hey
ik heb sinds gisteren een pack bij belgacom met internet intense, tv comfort en telefoon classic. De lijn is 20 Mbps
als ik nu iets download gaat het een tijd goed tot na kwartier ofzo, daalt de snelheid naar 0 en blijft ook op 0
soms kan ik op internet, dan weer niet
echt onstabiel. iemand raad hiermee?
plots daalt mijn snelheid naar 0kb/s
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Is dat een http-download (via je browser) of met behulp van torrents?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Misschien zit je met beestjes op je PC die na een tijd je netwerk platleggen?
Of anders is er inderdaad iets met je modem.
Verbind je draadloos? Zo ja, probeer eens met een kabel.
Werk je reeds met een kabel? Probeer met een andere kabel, of probeer eens draadloos.
Als het dan nog niet werkt, modem eens resetten.
Als dat niets oplost, naar een BGC shop gaan en een andere modem vragen.
Of anders is er inderdaad iets met je modem.
Verbind je draadloos? Zo ja, probeer eens met een kabel.
Werk je reeds met een kabel? Probeer met een andere kabel, of probeer eens draadloos.
Als het dan nog niet werkt, modem eens resetten.
Als dat niets oplost, naar een BGC shop gaan en een andere modem vragen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Als je in PM je telefoonnummer geeft, zal ik je lijn een keer uitmeten
(daar moet je dan wel niet te lang mee wachten want ik ben straks niet meer online deze week)
verder kan het zijn zoals al gezegd is: de modem kan kuren hebben, maar is evenzeer mogelijk dat je pc de oorzaak is.
gezien je tv blijft werken, is het blijkbaar in ieder geval iets dat zich toch de vlan van internet beperkt.
als je lijn effectief het profiel van 20mbps haalt, en je tv geen enkele storing geeft, én het @ lichtje aanblijft op de modem,
tijdens de problemen, zou het toch redelijk in de richting van je pc wijzen.
(daar moet je dan wel niet te lang mee wachten want ik ben straks niet meer online deze week)
verder kan het zijn zoals al gezegd is: de modem kan kuren hebben, maar is evenzeer mogelijk dat je pc de oorzaak is.
gezien je tv blijft werken, is het blijkbaar in ieder geval iets dat zich toch de vlan van internet beperkt.
als je lijn effectief het profiel van 20mbps haalt, en je tv geen enkele storing geeft, én het @ lichtje aanblijft op de modem,
tijdens de problemen, zou het toch redelijk in de richting van je pc wijzen.
het probleem doet zich voor zowel bij draadloos als met kabel
de situatie is als volgt te beschrijven: ik download eender wat (geen torrents e.d.) na ongeveer 1 GB wordt mijn snelheid herleid naar 0 en dan heb ik ook geen internet enzo meer.
nu heb ik daarnet naar Bcom technische dienst gebeld en ze hebbe me op repair profiel 9 mbps profiel gezet. hij zal nog terugbellen. ik hoop dat dat hier snel opgelost geraakt :s
de situatie is als volgt te beschrijven: ik download eender wat (geen torrents e.d.) na ongeveer 1 GB wordt mijn snelheid herleid naar 0 en dan heb ik ook geen internet enzo meer.
nu heb ik daarnet naar Bcom technische dienst gebeld en ze hebbe me op repair profiel 9 mbps profiel gezet. hij zal nog terugbellen. ik hoop dat dat hier snel opgelost geraakt :s
GODVERMIDLJAARDE KUTBELGACOM
ze hebben me op 16 mbit gezet om te testen. op windows 7 daalt het snelheid terug naar 0
ik heb dan windows xp geboot en daar geen enkel probleem.
bel ik terug om te zeggen dat het wsn aan mijn windows 7 ligt.
EN ZE VERANDEREN MIJN LIJN NAAR 14MBIT MET HUN AUTOMATISCHE TOOL???
WAT?
HET DRAAIT STABIEL EN ZETTEN DE SNELHEID LAGER?
IK HEB VERDOMME RECHT OP 20MBIT. DAN ZEGGEN ZE DAT ER EEN TECHNIEKER MOET LANGSKOMEN. EN IK MOET ER NOG VOOR BETALEN OOK?
JEZUS
ze hebben me op 16 mbit gezet om te testen. op windows 7 daalt het snelheid terug naar 0
ik heb dan windows xp geboot en daar geen enkel probleem.
bel ik terug om te zeggen dat het wsn aan mijn windows 7 ligt.
EN ZE VERANDEREN MIJN LIJN NAAR 14MBIT MET HUN AUTOMATISCHE TOOL???
WAT?
HET DRAAIT STABIEL EN ZETTEN DE SNELHEID LAGER?
IK HEB VERDOMME RECHT OP 20MBIT. DAN ZEGGEN ZE DAT ER EEN TECHNIEKER MOET LANGSKOMEN. EN IK MOET ER NOG VOOR BETALEN OOK?
JEZUS
neuh, ik heb het gewoon gehoord van de technische dienst die zei: "Het ligt aan de binnenbekableing"
ik had beter niet gebeld, dan zat ik nog rustig te surfen om een 16 mbit lijn
ohja "ze gingen mij gisteren terugbellen"
TUUUUUURLIJK
ik had beter niet gebeld, dan zat ik nog rustig te surfen om een 16 mbit lijn
ohja "ze gingen mij gisteren terugbellen"
TUUUUUURLIJK
Het kan niet aan de binnenbekabeling ligen als alles normaal is met Windows XP (denk ik)Triple0 schreef:neuh, ik heb het gewoon gehoord van de technische dienst die zei: "Het ligt aan de binnenbekableing"
ik had beter niet gebeld, dan zat ik nog rustig te surfen om een 16 mbit lijn
ohja "ze gingen mij gisteren terugbellen"
TUUUUUURLIJK
-
- Pro Member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Blijkbaar heb ik ook zo een probleem maar niet zo extreem.
Ik heb dommel VDSL2. payload op 16mbps. In het begin via speedtest een mooie snelheid maar niet de beloofde 20mbps. Enkele dag later zie ik mijn snelheid steeds naar beneden gaan met speedtest en andere dl testen die ik uitvoer. payload blijft steeds hetzelfde en de signaal waarden van de modem veranderen 0.1db. Volgens mij niet echt het probleem. Ticket aangemaakt bij dommel. Ze gingen het in het oog houden. Nog 2 dagen problemen gehad en sedert dan weer alles ok.
Misschien kunnen volgende dingen helpen. Dit rust op ervaring die ik heb opgedaan bij andere mensen te helpen.
Indien via dhcp uitvalt en met vast ip blijf. = connector vervangen utp en aansluitingen controleren = probleem verholpen
Schommelingen in snelheid = connectors van utp vervangen en modem reset = probleem verholpen.
Begin nu niet te roepen van "mij connectoren zijn goed" en "ge kent der niets van" echter in enkele gevallen waar ik en andere mensen ten einde raad waren bleek dit een effectieve oplossing te zijn. Opgekomen door een router die alle gegevens bijhield en waar duidelijk veel error werden weergaf op lan-poort naar pc toe.
Helpt het niet kan het in ieder geval geen kwaad om een te controleren.
Ik heb dommel VDSL2. payload op 16mbps. In het begin via speedtest een mooie snelheid maar niet de beloofde 20mbps. Enkele dag later zie ik mijn snelheid steeds naar beneden gaan met speedtest en andere dl testen die ik uitvoer. payload blijft steeds hetzelfde en de signaal waarden van de modem veranderen 0.1db. Volgens mij niet echt het probleem. Ticket aangemaakt bij dommel. Ze gingen het in het oog houden. Nog 2 dagen problemen gehad en sedert dan weer alles ok.
Misschien kunnen volgende dingen helpen. Dit rust op ervaring die ik heb opgedaan bij andere mensen te helpen.
Indien via dhcp uitvalt en met vast ip blijf. = connector vervangen utp en aansluitingen controleren = probleem verholpen
Schommelingen in snelheid = connectors van utp vervangen en modem reset = probleem verholpen.
Begin nu niet te roepen van "mij connectoren zijn goed" en "ge kent der niets van" echter in enkele gevallen waar ik en andere mensen ten einde raad waren bleek dit een effectieve oplossing te zijn. Opgekomen door een router die alle gegevens bijhield en waar duidelijk veel error werden weergaf op lan-poort naar pc toe.
Helpt het niet kan het in ieder geval geen kwaad om een te controleren.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jij zit op een repair-profiel? Zorgen dat je binnen installatie in orde is en dan bellen naar Belgacom om een profielverhoging.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Met een wfm (laptop) en toegang tot het bgc-netwerk bedoelen ze.Triple0 schreef:ik heb alles aangesloten. ik bel
"ja wij kunne da vanaf hier niet meer aanpassen"
ik: "wrm niet?"
"da is hier ni mogelijk, alleen de technieker kan da me speciale apparatuur"
pm uw telefoonnr gerust en ik zet uw profiel terug.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Kan ook natuurlijk.redman schreef:Bel gewoon de 080022424, een automatische lijntest zal gestart worden.
Als je binneninstallatie in orde is, zal het profiel automatisch terug verhoogd worden na 10 min.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
hmmm... ik heb dit ook bij Scarlet!
Bij mij is het zo: ik download iets of zit gewoon te surfen, dan valt de snelheid plots naar 0 en hangt de browser omdat ie nog aan het proberen is om te laden/refreshen. De download dat bezig is, wacht ook en na een twintigtal seconden schiet alles weer in gang: de pagina ververst, de download gaat rustig verder...
Is precies alsof er 'iets' gepauseerd wordt en dan gewoon verder gaat.
De telefoon blijft werken en er zit niet echt een lijn in, gebeurt 'af en toe' en duurt meestal tss de 20 a 30 seconden.
Maar de verbinding is niet verbroken of niks, gewoon gepauseerd.
Ik dacht dat dit misschien aan mijn switch lag, maar heb er verder niet naar gekeken omdat ik niks op het internet vond van andere mensen die dit hadden.
Bij mij is het zo: ik download iets of zit gewoon te surfen, dan valt de snelheid plots naar 0 en hangt de browser omdat ie nog aan het proberen is om te laden/refreshen. De download dat bezig is, wacht ook en na een twintigtal seconden schiet alles weer in gang: de pagina ververst, de download gaat rustig verder...
Is precies alsof er 'iets' gepauseerd wordt en dan gewoon verder gaat.
De telefoon blijft werken en er zit niet echt een lijn in, gebeurt 'af en toe' en duurt meestal tss de 20 a 30 seconden.
Maar de verbinding is niet verbroken of niks, gewoon gepauseerd.
Ik dacht dat dit misschien aan mijn switch lag, maar heb er verder niet naar gekeken omdat ik niks op het internet vond van andere mensen die dit hadden.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
idd als je zeker bent dat je binnenbekabeling in orde is (repairprofiel krijg je normaal enkel nadat er een fout in de lijn gevonden werd),redman schreef:Bel gewoon de 080022424, een automatische lijntest zal gestart worden.
Als je binneninstallatie in orde is, zal het profiel automatisch terug verhoogd worden na 10 min.
kan je best gewoon dat nummer bellen, rustig je tel intoetsen, 5 minuutjes wachten, en modem dan ff rebooten.
lijn krijgt dan automatisch een update om te kijken of het in orde is, en indien in orde kan je met je afstand tot de ROP gewoon 20mbps krijgen.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
hum... normaalgezien wel.AnD schreef:Werkt dat (die nummer) ook als je bij een andere provider bent ?
wel rekening houden dat dit nummer enkel nut heeft op vdsl2 lijnen - en dat het precies daarom is dat het ook werkt bij OLO's zoals scarlet, edpnet, ....
alle belgacom tools werken op wholesale lijnen omdat die verbonden blijven met het belgacom platform.
dus: momenteel, gezien vdsl2 enkel in wholesale (as it should be, vind ik persoonlijk, maar das een andere zaak), kan je dat nummer ook gebruiken.
het gaat je wel geen resultaten zeggen: het gaat gewoon een lijntest opstarten die het profiel instelt op 20mbps en vervolgens de frequenties nakijkt,
om te kijken hoever je in frequentie geraakt en of er problemen zijn met de bekabeling tot aan de modem.
indien die test (pakweg 5 a 10 minuten) klaar is en positief is, blijft je profiel staan op 20mbps (16.5 indien je >700m lengte hebt tot aan de ROP)