Raw copper aangesloten door belgacom - activatie adsl later?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
CyberMonkey
Starter
Starter

Gisteren kwam belgacom langs, zij hebben m'n appartement verbonden met de kabel onder de straat. Dit is een raw copper lijn voor gebruik met cityconnect lite.
Ik heb echter nog helemaal geen signaal ("link down" op mijn modem).

Op mijn dommel profielpagina vind ik onder packages bij "adsl2+ cityconnect lite" deze informatie:
expected activation date : 26/04/2010
(14.00u - 18.00u)

Nu is mijn vraag: komt het doordat ik een raw copper lijn heb dat mijn modem geen signaal detecteert en moet ik effectief wachten tot 26 april om dan meteen ook internet te hebben? Of is die activatiedatum indicatief en moet mijn adsl eigenlijk al werken nadat belgacom mijn lijn heeft fysiek aangesloten (wat dus gisteren gebeurd is).

Ik was niet aanwezig bij de aansluiting, en ik zit er een beetje mee in dat de interne bekabeling niet goed is.

Bedankt!
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik vrees dat dat wilt zeggen dat je nog even geduld moet hebben.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
CyberMonkey
Starter
Starter

In mijn geval is het verheugd, dat betekent dat het nog niet gegarandeerd is dat ik nog eens iemand van belgacom moet laten langskomen (en deze zelf betalen) ;-)
hannibal
Starter
Starter
Contacteer:

gewoon effe de provider bellen zij kunnen makelijk zeggen wanneer ze gaan activeren. moet je niet doel loos staan wachten
Afbeelding
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Op mijn dommel profielpagina vind ik onder packages bij "adsl2+ cityconnect lite" deze informatie:
expected activation date : 26/04/2010
(14.00u - 18.00u)
Van dommel gaat ie hetzelfde antwoord krijgen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
CyberMonkey
Starter
Starter

Sedert maandag 26/04 staat er op mijn "packages" site deze informatie:
the adsl signal is installed and operational since 26/04/2010

Pas vandaag (28 april, om 10 uur) ontving ik een e-mail met connectiegegevens en deze melding:
De installatie/migratie van uw adsl verbinding werd successvol afgerond. Welkom op het dommel.com adsl-netwerk!

Tot gisteravond detecteerde mijn modem ook nog geen signaal, ik dacht dat dit aan de binnenbekabeling lag en was me al mentaal aan het voorbereiden op nog een vakantiedag te spenderen aan "wacht op de technicus"...

Nieuwe hoop nu dat er toch nog een extra activatiestap bij dommel moest gebeuren, waarvan deze e-mail de bevestiging is. Of zouden ze twee dagen wachten met de e-mail te versturen?
Afwachten tot vanavond en zien of het adsl-lampje nu eindelijk gaat branden...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”