Hier volgt een stuk uit een gesprek gevoerd op #userbase.be :
[9:52pm] <+intercept> wat moet ik dan als jullie klant doen?
[9:52pm] <+A2F> voor de rest is 't allemaal uit onze handen
[9:52pm] <+intercept> bij jullie klagen?
[9:52pm] <+A2F> ja
[9:52pm] <+A2F> je kan ni anders
[9:52pm] <+A2F> en wij kunnen ni anders dan een uitleg vragen
[9:52pm] <+intercept> ok, dan verstuur ik morgen aangetekende brief
[9:53pm] <+intercept> waarin ik uitleg vraag hoe het komt dat ik niet meer kan surfen, mailen terwijl ik hier voor betaal
[9:54pm] <+A2F> heb gisteren de vraag gesteld aan scarlet wie de schadeclaims zal betalen
[9:54pm] <+A2F> als blijkt dat ze in fout zijn
[9:54pm] <+intercept> wat was het antwoord?
[9:54pm] <+A2F> stilte
Conclusie :
1) Als je zelf niet reageert heb je blijkbaar geen problemen (gehad)
2) A2F kan niets voorleggen naar Scarlet toe om de toestand aan te klagen als ze geen klachten ontvangt
3) Na contactname met raadsheer (via bepaalde organisatie) is gebleken dat onderstaande situatie zeker aanklaagbaar is. Het komt erop neer dat dit onacceptabel is en niemand een contract zal tekenen voor deze snelheden.
http://www.adslbox.be speed test results:
Download speed : 2 kbit/s or 0 kbyte/s
Upload speed : 255 kbit/s or 32 kbyte/s
Sun Feb 29 2004 at 22:12:40 UTC+0100
Gelieve dus zo spoedig mogelijk een fax of aangetekende brief MET snelheidstesten en eventueel traceroute naar A2F te sturen. Maak hierin duidelijk dat u zeker niet tevreden bent dat u dient te betalen voor iets waarmee u niet kan op een normale wijze kan werken + de vraag hoe zij dit willen oplossen en tot een eventuele schikking willen komen.
Als dit gebeurt heeft A2F de nodige documenten om verder te gaan ALS de oorzaak bij Scarlet zou liggen. Indien zij er niet mee doen komen de problemen bij hen terecht.
Oproep tot het verzenden van klachtenbrief naar A2F
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Eventueel kunnen we dit koppelen met een petitie ... uiteraard moeten de mensen met zulke problemen nog altijd individueel reageren, want zulke snelheden zijn volkomen onacceptabel ...
Inter, ik steun je volkomen en als er iets is waar ik mee kan helpen laat je maar iets weten.
Grtz,
Sasuke
Inter, ik steun je volkomen en als er iets is waar ik mee kan helpen laat je maar iets weten.
Grtz,
Sasuke
Deze morgen 23min gebeld met Belgacom. Ik heb 3 Belgacom lijnen waarvan er 2 ADSL2FIT en 1 Belgacom Skynet ADSL sync hebben.
De Skynet werkt uiteraard probleemloos, alles uit eigen huis werkt meestal zonder problemen. Beide ADSL2FIT's en nog een derde van een vriend om de hoek werkten danig traag zoals hier eerder uitvoerig vermeld. Ik heb per telefoon gevraagd aan de Belgacom technicus om de technische situatie na te kijken en mij wat meer info te geven in verband met mijn specifieke route naar de BAS/LEX/...
De lijntest voor de ene ADSL2FIT lijn gaf eerst aan dat ik nog 100% via Belgacom zou gaan en volgens de technicus kon mijn sync onmogelijk 4096/512 zijn !? Een tweede test gaf enkel een foutmelding op zijn scherm maar verder geen info.
Vanwaar deze post dan, weeral problemen en niets constructief. Misschien toch wel. De technicus liet de naam FACILICOM vallen. Volgens hem moest ik me daartoe wenden ivm. technische problemen mbt. mijn ADSL-verbindingen die niet @SKYNET zijn ...
De Skynet werkt uiteraard probleemloos, alles uit eigen huis werkt meestal zonder problemen. Beide ADSL2FIT's en nog een derde van een vriend om de hoek werkten danig traag zoals hier eerder uitvoerig vermeld. Ik heb per telefoon gevraagd aan de Belgacom technicus om de technische situatie na te kijken en mij wat meer info te geven in verband met mijn specifieke route naar de BAS/LEX/...
De lijntest voor de ene ADSL2FIT lijn gaf eerst aan dat ik nog 100% via Belgacom zou gaan en volgens de technicus kon mijn sync onmogelijk 4096/512 zijn !? Een tweede test gaf enkel een foutmelding op zijn scherm maar verder geen info.
Vanwaar deze post dan, weeral problemen en niets constructief. Misschien toch wel. De technicus liet de naam FACILICOM vallen. Volgens hem moest ik me daartoe wenden ivm. technische problemen mbt. mijn ADSL-verbindingen die niet @SKYNET zijn ...
Allicht. Zo ver was ik ook wel, ik verdeel als handelaar zelf ADSL voor 3 providers
De mannen van BGC zijn toch meestal iets straffer (als ge op de juste valt) dan technici van andere providers als het op koper in het algemeen aankomt. Zij zijn nog altijd eigenaar van de centrales en van het meeste dat er in staat te draaien, dus kunnen zij vanop afstand het meeste nachecken, tot voor zover ze er aan kunnen/mogen zitten natuurlijk.
Facilicom is misschien verkeerd gespeld, die mens kent geen 'H' van een 'G' dus als Antwaarpener is da ni altijd evident om die mannen te verstaan. Feit is wel dat er meer achter A2F hangt dan enkel een OEM Scarlet product maar dat er meer volk bij betrokken is. Hoe meer schakels, hoe meer mogelijke zwakke punten. Als de moderatoren hier contact hebben met A2F, peuter eens uit hun neus wat dat Facili-beest is?
Ivm snelheidsproblemen hier momenteel geen klagen op A2F.
De mannen van BGC zijn toch meestal iets straffer (als ge op de juste valt) dan technici van andere providers als het op koper in het algemeen aankomt. Zij zijn nog altijd eigenaar van de centrales en van het meeste dat er in staat te draaien, dus kunnen zij vanop afstand het meeste nachecken, tot voor zover ze er aan kunnen/mogen zitten natuurlijk.
Facilicom is misschien verkeerd gespeld, die mens kent geen 'H' van een 'G' dus als Antwaarpener is da ni altijd evident om die mannen te verstaan. Feit is wel dat er meer achter A2F hangt dan enkel een OEM Scarlet product maar dat er meer volk bij betrokken is. Hoe meer schakels, hoe meer mogelijke zwakke punten. Als de moderatoren hier contact hebben met A2F, peuter eens uit hun neus wat dat Facili-beest is?
Ivm snelheidsproblemen hier momenteel geen klagen op A2F.
Heb derstrax even gebeld en hebben een tracert nodig een log ofzo van de snelheidstesten.
Geloof het of niet; tracert is goed en speed is vandaag beter dan ooit tervoren voor mij. ~1700 kbits en dat is dan een van de betere waarden die ik sinds mijn aansluiting heb gehad.
Heb al een tracert naar overal gedaan en dit zijn de waardes die ik terug krijg;
1 <1 ms <1 ms <1 ms ******* [***.***.***.***]
2 7 ms 7 ms 8 ms bas98.dsl.net4all.net [81.89.98.
3 8 ms 7 ms 7 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all
4 21 ms 20 ms 18 ms Gig-1-0-0-ias-be-bru-ar01.KPNbel
5 11 ms 9 ms 10 ms ias-router-KPNNL.KPNbelgium.be [
6 19 ms 21 ms 21 ms ge.m160.ext.science.belnet.net [
7 20 ms * 18 ms oc192.m160.core.science.belnet.n
8 22 ms 22 ms 24 ms oc48.m20.access.science.belnet.n
9 23 ms 25 ms 26 ms dalet.belnet.be [193.190.198.19]
1 <1 ms <1 ms <1 ms *********.**** [***.***.***.***]
2 8 ms 7 ms 7 ms bas98.dsl.net4all.net [81.89.98.254]
3 8 ms 8 ms 8 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89
4 23 ms 22 ms 21 ms Gig-1-0-0-ias-be-bru-ar01.KPNbelgium.be [19
5 21 ms 21 ms 21 ms ge-4-1-131.ipcolo1.Brussels1.Level3.net [21
6 25 ms 24 ms 25 ms ae-0-12.mp2.Brussels1.Level3.net [212.3.239
7 25 ms 22 ms 20 ms so-3-0-0.mp2.London1.Level3.net [212.187.12
8 94 ms 94 ms 89 ms so-1-0-0.bbr2.NewYork1.Level3.net [212.187.
9 82 ms 91 ms 94 ms ge-7-0-0.edge1.NewYork1.Level3.net [64.159.
10 91 ms 95 ms 91 ms att-level3-oc48.NewYork1.Level3.net [209.24
11 93 ms 89 ms 93 ms tbr2-p011601.n54ny.ip.att.net [12.123.3.61]
12 103 ms * 94 ms tbr2-cl1.wswdc.ip.att.net [12.122.10.54]
13 119 ms 114 ms 117 ms tbr1-cl1.attga.ip.att.net [12.122.10.70]
14 115 ms 109 ms 113 ms gbr6-p20.attga.ip.att.net [12.122.12.26]
15 115 ms 111 ms 114 ms gar2-p370.attga.ip.att.net [12.123.21.77]
................
Dus op het eerste zicht is hier niets fout hé
Geloof het of niet; tracert is goed en speed is vandaag beter dan ooit tervoren voor mij. ~1700 kbits en dat is dan een van de betere waarden die ik sinds mijn aansluiting heb gehad.
Heb al een tracert naar overal gedaan en dit zijn de waardes die ik terug krijg;
1 <1 ms <1 ms <1 ms ******* [***.***.***.***]
2 7 ms 7 ms 8 ms bas98.dsl.net4all.net [81.89.98.
3 8 ms 7 ms 7 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all
4 21 ms 20 ms 18 ms Gig-1-0-0-ias-be-bru-ar01.KPNbel
5 11 ms 9 ms 10 ms ias-router-KPNNL.KPNbelgium.be [
6 19 ms 21 ms 21 ms ge.m160.ext.science.belnet.net [
7 20 ms * 18 ms oc192.m160.core.science.belnet.n
8 22 ms 22 ms 24 ms oc48.m20.access.science.belnet.n
9 23 ms 25 ms 26 ms dalet.belnet.be [193.190.198.19]
1 <1 ms <1 ms <1 ms *********.**** [***.***.***.***]
2 8 ms 7 ms 7 ms bas98.dsl.net4all.net [81.89.98.254]
3 8 ms 8 ms 8 ms remote-bas-antw-adsl2fit.net4all.net [81.89
4 23 ms 22 ms 21 ms Gig-1-0-0-ias-be-bru-ar01.KPNbelgium.be [19
5 21 ms 21 ms 21 ms ge-4-1-131.ipcolo1.Brussels1.Level3.net [21
6 25 ms 24 ms 25 ms ae-0-12.mp2.Brussels1.Level3.net [212.3.239
7 25 ms 22 ms 20 ms so-3-0-0.mp2.London1.Level3.net [212.187.12
8 94 ms 94 ms 89 ms so-1-0-0.bbr2.NewYork1.Level3.net [212.187.
9 82 ms 91 ms 94 ms ge-7-0-0.edge1.NewYork1.Level3.net [64.159.
10 91 ms 95 ms 91 ms att-level3-oc48.NewYork1.Level3.net [209.24
11 93 ms 89 ms 93 ms tbr2-p011601.n54ny.ip.att.net [12.123.3.61]
12 103 ms * 94 ms tbr2-cl1.wswdc.ip.att.net [12.122.10.54]
13 119 ms 114 ms 117 ms tbr1-cl1.attga.ip.att.net [12.122.10.70]
14 115 ms 109 ms 113 ms gbr6-p20.attga.ip.att.net [12.122.12.26]
15 115 ms 111 ms 114 ms gar2-p370.attga.ip.att.net [12.123.21.77]
................
Dus op het eerste zicht is hier niets fout hé
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
inter schreef:Als dit gebeurt heeft A2F de nodige documenten om verder te gaan ALS de oorzaak bij Scarlet zou liggen. Indien zij er niet mee doen komen de problemen bij hen terecht.
Toch zo naief... denk je nu echt dat A2F jou Speedtestje nodig heeft om aan te tonen dat er een probleem is. Ze beliegen jullie allemaal omdat ze gewoon de bandbreedte niet kunnen betalen die ze nodig hebben... en ondertussen blijven ze jullie maandelijkse centjes gewoon in hun zak steken.
r2504,
Ik zou je er gewoon willen op wijzen dat de mensen hier gewoon proberen elkaar te helpen om de zaken bij A2F vooruit te laten gaan. Het is mogelijk dat A2F er zich niet veel van aantrekt, maar we kunnen maar proberen om de druk op de ketel te houden. Als niemand iets doet is het voor A2F alsof we ermee kunnen leven, nu weten ze tenminste dat we ongelukkig zijn met deze situatie. Ik denk wel dat ze meer en meer onder druk komen te staan bij A2F en dit dankzij intiatieven zoals deze.
Misschien is uw reactie wel terecht maar wel een beetje misplaats mijn insziens, inter probeert ook maar om iets op gang te brengen om de situatie te verbeteren. Beter dat dan niks doen zou ik zeggen.
Ik hoop dat dit niet in het verkeerde keelgat geschoten is maar ik wou het even rechtzetten.
Ik zou je er gewoon willen op wijzen dat de mensen hier gewoon proberen elkaar te helpen om de zaken bij A2F vooruit te laten gaan. Het is mogelijk dat A2F er zich niet veel van aantrekt, maar we kunnen maar proberen om de druk op de ketel te houden. Als niemand iets doet is het voor A2F alsof we ermee kunnen leven, nu weten ze tenminste dat we ongelukkig zijn met deze situatie. Ik denk wel dat ze meer en meer onder druk komen te staan bij A2F en dit dankzij intiatieven zoals deze.
Misschien is uw reactie wel terecht maar wel een beetje misplaats mijn insziens, inter probeert ook maar om iets op gang te brengen om de situatie te verbeteren. Beter dat dan niks doen zou ik zeggen.
Ik hoop dat dit niet in het verkeerde keelgat geschoten is maar ik wou het even rechtzetten.
-
- Deel van't meubilair
Djorre schreef:Ik hoop dat dit niet in het verkeerde keelgat geschoten is maar ik wou het even rechtzetten.
Oh, maar ik heb een breed keelgat
Als je druk op A2F wil plaatsen moet je dat niet bij A2F zelf doen... maar wel bij de Ombudsman voor Telecommunicatie (kan je gratis een klacht indienen, en werkt prima). Andere instanties zijn Test Aankoop.
-
- Deel van't meubilair
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
r2504, ik heb misschien wel skynet en ik heb hier misschien dan ook niet veel te zeggen op dit topic maar ik vind dat jij wel totaal het nut niet inziet van userbase.... Hier zouden we elkaar moeten helpen en niet beginnen mensen afbreken omdat ze trouw zijn aan hun provider....
Ik denk persoonlijk wel dat het gaat goedkomen met ADSL2FIT maar iedereen is er tegelijk opgesprongen waardoor ze de stroom niet tijdig kunnen verwerken.... En ja, geef ze nog enkele maanden.
Ik weet nog nog toen ik Telenet had dat iedereen op het chatkanaal waar ik chatte, die skynet hadden, om het half uur van het chatkanaal donderden. Met soms wel 50 chatters tegelijk.... En het was ook niet plezant voor hen. Nu is het allemaal terug goedgekomen met Skynet en ik heb er vertrouwen in dat dat dus met ADSL2FIT ook zal gebeuren!
Ik denk persoonlijk wel dat het gaat goedkomen met ADSL2FIT maar iedereen is er tegelijk opgesprongen waardoor ze de stroom niet tijdig kunnen verwerken.... En ja, geef ze nog enkele maanden.
Ik weet nog nog toen ik Telenet had dat iedereen op het chatkanaal waar ik chatte, die skynet hadden, om het half uur van het chatkanaal donderden. Met soms wel 50 chatters tegelijk.... En het was ook niet plezant voor hen. Nu is het allemaal terug goedgekomen met Skynet en ik heb er vertrouwen in dat dat dus met ADSL2FIT ook zal gebeuren!
-
- Deel van't meubilair
Pengu schreef:r2504, ik heb misschien wel skynet en ik heb hier misschien dan ook niet veel te zeggen op dit topic maar ik vind dat jij wel totaal het nut niet inziet van userbase.... Hier zouden we elkaar moeten helpen en niet beginnen mensen afbreken omdat ze trouw zijn aan hun provider....
Het gaat hier over het feit dat mensen niet inzien dat A2F vandaag de dag alleen maar voor een hoop ellende staat. Ondanks de vele beloften komt er geen beterschap (een weekje wat beter en dan terug slecht is geen vooruitgang hoor)
Pengu schreef:Ik denk persoonlijk wel dat het gaat goedkomen met ADSL2FIT maar iedereen is er tegelijk opgesprongen waardoor ze de stroom niet tijdig kunnen verwerken.... En ja, geef ze nog enkele maanden.
Geef.. euh, sponsor ze nog enkele maanden ? Dit heeft trouwens niets te maken met niet tijdig kunnen verwerken. De vergevingsgezindheid slaat hier werkelijk alles... al blijkt reeds meer dan 60% niet meer zijn abonnement zou verlengen (zie poll op dit forum).
De mensen krijgen gewoon niet waarvoor ze betalen... het is dus hoog tijd dat die zever stopt.
In het begin had telenet ook problemen.. Zelfde bij planet (hoewel die er nu nog altijd zijn ? ) met skynet heb ik soms ook gehad dat ik een hele week zonder adsl zat, en mijn pa braaf zat te wachten tot ik terug van kot was omdat hij niet wist wat hij eraan moest doen, en mij niet kon bereiken zonder internet.
Het komt wel goed, alle begin is moeilijk,..
en over die 60% van mij mogen ze
dan is het netwerk weer 60% ontlast en hebben ze weer een betere capaciteit per gebruiker :p
Het komt wel goed, alle begin is moeilijk,..
en over die 60% van mij mogen ze
dan is het netwerk weer 60% ontlast en hebben ze weer een betere capaciteit per gebruiker :p
Network Engineer @ WirelessBelgie
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
r2, hoe je het ook bekijkt, je betaalt voor volume.
Jij betaalt 44? € bij telenet voor 10 GB.
Wij betalen 36 € voor euhm? (een pak meer dan 10 GB, ook al gaat het soms wat trager?)
En surfen aan 40 KB/sec of aan 400 KB/sec dat maakt het verschil niet.
Dus wie laat hem dan in het zak zetten?
't Is gewoon waar je prioriteiten liggen. Jij wil waarschijnlijk snel iets hebben, ok dat kan, maar dan kan je niet veel hebben blijkbaar. (10 GB)
Voor mij maakt die snelheid op zich niet zoveel uit, maar ik wil wel 'veel' (zonder dat ik er mij blauw aan betaal). Dus mijn keuze is ook snel gemaakt.
greetz,
Nob
Jij betaalt 44? € bij telenet voor 10 GB.
Wij betalen 36 € voor euhm? (een pak meer dan 10 GB, ook al gaat het soms wat trager?)
En surfen aan 40 KB/sec of aan 400 KB/sec dat maakt het verschil niet.
Dus wie laat hem dan in het zak zetten?
't Is gewoon waar je prioriteiten liggen. Jij wil waarschijnlijk snel iets hebben, ok dat kan, maar dan kan je niet veel hebben blijkbaar. (10 GB)
Voor mij maakt die snelheid op zich niet zoveel uit, maar ik wil wel 'veel' (zonder dat ik er mij blauw aan betaal). Dus mijn keuze is ook snel gemaakt.
greetz,
Nob
-
- Starter Plus
40 kb of 400 maakt het verschil niet?
40 kb is niet de beloofde hooge snelheids lijn,en als jij daarmee kan leven ok,vele anderen niet.Als ik een coreldraw (150-350 mb)document van men werkgever in duitsland doorgestuurd krijg via a2f kan ik er evengoed achterijden met de auto,nog sterker kan ie het evengoed opsturen via de post want aan snelheden die wisselenb van 40 kb tot 10 kb duurt dat wel een paar uur.
Probleem is dat adsl2fit hun afspraken totaal niet nakomen en daar komen vroeg of laat problemen van.
Belofte maakt schuld,en een oplossing moet er komen en snel.
Want als a2f hun beloftes niet waarmaakt,zal men bank dat ook niet doen
40 kb is niet de beloofde hooge snelheids lijn,en als jij daarmee kan leven ok,vele anderen niet.Als ik een coreldraw (150-350 mb)document van men werkgever in duitsland doorgestuurd krijg via a2f kan ik er evengoed achterijden met de auto,nog sterker kan ie het evengoed opsturen via de post want aan snelheden die wisselenb van 40 kb tot 10 kb duurt dat wel een paar uur.
Probleem is dat adsl2fit hun afspraken totaal niet nakomen en daar komen vroeg of laat problemen van.
Belofte maakt schuld,en een oplossing moet er komen en snel.
Want als a2f hun beloftes niet waarmaakt,zal men bank dat ook niet doen
-
- Starter Plus
aan 40 kb duurt het heel wat langer om sites en paginas te openen en te refreshen
maar ja,jij hebt vast veel meer tijd dat je geduldig kan wachten,en ik begin de denken dat jullie aandelen in a2f hebben of zo.Want een normaal mens legt zich niet zomaar neer bij 40 kb per seconde.
maar ja,jij hebt vast veel meer tijd dat je geduldig kan wachten,en ik begin de denken dat jullie aandelen in a2f hebben of zo.Want een normaal mens legt zich niet zomaar neer bij 40 kb per seconde.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Op normale sites maakt 40 of 400 KB/sec bijna geen enkel verschil.
En neen ik heb geen aandelen in A2F, ik zou ook liever zien dat het allemaal wat sneller ging, maar zo ontevreden ben ik niet, want voor mij persoonlijk zijn er nog een boel positieve punten ook.
greetz,
Nob
En neen ik heb geen aandelen in A2F, ik zou ook liever zien dat het allemaal wat sneller ging, maar zo ontevreden ben ik niet, want voor mij persoonlijk zijn er nog een boel positieve punten ook.
greetz,
Nob