plots daalt mijn snelheid naar 0kb/s

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

hey

ik heb sinds gisteren een pack bij belgacom met internet intense, tv comfort en telefoon classic. De lijn is 20 Mbps

als ik nu iets download gaat het een tijd goed tot na kwartier ofzo, daalt de snelheid naar 0 en blijft ook op 0

soms kan ik op internet, dan weer niet

echt onstabiel. iemand raad hiermee?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is dat een http-download (via je browser) of met behulp van torrents?
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

met alles
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wat zijn dan je lijnwaarden (in je modem) als dit probleem zich voordoet ?
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

als u ding uitvalt kun jij dan nog telefoneren? :

al geprobeerd van u modem te herstarten?
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

ja dus belgacom tv blijft werken, telefoon heb ik nog niet uitgeprobeerd.

ik kan de lijnwaarden niet zien dan omdat 192.168.1.1 niet laadt

mvg
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Misschien zit je met beestjes op je PC die na een tijd je netwerk platleggen?

Of anders is er inderdaad iets met je modem.

Verbind je draadloos? Zo ja, probeer eens met een kabel.
Werk je reeds met een kabel? Probeer met een andere kabel, of probeer eens draadloos.
Als het dan nog niet werkt, modem eens resetten.
Als dat niets oplost, naar een BGC shop gaan en een andere modem vragen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Als je in PM je telefoonnummer geeft, zal ik je lijn een keer uitmeten
(daar moet je dan wel niet te lang mee wachten want ik ben straks niet meer online deze week)

verder kan het zijn zoals al gezegd is: de modem kan kuren hebben, maar is evenzeer mogelijk dat je pc de oorzaak is.
gezien je tv blijft werken, is het blijkbaar in ieder geval iets dat zich toch de vlan van internet beperkt.

als je lijn effectief het profiel van 20mbps haalt, en je tv geen enkele storing geeft, én het @ lichtje aanblijft op de modem,
tijdens de problemen, zou het toch redelijk in de richting van je pc wijzen.
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

het probleem doet zich voor zowel bij draadloos als met kabel

de situatie is als volgt te beschrijven: ik download eender wat (geen torrents e.d.) na ongeveer 1 GB wordt mijn snelheid herleid naar 0 en dan heb ik ook geen internet enzo meer.

nu heb ik daarnet naar Bcom technische dienst gebeld en ze hebbe me op repair profiel 9 mbps profiel gezet. hij zal nog terugbellen. ik hoop dat dat hier snel opgelost geraakt :s
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

GODVERMIDLJAARDE KUTBELGACOM

ze hebben me op 16 mbit gezet om te testen. op windows 7 daalt het snelheid terug naar 0

ik heb dan windows xp geboot en daar geen enkel probleem.

bel ik terug om te zeggen dat het wsn aan mijn windows 7 ligt.

EN ZE VERANDEREN MIJN LIJN NAAR 14MBIT MET HUN AUTOMATISCHE TOOL???

WAT?

HET DRAAIT STABIEL EN ZETTEN DE SNELHEID LAGER?

IK HEB VERDOMME RECHT OP 20MBIT. DAN ZEGGEN ZE DAT ER EEN TECHNIEKER MOET LANGSKOMEN. EN IK MOET ER NOG VOOR BETALEN OOK?

JEZUS
mediparts
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2009, 12:08

Rustig blijven ,roepen,tieren,schelden en vloeken helpt echt niet hoor.... :roll:
Als de fout niet bij u zit hoef je de technieker niet te betalen hoor.
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

neuh, ik heb het gewoon gehoord van de technische dienst die zei: "Het ligt aan de binnenbekableing" :roll:

ik had beter niet gebeld, dan zat ik nog rustig te surfen om een 16 mbit lijn

ohja "ze gingen mij gisteren terugbellen"


TUUUUUURLIJK
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Triple0 schreef:neuh, ik heb het gewoon gehoord van de technische dienst die zei: "Het ligt aan de binnenbekableing" :roll:

ik had beter niet gebeld, dan zat ik nog rustig te surfen om een 16 mbit lijn

ohja "ze gingen mij gisteren terugbellen"


TUUUUUURLIJK
Het kan niet aan de binnenbekabeling ligen als alles normaal is met Windows XP (denk ik)
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Blijkbaar heb ik ook zo een probleem maar niet zo extreem.
Ik heb dommel VDSL2. payload op 16mbps. In het begin via speedtest een mooie snelheid maar niet de beloofde 20mbps. Enkele dag later zie ik mijn snelheid steeds naar beneden gaan met speedtest en andere dl testen die ik uitvoer. payload blijft steeds hetzelfde en de signaal waarden van de modem veranderen 0.1db. Volgens mij niet echt het probleem. Ticket aangemaakt bij dommel. Ze gingen het in het oog houden. Nog 2 dagen problemen gehad en sedert dan weer alles ok.
Misschien kunnen volgende dingen helpen. Dit rust op ervaring die ik heb opgedaan bij andere mensen te helpen.
Indien via dhcp uitvalt en met vast ip blijf. = connector vervangen utp en aansluitingen controleren = probleem verholpen
Schommelingen in snelheid = connectors van utp vervangen en modem reset = probleem verholpen.

Begin nu niet te roepen van "mij connectoren zijn goed" en "ge kent der niets van" echter in enkele gevallen waar ik en andere mensen ten einde raad waren bleek dit een effectieve oplossing te zijn. Opgekomen door een router die alle gegevens bijhield en waar duidelijk veel error werden weergaf op lan-poort naar pc toe.

Helpt het niet kan het in ieder geval geen kwaad om een te controleren.
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met dhcp, connector en utp

edit: dit is wat de vdsl2 modem tool zegt

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jij zit op een repair-profiel? Zorgen dat je binnen installatie in orde is en dan bellen naar Belgacom om een profielverhoging.
Triple0
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 maa 2010, 23:26

ik heb alles aangesloten. ik bel

"ja wij kunne da vanaf hier niet meer aanpassen"

ik: "wrm niet?"

"da is hier ni mogelijk, alleen de technieker kan da me speciale apparatuur"
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Triple0 schreef:ik heb alles aangesloten. ik bel

"ja wij kunne da vanaf hier niet meer aanpassen"

ik: "wrm niet?"

"da is hier ni mogelijk, alleen de technieker kan da me speciale apparatuur"
Met een wfm (laptop) en toegang tot het bgc-netwerk bedoelen ze.
pm uw telefoonnr gerust en ik zet uw profiel terug.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Bel gewoon de 080022424, een automatische lijntest zal gestart worden.
Als je binneninstallatie in orde is, zal het profiel automatisch terug verhoogd worden na 10 min.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

redman schreef:Bel gewoon de 080022424, een automatische lijntest zal gestart worden.
Als je binneninstallatie in orde is, zal het profiel automatisch terug verhoogd worden na 10 min.
Kan ook natuurlijk.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

hmmm... ik heb dit ook bij Scarlet!
Bij mij is het zo: ik download iets of zit gewoon te surfen, dan valt de snelheid plots naar 0 en hangt de browser omdat ie nog aan het proberen is om te laden/refreshen. De download dat bezig is, wacht ook en na een twintigtal seconden schiet alles weer in gang: de pagina ververst, de download gaat rustig verder...

Is precies alsof er 'iets' gepauseerd wordt en dan gewoon verder gaat.
De telefoon blijft werken en er zit niet echt een lijn in, gebeurt 'af en toe' en duurt meestal tss de 20 a 30 seconden.
Maar de verbinding is niet verbroken of niks, gewoon gepauseerd.
Ik dacht dat dit misschien aan mijn switch lag, maar heb er verder niet naar gekeken omdat ik niks op het internet vond van andere mensen die dit hadden.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

redman schreef:Bel gewoon de 080022424, een automatische lijntest zal gestart worden.
Als je binneninstallatie in orde is, zal het profiel automatisch terug verhoogd worden na 10 min.
idd als je zeker bent dat je binnenbekabeling in orde is (repairprofiel krijg je normaal enkel nadat er een fout in de lijn gevonden werd),
kan je best gewoon dat nummer bellen, rustig je tel intoetsen, 5 minuutjes wachten, en modem dan ff rebooten.
lijn krijgt dan automatisch een update om te kijken of het in orde is, en indien in orde kan je met je afstand tot de ROP gewoon 20mbps krijgen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Werkt dat (die nummer) ook als je bij een andere provider bent ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

AnD schreef:Werkt dat (die nummer) ook als je bij een andere provider bent ?
hum... normaalgezien wel.
wel rekening houden dat dit nummer enkel nut heeft op vdsl2 lijnen - en dat het precies daarom is dat het ook werkt bij OLO's zoals scarlet, edpnet, ....
alle belgacom tools werken op wholesale lijnen omdat die verbonden blijven met het belgacom platform.

dus: momenteel, gezien vdsl2 enkel in wholesale (as it should be, vind ik persoonlijk, maar das een andere zaak), kan je dat nummer ook gebruiken.

het gaat je wel geen resultaten zeggen: het gaat gewoon een lijntest opstarten die het profiel instelt op 20mbps en vervolgens de frequenties nakijkt,
om te kijken hoever je in frequentie geraakt en of er problemen zijn met de bekabeling tot aan de modem.
indien die test (pakweg 5 a 10 minuten) klaar is en positief is, blijft je profiel staan op 20mbps (16.5 indien je >700m lengte hebt tot aan de ROP)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”