Permanente Anti-virus

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Gegroet,

Panda, nod32, kaspersky werken allemaal met 'tijdelijke' licenties. Zijn er geen goede av die een lifetime licentie geven?
(PC voor commercieel gebruik)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De commerciële AV's werken uiteraard allemaal met een licentie in abonnementsvorm. Vroeger ging CA eTrust nog gewoon door, maar sinds een paar jaar ook niet meer dus...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ieder jaar een nieuwe licentie sleutel aanvragen op hun site is nu toch geen probleem vind ik, hier avast free.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Patje schreef: hier avast free.
maar die mag je enkel non-commercieel gebruiken :)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Microsoft security essentials. Geen licentie nodig.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Tenzij je een gecrackte windows hebt zal MSE ook niet gaan dacht ik :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

"Comodo Internet Security" bevat naast firewall ook anti-virus als freeware zonder licensie, zelfs free voor pro gebruik (bedrijven)

Ik geloof dat zelfs iedere module afzonderlijk bruikbaar is, dus de rest uitschakelbaar.

http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Commercieel kan je denken aan bvb McAfee Enterprise. Product Upgrades/Patches zijn licenties op jaar basis (of meerdere jaren ineens), maar signature updates zijn lifetime/free.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hazo bedankt voor de tip.
Patches en updates kan je al eens overslaan (Ik heb vista ook overgeslagen en ben nu bezig windows 7 aan het overslaan).
Maar die virus signatures zijn het belangerijkst.

Deze heb ik ook ooit al eens getest.
http://www.clamwin.com/

McAfee is wel goed.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dat van dat "windows 7 overslaan" mag geschrapt worden.

Nu zit eens wat te zoeken naar de "beste security suite" ;)

Maar verschillen de charts toch wel afhankelijk van de site. Ik heb ook steeds zo'n achterdochtig gevoel (sponsors?) bij sommige sites.

Zijn er betrouwbare vergelijkingen online.
Rekening houdend met de kleine verschillen die er kunnen zijn zou ik zo een top 3 willen samenstellen en dan de prijs laten bepalen.

Voorlopig :
Bitdefender Internet security 2013 (weinig vertrouwen in de charts die deze hoog zetten, ik ken bitdefender vooral van hun adds. Goeie marketing maakt noeg geen goede scanner.)
ESET nod 32 Smart security (Best tevreden van)
Kaspersky Internet security (Best tevreden van)
Norton internet security Was in een ver verleden sloom en een eventuele virus opkuisen zat er ook niet in. Maar tegenwoordig volgens sommige bronnen de beste.

Graag wat echt objectief advies.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 maa 2010, 11:16
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Hier gebruiken we F-Secure (7 pc's) reeds 5 jaar op rij,
de keuze hiertoe was simpel: een heel goede support, uitmuntende bescherming en een eenvoudige interface zonder schreeuwerige features. Weliswaar is hij niet de goedkoopste maar via een 3 jarige licentie heb je een klein prijsvoordeel.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, ik zie hier veel systemen binnenkomen met het politievirus. Als ik dan zie dat Gdata,Trendmicro,Avast,AVG,Panda,Microsoft SE en Norton geïnstalleerd is, dan trek ik mijn conclusies. Nu los ik het op met Malwarebytes (ene keer betalen dus) ism Microsoft Se (of Avast free voor de mensen die nog altijd niet doorhebben dat je beter kan betalen voor een OS)+ een ninite.exe van browser/runtimes/virusscan + een adblocker op de browser.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

persoonlijk verkies ik ESET. op dell laptop staat er mcafee voor 15 maanden ... schijnt ook wel oké
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bitdefender aan het testen zie. Is wel logger dan nod32 (start trager op). Het menu lijkt me een stuk beperkter.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik gebruik al zeer lang ESET, en de vernieuwingen jaarlijks zijn best betaalbaar. Het is ook een antivirus dat niet weegt op oudere systemen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Nieuwe test van AV-test.org zijn bekend van september/oktober
http://www.av-test.org/en/tests/home-us ... poct-2012/

Over MSE gesproken, die heeft gefaalt en werd niet gecertificeerd

Code: Selecteer alles

Voor het eerst is Microsoft Security Essentials er niet in geslaagd om een test van het gerenommeerde Duitse testorgaan AV-Test.org te doorstaan. Als enige van 24 producten werd de gratis virusscanner van Microsoft niet gecertificeerd. Vooral op het gebied van detectie liet Security Essentials grote steken vallen. Virusscanners konden hier in totaal zes punten halen, maar Security Essentials bleef op 1,5 punten steken. 

De scanner zette van alle 24 producten wel de hoogste score neer wat bruikbaarheid betreft, maar dat was niet genoeg om over de gehele linie een voldoende te scoren. 

Test 
De beveiligingspakketten werden vergeleken op bescherming, verwijderen van malware en bruikbaarheid. Voor de bescherming werd gekeken naar de bescherming tegen zero-day malware-aanvallen, detectie van malware uit de laatste drie maanden en detectie van zeer actieve malware. Bij het verwijderen van malware werd met actieve rootkits getest, die de scanners moesten detecteren en onschadelijk maken. 

Uitslag 
Voor de bruikbaarheid werden de scanners beoordeeld op de systeembelasting, false positives en onterechte waarschuwingen tijdens acties van de gebruiker. In totaal konden de scanners achttien punten halen. BitDefender wist met 17 punten de eerste plek te veroveren, gevolgd door F-Secure (15,5), Kaspersky (15) en Symantec (15) 

Op het gebied van bescherming scoren BullGuard, F-Secure, G Data en Trend Micro de maximale score van zes punten. Voor herstel en verwijderen is BitDefender de enige die zes punten haalt. Voor bruikbaarheid weet alleen Microsoft Security Essentials de maximale score te halen. 

Van de gratis virusscanners zet CheckPoint de hoogste score neer, gevolgd door avast! Free AntiVirus, AVG Anti-Virus Free, Panda Cloud Antivirus FREE en Microsoft Security Essentials. De test vond op een Windows 7 32-bit computer met Service Pack 1 plaats.
http://www.security.nl/artikel/44045/1/ ... rtest.html

Bron: Security.nl
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bedankt voor de link. Eerst eens die 30 dagen trial uitdoen. Vermoed dan wel een kortingscode te krijgen zoals zo vaak bij software :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik gebruik Bitdefender Sphere: 100 EUR voor 2 jaar voor alle pc's en android-phones.
De installatie is niet echt plug-and-play, maar nadien werkt het zeer goed. Ik heb het momenteel thuis geïnstalleerd op 4 pc's (Vista en W7) en op 2 Android-phones.

Het is wel goedkoper om als Waal (redirect naar Frankrijk) dan als Vlaming (redirect naar Nederland) te bestellen...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

iceke schreef:Goh, ik zie hier veel systemen binnenkomen met het politievirus. Als ik dan zie dat Gdata,Trendmicro,Avast,AVG,Panda,Microsoft SE en Norton geïnstalleerd is, dan trek ik mijn conclusies.
Dat virus ook al overal zien opduiken. Vorige week nog bij mijn pa, werkt nog met een inbelverbinding en is dus maar enkele keren per maand online !
Op de pc stond Microsoft Security Essentials.

Op het werk MS forefront endpoint protection (is bedrijfsversie MSE ...), zag er hier bij gebruikers ook al dat copsvirus doorkomen evenals andere besmettingen.
Mijn vertrouwen in MSE is dan ook bijzonder laag geworden. Wat ook bevestigd werd door de hierboven al vermelde av-test ...

Het is een onmogelijk zaak om het 'beste' av pakket aan te duiden, het is iets makkelijker om uit te maken welk pakket je vandaag zeker niet moet nemen (vandaag is dat dus bv. MSE).

Een gratis (voor particulieren) av als AVG bv. had een jaar of 3 geleden een heel slechte reputatie, tegenwoordig scoort het goed ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fredo66 schreef:Mijn vertrouwen in MSE is dan ook bijzonder laag geworden.
Blijkbaar houden Gdata, Trendmicro, Avast, AVG, Panda en Norton het toch ook niet tegen dan.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voor alle duidelijkheid, ik beschouw virusscanners (en dan in de betekenis van virus/malware/phising enz.) als een noodzakelijk kwaad.

Prioriteit numero uno is uw pc beveiligen tegen virussen. Dat doe je dus niet met een virusscanner, maar door je systeem uptodate te houden, een uptodate systeem krijgt in theorie geen virussen binnen, omdat theorie en praktijk mijlenver uit elkaar liggen zet je daarvoor toch een virusscanner op je systeem, maar eigenlijk is dat dus bijzaak.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Al die antivirus software kan misschien 95% tegenhouden. Dat is veel, maar 5% kan dus nog altijd met de gegevens op je pc aan de haal gaan. Ik vind dit eerlijk gezegd gewoon griezelig. Er bestaat gewoon geen *enkele* garantie dat je prive gegegens op je pc ook prive blijven. De enige oplossing lijkt een pc te gebruiken om te surfen en je werk-pc niet met het internet te verbinden, maar of dat werkbaar is met de software van tegenwoordig? Jaar na jaar ben ik meer en meer achterdochtig geworden wat dit betreft, helaas...
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Sophos is best OK (en gratis voor thuisgebruik op Mac)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

wimpie3 schreef:Al die antivirus software kan misschien 95% tegenhouden.
gelukkig is in 99,99% van de gevallen een virus er op uit om "winst" te maken, ge ziet maw direct dat er iets mis is of het virus is met een pakket gemaakt dat wijd en zijt bekend is zodat zowat elke virusscanner alarm slaat. De gevallen die ik tegen gekomen ben waar een systeem perfect werkt, een scanner geen alarm slaat, maaar je toch ziet dat er data naar een of ander Oostblok land vloeit op 1 hand te tellen (2 vingers in de lucht).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vandaag op een door mij verkochte pc met MSE op.
Scan = geen resultaten gevonden.
Test met malwarebytes:
9 Infecties gevonden
Test met nod32
Aantal infiltraties: 13
En ik dacht dat die van microsoft ook goed was als gratis alternatief.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Velen denken dat MSE goed is (ik heb het ook 1 jaar gebruikt), maar als je dan de test resultaten bekijkt van AV-test.org scoren ze amper 1,5 puntjes op 6 voor protectie/detectie... de voorgaande testen waren ook met de hakkken over de sloot met 2 puntjes voor protectie.
Ben vorige week ook overgestapt van MSE naar AVG free 2013 omdat ik nog weinig vetrouwen had in MSE, voel me toch veiliger met een product die 4.5 a 5 scoort voor protectie dan ene van 1,5 puntjes....
Veel hangt natuurlijk ook af van de persoon aan de pc of die zomaar in het rond klikt of niet om geen beestjes binnen te halen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Alsof je die testsites moet geloven ? men laat XXXXXXX aantal virussen los op een scanner terwijl er maar XX in omloop zijn...
Ook het scanner x vind er 1, Y 10 en Z 100 is bullshit, uiteindelijk zit er een hoop zever tussen (die weliswaar beter niet op je systeem staat maar weinig met het onveilig zijn van je systeem te maken hebben)
Ik zie op die site een hoop scanners staan die goed scoren en toch het politievirus doorlaten, tja...
Zoals ik al zij, hou je systeem & programma's uptodate & installeer een adblocker dan hou je al veel narigheid buiten.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De filosofie van de tester is ook belangrijk: sommigen zweren bij de firewall als ultieme bescherming tegen virussen en dan doen pure anti-virus scanners het uiteraard niet zo goed tegenover firewall+scanner combinaties. Ook de inschatting van het belang van anti-malware zal verschillen per test.

Voor mij hoeft een antivirus enkel realtime bescherming te bieden want zodra ik niet meer 100% zeker ben, wordt Windows gewoon herinstalleerd; een virus of infectie kan gedetecteerd worden maar een opengezet achterdeurtje niet.
Nielsvds
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Een anti-malware pakket alleen gebruiken is onvoldoende.

Beter is om ook gebruik te maken van HIPS en sandbox software. Goede software hiervoor is sandboxie (dit is een afgesloten ruimte op de harde schijf alle wijzigingen gebeuren op die afgesloten ruimten, wanneer je de sandbox uitschakelt worden allen wijzigingen terug gedraait), Defensewall. Zo vermijd je de kans op infectie.

Het enigste nadeel van HIPS is dat je goed moet weten of de wijzigingen legitiem zijn, om eventuele malware aanvallen af te slagen. HIPS zit in ESET , Kaspersky

Wat ook aanbevolen is werken met een sand boxed web browser, zodat er geen kwaadaardige plug-ins kunnen laden. De meeste anti-malware pakketten bieden deze optie aan.

Gebruik ook Secunia's PSI software om te zorgen dat kwetsbare programma's up to date gehouden worden, zodat je niet door exploits geïnfecteerd kan geraken door oude versies te gebruiken.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Wat denk je van AVG free?
Minder functies dan de full blown ( betalende ) versie maar wel nooit de vraag voor een licentievernieuwing gehad :)

http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dirkr07 schreef:Wat denk je van AVG free?
Ik ben hier jaren geleden van afgestapt... het ding werd gewoon een draak van een programma.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Best tevreden over Bitdefender voor thuisgebruik. Helaas gaat de interface er sterk op achteruit voor de wat geavanceerdere PC-gebruiker.
Op het werk Kaspersky, best wel een goede scanner die wél héél lastig te installeren was met Outlook draaiende :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
dirkr07 schreef:Wat denk je van AVG free?
Ik ben hier jaren geleden van afgestapt... het ding werd gewoon een draak van een programma.

Wat bedoel je hiermee juist?
Als het gaat over de interface oid dan zie ik er niet echt een probleem in..
Hoe vaak open je je antivirus? Ik denk dat het belangrijste is dat het werkt en niet hoe het er uit ziet :)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Denk dat hij bedoelt dat het programma heel zwaar was paar jaar geleden en wel eens een pc freeze, daarin heeft hij wel gelijk. (had ik ook ondervonden)
Ik heb nu 2 weken geleden AVG free 2013 geinstalleerd (na 1 jaar MSE gebruikt) en vind dat AVG erop vooruit gegaan is, niet meer zo zwaar en PC loopt wel vlotter dan 2 jaar terug, dus wel een goeie pluim. Een volledige scan met AVG gaat hier heel vlug, een goeie 15 minuten tegenover MSE 90 minuten voor een volledige scan!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AVG was destijds Lean-and-mean (en dan heb ik het niet over de interface) maar werd zwaarder en zwaarder (tot het een echte belasting werd voor de deftige werking van je PC).
jean-pierre
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 okt 2012, 05:18
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik gebruik al 2 jaar geen enkel antivirus.
Doe wel niets online wat met geldzaken te maken heeft.
Enkel gratis Mailbox Anti-Virus: Ja Anti-Spam: Ja - van mijn provider.
En mijn pc staat minstens 10 uur per dag online.
Nielsvds
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

De reden waarom scannen zo snel kan gebeuren, is door middel van caching. De eerste scan duurt een tijdje, bij de volgende scans worden de ongewijzigde bestanden, documenten niet gescand.

Bitdefender Internet Security is aanbevolen voor mensen die niet veel zelf willen instellen, hier wordt gebruik gemaakt van autopilot die zelf automatisch beslissingen maakt, dus je gaat geen pop-up's meer krijgen. Autopilot kan je perfect uitschakelen. Zeer goede detectie resultaten. Standaard een 2 jaar licentie. Bij de meeste andere beveiligingsproducten is de de standaard licentie duur 1 jaar.

Wil je echt veel geavanceerde instellingen configureren dan ben je beter af met Kaspersky Internet Security en ESET Smart Security.

De beste gratis anti-malware producten zijn: AVG free antivirus, Avast free antivirus, Panda Cloud antivirus.

Op mijn werk heb ik Symantec Endpoint Protection geïmplementeerd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nielsvds schreef:De reden waarom scannen zo snel kan gebeuren, is door middel van caching. De eerste scan duurt een tijdje, bij de volgende scans worden de ongewijzigde bestanden, documenten niet gescand.
En hoe weet je of een bestand niet is aangepast ?

Ik hoop dat je hiervoor niet gaat vertrouwen op de datum want die kan je zonder problemen manipuleren in Windows. Je zou dus al met andere woorden een hash moeten berekenen op het bestand (en daarvoor moet je het volledig lezen, al is dit misschien wel sneller dan het scannen tov. virussen ?) en dit vergelijken met een database die je antivirus opslaat waarin voor iedere file op je PC de vorige hash staat.
Nielsvds
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Nielsvds schreef:De reden waarom scannen zo snel kan gebeuren, is door middel van caching. De eerste scan duurt een tijdje, bij de volgende scans worden de ongewijzigde bestanden, documenten niet gescand.
En hoe weet je of een bestand niet is aangepast ?

Ik hoop dat je hiervoor niet gaat vertrouwen op de datum want die kan je zonder problemen manipuleren in Windows. Je zou dus al met andere woorden een hash moeten berekenen op het bestand (en daarvoor moet je het volledig lezen, al is dit misschien wel sneller dan het scannen tov. virussen ?) en dit vergelijken met een database die je antivirus opslaat waarin voor iedere file op je PC de vorige hash staat.
Natuurlijk, ga ik niet vertrouwen op de wijzigingsdatum.

Door middel van file hashing. Dat is de manier waarop de meeste beveiligingsprogramma's nu werken voor het sneller verlopen van scans. Als je iets wil downloaden zie je ook al de MD5 code, zodat je zelf kan nagaan of er niets is aangepast.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”