Plextor PX-NAS1000L netwerkschijf info gevraagd ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Marcske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi allemaal

Ik heb hier een Netwerk schijf van Plextor NAS van 1TB staan. Ik ben er achtergekomen dat je geen bestanden naar deze schijf kan verplaatsen die groter zijn als 4.6 GB omdat de schijf is geformateerd in FAT32. Volgens mij draait de schijf (die via webinterface bereikbaar is) op Linux software.
Via deze webinterface kan ik enkel formateren in FAT32 en Xfs.
Wat is XFS en kan Windows 7 dat lezen ? Kan je dan wel grotere bestanden verplaatsen of is er een mogelijkheid om deze schijf als NTFS te formateren.

Wie weet raad ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

XFS is een bestandssysteem gebruikt door Linux. XFS kan wel grote files aan. Aangezien het om een netwerkschijf gaat zal je Windows 7 de schijf benaderen als Windows share. Je Windows 7 weet zelfs niet welk bestandssysteem er gebruikt wordt op je NAS. Dus zet die maar naar XFS (je zal hierbij alle data verliezen die er reeds op staat!) en dan kan je er wel grotere files op kwijt. Formatteren naar NTFS wordt wel gesupporteerd door linux, maar 'k heb geen idee of je NAS dat dan weer ondersteunt.
Afbeelding
Marcske
Member
Member

Ik heb geprobeerd om de NAS te formatteren naar XFS via de webinterface maar er gebeurt niets als ik op formatteren klik ?
Format a HardDisk

Note: These tools are only used for Nas-HD, which is used
for account management, you need a hard disk with at least
10G to perform the operations.

Current attached device: PORT:
ID:
Format to XFS
Format to FAT32

This bar will display the progress if a Nas HD is formating.
0%
Marcske
Member
Member

Update : Uiteindelijk toch gelukt. Probleem zat bij Firefox ! met IE lukte het wel.
Nu testen of ik wel grotere bestanden kan kopiëren.
Marcske
Member
Member

Update 23/03/10

Na format naar XFS kan ik probleemloos grote bestanden wegschrijven naar de NAS schijf.

@Sub Zero : Thanks for the help
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”