Hey,
_ gister op pc crash van harde schijf gehad, daarna wordt mijn sata schijf niet meer herkend, noch in windows, noch in bios.
Probleem is dat ik op die schijf al mijn gegevens had staan van mijn firma, en die data eigenlijk niet kwijt wil, iemand een idee of ik nog aan die data ga aanraken en hoe ik dat best kan doen?
_ Voor een andere schijf ben ik op zoek naar software om verwijderde foto's terug op te vissen, na een herformatering of drie-vier weet dat hier op het forum heeft gestaan, maar kan het blijkbaar niet meer terugvinden.
Thx for the help,
Penny
Bios herkend HD niet meer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Aangezien je data zo belangrijk is (je gegevens van je firma) neem je deze gewoon terug van je backup. Al heb ik zo'n idee dat je deze niet hebt... en tot scha en schande hebt moeten leren dat je die de volgende keer wel zal makenpennywise schreef:Probleem is dat ik op die schijf al mijn gegevens had staan van mijn firma, en die data eigenlijk niet kwijt wil, iemand een idee of ik nog aan die data ga aanraken en hoe ik dat best kan doen?
Als je er echt heel wat centen voor over hebt kan je deze nog altijd laten trachten te recoveren door een professionele firma in een clean room (bv. http://nl.ontrackdatarecovery.be/ ).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Per toeval toch geen Seagate van de reeksen die op hun website aangegeven zijn met een firmware probleem?gister op pc crash van harde schijf gehad, daarna wordt mijn sata schijf niet meer herkend, noch in windows, noch in bios.
Indien wel kan je bij Seagate gratis je gegevens terug krijgen samen met de herstelling van de HD.
http://seagate.custkb.com/seagate/crm/s ... NewLang=en
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Je kan Recuva proberen.pennywise schreef:_ Voor een andere schijf ben ik op zoek naar software om verwijderde foto's terug op te vissen, na een herformatering of drie-vier weet dat hier op het forum heeft gestaan, maar kan het blijkbaar niet meer terugvinden.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Of GetDataBackseagull schreef:Je kan Recuva proberen.pennywise schreef:_ Voor een andere schijf ben ik op zoek naar software om verwijderde foto's terug op te vissen, na een herformatering of drie-vier weet dat hier op het forum heeft gestaan, maar kan het blijkbaar niet meer terugvinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Misschien kan je eens proberen de schijf extern te benaderen bv. via zo'n usb dockingstationpennywise schreef:Hey,
_ gister op pc crash van harde schijf gehad, daarna wordt mijn sata schijf niet meer herkend, noch in windows, noch in bios.
Probleem is dat ik op die schijf al mijn gegevens had staan van mijn firma, en die data eigenlijk niet kwijt wil, iemand een idee of ik nog aan die data ga aanraken en hoe ik dat best kan doen?
...
Penny
http://www.codima.be/product/4645/shark ... Combo.aspx
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
Welk model is het? met een identieke schijf kunnen we de printplaat overbouwenen hopen voor u dat ie terug herkend wordt...
dit is mij al meerdere keren gelukt en ik heb hier ook een hele collectie seagates liggen
dit is mij al meerdere keren gelukt en ik heb hier ook een hele collectie seagates liggen
Er zit wel een addertje onder het gras bij het vervangen van elektronica. Op de printplaat zit een ICtje wat de info bevat van de "bad sectors", en die zijn voor alle HD's verschillend. Er zijn richtlijnen om die bewuste IC uit te wisselen, maar dikwijls zijn die gesoldeerd, en dan is het einde verhaal.
Ge kunt proberen de data over te copieren met het programma "Byteback", maar dat doet dat letterlijk bit per bit en dan moet ge maar zien dat ge de bestanden terug ineen krijgt.
Als ge met de elektronica begint, hou rekening met de statische elektriciteit !
Ge kunt proberen de data over te copieren met het programma "Byteback", maar dat doet dat letterlijk bit per bit en dan moet ge maar zien dat ge de bestanden terug ineen krijgt.
Als ge met de elektronica begint, hou rekening met de statische elektriciteit !