Ik zag net op de site van Rynga dat hun Freedays niet meer van toepassing zijn op de Belgische vaste nummers.
En sinds 1 mei blijken mijn gesprekken inderdaad aangerekend te zijn aan 0.015 EUR.
Bij Poivy is het nog wel inbegrepen in de Freedays.
Ach, het blijft nog altijd veel goedkoper dan bellen via Belgacom hé
Rynga: Belgische vaste nummer zijn niet meer gratis
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Af en toe durven de tarieven bij de Betamax familie eens wijzigen. Als mijn belkrediet opgebruikt is, kijk ik altijd eventjes naar de vergelijkingstabel, zodat ik eventueel kan wisselen voor ik terug oplaad. Het wisselen van de ene naar de andere is een kleine moeite, en dan bel je weer een hele periode aan de goedkoopst mogelijke tarieven.johcla schreef:Ik zag net op de site van Rynga dat hun Freedays niet meer van toepassing zijn op de Belgische vaste nummers.
En sinds 1 mei blijken mijn gesprekken inderdaad aangerekend te zijn aan 0.015 EUR.
Bij Poivy is het nog wel inbegrepen in de Freedays.
Rynga blijft echter een goede aanbeveling voor bellen naar belgische GSM: 8 cent/min (+ eventueel BTW) **
** met "eventueel" BTW bedoel ik: als je bij de aanmelding van een nieuwe account een facturatieadres ingeeft buiten de EEG rekent Betamax geen BTW aan.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Die tip voor de eventuele BTW kende ik nog niet, bedankt!
Mijn belkrediet bij Poivy was een paar weken geleden opgebruikt, dus heb ik me bij Rynga geregistreerd.
En dat gaat inderdaad snel, het hele proces duurt zeker niet meer dan 15 minuten.
Ook de registratie voor voor nummerweergave verliep zonder problemen deze keer. Ik moest wel eventjes mijn Fritzbox aanpassen dat hij onbekende nummers niet naar de voicemail stuurt.
Mijn belkrediet bij Poivy was een paar weken geleden opgebruikt, dus heb ik me bij Rynga geregistreerd.
En dat gaat inderdaad snel, het hele proces duurt zeker niet meer dan 15 minuten.
Ook de registratie voor voor nummerweergave verliep zonder problemen deze keer. Ik moest wel eventjes mijn Fritzbox aanpassen dat hij onbekende nummers niet naar de voicemail stuurt.
-
- Moderator
Als je nog freedays over hebt bij Poivy, kan je ze beide gebruiken, en de dialing rules aanpassen:johcla schreef:Mijn belkrediet bij Poivy was een paar weken geleden opgebruikt, dus heb ik me bij Rynga geregistreerd.
- vaste lijnen via Poivy.
- belgische GSM via Rynga
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
Als je ze gelijktijdig gebruikt, kan je dan voor beide de uitgaande nummerweergave gebruiken?
Het is toch op basis van de Internet Number in je Fritzbox dat dit gebeurt?
Als het niet mogelijk is voor beide, dan lijkt het me best om de nummerweergave bij gesprekken naar GSM te gebruiken. Ik denk dat de meeste mensen die ik op hun vaste nummer bel, nog niet over nummerweergave beschikken, terwijl dit op een GSM standaard wordt weergegeven.
Het is toch op basis van de Internet Number in je Fritzbox dat dit gebeurt?
Als het niet mogelijk is voor beide, dan lijkt het me best om de nummerweergave bij gesprekken naar GSM te gebruiken. Ik denk dat de meeste mensen die ik op hun vaste nummer bel, nog niet over nummerweergave beschikken, terwijl dit op een GSM standaard wordt weergegeven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Let ook goed op hoe het woord "gratis" geïnterpreteerd wordt. Bij Rynga staat er bvb letterlijk op hun website "Rynga reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate."philippe.deleye schreef:Af en toe durven de tarieven bij de Betamax familie eens wijzigen. Als mijn belkrediet opgebruikt is, kijk ik altijd eventjes naar de vergelijkingstabel, zodat ik eventueel kan wisselen voor ik terug oplaad.
"a certain amount" ...
Zo merkte ik onlangs op dat mijn nonoh.net calls binnen België plots aangerekend werden, alhoewel ik pas een paar weken eerder opgeladen had. Op hun site staat dat er slechts 200 min/week gratis zijn. Als men veel belt kan het dus misschien interessanter zijn om een clone te kiezen die duurder per minuut is, maar wel meer uren per week laat gratis bellen...
Uiteraard kan dit voor beide accounts tegelijk. Alle accounts werken onafhankelijk van elkaar.johcla schreef:Als je ze gelijktijdig gebruikt, kan je dan voor beide de uitgaande nummerweergave gebruiken?
-
- Elite Poster
Blijkbaar heeft het niet met de limiet van 200 min/week te maken. Heb net even gekeken en bij nonoh.net is het bellen naar Belgische vaste nummers ook niet meer inbegrepen in de freedays.Edward Valckx schreef:[Zo merkte ik onlangs op dat mijn nonoh.net calls binnen België plots aangerekend werden, alhoewel ik pas een paar weken eerder opgeladen had. Op hun site staat dat er slechts 200 min/week gratis zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
idd die freedays zijn in de laatste 3 jaar niet meer gewijzigd :-/
leuk recent overzicht kan hier gevonden worden http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
leuk recent overzicht kan hier gevonden worden http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Bugdget Sip = 3.3ct naar GSM in Belgiephilippe.deleye schreef:Als je nog freedays over hebt bij Poivy, kan je ze beide gebruiken, en de dialing rules aanpassen:johcla schreef:Mijn belkrediet bij Poivy was een paar weken geleden opgebruikt, dus heb ik me bij Rynga geregistreerd.
Philippe.

-
- Elite Poster
en wat valt er onder "mobile others"?BasMSI schreef:Bugdget Sip = 3.3ct naar GSM in Belgiephilippe.deleye schreef:Als je nog freedays over hebt bij Poivy, kan je ze beide gebruiken, en de dialing rules aanpassen:johcla schreef:Mijn belkrediet bij Poivy was een paar weken geleden opgebruikt, dus heb ik me bij Rynga geregistreerd.
Philippe.
Belgium - Fixed 0.011 0.013
Belgium - Mobile Base 0.170 0.202
Belgium - Mobile Mobistar 0.137 0.163
Belgium - Mobile Others 0.033 0.039
Belgium - Mobile Proximus 0.112 0.133
Belgium - Mobile Telenet 0.177 0.211
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Dat is wel érg goedkoop!BasMSI schreef:Bugdget Sip = 3.3ct naar GSM in Belgie
Maar waarschijnlijk veranderen ze hun tarieven een dag nadat ik een account open...
-
- Elite Poster
maar in tegenstelling tot een Proximus of Mobistar promo zit je er geen 12-24 maand aan vast om elke maand een mooie bijdrage te doen zonder dat je het ooit kunt gebruikenEdward Valckx schreef:Maar waarschijnlijk veranderen ze hun tarieven een dag nadat ik een account open...

desnoods gebruik je het als "sms"-sender ... met die service is belgacom ook al gestopt
en je "call credit" heeft geen tijdslimitatie...na 3 jaar ben je nog altijd bezig je 10 euro te verdoen.... dat moet je niet proberen bij Proximus,Mobistar of Base

-
- Moderator
Dit is duidelijk een vergissing in hun tarieflijst.skynetbbs schreef: en wat valt er onder "mobile others"?
Belgium - Mobile Others 0.033 0.039
Philippe.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb mijn facturatieadres aangepast naar Fuji, maar ik merkte plots dat hij automatisch de code +67 voor m'n nummer ging zetten, met als gevolg dat ik steeds in Fuji zatphilippe.deleye schreef:** met "eventueel" BTW bedoel ik: als je bij de aanmelding van een nieuwe account een facturatieadres ingeeft buiten de EEG rekent Betamax geen BTW aan.

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
Grappig ....xenne schreef: ik heb mijn facturatieadres aangepast naar Fuji, maar ik merkte plots dat hij automatisch de code +67 voor m'n nummer ging zetten, met als gevolg dat ik steeds in Fuji zat
Maar gezien je een FritzBox hebt, kan je dit zo instellen dat Belgische nummers een 0032 krijgen.
Philippe.