Vraagje over Telenet/Belgacom switch

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
camarilo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Weet niet waar dit te posten omdat het wat overlapt: abo op Telenet Digital TV loopt af volgende maand (bedoel, dan heb ik daar een jaar opzitten en kan ik weg gaan) terwijl ik een Internet Generation Fav abo heb bij Belgacom sinds Februari van dit jaar.

Vraag is deze...ik zou graag overstappen naar Belgacom TV (het is correct dat ik dan de kabel tv kosten NIET meer moet betalen dan, hé?) MAAR zou tegelijkertijd ook naar een hoger internet abo van Belgacom willen overstappen, liefst een onbeperkt.

Ik heb geen vaste telefoon meer en ook geen interesse in een telefoon abo.

DUS...van Telenet Digital TV naar Belgacom TV EN tegelijkertijd een upgrade van mijn Belgacom huidig internet abo naar een onbeperkt Belgacom internet abo... Zijn er online "deals" die interessant voor me zijn?? Ik vind ze niet...

Dank bij voorbaat :-D
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

camarilo schreef:ik zou graag overstappen naar Belgacom TV (het is correct dat ik dan de kabel tv kosten NIET meer moet betalen dan, hé?)
da's uiteraard zo, wel rekening houden met opzeg van 1 maand

't voordeligste is natuurlijk een pack te nemen, dan heb je de tv levenslang gratis (twv €18,5 per maand), maar je hebt blijkbaar geen interesse in telefonie....

persoonlijk heb ik internet generation & belgacom tv & telefonie van weepee, maandelijks betaal ik zo'n €44
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

xenne schreef:'t voordeligste is natuurlijk een pack te nemen, dan heb je de tv levenslang gratis (twv €18,5 per maand), maar je hebt blijkbaar geen interesse in telefonie....
Een pack internet + tv is pakken goedkoper dan tel + internet + gratis tv. De meeste promo's zijn geldig tot 19 mei iirc.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
camarilo
Member
Member

Doet Belgacom moeilijk voor een bestaande internet abonnee van hun, neem aan minder voordelig voor die abonnee dan voor een nieuwe klant?

xenne, het is een beetje laat maar wat is "weepee"?
camarilo
Member
Member

Trojan, kan je me die link (Een pack internet + tv is pakken goedkoper dan tel + internet + gratis tv. De meeste promo's zijn geldig tot 19 mei) is sturen?

Dank je!
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Internet + tv: €61.45
tel + internet + gratis tv: €69,10

Beide zijn met een comfort tv abo en een intense internet abo.

Een gewoon telefoonabo kost €18,50 en een tv comfort abo kost oojk €18,5. (inclusief huur decoder)
Dus waar die ~ €7 euro vandaan komt is mij een raadsel.

Het kan zijn dat de promo's onbeperkt verlengt zijn, maar een week of twee geleden stond er nog 19 mei als einddatum.

Ik heb voor mezelf een paar weken geleden de rekening eens gemaakt voor tel, tv en internet. Wat betreft het internet alleen betaal ik met een bgc intense abo tot op de euro evenveel als dommel netconnect met boost en speedpack, dus de keuze is snel gemaakt. bgc zal hier hopelijk één van de komende weken snel in orde zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

internet (56) + comfort (18,50) = 74,50 euro (met in pack 61,45)
internet (56) + comfort (18,50) + classic (18,40) = 92,60 (met in pack 69,10)

De packs met gratis digi tv (en inet+tel) zijn de producten van inet+tel afzonderlijk plus daarop digitv met een korting.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

camarilo schreef:xenne, het is een beetje laat maar wat is "weepee"?
dat heeft te maken met telefonie, maar daar heb jij blijkbaar geen interesse in. maar het is mogelijk een bestaald telefoonnummer te porteren naar weepee (vooor een éénmalige kost) en nadien kan je VOIP bellen, bv met de betamax clonen
camarilo
Member
Member

Dank, mannen...nog een vraagje, ik heb nu twee tv's aangesloten op Telenet Digital tv, één op digitaal, de ander, analoog.

Hoe gaat dat zo in zijn werking by Belgacom TV??
En ik neem aan dat die verhoging naar 30 MB is doorgevoerd en dat het VDSL2 signaal er niet meer onder lijdt??
xenne
Elite Poster
Elite Poster

camarilo schreef:Dank, mannen...nog een vraagje, ik heb nu twee tv's aangesloten op Telenet Digital tv, één op digitaal, de ander, analoog.
analoog ga je niet meer hebben, dus beide moeten digitaal - dus aan beide tv's zal je een decoder nodig hebben
kijk ook eens na of je uberhaupt 2 tv's kan aansluiten
maar je hebt nu al belgacom internet? als je op vdsl2 zit kan je 2 tv's aansluiten
en je moet naar het schijnt zo'n 3 Mb rekenen voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream, dat gaat dus van het totaal af, nu doen er wel geruchten de ronde dat ze zouden gaan syncen op 30
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je belgacom tv besteld krijg je momenteel 6€ korting per maand 6 maand lang (onfeite huur decoder) en betaal je de eerste 6 maand minstens 12.50 ipv 18.50 (naargelang tv abo dat je kiest)
online deal is 50€ korting wat overeenkomt door gratis activering.
opletten met 2 tvs als de 2 decoders aanliggen kan je niets opnemen
enja ze zoude 30 geven in de loop van april maar tot nu toe niks.
je krijgt niet minder promom omdat je al klant bent .
Maar bij het verhogen van je abo ga je zeker geen nieuwe promo krijgen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

@camarilo
Belangrijk is te weten op welke technologie (ADSL(2+) of VDSL2) en welk profiel je dan krijgt. Indien je VDSL2 kan krijgen ligt het eraan hoever je van het BGC aansluitpunt ligt en hoe goed de kwaliteit van je binneninstallatie is.

Ideaal is op 20 Mbit aangesloten te worden en dan een max. attainable bitrate van ronde de 50, dan ben je "zeker" dat 30Mbit ook mogelijk is wanneer ze met dit profiel starten.

Kom vaak mensen tegen die BGC TV genomen hebben en slecht geinformeerd zijn. Zaken als dual tuner (opnemen en kijken naar een andere zender op 1 TV) en HD worden vaak belooft zonder op de hoogte te zijn van de voorwaarden.

EDIT
Wat heb je nu voor lijn ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”