Bios herkend HD niet meer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Hey,

_ gister op pc crash van harde schijf gehad, daarna wordt mijn sata schijf niet meer herkend, noch in windows, noch in bios.

Probleem is dat ik op die schijf al mijn gegevens had staan van mijn firma, en die data eigenlijk niet kwijt wil, iemand een idee of ik nog aan die data ga aanraken en hoe ik dat best kan doen?

_ Voor een andere schijf ben ik op zoek naar software om verwijderde foto's terug op te vissen, na een herformatering of drie-vier :-) weet dat hier op het forum heeft gestaan, maar kan het blijkbaar niet meer terugvinden.

Thx for the help,

Penny
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

pennywise schreef:Probleem is dat ik op die schijf al mijn gegevens had staan van mijn firma, en die data eigenlijk niet kwijt wil, iemand een idee of ik nog aan die data ga aanraken en hoe ik dat best kan doen?
Aangezien je data zo belangrijk is (je gegevens van je firma) neem je deze gewoon terug van je backup. Al heb ik zo'n idee dat je deze niet hebt... en tot scha en schande hebt moeten leren dat je die de volgende keer wel zal maken :!:

Als je er echt heel wat centen voor over hebt kan je deze nog altijd laten trachten te recoveren door een professionele firma in een clean room (bv. http://nl.ontrackdatarecovery.be/ ).
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

gister op pc crash van harde schijf gehad, daarna wordt mijn sata schijf niet meer herkend, noch in windows, noch in bios.
Per toeval toch geen Seagate van de reeksen die op hun website aangegeven zijn met een firmware probleem?
Indien wel kan je bij Seagate gratis je gegevens terug krijgen samen met de herstelling van de HD.
http://seagate.custkb.com/seagate/crm/s ... NewLang=en
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

pennywise schreef:_ Voor een andere schijf ben ik op zoek naar software om verwijderde foto's terug op te vissen, na een herformatering of drie-vier :-) weet dat hier op het forum heeft gestaan, maar kan het blijkbaar niet meer terugvinden.
Je kan Recuva proberen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

seagull schreef:
pennywise schreef:_ Voor een andere schijf ben ik op zoek naar software om verwijderde foto's terug op te vissen, na een herformatering of drie-vier :-) weet dat hier op het forum heeft gestaan, maar kan het blijkbaar niet meer terugvinden.
Je kan Recuva proberen.
Of GetDataBack
Afbeelding
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

pennywise schreef:Hey,
_ gister op pc crash van harde schijf gehad, daarna wordt mijn sata schijf niet meer herkend, noch in windows, noch in bios.
Probleem is dat ik op die schijf al mijn gegevens had staan van mijn firma, en die data eigenlijk niet kwijt wil, iemand een idee of ik nog aan die data ga aanraken en hoe ik dat best kan doen?
...
Penny
Misschien kan je eens proberen de schijf extern te benaderen bv. via zo'n usb dockingstation
http://www.codima.be/product/4645/shark ... Combo.aspx
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Welk model is het? met een identieke schijf kunnen we de printplaat overbouwenen hopen voor u dat ie terug herkend wordt...

dit is mij al meerdere keren gelukt en ik heb hier ook een hele collectie seagates liggen :-)
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Indien zijn schijf al niet meer wordt gevonden ben je niets met alle bovenstaande software dacht ik ...

Daarvoor moet uw hd nog zichtbaar zijn dacht ik ...
frali
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Er zit wel een addertje onder het gras bij het vervangen van elektronica. Op de printplaat zit een ICtje wat de info bevat van de "bad sectors", en die zijn voor alle HD's verschillend. Er zijn richtlijnen om die bewuste IC uit te wisselen, maar dikwijls zijn die gesoldeerd, en dan is het einde verhaal.
Ge kunt proberen de data over te copieren met het programma "Byteback", maar dat doet dat letterlijk bit per bit en dan moet ge maar zien dat ge de bestanden terug ineen krijgt.
Als ge met de elektronica begint, hou rekening met de statische elektriciteit !
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”