Met alle respect Philippe maar hier wil ik toch even op reageren. Akkoord dat het missschien als info niet veel waard is maar de configuratie werkt. In eerste instantie wou ik gewoon
mijn ervaring met de Bbox 2 en een Linsys router posten.
philippe_d schreef:koenraaddeconinck schreef:Voor wat het waard is ...
Sorry Koenraad, maar veel is het niet waard .... als je maar half beschrijft hoe de opstelling eruit ziet. Zoals ik het lees is de info nogal tegenstrijdig:
- Als je een LAN poort van de BBox2 verbonden hebt met de WAN poort van de Linksys, dan gebruik je de Linksys als router (en niet als access point zoals je schrijft
Net zoals met mijn netgear router, kan ik op de Bbox 2, PPOE uitschakelen maar dan is er geen toegang meer tot het menu van de Bbox. Dit heb ik enkele weken geleden zelf aangekaart op dit formum.
Als ik op de Bbox 2 PPOE uitschakel en zowel op mijn netgear als op de Linksys die ik "geïnstalleerd" heb, dan PPOE inschakel in het router-menu EN ook "permanente verbinding" op "aan" zet dan werkt het zooitje.
philippe_d schreef:*Als je in de Linksys niets hebt geconfigureerd (dus ook geen PPPoE), dan heb je een dubbele NAT.
Toen ik bovenstaande op het formum gepost heb, heb je zelf gesteld dat die "dubbele NAT" niet noodzakelijk een probleem hoeft te zijn bij doorsnee gebruik. En zo blijkt ook zowel bij mij alsook met de geïnstalleerde "Linksys".
philippe_d schreef:[*]En wat je met "BBox = bridged" bedoelt is mij ook helemaal niet duidelijk. In deze opstelling is er van bridge geen sprake, en gebruik je zowel de router functie van de BBox2 als van de Linksys ???[/list] Als je aan de Forum community info wil geven, kan je er dan ook voor zorgen dat de info correct en volledig is ? Zoniet heeft je bijdrage niet veel toegevoegde waarde
Bij mij, hoe je een router ook aansluit zie ik telkens in het menu dat de Bbox 2 in een bridged modus staat ...
En nog meer, moest BGC wireless N in zijn Bbox voorzien, dan zouden veel discussies met bijkomende routers er niet eens zijn. Alleen zou al kunnen ze hun snelheid draadloos toch wat opkrikken.
En OK, volledig
off topic maar toch: als BGC niets doet aan de downloadsnelheid "tout court" dan snap ik niet hoe ze de concurrentie met TN gaan blijven aangaan.
Ik krijg bovendien ook al 3 maanden foutieve facturen (2 decoders aangerekend terwijl ik sedert augustus vorig jaar maar 1 meer heb, kosten Taxipost voor leveren decoder terwijl ik die zelf in BGC winkel afgehaald heb, etc., etc. En Quistnix kan als sterspeler niet het falen van het merendeel van zijn "team mates" blijven opvangen.
Wel excuseert BGC zich bij elk contact met hun klantendienst ... naast de belofte dat de fouten asap zullen rechtgezet worden het bericht dat mijn klacht terecht zijn. Al bij al gaat het ondertussen toch al om een 40- tal eurokes.