Probleem met port forwarding

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
sideshow
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een Thomson Speedtouch 510 ADSL Ethernet modem + Adsl2Fit

Ik forward poort 21 in de modem naar mn lan ip: mn ftp server werkt perfect.
Ik doe hetzelfde met 25: mn meelservertje werkt perfect.
Ik doe hetzelfde met poort 80: mn http servertje loopt perfect, tot op een dag dat het niet meer lukt.

Ik draai IIS met .NET

Verschijnselen:
- ik forward bvb poort 8080 en laat mn webserver daarop draaien: lukt weer perfect
- ik forward enkel de 80 en draai op mn pc geen toepassing op die poort: scan met http://scan.sygate.com/prequickscan.html levert op: poort is "closed"
- ik forward opnieuw enkel de 80 en draai op mn pc de webserver ook op 80: resultaat scan: port 80 is "blocked" (hier zou ik toch "open" verwachten, net gelijk bij bvb mn ftp)

Dus de vraag: waarom wil freakin' poort 80 niemeer lukken? :eek:

Greets
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

sideshow schreef:Dus de vraag: waarom wil freakin' poort 80 niemeer lukken? :eek:

Misschien ISP die deze poort heeft geblokt?
sideshow
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hm :roll: plots werkt ze weer ... ze heeft een week niet meer gewerkt, en nu als ik deze thread post, lukt het weer, terwijl ik niks eraan heb veranderd

adsl2fit gaat mn poort 80 toch niet dicht doen ? En ik heb ook niks illegaal aangeboden op die poort :eek: :???:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Nee, hoor, ze gaan geen poorten afsluiten. Alles staat open en blijft open staan.

Cheers
Afbeelding
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

sideshow schreef:hm :roll: plots werkt ze weer ... ze heeft een week niet meer gewerkt, en nu als ik deze thread post, lukt het weer, terwijl ik niks eraan heb veranderd

adsl2fit gaat mn poort 80 toch niet dicht doen ? En ik heb ook niks illegaal aangeboden op die poort :eek: :???:

Morgen zulen de experts daarop wel kunnen antwoorden, ik ben een zwerver die maar 100 keer per dag dit forum bezoekt :P en ben nu een beetje moe :roll:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

Wat betreft die 510, heb ik ook een hele tijd gedacht van " hier klopt iets niet.. ".

Alle NAPT doormappings die ik deed, gaven niks op.

Als ik lokaal alles teste werkte het.. maar indien ik zelf naar mijn isp ip surfte.. kreeg ik niks. Toen iemand anders naar mijn isp ip surfte.. werkte alles wel perfect. Kortom, hier is iets bizars.. misschien heb je hetzelfde.

Ik weet het niet, maar de speedtouch draait zelf ook een webserver op port 80, het is misschien daar iets dat foutloopt.
Of heb heb je firewall wijzigingen ofzo gedaan?

in elk geval, normaal doet A2F geen poorten dicht. Wil je testen of ze al dan niet open is indien indien je webserver of napt weigert: sluit rechtstreeks aan ofzo en draai andere service op die poort.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”