Kosten bij betalen in dollar/pond met Visa

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo iedereen,

Ik heb een kleine vraag voor jullie:
weet er iemand wat de kosten zijn bij het betalen met een Visa kaart in een vreemde munt (op een buitenlandse webshop zoals Amazon.co.uk)? Want ik veronderstel dat Visa meer doet dan gewoon met de wisselkoers rekening te houden. M.a.w., worden er ook kosten aangerekend zoals we die kennen in een wisselkantoor of in een bank?

Alvast bedankt!
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ja, meestal rekenen ze een percentage bovenop de officiele wisselkoers. Er zijn wel verschillen afhankelijk welk type kaart je hebt. Check eens http://www.spaargids.be/sparen/visa-kaarten.html
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

simon1991 schreef:Hallo iedereen,

Ik heb een kleine vraag voor jullie:
weet er iemand wat de kosten zijn bij het betalen met een Visa kaart in een vreemde munt (op een buitenlandse webshop zoals Amazon.co.uk)? Want ik veronderstel dat Visa meer doet dan gewoon met de wisselkoers rekening te houden. M.a.w., worden er ook kosten aangerekend zoals we die kennen in een wisselkantoor of in een bank?
Mijn ervaring is dat betaling met cc het voordeligst is. De wisselkoers is meestal beter dan wat je moet geven voor biljetten in de bank en er zijn geen provisiekosten (had vroeger Visa nu Mastercard).

Ter vergelijking, ik deed een paar weken terug een "bank transfer" naar Australië. Kosten: 11 Euro. Enkele dagen later krijg ik een mail dat er ginder ong. 14 Euro kosten aangerekend werden (ze hebben dus niet het volledige bedrag gekregen :evil: ) Andere betalingen met mijn CC zijn zonder kosten perfect gedaan zonder enige extra's.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

simon1991 schreef:M.a.w., worden er ook kosten aangerekend zoals we die kennen in een wisselkantoor of in een bank?
Neen en de wisselkoers is een correcte koers. Het is zo dat de webwinkel een deel (2%-8%) van zijn omzet moet afstaan aan de uitgever van de credietkaart.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Bedankt voor de info! :-D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”