Kotnet: wanneer verbreekt verbinding?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Een kennis heeft Kotnet in Leuven. Hier moet je op een bepaalde webpagina inloggen, waardoor je Internet toegang krijgt.

Deze verbinding verbeekt echter regelmatig, en dan moet weer opnieuw ingelogd worden. Dit is zeer vervelend aangezien we op die aansluiting een Fritz!box geplaatst hebben met een weepee nummer, en dit nummer is dan telkens niet meer bereikbaar zijn.

Weet iemand wat het disconnecten van de Kotnet login triggert? Is dat een vaste tijd, of is het een bepaalde idle tijd, of ... ?

Bedankt.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

misschien dat je hier je antwoord kan vinden mits te weinig info betreffende je verbinding : https://admin.kuleuven.be/icts/faq?repi ... dstuk_id=8
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Mijn zus heeft Kotnet. Sinds ongeveer 2 jaar belt ze via Betamax, sinds 1 jaar inkomend nummer bij Weepee.

Dit heeft goed gewerkt tot september 2009. Dan waren er aanhoudende disconnects op Kotnet.
Zij heeft dit gemeld aan de helpdesk. Het antwoord:

"We merkten dat veel gebruikers aangemeld bleven en hun pc nooit afschakelen. Daarom hebben de timeout ingekrompen. Als er 15 minuten geen dataverkeer is wordt er nu gedisconnecteerd ." (buitengesmeten)

Zij heeft een Linksys SPA3102 als ATA. Ik heb die dan ingesteld dat hij om de 10 minuten herconnecteerd bij Weepee. Sindsdien is het probleem opgelost. Slecht zelden werkt de telefoon niet meer.

Zij had toen pas 199 € betaald voor het volgende jaar (16,..€/maand). Wij zijn van plan om daarna over te stappen op Telenet Basic Net. Dat kost slecht enkele euro's meer per maand (18,.. €) en is veel sneller (4 Mbit ipv max 0,8 bij Kotnet)

Kotnet en Voip is miserie voor inkomende gesprekken. Na een spanningsuitval van je router moet je hem via de PC terug aanloggen. Het komt niet vanzelf in orde. Via Telenet heb je die problemen niet.

Ik weet niet of een Fritzbox ook periodiek kan heraanmelden. Ik heb wel gezien dat Weepee iets heeft in configuratiepagina voor NAT-keepalive-pakkets. Dat is misschien een alternatief.
Gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

misschien een keep-alive installeren .. als ze data willen bv misschien om de zoveel cron die een ping verstuurd of een klein bestandje van 10k~100k download? ik ken het type router niet dat je hebt maar als je console access hebt en cron kan je al heel wat denk ik, .. download het gewoon naar /dev/null

misschien zelfs dat er een optie is .. in het router/modem voor keep-alive .. of dyndns client dat hebben de meeste als je om de 10 min update :p is er trafiek?
xintian
Starter
Starter

Deze verbinding verbeekt echter regelmatig, en dan moet weer opnieuw ingelogd worden. Dit is zeer vervelend aangezien we op die aansluiting een Fritz!box geplaatst hebben met een weepee nummer, en dit nummer is dan telkens niet meer bereikbaar zijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Voip met een IP-phone of een ATA (Fritzbox) is in praktijk niet te doen. Om de haverklap wordt je uitgelogd bij Kotnet.
Neem een Telenet Basic Net abonnement, dat kost slechts enkele euro's meer per maand, en het zal perfect werken.
't Is dan nog veel goedkoper dan klassieke telefonie.

Mijn zus heeft zelfs het einde van haar abonnementstermijn niet afgewacht bij Kotnet. Ze was't beu en wou dat haar telefoon perfect werkt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”