Schijnbaar heeft mijn afstandsbediening van mijn digicorder de geest gegeven. (Toestel valt buiten garantie).
Iemand een idee wat een nieuwe afstandsbediening kan kosten, en hoe men er het gemakkelijkst aan kan komen?
Telenet digicorder afstandsbediening stuk
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb de afstandsbediening van m'n Digicorder amper gebruikt, aangezien ik een profiel aangemaakt heb met m'n Logitech Harmony 555. Misschien dat je ook zo'n oplossing kan gebruiken? De Harmony-software kent de Telenet Digicorder-afstandsbedieningconfiguratie.
bij pixmania is die heel goedkoop verkrijgbaar.
http://www.pixmania.be/be/nl/322941/art ... edien.html
http://www.pixmania.be/be/nl/322941/art ... edien.html
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Heb gebeld, maar toestel valt buiten garantie. Digicorder hebben wij enkele jaren geleden nog gekocht. Nieuwe afstandsbediening is volgens helpdesk te verkrijgen via plaatselijke Telenetverdeler. Kan misschien wel iets fiksen met een kameraad met een gehuurd toestel. (Op zijn klantennummer een andere gaan halen).byter schreef:Gewoon bellen naar Telenet, afstandsbedieningen worden gewoon omgeruild bij defect normaal.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Is de 555 zo instelbaar zodat de volumeknoppen ingesteld kunnen worden voor TV & de zapknoppen voor de digicorder zonder extra gedoe?meon schreef:Ik heb de afstandsbediening van m'n Digicorder amper gebruikt, aangezien ik een profiel aangemaakt heb met m'n Logitech Harmony 555. Misschien dat je ook zo'n oplossing kan gebruiken? De Harmony-software kent de Telenet Digicorder-afstandsbedieningconfiguratie.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Yep. Da's de bedoeling van een Harmony. Alles harmonieus samen 
Dat doe je in 'activity mode'.
Als je in device mode gaat gedraagt een harmony zich als een gemiddelde universele afstandsbediening.

Dat doe je in 'activity mode'.
Als je in device mode gaat gedraagt een harmony zich als een gemiddelde universele afstandsbediening.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
.... afstandsbedieningen die 1/10e kosten van een goedkopere Harmony kunnen dat ook.
Ik doe identiek wat je met zo'n Harmony 5xx series kan, en dat middels een lerende afstandsbediening uit de Lidl van 6€. Daar bedien ik mijn Samsung TV, mijn Indi HD player, mijn Xbox360, mijn Akai (yep, oud geval) stereo, .... gewoon alles mee. Inclu Macro commandlines om meerdere toestellen in "activity mode" te sturen. Overnemen van een onbekende afstandsbediening duurt gemiddeld 2 minuten voor alle knoppen van ieder toestel, en ik kan 8 toestellen mee overnemen. En inderdaad : codes van de HD box gemixed met die van de Samsung TV, zodat ik niet van mode moet veranderen tussen "zappen en geluid". Hetzelfde gedaan met de soundregeling van de Xbox360 zodat ik daar het geluid kan sturen terwijl ik toch in DVDmode zit. Fluitje van een cent.
Nadeel is natuurlijk : je moet een _werkende_ versie hebben om je programmeerbare afstandsbediening te leren wat welk knop moet doen, want er is geen online-database voor deze machientjes. Dus als je geen buur/kennis hebt die je even toelaat om je "lege" programmeerbare remote "manieren te leren", heb je weinig keuze.
De Harmony's zijn toffe dingen, daar niet van, ik heb er zelf ook eentje gehad, maar de mijne ging vrij snel stuk -iets waar wel meer klachten over zijn als je Harmony forums naleest- en vergeleken met de low-cost Lidl/Silvercrest zijn ze gewoon veel te duur voor wat ze zijn.
Ik doe identiek wat je met zo'n Harmony 5xx series kan, en dat middels een lerende afstandsbediening uit de Lidl van 6€. Daar bedien ik mijn Samsung TV, mijn Indi HD player, mijn Xbox360, mijn Akai (yep, oud geval) stereo, .... gewoon alles mee. Inclu Macro commandlines om meerdere toestellen in "activity mode" te sturen. Overnemen van een onbekende afstandsbediening duurt gemiddeld 2 minuten voor alle knoppen van ieder toestel, en ik kan 8 toestellen mee overnemen. En inderdaad : codes van de HD box gemixed met die van de Samsung TV, zodat ik niet van mode moet veranderen tussen "zappen en geluid". Hetzelfde gedaan met de soundregeling van de Xbox360 zodat ik daar het geluid kan sturen terwijl ik toch in DVDmode zit. Fluitje van een cent.
Nadeel is natuurlijk : je moet een _werkende_ versie hebben om je programmeerbare afstandsbediening te leren wat welk knop moet doen, want er is geen online-database voor deze machientjes. Dus als je geen buur/kennis hebt die je even toelaat om je "lege" programmeerbare remote "manieren te leren", heb je weinig keuze.
De Harmony's zijn toffe dingen, daar niet van, ik heb er zelf ook eentje gehad, maar de mijne ging vrij snel stuk -iets waar wel meer klachten over zijn als je Harmony forums naleest- en vergeleken met de low-cost Lidl/Silvercrest zijn ze gewoon veel te duur voor wat ze zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Hallo,
Ik heb op 1 december 2010 een digibox gekocht voor €1. Die digibox wordt bijna nooit gebruikt, de aankoop was voornamelijk voor 12% btw en de mogelijkheid om digitaal te kijken, al geeft dat voor ons geen meerwaarde.
Nu wou ik vandaag eens naar een digitale zender kijken en steek de digibox in het stopcontact, neem de afstandsbediening en alles werkt normaal.
Eén uur later wil ik zappen of de digibox uitzetten, maar de afstandsbediening doet het niet meer. De lichtjes (tv/digi-mode) werkten niet meer, en digibox regeert ook niet (terwijl hij wel nog normaal speelt).
Dus ik vermoed dat de afstandsbediening kapot is gegaan door op tafel te liggen en misschien in totaal sinds december 30 keer gebruikt te zijn. Omdat het nog maar 7 maand geleden is, is het sowieso nog garantie in mijn ogen.
Omdat de digibox hier niet zo belangrijk is, heb ik geen zin om "te veel" minuten met Telenet te bellen voor zo'n stom ding. Ook wil ik er geen geld aan geven.
Moet je hier voor met Telenet bellen?
Of kan je gewoon naar een TelenetCenter gaan om gratis een nieuwe mee te krijgen?
Ik heb op 1 december 2010 een digibox gekocht voor €1. Die digibox wordt bijna nooit gebruikt, de aankoop was voornamelijk voor 12% btw en de mogelijkheid om digitaal te kijken, al geeft dat voor ons geen meerwaarde.
Nu wou ik vandaag eens naar een digitale zender kijken en steek de digibox in het stopcontact, neem de afstandsbediening en alles werkt normaal.
Eén uur later wil ik zappen of de digibox uitzetten, maar de afstandsbediening doet het niet meer. De lichtjes (tv/digi-mode) werkten niet meer, en digibox regeert ook niet (terwijl hij wel nog normaal speelt).
Dus ik vermoed dat de afstandsbediening kapot is gegaan door op tafel te liggen en misschien in totaal sinds december 30 keer gebruikt te zijn. Omdat het nog maar 7 maand geleden is, is het sowieso nog garantie in mijn ogen.
Omdat de digibox hier niet zo belangrijk is, heb ik geen zin om "te veel" minuten met Telenet te bellen voor zo'n stom ding. Ook wil ik er geen geld aan geven.
Moet je hier voor met Telenet bellen?
Of kan je gewoon naar een TelenetCenter gaan om gratis een nieuwe mee te krijgen?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Als je Digibox of Digicorder langer dan 50 dagen uitstaat, is de smartcard tijdelijk gedeactiveerd. Je moet tot 60 minuten wachten op de automatische heractivering als je je Digibox of Digicorder opnieuw aanzet
Daarna kun je weer tv kijken.
Daarna kun je weer tv kijken.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727

-
- Elite Poster
Digibox werkt nog perfect, want ik heb nog deze middag naar een digitaal tv-programma gekeken. Hij wordt wel maandelijks gebruikt.
Het probleem is dat de afstandsbediening het niet meer deed na dat programma. Ik kon niet meer van zender veranderen, volume aanpassen, niet meer uitzetten, ...
Het lijkt er op dat de afstandsbediening kapot is, al zou ik zeggen dat dat niet kan door gewoon op tafel te liggen.
Het probleem is dat de afstandsbediening het niet meer deed na dat programma. Ik kon niet meer van zender veranderen, volume aanpassen, niet meer uitzetten, ...
Het lijkt er op dat de afstandsbediening kapot is, al zou ik zeggen dat dat niet kan door gewoon op tafel te liggen.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
De batterijen al eens vervangen? Het is niet omdat je 'm niet gebruikt dat de batterijen niet leeg lopen...
[
Post made via mobile device ]
[

- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
tgv het lang niet gebruiken zijn de batterijen misschien beginnen lekken? kan de electronica beschadigd hebben
altijd batterijen uithalen als je toestel lange tijd niet gebruikt
altijd batterijen uithalen als je toestel lange tijd niet gebruikt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Een handige tip om afstandbedieningen te testen: neem een gsm met een camera op (dat mag zo'n cheap spul zijn - ik heb een Nokia 'dumbphone'). Zet het toestel in filmmodus (filmen zelf hoeft niet). Richt de afstandbediening naar de camera en druk op een knop. Als de afstandsbediening nog werkt, zal je het infraroodoog wit zien oplichten op je scherm. Dit komt omdat je gsm lens het infraroodsignaal niet wegfiltert. Dit heeft me toch al een keer of 2 uit de nood geholpen!
-
- Elite Poster
De truc met de gsm kende ik al, maar vergat hem toe te passen. Zonet eventjes gedaan en wordt geen infrarood signaal uitgezonden. (Alsook de ledjes branden niet)
De batterijen hebben ook niet gelekt, of toch niet zichtbaar.
De afstandsbediening is trouwens 10 minuten na het laatste gebruik stuk gegaan.
Mijn vraag: Is telefoneren met Telenet noodzakelijk? Of is langs een Telenetcenter gaan voldoende?
De batterijen hebben ook niet gelekt, of toch niet zichtbaar.
De afstandsbediening is trouwens 10 minuten na het laatste gebruik stuk gegaan.
Mijn vraag: Is telefoneren met Telenet noodzakelijk? Of is langs een Telenetcenter gaan voldoende?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Je kan best eerst eens proberen in een telenet center.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 4 keer
+1 voor de harmony oplossing: veel handiger dan de telenet afstandsbediening, zeker via HDMI: je kan die dingen bijvoorbeeld probleemloos instellen dat de volumetoetsen het geluid van de tv bedienen en de andere toetsen de digicorder, zonder dat je constant tussen tv/digibox mode moet schakelen. Ze kosten inderdaad wat, maar zijn veel flexibeler dan de goedkope oplossingen IMHO: wat zo'n harmony kan gaat veel verder dan een simpele macro. Eens het toestel geprogrammeerd is (via software op de pc, veel handiger vind ik dan prullen met de toetsen op de afstandsbedining zelf in combinatie met een knipperend ledje ofzo) "weet" het toestel wat wanneer aan moet staan in welke situatie - ipv dat het blindelings de voorgeprogrammeerde commando's gaat afvuren. Zeker als je een wat ingewikkeldere setup hebt met een AV-receiver enzo is dat zeer handig.
i will live forever.... or die trying!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
HARMONY!!! Ik heb de goedkoopste (25 euro) waar ik 4 toestellen in eens kan bedienen. Voor mij meer dan genoeg. Nog nooit problemen mee gehad. Ook kids-bestendig (lees: in de grond vallen) 

ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
De mijne is een Harmony 300i. Hiermee kunnen 4-in-1 toestellen bediend worden.
In mijn geval is dit de TN HD Digicorder, Sony Bravia TV, Samsung DVD en een Sony camera.
Ik gebruik het toestel reeds meer dan een jaar en heb nog nooit problemen ondervonden, behalve
dan de inertie van de digicorder maar dat is ondertussen opgelost door hun recentelijke firmware-update.
De kinderen laten hem zelfs af en toe wel eens vallen op de grond, zonder schade tot gevolg!
Het is werkelijk een verbetering tov. hun eigen bediening.
U moet hiervoor wel een account aanmaken bij Logitech (eenvoudig).
Vervolgens de Harmony via USB koppelen aan de PC en via een webinterface de bediening registreren.
Vervolgens ziet u visueel de Harmony en kan -per apparaat- elk knopje apart gedefinieerd worden.
Een apparaat kan ook gekozen worden in een lijstje via merk-type-...
Voor de digicorder moet u hiervoor het type invullen, zoals beschreven op de achterkant van het toestel.
Verbazingwekkend genoeg staat ook de Wii van Nintendo in die lijst... maar die heeft naar mijn weten geen
infrarood
Er kunnen ook codes aangeleerd worden maar aangezien ik het voorlopig nog niet nodig heb heb ik daar nog
niet mee geëxperimenteerd. Maar u kunt hiermee dus in wezen perfect de rolluiken bedienen!
In mijn geval is dit de TN HD Digicorder, Sony Bravia TV, Samsung DVD en een Sony camera.
Ik gebruik het toestel reeds meer dan een jaar en heb nog nooit problemen ondervonden, behalve
dan de inertie van de digicorder maar dat is ondertussen opgelost door hun recentelijke firmware-update.
De kinderen laten hem zelfs af en toe wel eens vallen op de grond, zonder schade tot gevolg!
Het is werkelijk een verbetering tov. hun eigen bediening.
U moet hiervoor wel een account aanmaken bij Logitech (eenvoudig).
Vervolgens de Harmony via USB koppelen aan de PC en via een webinterface de bediening registreren.
Vervolgens ziet u visueel de Harmony en kan -per apparaat- elk knopje apart gedefinieerd worden.
Een apparaat kan ook gekozen worden in een lijstje via merk-type-...
Voor de digicorder moet u hiervoor het type invullen, zoals beschreven op de achterkant van het toestel.
Verbazingwekkend genoeg staat ook de Wii van Nintendo in die lijst... maar die heeft naar mijn weten geen
infrarood

Er kunnen ook codes aangeleerd worden maar aangezien ik het voorlopig nog niet nodig heb heb ik daar nog
niet mee geëxperimenteerd. Maar u kunt hiermee dus in wezen perfect de rolluiken bedienen!
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ