratis van een technieker als deze bij u een aansluiting of storing komt doen en er staat al een stopcontact.


bedankt voor jullie feedback.

VDSL full rate splitter (TF 2007) zitten er 2 gratis bij bij edpnet.... :-D
Ook Tussenstekker DSL5M-6F

maar moet dus die opbouwdoos ;-)

waarom zet BGC die prijzen gewoon niet online?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Omdat ze die in 99% van de gevallen gratis weg geven (via diy kits of via hun techniekers).

En als ze een prijs zouden zetten zou dat mensen afschrikken, ze gaan dan een goedkoop stopcontact kopen met alle gevolgen vandien (storing; €85).

(speculatie)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Trojan schreef:Omdat ze die in 99% van de gevallen gratis weg geven (via diy kits of via hun techniekers).
(speculatie)

Dus hoe raak ik bij die 99% :lol:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zien dat er een technieker bij u thuis moet zijn, of een diy kit nemen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

satsurfer schreef:
Devilzown schreef:Anders moogde mij altijd een goei fles komen brengen dan krijgde er wel eentje. :lol:

Van waar ben je? :beerchug:

snap het niet....ge zit bij Scarlet, hoe kan jij dan zo'n doosje geven....?

deze avond zei een proximusmedewerker (nu BGC), dat ze bij BGC niets meer gratis geven....elke onderdeel dat buitengaat, moet geweten zijn naar wie & waar dit gaat, en ze zouden nog alles s'avonds eens natellen dat het klopt.....

kwestie van de concurrentie niet te veel te helpen....


Ik kom uit het Antwerpse, zit bij DxAdsl & zit in de sector :wink:

Laatste dat ik heb gehoord geven ze die toch nog mee als je zegt dat je op VDSL2 komt.
(uiteindelijk is dat weer potentieel een storing minder die ze anders mss pro-actief moeten komen oplossen)

Meeste techs hebben ze ook wel over, bijvoorbeeld opbouw doosjes uit een pakket die ze meepakken als ze zelf een inbouw doosje plaatsen.

Loop gewoon eens een winkel binnen en vraag het eens he :P Nee heb je, ja kan je krijgen :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”