Ik heb sinds donderdag problemen met de internetverbinding bij Dommel.
Vandaag was het wel heel erg, ik heb om 10u de router aangezet, en het heeft tot 16u geduurd voor ik een verbinding had.
En toen ik die had, had ik net de tijd om mijn online banking te regelen en was het weer voorbij met de pret. Daarna nog een paar keer een verbinding gehad gedurende een minuut of 2 maar meer niet.
En nu heb ik eindelijk een "constante" verbinding, maar ze is ontzettend traag, de 56k modems van weleer lijken high tech tov wat ik nu heb...
Om een idee te geven, filmpje kijken op Youtube is 2 seconden beeld, dan 1min bijladen, dan weer 2 seconden beeld etc.
Als ik in de router logs kijk dan zie ik dit voor de periode dat hij er maar niet in slaagt om een verbinding te maken:
zo gaat het maar doorJan 1 04:26:13> pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Jan 1 04:26:23> DSL Carrier is down
Jan 1 04:26:33> DSL Carrier is training
Jan 1 04:26:43> DSL Carrier is down
Jan 1 04:26:53> DSL Carrier is training
Jan 1 04:27:13> DSL Carrier is down
Jan 1 04:27:33> DSL Carrier is training
Jan 1 04:27:43> DSL Carrier is down
Jan 1 04:27:53> DSL Carrier is training
Jan 1 04:27:53> Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected
Jan 1 04:27:53> Doing disconnect
Jan 1 04:27:53> System Call Error
Jan 1 04:27:59> pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Jan 1 04:28:03> DSL Carrier is down
Jan 1 04:28:13> DSL Carrier is training
Jan 1 04:28:23> DSL Carrier is down
Jan 1 04:28:43> DSL Carrier is training
Jan 1 04:28:53> DSL Carrier is down
Jan 1 04:29:03> DSL Carrier is training
Jan 1 04:29:23> DSL Carrier is down
Jan 1 04:29:33> DSL Carrier is training
Jan 1 04:29:39> Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected
Jan 1 04:29:39> Doing disconnect
Jan 1 04:29:39> System Call Error
Nu ik verbdinding heb kan ik ook de DSL status opvragen en die is als volgt:
Ik ben geen techneut dus al die waarden zeggen me weinig.DSL Status
Connection Status Connected
Upstream Rate (Kbps) 512
Downstream Rate (Kbps) 288
US Margin 16
DS Margin 6
Modulation MMODE
LOS Errors 1
DS Line Attenuation 55
US Line Attenuation 18
Path Mode Fast Path
DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0
Als ik een speedtest uitvoer op speedtest.nl met de huidige verbinding dan zijn dit de resultaten:
Ik heb een netconnect abbo, en ik zit in de regio antwerpen 03.Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Belgie Klaar 4.5 KByte/sec (=36 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Belgie om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.6 KByte/sec (=101 kbps)
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Belgie. Klaar 47.0 Conn/min
Ik woon op minder dan 1km van de centrale.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem en toen hebben ze mij na veel bellen en veel vingergewijs naar Belgacom en omgekeerd een nieuwe ADSL splitter laten kopen, waardoor het probleem opgelost was. Maar die kan na amper een jaar niet alweer stuk zijn denk ik ? Sowieso heb ik het wel vaker dat ik geen verbinding krijg, maar dan is het opgelost als ik 5mins wacht, en heb ik ook een constante/snelle verbinding. Maar sinds donderdag wordt het alleen maar erger en erger...
De router die ik heb is een D-Link DSL-G604T met volgende versie info:
De internetverbinding is als volgt ingesteld in de router:Software Versions
Gateway V1.00B02T02.EU.20040618
ATM Driver 4.01.00.00
DSL HAL 1.01.00.00
DSL Datapumps 1.01.00.00 Annex A
SAR HAL 01.06.06 s
PDSP Firmware 0.49
Wireless Firmware 0.3.16.13
Wireless APDK 5.5.20
Wireless Driver 1.1.2
Boot Loader 0.22.02
![Afbeelding](http://i40.tinypic.com/2dtqic0.jpg)
Ben ik gedoemd om de dommel support te bellen en weer 2 weken over en weer gewijs te moeten ondergaan om het opgelost te krijgen ?
Alvast bedankt voor tips en info!