Opzeggen abonnement binnen één maand?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
hyperbart
Starter
Starter

Een buurman van mij heeft net zijn abonnement verlengd bij Mobistar (My15). Nu dacht ik dat het mogelijk was om abonnementen zonder extra kosten binnen de maand op te zeggen... Kan iemand dit bevestigen?

De persoon in kwestie wil graag overstappen op Mobile Vikings, wat ik alleen maar kan toejuichen :)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Indien de verkoop niet wordt afgesloten in een officieel winkelpunt dan geldt de clausule dat u het contract kosteloos kan annuleren mits u dit binnen een wettelijke termijn van 7 werkdagen via een aangetekend schrijven vermeldt aan uw provider.

Indien de verkoop wel in een winkelpunt werd afgesloten is deze clausule niet van toepassing.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

hyperbart schreef:Een buurman van mij heeft net zijn abonnement verlengd bij Mobistar (My15). Nu dacht ik dat het mogelijk was om abonnementen zonder extra kosten binnen de maand op te zeggen... Kan iemand dit bevestigen?
Ik meen mij te herinneren dat de regels inderdaad veranderd zijn (of zullen veranderen), namelijk dat een "stilzwijgende verlenging" van een contract, automatisch een "onbepaalde" duur heeft, en dus maandelijks opzegbaar. Ze kunnen je dus niet (ongemerkt) een jaarcontract aansmeren ...
Als je echter expliciet een nieuwe contractduur bent overeengekomen (in ruil voor een of andere korting), dan heb je natuurlijk terug een bepaalde duur aan je been.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik vind het schandalig dat veel telecom tegenwoordig nog altijd met jaar contracten werken, .. om de concurrentie te bevorderen zou men moeten verplichten ook een systeem van maand contracten te ontwikkelen.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ikzelf heb hier gisteren voor gebeld.
Ik wil overstappen van My30 for iPhone naar Mobile Vikings.

Mijn contract loopt af midden juli, en wordt daarna maandelijks opzegbaar (dus geen nieuwe automatische verlenging van 2 jaar). De opzegtermijn van 1 maand moet je wel respecteren of anders betaal je een opzegvergoeding (boete).

Ik schakel dus binnenkort over :-)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

in het geval van zijn buurman is het misschien anders omdat hij onlangs nog maar zijn contract verlengde ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik heb abo van 24 maand en ben nu ong 7tal maand ver, als ik naar een andere provider wil gaan; is dit dan nog altijd max 150 euro ze je kunnen aanrekenen?
Ge kunt ze kussen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Deze beëindigingsvergoeding is, per geactiveerde kaart, gelijk aan de nog te betalen contractueel bepaalde abonnementsbijdragen
plus de eventuele bijdragen voor de contractueel inbegrepen beltijd of het contractueel inbegrepen beltegoed, gerekend tot aan het
einde van de genoemde minimumperiode of overeengekomen periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, en dit met een maximum van
150 euro per geactiveerde kaart
Dus inderdaad.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ok.

Heel vervelend natuurlijk die 150 euro maar ik wil 3G hebben en proximus staat der duidelijk veel verder in dan mobistar en over base moetk het niet hebben want die hebben dit allemaal maar in een paar grootsteden.

Ik ben nochthans heel tevreden van mobistar maar het steekt me meer en meer tegen dat EDGE snelheid,ppff.
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”