Hi allemaal
Ik kijk nu digitaal tv in de woonkamer (digibox) en analoog op 2e verdiep...
1) Kan ik op die 2e verdiep een dreambox zetten waarmee ik ook alle digitale zenders kan ontvangen ?
2) In principe zou ik toch dien telenet digibox in de woonkamer kunnen vervangen door een box naar keuze? of gaat dat niet?
3) Of is er mss een manier om de digitale zenders vanuit de digibox in de woonkamer over te brengen op powerline adapters ???
Dus output halen uit de digibox zodat de digitale zenders op het stroomnet komen ? mogelijk ???
alvast bedankt
Alle Telenet zenders ontvangen dmv een dreambox ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Gaat niet; Je kan geen smartcard van Telenet gebruiken in een andere ontvanger dan de hunne. Fysiek gezien gaat het wel, de smartcards hebben allemaal dezelfde afmeting maar bij Telenet is het zo dat hun smartcard automatisch gekoppeld is/wordt aan een decoder. Je bent dus altijd verplicht om een ontvanger (digibox, digicorder...) van Telenet zelf te gebruiken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
gaat wel, alle zenders niet maar toch... er zitten verschillende zenders digitaal ongecodeerd op de kabel, met een andere tuner (dvb-c) in de dreambox kan u deze wel ontvangen, zelf met een plasma/lcd met digitale tuner kan u deze gewoon bekijken. tis zelfs zo dat de kwaliteit met de dreambox /lcd/plasma ontanger beter is dan die prullen van telenet.
de digibox/digicorder heeft een slechte beeldverwerking naar de uitgangen toe.
b.
de digibox/digicorder heeft een slechte beeldverwerking naar de uitgangen toe.
b.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
1) Zoals de anderen hier al geantwoord hebben: Ja, maar je zal alleen de niet-gecodeerde zenders kunnen ontvangen.Shekeer schreef: 1) Kan ik op die 2e verdiep een dreambox zetten waarmee ik ook alle digitale zenders kan ontvangen ?
2) In principe zou ik toch dien telenet digibox in de woonkamer kunnen vervangen door een box naar keuze? of gaat dat niet?
3) Of is er mss een manier om de digitale zenders vanuit de digibox in de woonkamer over te brengen op powerline adapters ???
2) Zelfde antwoord als hierboven: als je alle Telenet digitale zenders wil bekijken heb je de Telenet digicorder/digicoder nodig. Dit zal veranderen van zodra Telenet een CAM oplossing aanbiedt (dan kan je een Telenet smardcard in je CI module gebruiken)
3) Via powerline kan je het Telenet digitale signaal niet transporteren. Het signaal zit op de coax aansluiting, niet op de internet aansluiting (dit is alleen voor het interactieve)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.