Zo zie je maar waar je dan staat met je 30 Mbits

En waarom niet... met 1.1 Mbits effectief blijft er heus niet veel over van de theoretische 1.25 Mbits.honda4life schreef:Toch kan ik slecht geloven dat je upstream verzadigd is hoor :d
Helaas leven we in BE...Lord Utopia schreef:Dat is inderdaad hilarisch te noemen. 30 Mbps downstream, 1,25 Mbps upstream => download = 24 keer sneller.
Terwijl een 30 Mbps product in Nederland een upstream van 3 Mbps krijgt; of een 120 Mbps product 10 Mbps upstream.
Dit is toch een fenomeen dat al "eeuwenlang" bestaat, omdat je je buffer van je modem zo volsteekt, dat het idd een eeuweigheid duurt eert je requests er nog tussenraken tov de rest.r2504 schreef:Hoe relatief snelheid toch kan zijn... ben momenteel 1 GB aan het uploaden via FTP (haalt zo 143 KB/s, of 1.1 Mbits) en van vlot surfen - in essentie puur downstream - is dus helemaal geen sprake meer (tja, acknowledgements geraken dus amper buiten).
Ik heb een 2:20 verbinding en heb daar ook regelmatig last van (zeker bvb bij het uploaden van een reeks foto's in originele resolutie). Is nooit anders geweest, al meen ik mij te herinneren dat dit tijdens mijn telenetverleden minder problematisch was dan adsl.FlashBlue schreef:Dit is toch een fenomeen dat al "eeuwenlang" bestaat, omdat je je buffer van je modem zo volsteekt, dat het idd een eeuweigheid duurt eert je requests er nog tussenraken tov de rest.r2504 schreef:Hoe relatief snelheid toch kan zijn... ben momenteel 1 GB aan het uploaden via FTP (haalt zo 143 KB/s, of 1.1 Mbits) en van vlot surfen - in essentie puur downstream - is dus helemaal geen sprake meer (tja, acknowledgements geraken dus amper buiten).
Simpel op te lossen met gewoon even qos in te stellen op je routertje.
Feit is natuurlijk wel dat de verhouding up/down zo scheef is als het maar kan. En het betert er niet op, zie naar fibernet, daar is het een 1:20 verhouding voor up:down. en dat is dan een "nieuw" en "high end" product. Bij adsl hangt het af van je profiel, je kan zowel 1:10 als 1.25:30 tegenkomen, en nog wat dingen ertussenin.
Maar helaas zie ik daar niet snel verandering in komen, gewoon omdat er geen incentive is naar de isp's toe om meer upstream aan te bieden, oko al kunnen ze het technisch.
Dat heeft niks met Telenet te maken. Upstream verzadigd, is upstream verzadigd.honda4life schreef:Toch kan ik slecht geloven dat je upstream verzadigd is hoor
edit:
had niet gezien dat het Telenet was, da komt bij mij toch nooit binne
Tja, dat argument kan je gebruiken voor haast iedere provider in Belgie (op enkele uitzonderingen zoals de 24/3 Mbps profielen bij oa Dommel).Draco888 schreef:Toen ik de persoon adl zei dat ik dat de verhouding down/upstream van de pot gerukt was bij TN vroeg hij me waarom deze zo belangrijk was.
Als die lijn even langs Lokeren komtkrisken schreef:Helaas leven we in BE...Lord Utopia schreef:Dat is inderdaad hilarisch te noemen. 30 Mbps downstream, 1,25 Mbps upstream => download = 24 keer sneller.
Terwijl een 30 Mbps product in Nederland een upstream van 3 Mbps krijgt; of een 120 Mbps product 10 Mbps upstream.
Al zitten denken om daar een weekendhuis te nemen, een leuke internetverbinding, en dan via UTP kabels naar mijn huis in BE (Gent) trekken...Elke 100m een repeater en dat komt in orde. Iemand zin om te sponsoren?