Radio ontvangst TVV.

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Hallo, sinds ongeveer 2 weken kan ik de vlaamse radio zenders niet meer ontvangen via TVV.
Het is begonnen toen ik de nieuwe zenderlijst heb ingelezen, vroeger stonden die vanaf plaats 501 enz., nu staat op plaats 501 Datasystems RRR, op 502 arte, op 503 Data system enz.
De ontvanger is een simpele Thomson Box 8080, heb die al diverse keren laten scannen, terug op fabrieksinstellingen gezet, steeds zelfde resultaat. Op googel heb ik al verschillende forums doorzocht (oa Sat4all), maar blijkbaar ben ik de enige met deze klachten, heb wel de nieuwe zenderlijst van TVV gevonden (vanaf 26-02-10), maar daar staan de vlaamse zenders nog steeds op de zelfde plaats (501,502 enz)
Nu luister ik radio via de ingebouwde DBT ontvanger van mijn plasma, verbonden naar de stereo, maar dan moet de TV blijven opstaan, en dat verbruikt wel wat stroom denk ik...
Wie geeft me wat goede raad :?
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

T'is opgelost, :banana: ben te snel geweest om het op dit forum te posten.
Heb nog eens een doorgedreven zoektocht op het WWW gehouden, en kwam uiteindelijk op de site van TVV terecht (was beter daar begonnen), blijkt dat men met ontvangers van het merk Thomson eerst de kanalen moet instellen (laten scannen) ,en dan nog eens "kanalen snel installeren" moet uitvoeren. Heb dat gedaan , en tadaa, daar verschenen de verloren gewaande radio zenders. Nu eens goed luisteren , want heb op diverse forums gelezen dat TVV de bandbreedte (en dus kwaliteit) van de audio teruggebracht heeft.
En hopen dat het niet meer regent,-wat heeft dat er nu mee te maken- zie ik jullie al denken, wel iedere keer als het (fel) regent vallen hier de nederlandstalige posten uit. Eerst dacht ik dat het aan mijn installatie lag, maar dan moet alles toch uitvallen, en dat is niet zo... lois
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het is niet zo dat alle posten wegvallen als het (hard) regent. Heeft gewoon te maken met (het sterke of zwakke signaal van) de transponders. En kan voor een groot deel opgelost worden door een grotere schotel te installeren. In mijn geval 88cm. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je nooit meer uitval gaat hebben.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Het zou wel kunnen dat het daaraan ligt, zit hier met een schotel van 60cm. (zo'n startpakket van TVV), 199 euro, ben daar toch 2 jaar vrij tevreden van geweest. alleen als het fel regent vallen de posten tem 14 uit, alle nederlands talige, de andere blijven , maar die zitten wss op een andere tranponder.
Ben aan het denken van een Visiosat G4 schotel aan te schaffen (hoewel die niet veel groter is dan wat ik nu heb), en een VU+DUO als ontvanger, maar die is dan weer niet goedgekeurd door TVV.
En we staan op de drempel van 3-D TV, in april komen de eerste TV's uit, het zou kunnen dat we volgend jaar weeral nieuwe hardware kunnen kopen... lois
speedybritt
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2010, 16:36

lois schreef:Het zou wel kunnen dat het daaraan ligt, zit hier met een schotel van 60cm. (zo'n startpakket van TVV), 199 euro, ben daar toch 2 jaar vrij tevreden van geweest. alleen als het fel regent vallen de posten tem 14 uit, alle nederlands talige, de andere blijven , maar die zitten wss op een andere tranponder.
Ben aan het denken van een Visiosat G4 schotel aan te schaffen (hoewel die niet veel groter is dan wat ik nu heb), en een VU+DUO als ontvanger, maar die is dan weer niet goedgekeurd door TVV.
En we staan op de drempel van 3-D TV, in april komen de eerste TV's uit, het zou kunnen dat we volgend jaar weeral nieuwe hardware kunnen kopen... lois


Het kan helpen van de schotel een beetje bij te stellen. Hier mag het toch al lelijk beginnen stortregenen eer het signaal verzwakt. Maar 88 centimeter is inderdaad beter dan de standaard talloren van TVV.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

lois schreef:Ben aan het denken van een Visiosat G4 schotel aan te schaffen (hoewel die niet veel groter is dan wat ik nu heb), en een VU+DUO als ontvanger, maar die is dan weer niet goedgekeurd door TVV.


Waarom zijn er toch nog altijd mensen die belang hechten aan of trouw zweren aan "door TVV goedgekeurde ontvangers"?? Het is écht niet zo dat deze goedgekeurde ontvangers beter zijn, meer kunnen ontvangen... Het is een marketingpraatje om de lichtgelovige mens er toe aan te zetten om een TVV ontvanger te kopen waar TVV waarschijnlijk goed geld aan verdient. Echter: elke satelliet ontvanger voldoet om TVV (of om het even welke zender van om het even welke provider) te ontvangen. Meer nog: de ontvangers die NIET goedgekeurd zijn door TVV hebben veel meer mogelijkheden (zoals opnemen, 2 of meer tuners, netwerkaansluiting, onbeperkte geheugencapaciteit...). Wie zo een goedgekeurd toestel (of setje) koopt, is echt wel naïef. Je wordt namelijk iets opgedrongen waarvan je achteraf dikke spijt krijgt. Ik heb een Dreambox 800 (dus niet door TVV goedgekeurd) en ik zou voor geen geld van de wereld nog een ander toestel willen, wat TVV ook moge zeggen of beweren. Precies alsof TVV een speciaal signaal de lucht instuurt dat enkel door hun goedgekeurde ontvangers gedecodeerd kan worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Precies alsof TVV een speciaal signaal de lucht instuurt dat enkel door hun goedgekeurde ontvangers gedecodeerd kan worden.


Is dit soms niet het geval met de gebruikte CAM's in de "niet goedgekeurde" toestellen (al is mijn sat kennis rond die problematiek zo goed als nul) ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Nee; CAM's kan je in elk toestel plaatsen dat daarvoor geschikt is. Een CAM is niet echt noodzakelijk als je een ontvanger hebt met ingebouwde kaartlezer (vb. Dreambox). Op die manier kan je de aankoop van een CAM besparen (toch zo een 80 euro). De CAM dient er enkel voor om je officieel abonnementskaartje in te schuiven zodat het signaal gedecodeerd wordt. Maar als je een gewone kaartlezer hebt die die bepaalde codering ondersteunt dan is een CAM overbodig. Er zijn trouwens maar een beperkt aantal coderingen in omloop die gebruikt worden door de verschillende providers: Nagravision, Irdeto, Seca Mediaguard, Viaccess, NDS en zo zijn er nog een paar. En als ik mij niet vergis gebruikt TVV, net zoals CanalDigitaal, de Seca Mediaguard codering van het Zwitserse bedrijf Kudelski. NDS is voornamelijk populair bij de Sky zenders. Irdeto werd ontwikkeld door een Nederlands ingenieur, IngenieuR DEn TOonder.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Los van dit alles is er een probleem opgedoken met niet goedgekeurde ontvangers: de themakanalen zijn sinds vandaag niet meer te bekijken zonder een HD ontvanger.

Noodzakelijk voor deze optie:

Abonnement op BasisPakket of PlusPakket
HD-ontvanger
Schotel met DUO LNB (uitzendingen ziin op Astra 3)


http://www.tv-vlaanderen.be/optie-themapakket.aspx

Wie een goedgekeurde SD ontvanger had kon deze inruilen voor een HD ontvanger. Wie zelf een (SD) Dreambox had kan die kanalen niet meer bekijken tenzij hij overgaat tot de aankoop van een HD Dreambox ( of een variant zoals de VU+ )

Ondanks dit blijf ik toch trouw aan Dreambox ( of variant ) en vooruitgang/ vernieuwing kost nu eenmaal geld.

On topic nu :-D Over de kwaliteit van de radiozenders ben ik niet tevreden omdat de bitrate 128 kbps is behalve voor Klara, die is nog aan 192 kbps.
De oorzaak ligt bij TV Vlaanderen en niet bij de Dreambox.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hoeveel kost zo'n nieuwe dreambox?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Goztow schreef:Hoeveel kost zo'n nieuwe dreambox?

De goedkoopst Dreambox 500HD kost rond de 349 €
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

& het was vroeger 256kbit/s.

Als ik nu nog een dual tuner zou kopen zou het ook de VU + DUO worden (op de slaapkamers staan nog steeds de dm600 SD's).

Vind het echt niet kunnen dat tvvlaanderen een tijdje terug (paar maanden geleden) SD toestellen aanbood en nu in mpeg4 gaat uitzenden.
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Bedankt allemaal ,begin nu al wat klaarder te zien in de satelliet materie, hoewel ik nu nog altijd niet weet welke ontvanger te kopen.
Was aan het denken de vu+duo te kopen, maar die is momenteel bijna niet verkrijgbaar, alle exemplaren die de winkels binnenkrijgen zijn al op voorhand gereserveerd.
De DB500 en 800 hebben volgens diverse sat fora een wat minder scherp beeld in SD content.
Ik was gisteren in de Saturn in Antwerpen en had bijna een Technomate 6800 HD gekocht voor 398 euro, een toestel met een zeer goede beoordeling op het www.
Misschien toch nog even afwachten ,en zien welke weg TVV opgaat, met hun prijsverhoging, zenders uit het basic pack halen, geluids en beeld kwaliteit verminderen, slechte klanten service, enz . het lijkt er wel op dat ze Telenet aan het imiteren zijn... lois
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

lois schreef:Hallo, sinds ongeveer 2 weken kan ik de vlaamse radio zenders niet meer ontvangen via TVV.
...
Nu luister ik radio via de ingebouwde DBT ontvanger van mijn plasma, verbonden naar de stereo, maar dan moet de TV blijven opstaan, en dat verbruikt wel wat stroom denk ik...
Wie geeft me wat goede raad :?

Als het Tv scherm daarbij niet aanstaat zal dat stroomgebruik wel meevallen zeker.
Maar anders kan je ook een apart dvb-t ontvangertje kopen (nieuw 40 euro maar op internet 2ehands moet dat dus nog veel goedkoper lukken) en dat als radio-tuner gebruiken als het jou alleen om de VRT (en event. ned en rtbf ) radiozenders te doen is.
Zelf luister ik ook zo naar de radio. Het signaal is 190 Kbs. Goed van kwaliteit dus en veel goedkoper dan RDS radio's. Enig probleem is mochten er eens zenderwijzigingen zijn (dan moet je de ontvanger aan je tv koppelen om de ontvanger deftig te kunnen bedienen ...) maar de kans is klein dat er hier in Vlaanderen nieuwe vrij te ontvangen DVB-T radiozenders bijkomen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Goztow schreef:Hoeveel kost zo'n nieuwe dreambox?


Als je voor het instapmodel HD van Dreambox gaat, de 800, ben je ca. 380 à 400 euro kwijt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Zonet nog wat opgezocht over de DB800HD, heeft DVI uitgang ipv HDMI, en MPEG 2 ipv MPEG4, de (toekomstige ) uitzendnorm van TVV, zal dit geen problemen geven?
Verder nog wat gevonden over card- sharing, je gelooft je ogen niet, als je ziet wat er allemaal kan....
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dreambox ondersteunt H.264, wat (volgens mij) de norm is voor HD uitzendingen. En ik ontvang TV Vlaanderen (SD en HD) met een Dreambox 800. Je mag altijd komen kijken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

De 500HD is iets goedkoper.

In plaats van een 800HD zou ik voor het kleine prijsverschil een VU+ nemen. Persoonlijke keuze uiteraard.

lois schreef:Zonet nog wat opgezocht over de DB800HD, heeft DVI uitgang ipv HDMI, en MPEG 2 ipv MPEG4, de (toekomstige ) uitzendnorm van TVV, zal dit geen problemen geven?
Verder nog wat gevonden over card- sharing, je gelooft je ogen niet, als je ziet wat er allemaal kan....

Tuner DM800HD: DVB-S2

Er zit een DVI -> HDMI verloopstukje in de doos.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lois schreef:Was aan het denken de vu+duo te kopen, maar die is momenteel bijna niet verkrijgbaar, alle exemplaren die de winkels binnenkrijgen zijn al op voorhand gereserveerd.

Kijk eens op kapaza (325€).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lois schreef:Verder nog wat gevonden over card- sharing, je gelooft je ogen niet, als je ziet wat er allemaal kan....

Er zijn echt wel beperkingen aan de dreambox 800/8000 zoals geen 1080P ondersteuning, de vu kan dat dacht ik wel.
Er gaat niets boven een dedicated htpc (divx H.264 afspelen e.d. kan wel eens lastig gaan) naast een linux sat box.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Altijd leuk om te lezen als de mensen hun ogen opengaan...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”