Verhouding upstream/downstream

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hoe relatief snelheid toch kan zijn... ben momenteel 1 GB aan het uploaden via FTP (haalt zo 143 KB/s, of 1.1 Mbits) en van vlot surfen - in essentie puur downstream - is dus helemaal geen sprake meer (tja, acknowledgements geraken dus amper buiten).

Zo zie je maar waar je dan staat met je 30 Mbits :?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Toch kan ik slecht geloven dat je upstream verzadigd is hoor

edit:
had niet gezien dat het Telenet was, da komt bij mij toch nooit binne :angel:
Laatst gewijzigd door honda4life 19 apr 2010, 22:55, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

honda4life schreef:Toch kan ik slecht geloven dat je upstream verzadigd is hoor :d
En waarom niet... met 1.1 Mbits effectief blijft er heus niet veel over van de theoretische 1.25 Mbits.

Het gewoon surfen hier op Userbase.be was alles behalve prettig.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is inderdaad hilarisch te noemen. 30 Mbps downstream, 1,25 Mbps upstream => download = 24 keer sneller.
Terwijl een 30 Mbps product in Nederland een upstream van 3 Mbps krijgt; of een 120 Mbps product 10 Mbps upstream.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lord Utopia schreef:Dat is inderdaad hilarisch te noemen. 30 Mbps downstream, 1,25 Mbps upstream => download = 24 keer sneller.
Terwijl een 30 Mbps product in Nederland een upstream van 3 Mbps krijgt; of een 120 Mbps product 10 Mbps upstream.
Helaas leven we in BE...
Al zitten denken om daar een weekendhuis te nemen, een leuke internetverbinding, en dan via UTP kabels naar mijn huis in BE (Gent) trekken...Elke 100m een repeater en dat komt in orde. Iemand zin om te sponsoren? ;)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

r2504 schreef:Hoe relatief snelheid toch kan zijn... ben momenteel 1 GB aan het uploaden via FTP (haalt zo 143 KB/s, of 1.1 Mbits) en van vlot surfen - in essentie puur downstream - is dus helemaal geen sprake meer (tja, acknowledgements geraken dus amper buiten).

Dit is toch een fenomeen dat al "eeuwenlang" bestaat, omdat je je buffer van je modem zo volsteekt, dat het idd een eeuweigheid duurt eert je requests er nog tussenraken tov de rest.

Simpel op te lossen met gewoon even qos in te stellen op je routertje.

Feit is natuurlijk wel dat de verhouding up/down zo scheef is als het maar kan. En het betert er niet op, zie naar fibernet, daar is het een 1:20 verhouding voor up:down. en dat is dan een "nieuw" en "high end" product. Bij adsl hangt het af van je profiel, je kan zowel 1:10 als 1.25:30 tegenkomen, en nog wat dingen ertussenin.

Maar helaas zie ik daar niet snel verandering in komen, gewoon omdat er geen incentive is naar de isp's toe om meer upstream aan te bieden, oko al kunnen ze het technisch.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

FlashBlue schreef:
r2504 schreef:Hoe relatief snelheid toch kan zijn... ben momenteel 1 GB aan het uploaden via FTP (haalt zo 143 KB/s, of 1.1 Mbits) en van vlot surfen - in essentie puur downstream - is dus helemaal geen sprake meer (tja, acknowledgements geraken dus amper buiten).

Dit is toch een fenomeen dat al "eeuwenlang" bestaat, omdat je je buffer van je modem zo volsteekt, dat het idd een eeuweigheid duurt eert je requests er nog tussenraken tov de rest.

Simpel op te lossen met gewoon even qos in te stellen op je routertje.

Feit is natuurlijk wel dat de verhouding up/down zo scheef is als het maar kan. En het betert er niet op, zie naar fibernet, daar is het een 1:20 verhouding voor up:down. en dat is dan een "nieuw" en "high end" product. Bij adsl hangt het af van je profiel, je kan zowel 1:10 als 1.25:30 tegenkomen, en nog wat dingen ertussenin.

Maar helaas zie ik daar niet snel verandering in komen, gewoon omdat er geen incentive is naar de isp's toe om meer upstream aan te bieden, oko al kunnen ze het technisch.
Ik heb een 2:20 verbinding en heb daar ook regelmatig last van (zeker bvb bij het uploaden van een reeks foto's in originele resolutie). Is nooit anders geweest, al meen ik mij te herinneren dat dit tijdens mijn telenetverleden minder problematisch was dan adsl.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

honda4life schreef:Toch kan ik slecht geloven dat je upstream verzadigd is hoor

edit:
had niet gezien dat het Telenet was, da komt bij mij toch nooit binne :angel:
Dat heeft niks met Telenet te maken. Upstream verzadigd, is upstream verzadigd.

Verder deel ik je mening. Als het van Telenet afhangt, was er al lang geen netneutraliteit meer.
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Zoals reeds is gezegd. QOS.
Ik kan bittorrents draaien en nog perfect surfen. Ok webpagina's openen ipv in 1 seconden misschien in 2. Maar zelf online gamen (rts) gaat nog perfect.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

bij telenet viel dit al bij al nog mee upload naar ftp en gamen ging tegelijk nu helaas niet meer met adsl maarja ik uploade mijn 30Gb gewoon vol op nachtvolume en dan kwam ik niet echt toe....nu moet ik er niet meer naar kijken of ik nog eens wat download of youtube
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Doet me denken aan het telefoontje van TN dat ik vorige maand of zo kreeg. Wouden me hun nieuwe internetformules aansmeren. Toen ik de persoon adl zei dat ik dat de verhouding down/upstream van de pot gerukt was bij TN vroeg hij me waarom deze zo belangrijk was.
5 minuten en gesimplificieerde uitleg over acknowlegements, web2.0 etc later kreeg ik het bijna . . . doodernstig bedankte deze persoon me, niemand had hem ooit zo duidelijk en verstaanbaar het verschil tssn up/down en het belang ervan uitgelegd.

En zo iemand moet mij een internetabonnement verslijten? :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Draco888 schreef:Toen ik de persoon adl zei dat ik dat de verhouding down/upstream van de pot gerukt was bij TN vroeg hij me waarom deze zo belangrijk was.
Tja, dat argument kan je gebruiken voor haast iedere provider in Belgie (op enkele uitzonderingen zoals de 24/3 Mbps profielen bij oa Dommel).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

krisken schreef:
Lord Utopia schreef:Dat is inderdaad hilarisch te noemen. 30 Mbps downstream, 1,25 Mbps upstream => download = 24 keer sneller.
Helaas leven we in BE...
Al zitten denken om daar een weekendhuis te nemen, een leuke internetverbinding, en dan via UTP kabels naar mijn huis in BE (Gent) trekken...Elke 100m een repeater en dat komt in orde. Iemand zin om te sponsoren? ;)
Als die lijn even langs Lokeren komt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”