De websites van de Britse krant The Times en de zondag-editie The Sunday Times worden vanaf juni betalend. Surfers die artikels willen lezen, betalen daarvoor één Britse pond per dag (ongeveer 1,11 euro) of twee pond voor een week.
Internationale lezers betalen 2 dollar of 1,5 euro per dag, en 4 dollar of 3 euro per week. Dat heeft uitgever News International, een filiaal van de groep News Corp. van mediamagnaat Rupert Murdoch, vrijdag aangekondigd. Net zoals in België, zijn alle websites van kranten in het VK gratis te bekijken. Analisten zijn benieuwd of het nieuwe businessmodel zal aanslaan, zeker gezien de grote aanwezigheid van gratis nformatie op het net.
UB Frontpage
The Times betalend vanaf juni
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Erelid
Die begrijp ik niet...Ofloo schreef:mensen zijn raar men verlangt altijd naar het geen wat men niet heeft, denk maar aan gmail !
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
wel weet je nog toen je een uitnodiging moest hebben voor gmail toen moest iedereen gmail hebben alhoewel ze reeds een email account hadden, .. nu de dag van vandaag is er veel minder commotie rond maar nu kan je het ook zo krijgen, .. Mensen willen altijd wat onbereikbaar is.
Allé nu wil iederen zal ik maar zeggen vroeger dacht je hmm als ik nu eens 10mbit had dan, tja .. da's genoeg voor mij er komt 20mbit, hmm als ik nu eens 100 had ... wel straks is er honderd dan wilt men 1Gigabit![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Allé nu wil iederen zal ik maar zeggen vroeger dacht je hmm als ik nu eens 10mbit had dan, tja .. da's genoeg voor mij er komt 20mbit, hmm als ik nu eens 100 had ... wel straks is er honderd dan wilt men 1Gigabit
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik denk dat er altijd manieren zullen blijven om nieuws gratis te kunnen lezen. Als morgen hln.be betalend wordt dan ga ik naar Nieuwsblad.be en als die betalend worden dan ga ik naar Vandaag.be.
Hopelijk hebben die betaalsites niet te veel succes.
Hopelijk hebben die betaalsites niet te veel succes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Als sporza.be morgen betalend wordt, dan zou ik daar wel voor betalen. Tenzij het onmenselijk bedrag is.
Als deredactie.be en standaard.be betalend worden, dan zou ik dat misschien ook wel overwegen. Ik vind het altijd veel aangenamer om het nieuws daar te lezen dan op andere nieuwssites, vooral qua duiding.
Als deredactie.be en standaard.be betalend worden, dan zou ik dat misschien ook wel overwegen. Ik vind het altijd veel aangenamer om het nieuws daar te lezen dan op andere nieuwssites, vooral qua duiding.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
DSO is reeds betalend voor oudere en geselecteerde artikels!
... al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet meer tegen die paywall opgebotst ben...
... al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet meer tegen die paywall opgebotst ben...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik ben die paywall wel al tegengekomen, wanneer ik niet ingelogd was.(heb abonnement van de standaard)meon schreef:DSO is reeds betalend voor oudere en geselecteerde artikels!
Dus hij bestaat nog wel degelijk. Maar voornamelijk bij oude artikels.
-
- Erelid
Ik ben de laatste tijd ook amper op zo'n paywall gestoten. Nuja, zolang er gratis alternatieven zjin, ga ik die eerst uitputten.