Sagem PPPOE lukt niet
- foxhound
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Aangezien er voorspeld werd dat er hier 's nachts ging onweren, had ik voor ik slapen ging voor alle zekerheid de Sagem router uitgetrokken. Nu ik 's morgens wakker werd en hem terug instak, wil hij geen PPPOE verbinding meer opstellen. Hij synct well, en het lukt nog altijd om vanop mijn pc (via de sagem, dus met em als modem) een PPPOE verbinding te maken. Echter is dit geen perfecte situatie. Heeft er nog iemand dit al voorgehad?

-
- Plus Member
ik had van 4 uur deze nacht tot 11:35 deze morgen geen internet. Men log stond vol met "Session Terminated", had ook sync hele tijd, maar geraakte maar niet op internet. Tot 11;35, was hij opeens op het net.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb je al eens bekeken of de login/paswoord er nog in staan ? Die doe je door 192.168.1.1 in je internet browser in te geven en de menu te volgen. Daar zie je ook de status.foxhound schreef:Aangezien er voorspeld werd dat er hier 's nachts ging onweren, had ik voor ik slapen ging voor alle zekerheid de Sagem router uitgetrokken. Nu ik 's morgens wakker werd en hem terug instak, wil hij geen PPPOE verbinding meer opstellen. Hij synct well, en het lukt nog altijd om vanop mijn pc (via de sagem, dus met em als modem) een PPPOE verbinding te maken. Echter is dit geen perfecte situatie. Heeft er nog iemand dit al voorgehad?
- quistnix
- Erelid
Maar je geeft niet aan wat de status is in Advanced Settings/Status. Daar zie je of er een PPP sessie is gemaakt en welk IP adres er is toegekend.foxhound schreef:Is een van de eerste dingen die ik heb nagekeken.
- foxhound
- Plus Member
Quote uit mijn eerste post....foxhound schreef:Nu ik 's morgens wakker werd en hem terug instak, wil hij geen PPPOE verbinding meer opstellen. Hij synct well, en het lukt nog altijd om vanop mijn pc (via de sagem, dus met em als modem) een PPPOE verbinding te maken.
Er wordt dus geen PPPOE sessie opgesteld, en vervolgens krijg ik dus ook geen IP. Er wordt enkel gesynced (op mijn normale lijnwaardes).

- quistnix
- Erelid
Nogmaals, heb je al even gecheckt of de login/paswoord nog in de modem staan ? Die doe je door 192.168.1.1 in je internet browser in te geven en de menu te volgen. Daar zie je ook de status. Je beantwoord mijn vraag namelijk niet. Post eventueel wat je ziet in je browser.
-
- Member
Hier hetzelfde probleem. De pppoe verbinding valt uit, en modem wilt niet opnieuw connecteren.foxhound schreef:Aangezien er voorspeld werd dat er hier 's nachts ging onweren, had ik voor ik slapen ging voor alle zekerheid de Sagem router uitgetrokken. Nu ik 's morgens wakker werd en hem terug instak, wil hij geen PPPOE verbinding meer opstellen. Hij synct well, en het lukt nog altijd om vanop mijn pc (via de sagem, dus met em als modem) een PPPOE verbinding te maken. Echter is dit geen perfecte situatie. Heeft er nog iemand dit al voorgehad?
Het rare is dat ik ook met een skynet login geprobeerd heb, en daar geen probleem. Als ik een connect doe op mijn modem => direct IP.
Bij dommel => duurt minuten voordat ik IP krijg.. Nog mensen met dit probleem ?
Zone 056
- foxhound
- Plus Member
3 posts boven die....quistnix schreef:Nogmaals, heb je al even gecheckt of de login/paswoord nog in de modem staan ? Die doe je door 192.168.1.1 in je internet browser in te geven en de menu te volgen. Daar zie je ook de status. Je beantwoord mijn vraag namelijk niet. Post eventueel wat je ziet in je browser.
Ik beantwoord je vraag wel, je leest gewoon niet. Nogmaals, er wordt GEEN PPPOE sessie gemaakt, daardoor dus ook geen IP adress toegekend of niets. Enige wat in het log komt is "PPPOE Terminated".foxhound schreef:Is een van de eerste dingen die ik heb nagekeken.
Ik kan enkel een PPPOE sessie starten vanop mijn PC zelf (de sagem dus enkel als modem gebruiken.).

- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Hoi, blijkbaar is dit een gekend probleem bij de SAGEM modems als je DSL profiel gewijzigd is geweest. Oplossing/workaround is om een firmware te flashen (bvb dezelfde die er nu opstaat), pas dan gaat die opnieuw zijn profiel trainen.
Reeds een paar keer moeten toepassen. Je kan ook wachten, dan duurt het inderdaad gemiddeld zo'n 4 a 5 dagen.
Grtz,
Sasuke
Reeds een paar keer moeten toepassen. Je kan ook wachten, dan duurt het inderdaad gemiddeld zo'n 4 a 5 dagen.
Grtz,
Sasuke
- quistnix
- Erelid
Ok, ik probeer enkel te helpen. Kan je eens als login test@skynet ingeven met als paswoord test (dus geen .be en alles in kleine letters). Krijg je dan een IP adres ?foxhound schreef:Is een van de eerste dingen die ik heb nagekeken.
Ik beantwoord je vraag wel, je leest gewoon niet. Nogmaals, er wordt GEEN PPPOE sessie gemaakt, daardoor dus ook geen IP adress toegekend of niets. Enige wat in het log komt is "PPPOE Terminated".
Ik kan enkel een PPPOE sessie starten vanop mijn PC zelf (de sagem dus enkel als modem gebruiken.).
- foxhound
- Plus Member
Ik kwam misschien een beetje kwaad over, snap dat je enkel probeert te helpen, en ben er ook dankbaar voor.quistnix schreef: Ok, ik probeer enkel te helpen. Kan je eens als login test@skynet ingeven met als paswoord test (dus geen .be en alles in kleine letters). Krijg je dan een IP adres ?
net met test@skynet geprobeerd. Daarmee krijg ik blijkbaar wel een IP adres. Ga nu eens proberen zoals sasuke zegt, de firmware er opnieuw op te zetten.
Edit~ Net de firmware er eens terug opgezet, zelfde als ik dervoor had opstaan (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585 deze). Probleem blijft aanhouden. Begin te denken dat'k beter een overspanningsbeveiliger koop waar'k ook m'n telefoonlijn kan door laten gaan, want als ik elke keer ik de sagem een nachtje niet ingestoken laat zo'n problemen heb, dan is het dat me waard.

-
- Plus Member
Hmmja , hier is het ook weer naar de vaantjes. login mislukt al laatste 2 uur. Net naar belgacom gebeld om naar hun te switchen en support ticket naar dommel gestuurd om naar opzeg termijn te vragen. Heb veel spijt dat ik die vdsl modem zo duur gekocht heb bij dommel, ff geleden. Want bij belgacom krijg ik er nog eentje bij gratis. Maar bon, zo kan het niet verder.
- foxhound
- Plus Member
Momenteel is de dure sagem ook de enige reden dat ik nog bij dommel ben. Had hiervoor gewone ADSL, zat er al 4 jaar bij, helemaal niets te klagen. Maar die sagem...
Voor een deel is belgacom ook schuldig aan deze sagem miserie.
Voor een deel is belgacom ook schuldig aan deze sagem miserie.

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Beste,
Ik heb dit probleem ook na dat de stroom uitgeschakeld geweest is
..... het probleem is heel eenvoudig op te lossen bij mij!
Blijkbaar heeft Dommel een controle op de timeStamp ingebouwd in zijn aanlog procedure.
Als ik de datum en het uur terug correct zet in mijn modem werkt alles weer naar behoren
mvg
Ik heb dit probleem ook na dat de stroom uitgeschakeld geweest is

Blijkbaar heeft Dommel een controle op de timeStamp ingebouwd in zijn aanlog procedure.
Als ik de datum en het uur terug correct zet in mijn modem werkt alles weer naar behoren
mvg
- foxhound
- Plus Member
Hmm als ik me goed herinner was er een optie daarvoor in het admin paneel dat toegevoegd werd door de greasemonkey plugin. Echter sinds ik m'n firmware geupdate heb werkt het admin paneel van de plugin niet meer.

- quistnix
- Erelid
Als je met deze login gegevens wél een IP¨adres krijgt dan is het simpel: er is 100 % geen basis connectiviteits probleem. M.a.w. er is een probleem van login/paswoord bij je provider. As simple as that !foxhound schreef:net met test@skynet geprobeerd. Daarmee krijg ik blijkbaar wel een IP adres.
- foxhound
- Plus Member
Echter lukt het dus wel als ik een pppoe sessie aanmaak vanop mijn desktop computer (met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie als die ik in de Sagem heb ingesteld). Lijkt me dus eerder probleempje met de sagem.
De uitleg van karp_p in verband met tijdscontrole lijkt me meer waarschijnlijk. Echter heb ik tot nu toe de pagina voor tijd in te stellen nog niet gevonden. Heb wel de code al gevonden om op de pagina met NTP (tijdserver) instellingen te raken, maar aangezien de router zelf niet met internet verbonden is, en ik geen NTP servers binnen mijn eigen netwerk heb, is dit nutteloos.
De uitleg van karp_p in verband met tijdscontrole lijkt me meer waarschijnlijk. Echter heb ik tot nu toe de pagina voor tijd in te stellen nog niet gevonden. Heb wel de code al gevonden om op de pagina met NTP (tijdserver) instellingen te raken, maar aangezien de router zelf niet met internet verbonden is, en ik geen NTP servers binnen mijn eigen netwerk heb, is dit nutteloos.

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Hey,
op het forum stond bij de scarlet info over Sagem modems:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40&start=0
Mijn Modem is een d-link, en zonder de juiste datum-uur instellingen geen PPPOE verbinding met dommel, vanop de pc werkt het wel daar de timestamp daar ok is.
op het forum stond bij de scarlet info over Sagem modems:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40&start=0
Mijn Modem is een d-link, en zonder de juiste datum-uur instellingen geen PPPOE verbinding met dommel, vanop de pc werkt het wel daar de timestamp daar ok is.
- foxhound
- Plus Member
Die lijst had ik al gevonden, spijtig genoeg zijn dit de oude codes, werken dus niet meer onder de nieuwste firmware (op een paar na). Meeste paginas zijn van nummer veranderd. Ga nu eens proberen met een ntp servertje op te zetten (ubuntu op een vm) en de sagem de tijd daarvan laten overnemen, dan eens hij verbonden is met internet, tijd laten overnemen van een online ntp server.
NTP server ingesteld op sagem, tijd synched, direct verbinding zonder problemen...
Hierbij is het voor mij dan opgelost. Hopelijk blijft het volgende probleem een heel tijdje weg.
NTP server ingesteld op sagem, tijd synched, direct verbinding zonder problemen...
Hierbij is het voor mij dan opgelost. Hopelijk blijft het volgende probleem een heel tijdje weg.

- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Handig... je moet internet hebben voor je je modem in gebruik kan nemen.
De kip of het ei dus
De kip of het ei dus
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- foxhound
- Plus Member
Op de sagem is er ook de mogelijkheid om manueel de tijd in te voeren. Echter is de pagina hiervoor leukweg door de custom firmware van Belgacom verborgen. Samen met hopen andere functionaliteit die de router bevat (usb poort, vlan settings, dynamic dns, ....).
Er is een manier om aan deze functionaliteit te komen, namelijk ofwel een Greasemonkey script (firefox plugin) die een aantal van deze verborgen firmware pagina's in een extra menu optie stopt. Of een stukje javascript "javascript:mimic_button('navigator: xxxx..')" waarbij de xxxx vervangen wordt door een numerieke code, zo geraakt men op een bepaalde pagina. Er is een heel lijst codes bekend, maar deze zijn voor een oudere firmware versie (deze stond eerst nog op mn router, maar heb ik zelf geupdate om van een ander probleem af te raken). In de nieuwste firmware versie zijn een aantal nummers hetzelfde gebleven (zeer weinig), een heel aantal zijn simpelweg met 2 verhoogd (bvb 9036->9038) en een heel deel zijn spoorloos (110->???). Hierdoor raakte ik dus niet meer aan de tijdsinstellingen pagina. Ik kon echter wel nog op de pagina waar ik een NTP server kan bepalen. Heb daarom even een ubuntu server iso afgehaald, onder virtual pc laten draaien en er ntpd opgezet. Na de ntp server op de router in te stellen, getest of ik ik terug met mn router een pppoe sessie kon maken, en tot mijn verbazing lukte het.
Er is een manier om aan deze functionaliteit te komen, namelijk ofwel een Greasemonkey script (firefox plugin) die een aantal van deze verborgen firmware pagina's in een extra menu optie stopt. Of een stukje javascript "javascript:mimic_button('navigator: xxxx..')" waarbij de xxxx vervangen wordt door een numerieke code, zo geraakt men op een bepaalde pagina. Er is een heel lijst codes bekend, maar deze zijn voor een oudere firmware versie (deze stond eerst nog op mn router, maar heb ik zelf geupdate om van een ander probleem af te raken). In de nieuwste firmware versie zijn een aantal nummers hetzelfde gebleven (zeer weinig), een heel aantal zijn simpelweg met 2 verhoogd (bvb 9036->9038) en een heel deel zijn spoorloos (110->???). Hierdoor raakte ik dus niet meer aan de tijdsinstellingen pagina. Ik kon echter wel nog op de pagina waar ik een NTP server kan bepalen. Heb daarom even een ubuntu server iso afgehaald, onder virtual pc laten draaien en er ntpd opgezet. Na de ntp server op de router in te stellen, getest of ik ik terug met mn router een pppoe sessie kon maken, en tot mijn verbazing lukte het.