Muziekindustrie België luidt noodklok over btw op cd's

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De muziekindustrie in België roept in een handvest de regering op illegaal downloaden snel strenger aan te pakken en een btw-verlaging naar 6 procent door te voeren om de kwakkelende cd-verkoop in het land uit het dal te trekken.

Het handvest 'Respect voor de muzikant' is een initiatief van The Free Record Shop en de Belgische muziekindustrie. Auteursrechtenorganisatie Sabam ondersteunt het manifest. "De muziekindustrie staat op instorten en vraagt om drastische maatregelen", claimt Hans Breukhoven, directeur van The Free Record Shop.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/67877/muziek ... p-cds.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De muziekindustrie moet hoognodig is in eigen boezem eerst kijken.

Eerst en vooral kan je amper nog een CD winkel vinden die een deftig aanbod heeft (met moeite vind je er de recente CD's, laat staan de vorige uitgave van de meeste verzamel CD's), en wat Free Record Shop specifiek betreft... die zijn meestal 5 euro (op een CD van amper 20 euro) duurder dan andere shops !
GHX73
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als die btw-verlaging dan ten goede komt van de klant helpt het misschien wel maar het zou me niet verbazen als ze het weer in eigen zak steken. Cd's zijn gewoon té duur (op veel plaatsen) in België. Ik koop geen cd die meer dan 15 euro kost, punt. Dan wacht ik liever een paar jaar tot hij afgeprijsd wordt...

En dat sluit naadloos aan bij het volgende probleem: dan zijn ze niet meer beschikbaar. Ik heb net nog 6 cd's besteld in de USA omdat ik ze eenvoudigweg niet vind in Europa, zelfs niet online. Prijzen zijn daar wél normaal, zelfs met verzending en die achterlijke invoertaksen inbegrepen blijf ik onder de 15 euro/stuk.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”