Apple brengt mogelijks multitasking naar iPhone

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Apple zou met het vrijgeven van de 4.0 firmware voor de iPhone, eindelijk multitasking toelaten op het toestel. Hoe zwaar multitasking op de iPhone zal wegen, is nog niet geweten.

Al heel lang klagen gebruikers het gebrek aan multitasking op de iPhone en het gebrek aan Flash. Apple lijkt een van de gebreken te willen wegwerken met de 4.0 firmware voor de iPhone. Dat meldt TheNextWeb op basis van enkele bronnen dichtbij het bedrijf.

Wie een jailbreak toepast geniet al langer van multitasken. Een jailbreak is een handeling die het mogelijk maakt om op een iPhone en iPod Touch softwaretoepassingen te laden die niet door Apple geautoriseerd zijn.

Natuurlijk stelt zich de vraag hoe zwaar multitasking zal wegen op de levensduur van de batterij en op de performantie van het hele toestel. Hoe meer applicaties er op hetzelfde moment worden gebruikt, hoe trager het toestel zal reageren, hoe minder lang de batterij zal meegaan. Op de nieuwere iPhone 3GS stellen deze problemen zich minder hard voor. Het is nog niet geweten of ook de nog te lanceren iPad multitasking zal ondersteunen.

UB Frontpage
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 12 maa 2010, 10:37, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik snap ergens wel waarom ze het nooit hebben willen toestaan, maar uiteindelijk moet je het aan de gebruiker overlaten om daar verantwoordelijk mee om te gaan eh. Als ik m'n GPS-applicatie op laat staan op achtergrond zal de batterij sneller op zijn en zal ten koste gaan van de beschikbare ram en cpu voor andere applicaties. Maar daar kan een goeie taskmanager duidelijkheid in scheppen eh :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

IMO moet er DUIDELIJK in titel staan dat het om een gerucht gaat. Ten eerste er gaan ZO VEEL geruchten over apple dat het niet echt verstandig is ze gewoon over te nemen. Ten tweede zelfs in uw bron staat het met een vraagteken. Ok er staat in de tekst vermeldt maar toch, de titel moet het ook al aangeven
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Voor mij is dit goed zo.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Apple brengt mogelijks ...

Dat lijkt me een correctere titel ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid

alee dan, laten we het nu dan over de inhoud hebben? Ik heb liever dat als je commentaar hebt over de tekst zelf en niet over de inhoud, dat je dat via PM doet.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ooh laa laa, someone stepped on someone else's e-pen1s ! :mrgreen:
ooh. shiny.
liger
Elite Poster
Elite Poster

inhoud is een speculatie..
als apple geen multitasking gaat toelaten gaan ze veel verliezen tegen android (en mss winmobile)

Enige probleem voor apple is Steve Jobs
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

liger schreef:inhoud is een speculatie..
als apple geen multitasking gaat toelaten gaan ze veel verliezen tegen android (en mss winmobile)
Volgens mij is multitasking niet zo een pijnpunt als bijvoorbeeld flash. Echte tweakers zullen het wel missen, maar sinds deze meestal een jailbreak hebben is dat geen probleem. Moest het er toch komen, gaat het er alleen voor de 3GS en opvolger zijn. Het vrije geheugen van de 2G/3G is namelijk amper een 50MB wanneer niets gebruikt wordt. Apple zal natuurlijk wel alles goed willen afschermen, want bv een fart-app in de background gaan ze zeker nooit willen :lol:
Anyway, voor mij is het gemis van flash toch de grootste ergernis. En zeker op de komende iPad...
liger
Elite Poster
Elite Poster

als ik aan multitasking denk, denk ik dan eerder aan zoiets simpel als mail open hebben en een browser

Of chatten en mail checken en browsen

Vind het spijtig dat Palm Pre niet beschikbaar is in Belgie :bang:
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Voor mij is multitasking op de iPhone geen absolute must. Heel af en toe zou het wel eens handig zijn maar meestal is het geen probleem. Dat ze het moeten introduceren omdat de concurrentie hiermee een voorsprong heeft begrijp ik maar al te goed.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Uiteidelijk gaat Windows Mobile 7 ook geen multitasking hebben. Daar vangen ze het op door 'hubs', waar dus alle content van je contacten in één centrale plaats toekomt ipv aparte applicaties. Vind dat wel een origineel idee en misschien volgt apple hierin ook wel...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hoe volgt Apple hier ook wel? Als ik in een app iets met m'n contactgegevens moet doen, dan zie ik toch altijd dezelfde lijst hoor...

En multitasken op m'n iPhone, ik heb het al ééuwen :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”