Soms stopt mijn downstream en kan ik dus niet meer op internet surfen. Dus ben ik verplicht om mijn verbinding te verbreken en opnieuw verbinding maken.
Mijn ISP zei dat mijn pc niet goed werkt als er te grote ip-paketten binnenkomen zodat ik mijn mtu waarde moet verminderen.
Ook werd mijn pc getest zonder firewall, wanneer er grote ip-paketten werden gestuurd crashde mijn windows ( blue screen ).
Ik heb webracer 850 met Win XP.
Kent iemand dit probleem, wordt het opgelost als ik de waarde verminder en wat is de beste waarde dat ik moet instellen?
Downstream stopt, MTU-waarde wijzigen ???
Ik ben nu op het draadloos netwerk van mijn school ( dus niet op mijn ADSL )
Heb hier een ping gedaan:
ping -l 995 -f www.telenet.be
Wanneer ik een waarde hoger neem dan krijg ik ' Ping Timeout ', alle paketten gaan dan verloren.
Als ik hoger neem dan 1472 krijg ik ' Pakket moet gefragmenteert worden '.
Op de site van Telenet heb ik gelezen dat ge uw gevonden waarde moet optellen met 28: 995 + 28 = 1024 ( exact 1 kilobyte ).
Op de site van microsoft heb ik toch gelezen dat uw mtu waarde groter moet zijn dan 1400. Maar ik denk dat je dat wel op 1024 mag zetten, niet ?
Heb hier een ping gedaan:
ping -l 995 -f www.telenet.be
Wanneer ik een waarde hoger neem dan krijg ik ' Ping Timeout ', alle paketten gaan dan verloren.
Als ik hoger neem dan 1472 krijg ik ' Pakket moet gefragmenteert worden '.
Op de site van Telenet heb ik gelezen dat ge uw gevonden waarde moet optellen met 28: 995 + 28 = 1024 ( exact 1 kilobyte ).
Op de site van microsoft heb ik toch gelezen dat uw mtu waarde groter moet zijn dan 1400. Maar ik denk dat je dat wel op 1024 mag zetten, niet ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Voor ADSL zou inderdaad het meest perfomante zijn 1492. Voor ethernet LAN's zou dat 1500 moeten zijn. Is niet zo danig groot verschil, dat dergelijke grote problemen veroorzaakt.
Trouwens, een BSOD, door grote pakketen naar je pc te sturen??
Lijkt me niet alleen aan de pakketgrote te liggen.
Een verkeerd gedimensioneerde MTU zal ervoor zorgen dat je internetverbinding extreem vertraagd, omdat er meer tijd moet gestoken worden in fragmenting en reassembly.. maar bluescreen, ofwel is dat een fout in uw driver ofwel moeten dat toch extreem grote pakketen geweest zijn ofzo, dat uw pc het begint te begeven.. maar lijkt me onwaarschijnlijk...
Ik denk dat nen driverupgrade niet uit den boze is, als ge bluescreens krijgt.
Een verkeerd gedimensioneerde MTU zal ervoor zorgen dat je internetverbinding extreem vertraagd, omdat er meer tijd moet gestoken worden in fragmenting en reassembly.. maar bluescreen, ofwel is dat een fout in uw driver ofwel moeten dat toch extreem grote pakketen geweest zijn ofzo, dat uw pc het begint te begeven.. maar lijkt me onwaarschijnlijk...
Ik denk dat nen driverupgrade niet uit den boze is, als ge bluescreens krijgt.
I love it when a plan comes together!
- Styno
- Elite Poster
Een standaard win95/98 krijg je inderdaad op de knieen met een pingflood met groote paketten. Daar zijn indertijd patches voor uitgebracht. De win98SE krijgt geen BSOD meer, maar hangt gewoon zolang de flood doorgaat.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dan moeten dat toch ferme pakketen zijn.... ik heb dat al een paar keer geprobeerd en met nen simpele ping (64000) krijgt ge dat niet snel plat dacht ik.
Ma kom.. het is van den Bill, why not .
In dat geval zou ik de raad geven: Windows updaten.
Ma kom.. het is van den Bill, why not .
In dat geval zou ik de raad geven: Windows updaten.
- Styno
- Elite Poster
Linux "ping -f" did the trick met grootst mogelijke pakets... Op een intern 10/100 switched LAN allesinds.. op inet nooit getest en zal waarschijnlijk niet werken.
Styno
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja, linux kan idd meer met ping dat windows.. maar kom.. via inet ene doen hangen????
Dan is het erg met windows!
Dan is het erg met windows!