Rapidshare begint accounts af te sluiten

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Tweakers.net schreef:Rapidshare begint accounts af te sluiten

Door Dimitri Reijerman, woensdag 24 maart 2010 18:41, views: 45.475

Contenthoster Rapidshare is begonnen met het afsluiten van accounts van gebruikers die auteursrechtelijk beschermd materiaal binnenhalen of uploaden, zo meldt Torrentfreak. Ook zou Rapidshare ip-adressen van gebruikers loggen.

Via Rapidshare zijn grote hoeveelheden auteursrechtelijk beschermde content binnen te halen. De bestandsuitwisselingssite krijgt dan ook miljoenen bezoekers per dag te verwerken en werd mede daardoor het mikpunt van diverse copyrightwaakhonden. Diverse rechtszaken volgden en in Duitsland werd de contenthoster vorig jaar juni nog veroordeeld wegens inbreuk op auteursrechten. Rapidshare toonde zich echter strijdlustig en stelde dat het filteren van uploads technisch niet zou werken.

Uit informatie die Torrentfreak heeft ontvangen zou blijken dat Rapidshare inmiddels zijn houding heeft veranderd en in de afgelopen dagen accounts van diverse uploaders en downloaders heeft afgesloten. Ook zouden ip-adressen worden gelogd. Een woordvoerder van Rapidshare zou de nieuwe aanpak hebben bevestigd, maar wilde niet op details ingaan. Hij liet wel weten dat de bestandsuitwisselingssite de komende dagen meer informatie hierover zal vrijgeven.

Met de aanpak van uploaders en downloaders lijkt Rapidshare te zijn gezwicht voor de aanhoudende druk van de contentindustrie. De site loopt echter het risico dat zijn gebruikers uitwijken naar soortgelijke contenthosters, waardoor het ook voor adverteerders minder interessant wordt om op Rapidshare te adverteren.

Update 25/3 9:30: Uit een update van het Torrentfreak-bericht, blijkt dat de site inmiddels vraagtekens zet bij de betrouwbaarheid van de e-mails die het eerder ontving. Desondanks blijft de site stellen dat Rapidshare auteursrechtenschenders harder is gaan aanpakken en dat zij daar binnenkort met meer nieuws over naar buiten zullen brengen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb al van één iemand vernomen dat dit geen hoax is. Je krijgt dergelijke e-mail toegestuurd:
rapidshare schreef:Hello,

Your account has been suspended due to violations of our Terms of Use http://rapidshare.com/agb.html .

The reason for this suspension is uploading and downloading of copyrighted material.
Hence we reserve right to lock your account for further access.

The decision taken by rapidshare staff in this regard stands final and will not be reviewed further.

Refund for payment and any more reasons for suspensions will not given in any case.

Mirko
RapidShare Support

RapidShare AG
Gewerbestrasse 6
6330 Cham
Switzerland

Tel: 41 41 748 78 80
Fax: 41 41 748 78 99

Web: http://www.rapidshare.com
Email: [email protected]

Dies ist eine vertrauliche Nachricht und nur für den Adressaten bestimmt. Es
ist nicht erlaubt, diese Nachricht zu kopieren oder Dritten zugänglich zu
machen. Sollten Sie irrtümlich diese Nachricht erhalten haben, bitte ich um
Ihre Mitteilung per E-Mail oder unter der oben angegebenen Telefonnummer.

This message is confidential and intended for the recipient only. It is not
allowed to copy this message, or to make it accessible for third parties. If
you are not the intended recipient, please notify the sender by email, or by
the above telephone number.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

in dat geval zullen ze Rapidshare snel mogen opdoeken denk ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TomG
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:in dat geval zullen ze Rapidshare snel mogen opdoeken denk ik
Voor iedere dienst die down gaat, komen er 3 in de plaats. Toch bij wijze van spreken...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

en zijn dat dan klonen van Rapidshare, of staan die er los van?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Dat weet ik niet, dat kan.
Maar ik wil maar zeggen: het is dweilen met de kraan open.

I.p.v. mensen te stimuleren om illegale content te downloaden zou men de bevolking beter motiveren om een betaalbaar bedrag uit te geven aan legale content. Dat eerste is soms vaak nog makkelijker ook!

Wat bvb de iTunes Store betreft, ben ik daar behoorlijk tevreden van. DVD's koop ik als ze minder dan <10€ kosten. Hoe goedkoper, hoe meer ik er ook nog wel es durf kopen.
Maar om film's te kopen via het net, daar ben ik nog niet echt iets degelijks voor tegen gekomen (en dan bedoel ik niet iets wat je enkel maar met een Windows Mediaplayer en DRM kan afspelen). De iTunes movie store is enkel voor US civilians (misschien ook voor UK, geen idee).
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Zolang men het principe blijft aan houden van ieder jaar meer en meer winst te maken zal illegale downlaod blijven bestaan
Men zou beter de produkten goedkoper aanbieden en op termijn zou men meer winst maken maar nee daar hebben die universitair geschoolde manangers geen oren naar
Dat ze eens voorbeeld nemen aan de vlaamse regering toen die haar schenkingsrecten liet zakken
Meer en meer personen werkten vanaf dan officieel als ze iets weg schenkten en zodoende kreeg men meer geld binnen ondanks dat de rechten veel lager lagen
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Lijkt mij één grote façade om uit de spotlights te blijven. Iedereen weet dat rapidshare bijna puur draait op warez, dat weten ze zelf ook wel. De dag dat ze die bannen kunnen ze de boeken sluiten.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Er lijken nogal tegenstellingen in het verhaal te zitten, zo blijkt: http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=3783526

Het zou kunnen om scam gaan, maar blijkbaar alleen maar wanneer de account in kwestie gehackt is (zodat de user in kwestie er inderdaad niet meer op kan inloggen).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”