teleCOMMUNICATIE :-(

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik vraag mij af of men bij DXADSL/Fulltelecom/Scarlet eigenlijk weet waar de COM van telecom voor staat. Een overzicht:

Ergens in januari wordt ik gecontacteerd door een onbekende firma (bleek JFS te zijn) om een afspraak te maken om een nieuwe modem te plaatsen. Vreemd dat mijn ISP daar niets laat over weten en dus ga ik in eerste instantie niet in op de afspraak. Ik contacteer DXADSL waar men bevestigd om NIET in te gaan op die afspraak. Later die week komt er een mail van DXADSL dat er een migratie naar het BGCnetwerk komt en dat JFS een afspraak gaat maken voor plaatsing nieuwe modem :bang:

Ik contacteer DXADSL en zij zeggen om zelf een afspraak te regelen met JFS. Ik telefoneer maar ik sta niet in hun "systeem" (hadden ze mij niet zelf gebeld eerder?)
Weer contact met DXADSL/Fulltelecom waar men het nodige ging doen voor de migratie.

Wat later sta ik op een 12/512 profiel (ik had een perfect 20/1 profiel en de snelheid is ei zo na gehalveerd) l en zit ik op het BGCnetwerk
Ik informeer nog eens hoe het nu zit met de migratie want dat ik ondertussen een serieuze downgrade heb gekregen. Na wat heen en weer mailen blijk dat de migratie preiode verlopen is en ik niet op VDSL ga gezet worden... WTF....

Posten op dit forum helpt, kort na mijn post hier krijg ik mail van DXADSL en wordt lijkbaar alles weer in gang gezet. Er komt wat later ook telefoon van JFS "of er morgen iemand thuis is voor de plaatsing modem?" Ja dus. De technieker komt, plaatst nieuwe splitter en modem en zegt dat de omzetting in e centrale zal gebeuren en dat ik daar niets ga van merken, op een korte onderbreking na. Goed dus...

Er gebeurt niets meer en blijkt na mailcontact dat de omzetting 25/6 ging gebeuren. Niet dus...
Ik neem weer contact en men zegt contact te nemen met JFS voor de plaatsing van de modem WTFx2 :bang: Die staat hier al 2 maanden.

Weer zegt men dat VDSL binnen een korte termijn zal opgeleverd worden.

Een week geleden contacteert JFS mij met de vraag wanneer ze een nieuwe modem mogen komen plaatsen ter vervanging van mijn kapotte.... WTFx3 :bang: De modem is niet kapot, het is de VDSL die niet actief is.... "OK ik zal het doorgeven..."

Gisteren weer JFS aan de lijn. Of de technieker vandaag mag langskomen voor de activering en "de modem te configureren". OK, goed dan maar, get it over with. Tussen 12:30 en 17:00 uur moest er iemand thuis zijn.

12:50u internet valt uit (ha, goed ze zijn van hun woord) modem synct op 4640/512 maar kan niet meer inloggen. Wachten op JFS dus... Die kwam een 2-tal uurtjes later, bekeek alles, "phoned home" om te vragen hoe het zat met de VDSL.... tevergeefs. BGC heeft de plug uitgetrokken van mijn ADSLsignaal en "vergeten" VDSL te activeren.
Volgens de tech is het best is om de helpdesk te contacteren zodat Scarlet aan BGC kan vragen de verbinding te activeren, maar blijkbaar kan dat slechts na 3 dagen (maandag ten vroegste dus).

Ondertussen gebeld met de DXADSL helpdesk waar dit alles niet in het systeem terug te vinden was en waar "voor het ogenblik niet mogelijk is om in het systeem te geraken, "er zijn wat problemen mee"". Bel later nog eens terug als "het
systeem" weer werkt :bang:

Een mens zou voor minder lastig worden. Zeker nu met de nakende vakantie nog een deel mails moeten verstuurd worden zie ik het al helemaal zitten, NOT. VOIP is natuurlijk ook niet meer mogelijk zodat telefoneren ook nog eens aan een hoog tarief mag.

Wel een bedenking, stel nu dat ik in een BGC shop binnenstap en een BGC abonnement aanvraag, hoe lang zou het dan duren eer ik online ben? :twisted: :twisted:

Dat moet ik even kwijt. Ik hoop dat het vervolg in 1 lijn kan geschreven worden maar ik vrees er voor.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

on4bam schreef:Wel een bedenking, stel nu dat ik in een BGC shop binnenstap en een BGC abonnement aanvraag, hoe lang zou het dan duren eer ik online ben? :twisted: :twisted:
Het is momenteel zeer rustig, dus ik denk dat je op een week volledig online kan zijn. Wel zien dat ge een (gratis) modem mee krijgt in de winkel, dan kan daar al geen misverstand over zijn als de technieker langs komt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Niettegenstaande ik aan de helpdesker vroeg tot hoe laat ik kon terugbellen blijkt die info ook niet correct. Net geprobeerd en op donderdag is het maar tot 16:30 :x
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

wa regio woonde?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Devilzown schreef:wa regio woonde?
052/22xxxx
Dendermonde
Bye, Maurice
https://on4bam.com
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik heb een vergelijkbare situatie bij Scarlet waar mijn lijn ook bij de migratie gehalveerd werd van ADSL2+ @12Mbps.
naar ADSL1 @6Mbps. Hier heeft Scarlet de schuld op Belgacom geschoven dat strengere criteria zou hanteren.
Na mij hierover te informeren bij de technische helpdesk van BGC werd dit tegengesproken en beweert deze dat
Scarlet autonoom hierin optreed en zij dus gekozen hebben voor het aansluitingstype.

Mijn conclusie is dan ook geweest dat Scarlet gewoon zijn oude vrijgekomen capaciteit opvult met hun goedkope abbo's. Bij Scarlet gaan klagen helpt absoluut niet; je krijgt steeds vage vriendelijke maar onwijkende antwoorden.

En bij uitbreiding gaat hetzelfde verhaal op voor DXADSL die vanuit de kantoren van Scarlet gemanaged word.

Finale bedenking is wel dat deze ZEER ondermaatse service tenslotte door een Belgacom dochter geleverd word !!!
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

tonym schreef: Finale bedenking is wel dat deze ZEER ondermaatse service tenslotte door een Belgacom dochter geleverd word !!!
Ze kunnen nu lekker graaien onder een andere naam zonder hun eigen merknaam Belgacom/Proximus te bezoedelen. :bang:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je een wit product kiest, dan krijg je het ook, natuurlijk...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Goztow schreef:Als je een wit product kiest, dan krijg je het ook, natuurlijk...
Het product was perfect in orde tot BGC zich er mee bemoeide. Ik had een 20/1 lijn op volle capaciteit die stabiel 50+ dagen zonder reconnects actief bleef.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik weet niet of je het scarlet forum volgde voordat BGC eigenaar werd... indien wel zal je wel gezien hebben dat er een grote hoop was voor wie er weinig problemen waren maar ook een grote hoop voor wie dit wel het geval was. Herinner je je de topics niet meer van mensen die met moeite 0,5 Mbit haalden 's avonds?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Goztow schreef:Als je een wit product kiest, dan krijg je het ook, natuurlijk...
Belgacom heeft er een wit product van gemaakt en de oude Scarlet klanten ermee voor schut gezet.

Er zullen natuurlijk altijd anderen er zich op een of andere manier verbeterd hebben ook. (hopelijk)
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Ja, dat is de miserie dat zij altijd van Belgacom afhankelijk zijn, en die zullen hen trager helpen dan hun eigen klanten.
Ik vind dat echter geen reden voor deze resellers om zich daar altijd achter te schuilen. Je betaalt aan hen de factuur en verwacht van hen een service.
Als ik bij de bakker een taart bestel moet die tegen mij ook niet beginnen zeveren dat de hersteller van het bakmachine verkeerde onderdelen bij had.

Bovendien, als je een slechte lijn hebt dan is het de schuld van BGC. Ik vraag mij af, als je nu naar BGC belt en zegt ik word klant en wil de hele rimram met HD televisie erbij. Ben er zeker van dat binnen de week alles in orde is en de lijn ineens wel een hoog profiel aankan.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ondertussen zit er wat vaart in. Nog geen internet maar een mede UB-er heeft mij achter de schermen op weg gezet zodat de helpdesk (die nu wel in "het systeem" kon) een ticket bij BGC heeft gemaakt en ondertussen heeft BGC laten weten maandag voormiddag langs te komen.

Wordt vervolgd. (met dank aan de wifi-buren) :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zoals beloofd een update:

BGC was van zijn woord en de tech stond rond 11 uur aan de deur. Even alles uitgelegd (met de extra info die ik hier al per PB kreeg), er werd een testertje aan de lijn gekoppeld en dan in de ROP even verder in de straat de draadjes :roll: aangepast. Even later sync op VDSL en online.

Na bijna 3 maanden is de migratie dan toch gelukt.

Het resultaat:

Afbeelding
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”