voip probleem in combinatie met sagem 3464 modem

Plaats reactie
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Wie kan mij helpen?

Ik heb hier thuis Scarlet Internet en telefoon en dit via de Sagem VDSL 3464 modem. (wel nog geen VDSL beschikbaar)

Ik heb nog 2 extra telefoonnummers, eentje via 3starsnet en eentje via Nomado.
Deze gebruik ik via mijn Nokia gsm E52 dewelke voip ondersteund.

Maar sinds een tijdje ondervind ik thuis (via die Sagem modem) problemen:
als ik bel of opgebeld wordt op mijn voip nummers via mijn gsm die aangemeld is via op de Sagem modem (via wifi)
hoor ik de correspondent niet, hij hoort mij wel.

Als ik ergens anders (bij vrienden) aanmeld met mijn gsm (via wifi) werkt alles wel perfect.

Heb (ter controle) eens een weepee account aangemaakt en op mijn gsm geïnstalleerd, en dat werkt wel perfect
blijkbaar is er een update uitgevoerd (aan de modem) waardoor er problemen zijn via een 3starsnet account en hun
resellers.

Weet iemand raad, wat er eventueel moet gewijzigd worden in de Sagem modem waardoor alles terug perfect werkt ?!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lijkt wel een probleem met een poort die niet open staat?
Is er iets aan de firewall veranderd?
JohanArnout
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2010, 01:57

ik heb ook een sagem van scarlet
ik gebruik een C470IP van siemens

ik kan wel met voip connectie maken
maar geluid is er niet bij (in beide richtingen)

ik vermoed dat het te maken heeft met geblokkeerde poorten voor RTP?
weet iemand hoe je die kan open zetten?
is dit UDP of tcp?

voip settings in de scarlet vdsl box werken niet?

thx

johan
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Astralon schreef:Lijkt wel een probleem met een poort die niet open staat?
Is er iets aan de firewall veranderd?

Niet dat ik weet, heb wel eens een tijdje terug een mail gekregen van 3Starsnet dat ze een bijkomende server hadden
voor binnenkomende gesprekken, maar 'k zou niet weten waar ik dit moet ingeven in mijn Sagem modem?!

"Beste Klant,
Door onze spectaculaire groei heeft 3StarsNet een nieuwe bijkomende voip gateway in dienst genomen vanaf vandaag.
Indien u onze IP-adressen voor de binnekomende gesprekken moet registreren in uw firewall of andere apparatuur, gelieve dan het volgende ip adres te willen toevoegen: 85.119.188.67.

Vanaf vandaag ontvangt u dan voor het verkeer op de binnekomende gesprekken de volgende ip-adressen:

- 85.119.188.2 (Bestaand)
- 85.119.188.31 (Bestaand)
- 85.119.188.67 (Nieuw vanaf vandaag)

Mocht u vragen hebben dan kunt u met ons contact opnemen.
Hoogachtend,
3StarsNet"


Het gekke is dat ik achter mijn Sagem nog een Siemens sx763 voip router/modem heb staan die ingesteld staat als router en
waarop mijn voip-accounts van 3Starsnet en Nomado staan, deze werken perfect!

Zelfs als ik de wireless op de Sagem afzet en ik probeer met mijn E52 gsm via de wireless van die Siemens, ik net
hetzelfde heb: geen inkomende klank.

Heb gisteren eens een testje gedaan met een oude Scarletbox (Copperjet) die ik hier nog liggen heb:
Scarletbox (Copperjet) + Siemens SX763 met ingeschakelde wlan: resultaat perfecte werking via mijn gsm!
Ook als ik de Siemens sx763 rechtstreeks instel als adsl modem en dus de Sagem er tussenuit haal, werkt het perfect!

Dus het moet duidelijk aan die Sagem liggen!
(In het begin dat ik mijn gsm had '01/2010' werkte alles wel perfect)

Spijtig dat ik mijn Scarlet voip paswoord niet kan zien in die Sagem modem (allemaal bolletjes en ook niet zichtbaar te krijgen met diverse
see pasword attributen), anders zou ik mijn Scarlet nummer instellen op die Siemens modem (tot 6 voip accounts in te stellen) en ook
op mijn gsm.
Blijkbaar is het voip paswoord niet hetzelfde als het paswoord voor 'mijn scarlet'.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Eureka, ik heb de oplossing gevonden!

Had al eens geprobeerd om de serverpoorten in de Sagem modem te wijzigen van 5060 naar 5070,
maar ook dit werkte niet.(advanced settings, telephone)
En daar zat mijn fout, ik wijzigde de poorten onder 'outbound proxy' en 'rigistrar/SIP domain',
maar deze moeten onaageroerd blijven staan op 5060,
enkel onder 'gateway configuration' (rechts bovenaan) moet Port (default: 5060): 5060 gewijzigd worden in 5080,
bevestigen (apply) en de modem (en in mijn geval ook de 2e router achter de Sagem) herstarten.

Resultaat: alles werkt perfect, zowel voip via Sagem (=Scarlet nummer), de 2 accounts op mijn Siemens (3Starsnet & Nomado)
en ook via mijn gsm zowel inbound als outbound via 3Starsnet & Nomado.
Marusvs
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2010, 16:57

@Pico: Fantastisch! You made my day! Ik had hetzelfde probleem met EDPnet telefonie en had me al suf gezocht. Ik heb een Siemens Gigaset G470IP met WeePee en 3StarsNet, en alles werkt nu smetteloos. Enkel Sipdroid op de HTC Hero smartphone doet nog moeilijk met Voipbuster: aanmelden lukt niet. Voipbuster op de Gigaset lukt echter wel.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”