The Times betalend vanaf juni

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De websites van de Britse krant The Times en de zondag-editie The Sunday Times worden vanaf juni betalend. Surfers die artikels willen lezen, betalen daarvoor één Britse pond per dag (ongeveer 1,11 euro) of twee pond voor een week.

Internationale lezers betalen 2 dollar of 1,5 euro per dag, en 4 dollar of 3 euro per week. Dat heeft uitgever News International, een filiaal van de groep News Corp. van mediamagnaat Rupert Murdoch, vrijdag aangekondigd. Net zoals in België, zijn alle websites van kranten in het VK gratis te bekijken. Analisten zijn benieuwd of het nieuwe businessmodel zal aanslaan, zeker gezien de grote aanwezigheid van gratis nformatie op het net.

UB Frontpage
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

En dan vraag ik mij af wie zal betalen om nieuws te lezen, dat je in het slechtste geval een paar uur later gewoon ergens anders kan lezen...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

mensen zijn raar men verlangt altijd naar het geen wat men niet heeft, denk maar aan gmail !
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ofloo schreef:mensen zijn raar men verlangt altijd naar het geen wat men niet heeft, denk maar aan gmail !
Die begrijp ik niet...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wel weet je nog toen je een uitnodiging moest hebben voor gmail toen moest iedereen gmail hebben alhoewel ze reeds een email account hadden, .. nu de dag van vandaag is er veel minder commotie rond maar nu kan je het ook zo krijgen, .. Mensen willen altijd wat onbereikbaar is.

Allé nu wil iederen zal ik maar zeggen vroeger dacht je hmm als ik nu eens 10mbit had dan, tja .. da's genoeg voor mij er komt 20mbit, hmm als ik nu eens 100 had ... wel straks is er honderd dan wilt men 1Gigabit :p
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Ik denk dat er altijd manieren zullen blijven om nieuws gratis te kunnen lezen. Als morgen hln.be betalend wordt dan ga ik naar Nieuwsblad.be en als die betalend worden dan ga ik naar Vandaag.be.

Hopelijk hebben die betaalsites niet te veel succes.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

hln? Voor die sensatie vol met reclame zou ik zelfs nog geen eurocent betalen. Ik lees sowieso deredactie en de standaard...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Als sporza.be morgen betalend wordt, dan zou ik daar wel voor betalen. Tenzij het onmenselijk bedrag is.

Als deredactie.be en standaard.be betalend worden, dan zou ik dat misschien ook wel overwegen. Ik vind het altijd veel aangenamer om het nieuws daar te lezen dan op andere nieuwssites, vooral qua duiding.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

DSO is reeds betalend voor oudere en geselecteerde artikels!
... al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet meer tegen die paywall opgebotst ben...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

meon schreef:DSO is reeds betalend voor oudere en geselecteerde artikels!
... al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet meer tegen die paywall opgebotst ben...
Ik ben die paywall wel al tegengekomen, wanneer ik niet ingelogd was.(heb abonnement van de standaard)
Dus hij bestaat nog wel degelijk. Maar voornamelijk bij oude artikels.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik ben de laatste tijd ook amper op zo'n paywall gestoten. Nuja, zolang er gratis alternatieven zjin, ga ik die eerst uitputten.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”