aanmaken Voipbuster-account en IP-adres

Plaats reactie
hansl
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:18

goedendag,

ik heb een Siemens Gigaset S685IP voor Voip-bellen aangeschaft . Maar ik heb ook een Mac. Op een Mac kan Voipbuster niet rechtreeks worden geïnstallleerd. Eerst moet je op een PC een Voipbuster-account aanmaken, dan een softphone op de Mac installeren en dan de gegevens van de PC over het account in de telefoon invoeren.
Nu lukt het niet om via de PC labtop een Voipbuster account aan te maken. Dat komt doordat de labtop van mijn vrouw's werk is en het toevoegen van programma's en accounts kan niet zo maar.

Mijn vraag is: als ik nu bij iemand anders op een willekeurige PC mijn Voipbuster-accouni aanmaak, kan ik dan de zo verkregen codes invoeren op mijn Siemens Gigaset ,
of zijn die gegevens gebonden aan een bepaald IP-adres?

Bij automatische configuratie zal dan waarschijnlijk het gebruikte IP-adres (van iemand anders) worden ingevoerd. Kan ik dat evengoed doen en alleen later het IP-adres veranderen?

Of komt het IP-adres helemaal niet ter sprake met betrekking tot een Voip account?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je kan inderdaad op eender welke PC je account aanmaken en dan achteraf deze account gegevens invullen in je VOIP-telefoon. Je IP adres heeft hier niets mee te maken. Je IP adres verandert trouwens toch minstens elke 36 uur (als je via DSL surft).

PS: laptop, niet labtop. :-)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

hansl schreef:ik heb een Siemens Gigaset S685IP voor Voip-bellen aangeschaft . Maar ik heb ook een Mac. Op een Mac kan Voipbuster niet rechtreeks worden geïnstallleerd. Eerst moet je op een PC een Voipbuster-account aanmaken, dan een softphone op de Mac installeren en dan de gegevens van de PC over het account in de telefoon invoeren.
Eerste opmerking: kijk nog eens goed na of je wel Voipbuster zou nemen. Er zijn namelijk goedkopere alternatieven (afhankelijk van naar welke landen je wil bellen. Vooral de tarieven naar gsm kunnen nogal verschilllen.
Voorbeeld: PoivY (een broertje van Voipbuster uit dezelfde familie)

Tweede opmerking: Er is een aparte methode voor Linux / Mac gebruikers om een account aan te maken via de site (Websignup): https://www.poivy.com/en/websignup.php
... of als je perse Voipbuster wil: https://www.voipbuster.com/en/websignup.php
Je typt er gewoon jouw gewenste username in, paswoord en e-mail adres en de account is aangemaakt. Ga dan naar de site en log je in met deze accountgegevens, en je kan de rest aanpassen (adres, telefoonnummers ...) en belkrediet aankopen. Je vind er ook de settings die je nodig hebt voor je IP phone en/of je Softphone (Mac): http://www.poivy.com/en/sipp.html

Dus je hoeft het helemaal niet aan iemand anders te vragen om dit te doen in jouw plaats ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hans, ik ben ook Mac gebruiker. Een makkelijke manier is om op jouw Mac een emulator te draaien (Parallels Desktop om er 1 te noemen) en daarbovenop dan Windows te installeren. Op die manier kan je om het even welk Windows programma gaan gebruiken en kan je op je Mac volledig alles gaan configureren voor VoIP telefonie. Zo heb ik het gedaan en alles is vlekkeloos verlopen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Maglor schreef:Je IP adres verandert trouwens toch minstens elke 36 uur (als je via DSL surft).
Niet waar, hang maar net van het abonnement af, voor de goedkope is dat wel zo, maar bv het Dommel 50 euro VDSL heeft een vast IP om maar iets te noemen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
hansl
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2010, 00:18

Ik heb drie dagen geleden krediet gekocht bij Poivy via Paypal (eerste keer)

ik zou een code moeten ontvangen via email voor in mijn Gigaset in te voeren maar heb nog geen bericht gehad en de freedays tikken al weg. Het krediet is wel te zien op mijn account. Is het normall dat het zo lang duurt? Poivy reageert niet op mijn mails Wat is er te doen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Wat versta jij onder een code? Ge moet toch gewoon je (login-)gegevens invullen. Ergens in de FAQ van Poivy staan de SIP-gegevens.
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

hansl schreef:Ik heb drie dagen geleden krediet gekocht bij Poivy via Paypal (eerste keer)

ik zou een code moeten ontvangen via email voor in mijn Gigaset in te voeren maar heb nog geen bericht gehad en de freedays tikken al weg. Het krediet is wel te zien op mijn account. Is het normall dat het zo lang duurt? Poivy reageert niet op mijn mails Wat is er te doen?
Ik weet welke code je bedoelt, maar die ga je niet krijgen.
Gewoon 'nee' antwoorden als je telefoon om die code vraagt en de gegevens handmatig ingeven.

SIP port : 5060
Registrar : sip.poivy.com
Proxy server : sip.poivy.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your PoivY username
Password : your PoivY password
Display name/number : your PoivY username or voipnumber
(Stunserver (option) : stun.poivy.com)

Stunserver heb ik niet ingevuld.

Het gemakkelijkst is om alles in te geven via de webinterface ipv via de telefoon.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Fraggle schreef:(Stunserver (option) : stun.poivy.com)
Stunserver heb ik niet ingevuld.
* Stunserver is niet nodig als je een VOIP router gebruikt (die een extern IP adres heeft).
* Stunserver is niet nodig als je de account alleen gebruikt voor uitgaande gesprekken (in principe ga je zelden inkomende gesprekken krijgen op je PoivY account, tenzij van iemand die ook PoivY heeft en jou rechtstreeks op jouw Poivy account wil bellen).
* Stunserver is wel nodig als je IP telefoon, of ATA, achter een router staat (met NAT), en je wil binnenkomende oproepen ontvangen. STUN decteert namelijk welk type firewall je hebt, en zorgt ervoor dat binnenkomende request naar de juiste Client doorgesluist worden.

PS. Het maakt in feite niet uit welke stun server je gebruikt. Je kan een WeePee stun server gebruiken met een PoivY account, of omgekeerd. Soms is het al of niet gebruiken van een stun server een kweste van "trial and error".

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Welke router heb je in gebruik?
Er zijn routers die weigeren Voip door te laten of een Sip-algorithm gebruiken en de boel verkloten.
bv een D-Link DSL-504T laat geen Voip door, wat je ook doet, het werkt niet.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”