Een buurman van mij heeft net zijn abonnement verlengd bij Mobistar (My15). Nu dacht ik dat het mogelijk was om abonnementen zonder extra kosten binnen de maand op te zeggen... Kan iemand dit bevestigen?
De persoon in kwestie wil graag overstappen op Mobile Vikings, wat ik alleen maar kan toejuichen
Opzeggen abonnement binnen één maand?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Indien de verkoop niet wordt afgesloten in een officieel winkelpunt dan geldt de clausule dat u het contract kosteloos kan annuleren mits u dit binnen een wettelijke termijn van 7 werkdagen via een aangetekend schrijven vermeldt aan uw provider.
Indien de verkoop wel in een winkelpunt werd afgesloten is deze clausule niet van toepassing.
Indien de verkoop wel in een winkelpunt werd afgesloten is deze clausule niet van toepassing.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik meen mij te herinneren dat de regels inderdaad veranderd zijn (of zullen veranderen), namelijk dat een "stilzwijgende verlenging" van een contract, automatisch een "onbepaalde" duur heeft, en dus maandelijks opzegbaar. Ze kunnen je dus niet (ongemerkt) een jaarcontract aansmeren ...hyperbart schreef:Een buurman van mij heeft net zijn abonnement verlengd bij Mobistar (My15). Nu dacht ik dat het mogelijk was om abonnementen zonder extra kosten binnen de maand op te zeggen... Kan iemand dit bevestigen?
Als je echter expliciet een nieuwe contractduur bent overeengekomen (in ruil voor een of andere korting), dan heb je natuurlijk terug een bepaalde duur aan je been.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik vind het schandalig dat veel telecom tegenwoordig nog altijd met jaar contracten werken, .. om de concurrentie te bevorderen zou men moeten verplichten ook een systeem van maand contracten te ontwikkelen.
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Ikzelf heb hier gisteren voor gebeld.
Ik wil overstappen van My30 for iPhone naar Mobile Vikings.
Mijn contract loopt af midden juli, en wordt daarna maandelijks opzegbaar (dus geen nieuwe automatische verlenging van 2 jaar). De opzegtermijn van 1 maand moet je wel respecteren of anders betaal je een opzegvergoeding (boete).
Ik schakel dus binnenkort over
Ik wil overstappen van My30 for iPhone naar Mobile Vikings.
Mijn contract loopt af midden juli, en wordt daarna maandelijks opzegbaar (dus geen nieuwe automatische verlenging van 2 jaar). De opzegtermijn van 1 maand moet je wel respecteren of anders betaal je een opzegvergoeding (boete).
Ik schakel dus binnenkort over
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
in het geval van zijn buurman is het misschien anders omdat hij onlangs nog maar zijn contract verlengde ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dus inderdaad.Deze beëindigingsvergoeding is, per geactiveerde kaart, gelijk aan de nog te betalen contractueel bepaalde abonnementsbijdragen
plus de eventuele bijdragen voor de contractueel inbegrepen beltijd of het contractueel inbegrepen beltegoed, gerekend tot aan het
einde van de genoemde minimumperiode of overeengekomen periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, en dit met een maximum van
150 euro per geactiveerde kaart
-
- Elite Poster
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Ok.
Heel vervelend natuurlijk die 150 euro maar ik wil 3G hebben en proximus staat der duidelijk veel verder in dan mobistar en over base moetk het niet hebben want die hebben dit allemaal maar in een paar grootsteden.
Ik ben nochthans heel tevreden van mobistar maar het steekt me meer en meer tegen dat EDGE snelheid,ppff.
Heel vervelend natuurlijk die 150 euro maar ik wil 3G hebben en proximus staat der duidelijk veel verder in dan mobistar en over base moetk het niet hebben want die hebben dit allemaal maar in een paar grootsteden.
Ik ben nochthans heel tevreden van mobistar maar het steekt me meer en meer tegen dat EDGE snelheid,ppff.
Ge kunt ze kussen