automatisch verhoging snelheid.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Hier heb ik iets interessants gelezen:

http://forum.belgacom.net//view.php?bn= ... 1267809580
Als je zeker bent dat alles goed aangesloten is, dan bestaat er een automatische manier om je lijn te laten controleren en als er geen fouten gevonden worden, automatisch weer de hoogst mogelijke snelheid te toe te kennen. Hiervoor moet je bellen naar het gratis nummer 0800/224.24 en de instructies volgen. Er wordt op dat nummer wel over BelgacomTV gesproken, maar dat mag je negeren, het werkt ook als je geen BTV hebt.
Met dank aan de poster stevenm

Zelfde telefoonnummer wordt ook vermeld op het franstalige belgacom forum:

http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=925070
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5866
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Klopt, maar hou rekening dat dit nummer ENKEL werkt voor vdsl lijnen,
gezien dit het enige type lijn is waarop de frequentie gemeten wordt,
en aan de hand daarvan het lijnprofiel bepaald wordt.

deze test wordt normaal ook automatisch opgestart bij het plaatsen van een nieuwe modem,
of een interventie van een technieker.
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Ook oppassen met dat telefoonnummer: Als u lijn op een hogere syncrosnelheid staat dan 9mbits (op 14.5/16.5 of 20mbits), en die test zie dat je storingen hebt op die snelheid, of storingen geeft op u buren, dan gaat deze test u van de hogere snelheid op 9mbit plaatsen.

Dus, het kan positief zijn dat je op een hogere snelheid staat, maar kan ook negatief zijn dat je ineens op 9mbits staat. En dan moet er een technieker komen om u lijn terug op 20mbits te zetten.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

1) 14,5 is ook een repairprofiel.
2) waarom zou je bellen als je reeds op je normaal profiel zit? (16,5 of 20Mbit)
3) met storingen op uw buur houdt dat systeem geen rekening.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”