Hoeveel heb jij al gedownload? (intense)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
StevenVD
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 15:55
Locatie: Bornem

Hey mensen. Zoals velen onder jullie vindt ik de fup van belgacom een beetje lastig. Je mag wel wat meer downloaden maar je weet ik niet juist hoeveel meer je mag downloaden.. Daarom is het misschien handig om een topic te starten waarin mensen zeggen hoeveel ze elke maand gedownload hebben (natuurlijk beslist ieder voor zichzelf of hij deze gegevens openbaar maakt of niet) en of ze al dan niet klachten krijgen van belgacom over een te intensief download gedrag. Op deze manier kan iedereen een beetje inschatten aan welke grenzen zich moeten houden. Hopelijk slaagt de topic een beetje aan en begrijpt iedereen het nut er een beetje van.

Ikzelf ben nog een beetje terughoudend ten opzichte van het ongelimiteerde internet en durf echt niet boven de 100GB gaan op het ogenblik tot ik zeker weet dat belgacom hier geen bezwaren over maakt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

221.55 GB
als je 500gb verbruikt zal belgacom zeker niet reclameren
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lucky99
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 dec 2008, 22:46

ik heb de 340Gb overschreden , een heel verschil als gij een jaar lang met 50GB per maand hebt moeten rond komen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

krisken schreef:scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.

Ah ja, een nuttig gebruik van internet!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Limburg schreef:
krisken schreef:scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.

Ah ja, een nuttig gebruik van internet!

Waarom zou ik het niet eens testen? Als ik een wagen koop en ik rij er dagdagelijks 100km mee of enkel rond de kerktoren...dat is toch mijn zaak?

Aangezien het een test was, met geslaagd opzet, is dit zeker nuttig gebruik!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
StevenVD
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 15:55
Locatie: Bornem

Er wordt dan toch precies vrij veel gedownload.. hopelijk komen er geen klachten van belgacom :-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Sinds de FUP gebruik ik een off-site backup service. Iets van 168GB upload atm...
Bear
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010, 15:05

+- 260Gb in mijn eerste 36u op intense.

Ik zou me niet inhouden als ik jou was, aangezien de volumemeter 500Gb aangeeft, en een extra blok van 500GB gratis is.
Daaruit leid ik af dat ze 500GB "normaal" vinden, maar dat af en toe wat meer geen probleem mag zijn.
En zelfs als BGC vindt dat je te veel downloadt gaan ze je niet meteen op smalband gooien.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Bear schreef:+- 260Gb in mijn eerste 36u op intense.

Ik zou me niet inhouden als ik jou was, aangezien de volumemeter 500Gb aangeeft, en een extra blok van 500GB gratis is.
Daaruit leid ik af dat ze 500GB "normaal" vinden, maar dat af en toe wat meer geen probleem mag zijn.
En zelfs als BGC vindt dat je te veel downloadt gaan ze je niet meteen op smalband gooien.

En waar heb je dat zien staan? Hier zijn het enkel maar blokken van 20 hoor (en eindeloos zal dat nu ook wel niet zijn...).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb goed mijn best gedaan sinds ik 75 GB mag gebruiken (Favorite) en zit nu aan 41 GB. Tja...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Ik heb goed mijn best gedaan sinds ik 75 GB mag gebruiken (Favorite) en zit nu aan 41 GB. Tja...

Ook favorite en zit aan 21,61 GB. En nee, ik heb me niet ingehouden...
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

423,7 Gig

Streaming video op PS3 en daily backup van servertje.
Afbeelding
Bear
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010, 15:05

TomG schreef:
Bear schreef:een extra blok van 500GB gratis is

En waar heb je dat zien staan? Hier zijn het enkel maar blokken van 20 hoor (en eindeloos zal dat nu ook wel niet zijn...).
Je hebt gelijk. My bad.
Anyway, als 500GB de gehanteerde limiet is ben ik tevreden (ook zou ik liever hebben dat ze het dan ook zo adverteren).
Mijn huidige downloadspree is mijn eenmalige kennismaking met BGC ;)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

krisken schreef:scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.


Hoeveel heb je dan traffic gehad die maand ?
The eternal and true pessimist :D
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

28terra?kan da kloppen ? :p (alleen werkdagen aan 20uur per dag , aan 2mbyte per seconde)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Bear schreef:
TomG schreef:
Bear schreef:een extra blok van 500GB gratis is

En waar heb je dat zien staan? Hier zijn het enkel maar blokken van 20 hoor (en eindeloos zal dat nu ook wel niet zijn...).
Je hebt gelijk. My bad.
Anyway, als 500GB de gehanteerde limiet is ben ik tevreden (ook zou ik liever hebben dat ze het dan ook zo adverteren).
Mijn huidige downloadspree is mijn eenmalige kennismaking met BGC ;)


Mochten ze die 500 GB afficheren, dan zou je gewoon bijbetalen voor die blokken van 20GB. Ik heb dat al vaak gemerkt: dingen die niet vermeld worden, zijn vaak niet "hard gelimiteerd" (dus op een bepaalde waarde vastgezet).

Heb je bvb al eens kunnen lezen hoeveel PPPOE sessies je kan maken? Het is er zeker meer dan 1 (ik gebruik er thuis 3-tal). En het zou nog eens afhangen van het abonnement waarvan je voorzien bent ook...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

a3ke schreef:
krisken schreef:scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.


Hoeveel heb je dan traffic gehad die maand ?



10mb komt dus overeen met ± 1mb/sec dus ff vlug rekenen
3600mb per uur
*24 is 86 400mb per dag
*30 is 2 Tb 592GB


en dat terwijl ik een fysieke limiet heb van 1 684 800 :lol: deze maand zit ik toch alweer rond de 800Gb.....(en voor wie zich afvraagt wat 15 full blu rays en het gewone verkeer)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
StevenVD
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 15:55
Locatie: Bornem

Als ik deze maand dus rond de 200GB zal downloaden is dit dus zeker geen probleem?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

a3ke schreef:
krisken schreef:scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.


Hoeveel heb je dan traffic gehad die maand ?

Het script heeft exact één maand gelopen (februari) en op het einde had ik 1.67TB gehaald.
Hoe die andere poster aan 27TB geraakt is mij een raadsel...

Is een gewone scarlet one lijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

krisken schreef:
a3ke schreef:
krisken schreef:scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.


Hoeveel heb je dan traffic gehad die maand ?

Het script heeft exact één maand gelopen (februari) en op het einde had ik 1.67TB gehaald.
Hoe die andere poster aan 27TB geraakt is mij een raadsel...

Is een gewone scarlet one lijn.


hmm ik zit er toch 1Tb naast met mijn berekeningen :lol:

niet echt zo moeilijk hé, die neemt gewoon 10mb ipv 1 zo kom je op ±27TB => komt dus overeen met ne fiber van 100mb
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
StevenVD
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 15:55
Locatie: Bornem

Wat een verspilling van bandbreedte :P
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Blijkbaar ben ik maar een kleinverbruiker met mijn 22GB op 6 dagen (Generation abonnement) ;)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Limburg schreef:
krisken schreef:scriptje gemaakt dat continue een 100mb.bin bestandje download van een server van me bij OVH (geen limieten) met een snelheid van 10mbit...heeft een maand continue gedraaid zonder problemen.

Ah ja, een nuttig gebruik van internet!
En OVH maar hun lijnen upgraden en denken dat ze al het verkeer van de wereld moeten transporteren xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Als ik lees wat sommigen hier doen om hun punt te bewijzen qua massa nutteloze data transfers, dan ben ik blij dat er iets als een FUP van toepassing is. Ik kijk al uit naar de eerste klachten hier op het forum over users die reeds aangemaand werden.

Het is weer niet verwonderlijk: als men een hand geeft, dan neemt men een arm. Jammerlijke tendens...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

persoonlijk verbruik ik nu meer om de eenvoudige reden dat we een dagelijkse serie volgen van rtl4.
Die kan ik nu in hd bekijken maar zal zeker ruimschoots toekomen met mijn 500gb.
En tom het is waar als iedereen nu nomaal zou omspringen zou er niks aan de hands zijn maar er gaan terug mensen zij die willen testen en testen en alles gaan verzieken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Ik verbruik nu niet meer of minder dan voordien. Het is gewoon een opluchting dat je niet meer (of toch heel weinig) op je verbruik moet letten.
Er zullen er altijd zijn die willen overdrijven, daarom is het een fup.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

proximusboyke schreef:persoonlijk verbruik ik nu meer om de eenvoudige reden dat we een dagelijkse serie volgen van rtl4.
Die kan ik nu in hd bekijken maar zal zeker ruimschoots toekomen met mijn 500gb.
En tom het is waar als iedereen nu nomaal zou omspringen zou er niks aan de hands zijn maar er gaan terug mensen zij die willen testen en testen en alles gaan verzieken

En waarom waren er nu weer limieten? om extra geld in het laatje te brengen, niet vanwege andere redenen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Straf... onnuttig gebruik van internet. Daarvoor hebben we al die jaren op de afschaffing van de limieten gewacht.

Ik ben persoonlijk voor afschaffing van de meters als ik dat zo lees :)

Als je het zelfde doet bij Telenet (een netwerk dat veel meer vatbaar is voor capaciteitsproblemen omwille van de gebruikte technologie) ben ik vrij zeker dat ze wel laten horen dat ze het niet tof vinden (zeker niet als je fibernet 100 hebt).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

downloaden om te gebruiken OK
downloaden om terug te wissen om zo maar boven de 500gb te geraken en te kijken wanneer de provider iets zegt is zielig.
zoals ik zeg kijken we een serie 20x24 min HD en zijn dan nog eens met 4 om de downloaden en komen nog aan geen 500gb
stel me toch vragen bij mensen die daar tekort mee hebben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Noem mij zielig...maar durf het dan in mijn gezicht te zeggen ipv het hier te posten ;-)
Wat velen hier vragen is het punt dat ik wou testen. Tientallen mensen vragen hier wanneer BGC problemen maakt dat je teveel gebruikt. OK het is zinloze crap dat ik binnengehaald heb, but so what? Maandje gedownload, en tis nu ni dat ik die test elke maand ga uitvoeren hé! Overigens als je gewoon even een beleefd mailtje schrijft naar de helpdesk, weet je dat ze tot 500GB geen problemen maken, vanaf 1TB kijken ze al wat raar en houden ze je in het oog. Doe je 3 opeenvolgende of 6 maanden per jaar meer dan 1TB dan zal je een brief krijgen om te minderen. In het geval van 3 opeenvolgende maanden krijg je nog eens 3 maanden de tijd om te bewijzen dat je mindert. Dus na 6 maand in het totaal gaan ze je lijn cappen naar 6mbit.

Misschien kon ik het gewoon mailen en zo vragen aan die gasten, maar ik heb het gewoon in de praktijk gebracht en die gast bij BGC heeft eens goed gelachen liet hij mij weten.

Trouwens, regulier doe ik iets van een 250GB/maand met mijn vdsl lijn. 100GB/maand is voor een backup van mijn servers, de rest is regulier dataverkeer en emails.

Wat OVH betreft : ze adverteren met unlimited dataverkeer, dus waarom zou ik het niet gebruiken? Alles samen doet de firma waar ik voor werk iets van een 2Gbit in FR (maar dan wel met SLA's), dus die mannen gaan echt niet kijken op 10mbit of niet hoor...90% van het dataverkeer van OVH is ... torrents overigens!

Trouwens wat ik voor de test download is mijn zaak toch? Kon mij natuurlijk ook bezig houden met pr0n te downloaden, of met illegale mp3's of whatever...

Het is weer het zoveelste bewijs dat sommige (let vooral op dit woord...wie het schoentje past...) hier op UB denken dat ze heer en meester zijn op het internet en ook op dergelijke manier mogen reageren. Er is een FUP, dus waarom zou ik deze niet gebruiken? Als IK daar problemen mee krijg met BGC is dit MIJN probleem, toch niet dat van jullie? Dus waar maken jullie zich dan druk om? Bang dat BGC omwille van 1 klant die 10mbit deed gedurende één maand de FUP in de prullenmand gooit? jongens toch...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

gr4vity schreef:Straf... onnuttig gebruik van internet. Daarvoor hebben we al die jaren op de afschaffing van de limieten gewacht.

Ik ben persoonlijk voor afschaffing van de meters als ik dat zo lees :)

Als je het zelfde doet bij Telenet (een netwerk dat veel meer vatbaar is voor capaciteitsproblemen omwille van de gebruikte technologie) ben ik vrij zeker dat ze wel laten horen dat ze het niet tof vinden (zeker niet als je fibernet 100 hebt).

Gr4vity, kan je aub dat laatste even toelichten? Bedoel je hiermee dat Telenet een gedeeld medium is (ringnetwerk), terwijl xDSL een apart medium is (sternetwerk), of spelen er nog factoren mee?
Ondanks de test ben ik toch liefhebber voor (hoge) vaste limieten, zoals 500GB. Dit is een limiet die men met gewoon internetgebruik niet kan halen, of je moet een serieuze downloader zijn. Ikzelf deed vroeger gemiddeld een 100a150GB/maand aan internetverkeer. Dit is vrij hoog, maar toch normaal internetgebruik. Met de backups erbij is het echter met +/- een zelfde grootorde gestegen. Maar dan zit ik nog maar juist over de helft.

De FUP was zeker een stap in de juiste richting, maar men wet niet hoe men de FUP berekend. Een prachtig voorbeeld van die vraagstelling staat hier ook ergens op UB (maar kan ik helaas niet vinden)...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

krisken ik had het niet over u
maar gewoon in het algemeen.
Zeker weten dat er hier zijn die proberen te downloaden om de zaak te verzieken.
om zo te kunnen klagen en zagen hoe slecht belgacom is omdat ze maatregelen nemen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:krisken ik had het niet over u
maar gewoon in het algemeen.
Zeker weten dat er hier zijn die proberen te downloaden om de zaak te verzieken.
om zo te kunnen klagen en zagen hoe slecht belgacom is omdat ze maatregelen nemen.

Zoals ik zei : BGC gaat niet na één maandje maatregelen treffen. Als dit gebeurde (ik deed dit niet met mijn eigen lijn, maar op de lijn van iemand anders...had hem wel beloofd dat mocht hij op smallband geraken of tijdelijk van het internet gegooid worden, we wel snel een UTP gingen trekken van mijn router naar zijn router...2 seconden werk in dit appartement ;-)) dan ging de persoon ermee akkoord met eventuele maatregelen van BGC uit. We staan immers nog altijd in voor onze eigen daden. Het leek mij dan ook een pak veiliger om dergelijke crap te downloaden, dan om illegale bestanden te versassen. Vandaar ook de mail naar BGC met de uitleg hoe we getest hebben, op deze manier hadden we ons toch al iets of wat safe gezet. BGC, Telenet of eender welke provider zal niet over één nacht ijs gaan om maatregelen te nemen, maar het is als met bier : geniet, maar gebruik het met mate :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Om dat gezever hier wat te counteren: bij deze een dankuwel aan diegenen die het even willen uittesten. ;-)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

10 * 60 * 60 * 24 * 30 = 25920000 megabit = 3164.0625 gigabytes = 3.08990479 terabytes

Ik vroeg onlangs op een telenet topic(viewtopic.php?f=24&t=25100&start=860#p316988) of ik goed 100GB per nacht zou kunnen backuppen maar bleek dat telenet toch snel iets gaat zeggen dan...

Zou deze belgacom lijn beter geschikt zijn om zoiets te doen, of kan je daar beter dommel unlimited voor pakken?
Spijtig dat ik geen vdsl2 kan nemen...
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

200 GB
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

@ splinterbyte: BGC Pro compact = unlimited.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

krisken schreef:Gr4vity, kan je aub dat laatste even toelichten? Bedoel je hiermee dat Telenet een gedeeld medium is (ringnetwerk), terwijl xDSL een apart medium is (sternetwerk), of spelen er nog factoren mee?


Het telenet netwerk heeft een veel lagere bandbreedte per gebruiker. Wanneer in jou straat iedereen telenet heeft zal je snelheid op bepaalde momenten langer zijn als normaal (lees; wanneer er veel gedownload word op dat moment). Ik meen zelfs ergens begrepen te hebben dat men maximaal 5 fibernet 100 aansluitingen per node wil (kan ook geen gerucht zijn). Op bepaalde nodes zitten 2000 gebruikers en meer.

Ik heb hier eerder al eens op gewezen, maar ik vind het niet zo direct.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is dus wat ik bedoel met gedeeld medium (de node). Maar behalve dit zijn er geen andere verschillen?
Ik heb wel reeds gehoord dat men de nodes nu snel kleiner kan maken, en dus meer fibernetgebruikers kan toelaten. Op UB had ik dit namelijk ook gelezen van maximum 5fibernet gebruikers per node, ongeacht of het 50mbit of 100mbit gebruikers zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”