Belgacom TV+internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
FeesLess
Plus Member
Plus Member

Hallo,

Dit is mijn huidige configuratie :
Modem Sppedtouch 510
ADSL Favorite, daarop aangesloten 1 PC op gelijkvloers via UTP kabel rechtstreeks op modem
1 PC op bovenverdieping Ethernetadaptor via elektriciteitsnet en aangesloten op gelijkvloers naar modem

Dit alles werkt naar behoren zonder problemen.

Op mijn adres kan ik VDSL2 krijgen met 2HD streams
ik zou dus 1 TV op gelijkvloers aansluiten Via UTP kabel op de nieuwe modem ( BBOX 2 neem ik aan ? )
1 TV op bovenverdieping via Ethernetadaptator via elektriciteitsnet (PLC) en natuurlijk aangesloten met een 2'de adaptor op het gelijkvloers naar de modem toe.

Nu, is het mogelijk om zowel TV als internet op hetzelfde moment via adaptors op het electriciteitsnetwerk te gebruiken, gaat dit geen conflict geven omdat er tezelfdertijd een TV signaal en een netwerksignaal gebruikt wordt aub ?
En indien er 2 TV's zouden aanstaan wet met de internetsnelheid aub ?,
Wat is jullie idee over dat " Ruckus systeem "

Bedankt :-)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FeesLess schreef:Nu, is het mogelijk om zowel TV als internet op hetzelfde moment via adaptors op het electriciteitsnetwerk te gebruiken,
Ja (alhoewel ik Belgacom er nooit reclame zie rond maken)... als de powerlines tenminste genoeg bandbreedte kunnen leveren.
FeesLess schreef:gaat dit geen conflict geven omdat er tezelfdertijd een TV signaal en een netwerksignaal gebruikt wordt
Nee... TCP/IP is TCP/IP, beide is dus IP-verkeer... al heb je natuurlijk niet echt QoS als je TV en internet gaat mengen via powerline (weet ook dat je langs beide kanten twee powerlines nodig hebt, TV en internet moeten namelijk in een aparte VLAN zitten).
FeesLess schreef:En indien er 2 TV's zouden aanstaan wet met de internetsnelheid aub ?,
Als je geen VDSL2 hebt vergeet het dan maar, maar dan zal je ook geen twee streams hebben.
FeesLess schreef:Wat is jullie idee over dat " Ruckus systeem "
[/quote]

Zoals met ieder wireless systeem... als de afstand en de obstructies het toelaten is het prima, anders heb je pech. Wat mij betreft gaat er niets boven een UTP kabel.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”