Draadloos netwerk vervangen door wireless bridge?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
MiXana
Starter
Starter

Hallo,

Situatie zit zo: Beneden staat de BBox 1 router aan de vast pc gesloten. Boven op mijn kamer heb ik 2 desktop pc's staan waar allebei een draadloos WLAN kaartje in zit (802.11g). Nu om te gamen op mijn vaste pc's boven heb ik nogal last van lag en een slecht signaal wat het soms onmogelijk maakt om te gamen. Ik heb reeds powerline adapters gekocht van Devolo maar ik kon ze niet in het stopcontact krijgen (adapters hadden geen aardingspin waardoor we het niet in ons stopcontact kon steken). Dus zeker geen goede ervaring mee en een dure grap. Nu dacht ik om een D-Link DAP-1522 (http://www.pixmania.be/be/nl/2623683/ar ... ePromo=oui) aan te schaffen en dit dan in te zetten als wireless bridge... maar zou dit wel werken in combinatie met de BBox 1 router?

M.v.g.

PS: Een kabel kan niet gelegd worden van beneden tot boven. Indien iemand nog een andere oplossing heeft gelieve deze hier te zetten.

Achja, ik vraag me af waarom wij geen BBox2 router krijgen, we waren langs geweest naar een Belgacom winkel en die zei ons dat in onze streek (Geraardsbergen-Schendelbeke) VDSL nog niet beschikbaar is? Nochtans hebben we Digitale TV dus zou VDSL toch moeten lukken?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

MiXana schreef: Ik heb reeds powerline adapters gekocht van Devolo maar ik kon ze niet in het stopcontact krijgen (adapters hadden geen aardingspin waardoor we het niet in ons stopcontact kon steken). Dus zeker geen goede ervaring mee en een dure grap.
Stopcontact vervangen of een "dominostekker (niet meer verkrijgbaar)" gebruiken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MiXana
Starter
Starter

Ik heb die devolo's al weggedaan. Echt niemand dat me kan helpen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MiXana schreef:Ik heb die devolo's al weggedaan. Echt niemand dat me kan helpen?
Het is nochtans één van de betere oplossingen voor je probleem... alle wireless oplossingen die uiteindelijk het signaal gaan "repeaten" zullen alléén de lag maar vergroten.
MiXana
Starter
Starter

Maar zo een wireless bridge zet toch een draadloos signaal via een ethernat kabel om of snap ik het concept niet?

Weet er dan iemand waar ik zo devolo's of andere powerline adapters die wel werken met onze stopcontacten kan kopen? Liefst zo een powerline adapter waar je nog een stekker kan insteken.
Redcoon.be had van die devolo's maar werkten niet in onze stopcontacten... zou toch verwachten dat ze erbij zetten welke stopcontact je nodig hebt.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik begrijp je probleem niet goed... De devolo's hebben geen aardingspin nodig om te kunnen werken en passen zonder probleem op elk stopcontact.

Wat jij wil heeft eveneens dezelfde devolo's of andere nodig die jij hebt weggedaan. Je steekt een devolo op de plaats waar je internet verbinding tot stand komt. Op de kamer met de 2 computers steek je die wireless bridge in. De wireless bridge op je kamer maakt verbinding met de devolo die insteekt op de plaats waar je internet verbinding tot stand komt en je kan verder. Lijkt mij toch een vrij logische stelling :)

Jouw probleem kan van een andere aard zijn. Mijn keuken en woonkamer zitten beide op een ander stroom circuit. Als ik een devolo insteek bij de modem in de woonkamer en eentje insteek in de keuken ga ik daar geen internetverbinding krijgen omdat de elektriciteit daar van een ander circuit komt. Vermoedelijk is dat ook waarom die devolo's niet werken?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
MiXana
Starter
Starter

De pinnen waren te dik om ze in het stopcontact te krijgen. Dat is het probleem. Ik heb ze dus zelfs niet eens kunnen testen.
En ik vraag alleen maar of die D-link DAP-1522 werkt in combinatie met de BBox1 router... of moet ik daar nog een andere D-link router tussen zodat het zal werken?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Volgens mij heb je dan toch een amerikaanse versie of zo aangeschaft gehad. Zou anders niet weten hoe je aan dat probleem komt.

Wat wil je nu eigenlijk gaan doen want het is nu niet meer zo duidelijk wat je precies wilt. Als ik het goed zie wil jij boven een beter wifi signaal. Dat kan je op diverse manieren oplossen. Je probeerde al de powerlines dat geen succes voor je was. Nu wil je een dlink achter je bbox hangen. Het zou kunnen dat je dan een beter signaal krijgt al hangt dit ook van allemaal andere factoren af. Denk wel dat de d-link je zal kunnen helpen als ik naar de specs kijk.
MiXana
Starter
Starter

Als ik kijk naar dit filmpje zou ik de DAP-1522 toch kunnen laten werken als wireless bridge? Of snap ik het concept niet van een wireless bridge?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Wireless bridge = 2 wireless stations die een brug vormen om zo tot op een locatie te komen waar je geen kabel naartoe kan trekken.
Ik heb dit in het verleden gebruikt om tussen 2 verdiepen in een gebouw een netwerk beschikbaar te maken. Half jaar later vervangen door powerplug devices, dat was rapper en stabieler.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat gaat zonder probleem. Het probleem zit 'm soms ergens anders. Zo was ik een tijdje terug bij mensen met een bbox 2. De computer in dezelfde kamer als de bbox2, stonden op nog geen 3 meter van mekaar en de computer kon moeilijk draadloos verbinding maken en knalde er willekeurig tussen 1 en 10 minuten uit tenzij je recht voor de bbox2 zat. Het probleem lag niet bij de bbox2 aangezien deze al 2 keer vervangen is geweest. Bellen met de gsm bij die mensen binnen is ook een ramp.

Dus dan maar es een wireless routertje eraan hangen, maar hetzelfde resultaat. Uiteindelijk blijkt er iets in de woning te zitten dat draadloze signalen verstoort. Zelfde situatie bij mijn vriendin wiens woning vlak bij een zendmast van mobistar staat en bij haar binnen problemen heeft met wifi en bellen met haar gsm. Uiteindelijk zijn bij beide de problemen met wifi opgelost dmv powerlines te gebruiken en een kabeltje.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

MiXana schreef:Als ik kijk naar dit filmpje zou ik de DAP-1522 toch kunnen laten werken als wireless bridge? Of snap ik het concept niet van een wireless bridge?
Dat zal perfect werken. Zo'n toestel werkt met ieder Wireless router, dus ook met de bbox1. Je hoeft geen WDS in te stellen in de hoofrouter: gewoon een site survey, de bbox1 aanklikken + security paswoord.
Hoewel niet noodzakelijk, is het wel handig om de DAP-1522 een IP te geven binnen het subdomain van de bbox1 (maar buiten de DHCP range), vb 192.168.1.250. Zo kan je vanuit het netwerk nog altijd de setup van de bridge bereiken.
Totdaar het direkte antwoord op je vraag.

Maar zoals de meeste mensen hier al geantwoord hebben: een bridge vertraagt de latency, dus jouw "lag" probleem boven bij het gamen zal er niet veel baat bij hebben. De goede raad van de meeste replies hier was dus om toch die Powerlines te gebruiken. Het feit dat ze niet in je stopkontakt passen is maar een stomme reden (uitvlucht) om dit niet te doen ....

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MiXana
Starter
Starter

Ik zal is zien bij VandenBorre of ze daar geen devolo's hebben. Liefst wil ik ze in mijn eigen handen zien zodat ze in het stopcontact gaan. Toch bedank dan maar.
MiXana
Starter
Starter

PumbaaH schreef:Ik begrijp je probleem niet goed... De devolo's hebben geen aardingspin nodig om te kunnen werken en passen zonder probleem op elk stopcontact.

Wat jij wil heeft eveneens dezelfde devolo's of andere nodig die jij hebt weggedaan. Je steekt een devolo op de plaats waar je internet verbinding tot stand komt. Op de kamer met de 2 computers steek je die wireless bridge in. De wireless bridge op je kamer maakt verbinding met de devolo die insteekt op de plaats waar je internet verbinding tot stand komt en je kan verder. Lijkt mij toch een vrij logische stelling :)

Jouw probleem kan van een andere aard zijn. Mijn keuken en woonkamer zitten beide op een ander stroom circuit. Als ik een devolo insteek bij de modem in de woonkamer en eentje insteek in de keuken ga ik daar geen internetverbinding krijgen omdat de elektriciteit daar van een ander circuit komt. Vermoedelijk is dat ook waarom die devolo's niet werken?
Het is inderdaad zo dat we hier aparte stroomcircuits hebben voor ons huis waardoor ze dus niet werken. Al chance dat ik er iets ander in de plaats kon voor kopen bij VandenBorre. Ik moet van die Devolo niks meer weten. Mss gaan we toch een vaste kabel naar mijn kamer boven leggen, we zien wel.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
....
MiXana schreef:
PumbaaH schreef:Ik begrijp je probleem niet goed... De devolo's hebben geen aardingspin nodig om te kunnen werken en passen zonder probleem op elk stopcontact.

Het is inderdaad zo dat we hier aparte stroomcircuits hebben voor ons huis waardoor ze dus niet werken. Al chance dat ik er iets ander in de plaats kon voor kopen bij VandenBorre. Ik moet van die Devolo niks meer weten. Mss gaan we toch een vaste kabel naar mijn kamer boven leggen, we zien wel.
Ofwel open je je schakelkast en zet je de 2 stroomkringen op dezelfde fase en dan werkt het wel.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

knutselen met de verdeling van fases in een schakelkast is nu niet iets dat ik zou aanraden aan een leek in elektriciteit....
i will live forever.... or die trying!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Hetgene vandaag in promo op ibood.com staat is misschien wel hetgene dat je zoekt/nodig hebt. 2x Wireless-N AP/Bridge op de 5Ghz band voor 39,95 EUR ....

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
babysmurf
Starter
Starter

Hoi ikzelf heb reeds lange tijd devolo-set (highspeed 85) en ben daar tevreden van.. mijn probleem is nu dat ik PS3 heb gekocht en heb me laten aanpraten dat Dlink de beste keuze is voor de moment om als aparte adaptor deze erbij op aan te sluiten .. maar dan moet je wel blijkbaar alledrie de adaptors op elkaar afstemmen.. iets wat heel makelijk leek dacht ik.. maar is me intussen niet gelukt .. ook met info op te zoeken via internet.. van beide merken.. heb DHP-306AV (dlink) bijgekocht.. kan iemand me uit nood helpen aub?? groetjes ..
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Je mag er (bijna 100%) zeker van zijn dat die Devolo 85 mbps set niet compatibel is met je d-link DHP-306AV.
Beste is één set (3 apparaten) van dezelfde fabrikant.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

De 85MBs set is Homeplug 1.0, de 200MBs set is homeplug AV standaard dacht ik.
Deze zijn niet compatibel met elkaar.
Dacht dat er homeplug 2.0 op komst is die wel compatibel is.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”